Keresés

Részletes keresés

,m,1710 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 435865

Meg Norvégiábol

mégegyszer a orosz gáz az hamis hirterjesztés

Előzmény: ,m,1710 (435864)
,m,1710 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 435864

Eösszöris semi "titokba" tartás nincs, 

a német reaktorok le álitását szinte egész europa meg kritizálta És kritizálja ma is

Ez nem ujdonság

Az is világos europába, hogy mindez a német zöld fanatikusok okozták,

de  ez jelenleg a német politika

ami a Gázt ileti.

a német Nem importál Orosz gázt SENKITÖL ez igazi hamis hirterjesztés "fake news"

ami terhed ittotamot

És  mamár hétköznap, de könyen leleplezhetö ha van egykis odafigyelés 

 

a német gáz LNG termék usábol meg a emirátes országokbol (katar)  JÖN.

Előzmény: Zakó Manó Bakószabó (435863)
Zakó Manó Bakószabó Creative Commons License 2024.03.16 0 0 435863

A  LÉNYEG az,  hogy a ZÖLDIDEOLÓGIÁS  dilettánsokat  SOHA a büdös  életben nem szabad a döntések  közelébe  engedni:

 

 

Amin a német bíró is csak nevetet

 

A történet ott kezdődött, hogy a Cicero nevű német internetes politikai magazin beperelte a Robert Habeck vezette gazdasági és klímavédelmi minisztériumot, tegye közzé a német atomerőművek bezárásával kapcsolatos dokumentumokat. Korábban a minisztérium ugyanis megtagadta az erre vonatkozó kérést azzal az indokkal, hogy a „tartalma titkos”. A berlini közigazgatási bíróság nemrég hirdette ki az ítéletét, amely egyelőre nem jogerős. Megállapította, hogy az iratokba való betekintés megtagadása törvénytelen. A bírósági tárgyaláson a minisztérium képviselője azt mondta, hogy

nem zárható ki, hogy Németország ismét energiaválságba kerül a leállított atomerőművek kiesése miatt. Ezért a belső dokumentumokból egy szót sem szabad kiszivárogtatni annak érdekében, hogy egy újabb vészhelyzet esetén ne gyengüljön a többi európai állam bizalma… Nos, ezt a faramuci érvelést már a bíró sem tudta megállni nevetés nélkül.

 

A német minisztérium nyilván azért ragaszkodik továbbra is foggal-körömmel a belső dokumentumok titkosságához, mert azokból kiderülhetne, hogy az atomerőművek bezárásával kapcsolatos kormánydöntés figyelmen kívül hagyta a műszaki, gazdasági, ellátásbiztonsági, vagy éppen klímavédelmi érveket. Tavaly év végén már beszámoltam arról, hogy egy kiszivárgott német minisztériumi e-mail-váltásban arról volt szó, hogy az atomerőművek további üzemeltetése olcsóbb villamos energiát és stabil ellátásbiztonságot eredményezett volna. Úgy tűnik, hogy a német gazdasági minisztérium ehhez hasonló érveket kíván most eltitkolni a nyilvánosság elől. 

Mindez a zöldideológia által vezérelt német energia- és klímapolitika egyenes következménye. Jól látható, hogy az atomellenes kormánypárti politikusok a német emberek és/vagy az ipar alapvető érdekei ellen cselekednek. E politikai álszentséget mi sem mutatja jobban, hogy miközben Németországban nem üzemelhetnek atomerőművek, villamosenergia-hiány esetén a szomszédos országokból, például a Franciaországból vagy Csehországból veszik az áramot, ahol jelentős részben az atomerőművek biztosítják a termelést. 

Hárfás Zsolt, atomenergetikai szakértő

 

https://www.origo.hu/nagyvilag/2024/03/amikor-a-nemet-kormannyal-szembejott-a-valosag

elm327 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 435862

a TÉMA az volt, hogy benzines autobol Elektromos autot csinált Akuval a sác.

 

evel meg akartam mutatni, hogy Sikerült is, Ha van fantázia et Technikai hozzáértés

A  Svéd "gáz" auto is  ere vonatkozot, mégha az mamár történelem, de igy müködöt akoriba

 

De ez a Index forum messze elmarad, egyszerüen nincs  igaz szakmai hozzáértés söt még csirája sincs

de anál töb  a duma, ezt tapasztaltam rövid forumozásom után.

lehet, hogy  skandináviába más a gondolkodás? ki tudja

 

 

erefel elszál a egész, és egészen másrol beszélnek

 

itt nem a aku töltögetés volt a lényeg, azt csak én hoztam fel

miközbe a autonak nem is volt "teteje". 

Előzmény: elm327 (435850)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.15 -1 0 435861

hm... de érdekes topic ez? ha elkezdene benne élet lenni azonnal jön valaki aki szivornyával emelne vizet a padlásra.

EgyfejűSárkány Creative Commons License 2024.03.15 0 7 435860
Előzmény: zdcmchy (435855)
EgyfejűSárkány Creative Commons License 2024.03.15 0 5 435859

A 2022-es Hyundai Ioniq 5 közepes méretű elektromos crossover opcionális napelempanellel rendelkezik, amely a tető nagy részét lefedi, és ingyenes töltési forrásként szolgál, hogy megnövelje az autó 300 mérföldes hatótávját a 77,4 kWh-s nagy hatótávolságú akkumulátorral.

A Hyundai szerint napos helyeken akár 1240 mérföldet is megtehet évente. Ahogy a technológia fejlődik és egyre hatékonyabbá válik, a napenergia is tényezővé válik – mondja Karim Habib, a Kia Global Design Center vezetője.

A Kia a Hyundai testvérmárkája, közös szülője. Habib elmondta, hogy szerinte a jövőben sok cég alaptermékévé válhat. A Tesla és a Toyota napelemes autókat fejleszt, csakúgy, mint néhány startup, például az Aptera Motors, a Lightyear One és a Sono Motors. A 2023-as Toyota bZ4X elektromos kompakt SUV, amely 2022-ben érkezik, körülbelül 250 mérföldes hatótávolsággal, opcionális napelemes tetőt kínál majd Japánban, de nem világos, hogy ez az opció mikor lesz elérhető Észak-Amerikában. A Toyota szerint a japán vásárlók számára a panelek elegendő villamos energiát termelnek ahhoz, hogy évente további 1120 mérföldet tegyenek meg szabadon. A Tesla 2019-ben napelemeket mutatott be a Tesla Cybertruck prototípus felcsavarható, garázsszerű tonneau burkolatán, és Musk akkor azt mondta, hogy az opciót kihajtható napelem szárnyak kísérik. A Cybertruck gyártását 2022 végére halasztották, és a teherautó teszteléséről készült drónfelvételek azt mutatják, hogy néhány tervezési változáson ment keresztül. Nem világos, hogy a napelemek továbbra is a tervezés részét képezik-e.

Előzmény: zdcmchy (435855)
EgyfejűSárkány Creative Commons License 2024.03.15 0 6 435858
Előzmény: zdcmchy (435855)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.15 -1 0 435857

Az kevésnek tűnik pedig csak szellőztetéshez is. de a semminél több, az is igaz.

Előzmény: mica-r (435856)
mica-r Creative Commons License 2024.03.15 0 0 435856

napfénytető van solarpanellel

Előzmény: zdcmchy (435855)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.15 -1 0 435855

Tulajdonképpen kézenfekvő, de nem láttam még autó tetején napelemet. Gondolom olyan kell ami hajlékony.

Előzmény: mica-r (435854)
mica-r Creative Commons License 2024.03.15 0 0 435854

Ez a megoldás létezik 20 éve, kb

Előzmény: zdcmchy (435852)
S=k*logW Creative Commons License 2024.03.15 0 0 435853

zdcmchy Creative Commons License 2024.03.15 -1 0 435852

...az autó tetejére lehet, hogy érdemes lenne tenni azért, hogy napsütéses helyen hagyva működjön, nem a légkondi, ahoz kevés, de a szellőzés az ha megy 50 fokra még se melegedne fel.

Előzmény: zdcmchy (435851)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.15 -1 0 435851

Az autó teteje is üres, de sok minden más is üres, a háztetők is azok.

Előzmény: elm327 (435849)
elm327 Creative Commons License 2024.03.15 0 0 435850

HA igy gondolkodunk, akor soha nem lesz semi

mamár minen késszen van, csak teni kell, ha van akarat

 

Előzmény: zdcmchy (435848)
elm327 Creative Commons License 2024.03.15 0 0 435849

A napellem  csak másodrangu mive üres a auto teteje

akukkat norrmálisan töltöm

mamár mindere van lehetösség csak szétkell nézni

 

amugy betettem két külömbözö megoldáat

435834

435833

amit bárki meg csináhat kis munkávak

Előzmény: zdcmchy (435847)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.14 -1 0 435848

Lehetne éppen úgy is gondolkodni, hogy amennyit nőnek a fák, annyit autózunk. (a biomassza a hulladék már problémásabb, lehet, de azt már kezelni, begyűjteni, szállítani stb... lehet, de problémásabb, a fa világos, tervezhető). Abból fischer-Trops benzin, vagy inkább SASOL gázolaj. A belső égésűt meg kiegészíteni gőzgéppel mint a nagy erőműveknél szokás, akkor talán 65, vagy végletekig majd tökéletesítve 70% is lesz a hatásfok. Gyorsító erőnek elég ha 1 perc alatt éri el 0 ról a 100 at és annál gyorsabban nem is képes haladni, a szegényes, maximum 500-600 kg tömegű jármű. Ami persze jó drága mert könnyűfém, kevlár, stb.... az anyaga, kispórolva még a zár szerkezet is belőle, az a 200g is.

Előzmény: zdcmchy (435844)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.14 -1 0 435847

Ha ma hirtelen elfogyna a olaj nem lene benzin

akor egyböl kiemelném a motort és be tenék egy vilanymotortt meg egy pár akut ha kell utánfutora

egy napelemet a auto tetejére egyet e utánfutora napos idöbe ingyen tölteném akut

és egyhétmulva megint furikáznák

 

Nyáron? Ha nem felhős, csapadékos az időjárás? Akkor se sokat kocsikáznál, mert 10x10=100m2 napelem töltene bele 15-20kWh-t 1 hét alatt. Tehát kb. 5-10 órát autóznál vele olyan erővel mint ha be lenne fogva elé 1-2 ló.

Előzmény: elm327 (435845)
elm327 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 435846

ez a niknevem

elm327 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 435845

De a végén egy jo megoldás volt

ezek a cucok teherautokon autobuszokon is primáu müködtek

meglett oldva a benzin hiány,  ez volt a lényeg

technikailag egy jo megoldás volt aba a világba

mamár ijesmi nem kell, de lehet tanulni belölle

 

Ha ma hirtelen elfogyna a olaj nem lene benzin

akor egyböl kiemelném a motort és be tenék egy vilanymotortt meg egy pár akut ha kell utánfutora

egy napelemet a auto tetejére egyet e utánfutora napos idöbe ingyen tölteném akut

és egyhétmulva megint furikáznák

mert ez a legegyszerüb megoldás,  és ez komoly.

 

Előzmény: zdcmchy (435844)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.14 -1 0 435844

Világos. Ami nem világos, amit írtam, hogy ha 100 vagy 1000 kicsi, autóra szerelt helyett létesít egy nagyot, azzal előállíthat benzint és menjen azzal az autó. Na igen, a CO+H2 szintézisgáz majd a nagy nyomáson katalizátoron lesz benzin, de szerintem a nagy méret miat kb ugyan az. A nagy az tudja hasznosítani a hőt is ami a járműben lehetetlen, tehát ugyan annyi alappanyaggal, szénnel vagy fával a jármű végül is nagyobb távolságot tud megtenni.

Előzmény: elm327 (435843)
elm327 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 435843

Svédországba nem volt benzin vagy olyan keveset adtak, hogy a cicil frgalomnak algi jutot4

 

és igy oldották meg és ez általános volt a háboru végéig

 

evel a technikával oldották meg a problémát, hogy a motor mégis müködöt

amit elkell ismerni elég zseniális volt ebe a formába.

 

igy lett "Gáz auto"

Előzmény: zdcmchy (435842)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.14 -1 0 435842

A németeknél talán értem, mert tartottak a légibombázástól, de másoknál nem világos, hogy miért jobb így egyenként mint egy központi helyről mint benzint kiszolgálni.

Előzmény: elm327 (435840)
elm327 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 435841

svéd benzinkut                                                régi ujság cik

   

 

    rajz                                                                             Ma                                                      

 

elm327 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 435840

Kis Történelem

 

Svédország a háborus évekbe

ez mentette meg a fuvarozást mert benzin nem volt

a végén ugy "kifinomult" hogy egészen jol müködött

Előzmény: zdcmchy (435839)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.13 -1 0 435839

Nem tudom kell e, nekem nem adták vissza az egyetemről, a könyvtárból meg ellopták. 

Sok felé el volt terjedve, Vietnámban pl. nem is nagyon régen is. Németországból ered. Gondolom a fisher -Trops műbenzin tecnológiából ollózták ki. Egyszerűbb volt ezt a részét gépkocsi platókra tenni mint megépíteni a nagy benzin gyárat.

Előzmény: elm327 (435836)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.13 -1 0 435838

fél kW? Nem elég télen fűteni nyáron hűteni se.

Előzmény: elm327 (435837)
elm327 Creative Commons License 2024.03.13 0 0 435837

Viszont elektromos autot sokkal könyeb  csinálni

 

párnap és kész a EV 

nemsokára fogok csinálni egyet amit hat 12V-60amper fog hajtani

csak egy motor kell ami nem probléma

info van böven

Előzmény: zdcmchy (435835)
elm327 Creative Commons License 2024.03.13 0 0 435836

Nemkell könyvtár van sok ilyen ma is

csak sokkal moderneb "gáz auto"

aki akar az épithet, be mindez csak szorakozás

 

a lenti ilusztrácio skandináviábol származik ahol elvolt terjedve, szoval történelem

Előzmény: zdcmchy (435835)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!