Nem néztem meg alaposabban, de mintha rá lenne hegesztve nálam(gyárilag). Alakra sem ilyen, laposabb, ezért nagyon közel van a sárvédőhöz. Felrakáskor ,,sikerült" is lenyúzni a festést a domborításnál, mert a lökhárító hozzáért. Az első még nincs felrakva, holnap lefényképezem hogy milyen a belseje. Pedig a köténylemez is le lett festve nemrég, de még nem került fel. A csomagtér alját kell rozsdátlanítanom előtte. A rendszámtábla világítást ma felraktam, de még nem tudtam kipróbálni, mert az izzófoglalatokat nem találtam meg. Még a vezetékeket sem láttam elsőre, aztán meglettek, mert csak be voltak tűrve oldalra.
Régen nem jelentkeztem, de azért folyamatosan van valami haladás a Skodával. A hónapban felkerült a hátsó lökhárító és a kilapított ajtókárpitok közül 3 lelakkozva. A negyedik még vár. A rendszámtábla világítás búráját csak egy csavar tartotta, de az sem volt rendesen a helyén, így kapott kettő új csavart. Nem volt egyszer behelyezni őket. AZ egyik a fészkében elforgott, a másik oldalra pedig kívülről olvasztottak/ragasztottak bele egy új csavart, miután használhatatlanná vált. Ez a beragasztott is rozsdás volt, ezét úgy kellett levágni, így kiolvasztottam és tettem be másik csavart. Ide nem volt egyszerű, mert belólről a csavarfej nem csúszott be a fészekbe, kombinált fogóval megfogva, majd azt melegítve gázégővel elegendő hő jutott a csavarra ahhoz, hogy a fej belecsússzon a fészekbe. A biztonság kedvéért azét még epoxi ragasztóval is megtámogattam, a túloldalit úgy is ragasztani kellett. Erősnek tűnik, de azért nem akarom majd nagyon megtépni. A bal első ajtókárpitot is ragasztani kellett az alján ahogy Furak kolléga ajánlotta még korábban. Az is jónak tűnik, de egy bolhát mindenképp ki kell hagynom majd, mert a helye még régebben kiszakadt. A kép nem lett valami éles, de azért bemásolom, hogy legyen az is:)
Bocsi kicsit megkésve írok, gondolom már szereztél mocit stb... de azért leírom, hogy bár a favit a legegyszerűbb befaragni, aztán a feliciát karbisan, feliciát injektorosan (itt már kell elektromos ac meg jeladók stb) mégis valahogy a Fabia 1.4MPI ami talán megéri. Papírozni úgysem tudod, akkor már használd ki a nagyobb motor előnyét és azért az sem mindegy hogy már a Fabia motorok is huszonévesek, nemhogy a Favorit...
Sziasztok! Adott egy gyári 120-as skoda és elgondolkoztam azon, hogy mi lenne, ha kicserélném a motort a favoritéra. Az a kérdésem volna felétek, hogy mire számítsak? Miket kell majd csinálnom a favi motorral, hogy egyáltalán be tudjam tenni a kasztniba? Meg kb. milyen árral számoljak az egészre?
Köszönöm, de ez baromi drága :( , 150e csak a 4 dugó+hüvely+gyűrű! Nem azt mondom, hogy a komplett motorgenerál kijön százötvenből, de a 4 hüvelyt 40-ért felfúrják+hónolják a négy túlméretes (0.50) dugattyú-csapszeg kb 23e ahogy néztem, ehhez jön a négy garnitúra gyűrű kb 10e, ez még mindíg 73 ezer. Valószínüleg ez is lesz a megoldás... azért próbáltam szettben gondolkodni, mert nem kell várni a gépműhelyre (heteket) hanem kényelmesen megoldottam volna otthon azonnal a -kvázi- cserét (ja és nem vékonyítom a henger falát).
Tudtok esetleg forrást skoda 120 hüvely-dugó garnitúrára? Próbálom túrni a netet, de kevés sikerrel. Már olyanokon gondolkodtam hogy Dacia hüvelyt rakok bele, de azért ennyire nem merülnék el a módosítgatásokban. Kolbenschmidt nincs, gyári papírhengerest -ha van- azt kikezdte a rozsda (ha gépműhelybe kell vinni, akkor már a saját hüvelyeket furatom fel), Vika eltűnt -talán jobb is-, szóval el vagyok kenődve :/
Az könnyen lehet, hogy minimálisan szorul. Igazából csak a gázhuzal lett kicserélve, ezáltal meg is olajozva. Most már érdemes a szívatóval is foglalkozni. Meghúzni meghúzza, csak vissza nem megy a porlasztón a kar. Lehet, hogy csak rozsdás valahol belül. Most úgy is az autó alja következik (drótkorongozás alvázvédőzés), úgyhogy az aktuális működési terület közelében lesz a bowden:)
Végre megoldódott az alapjárat problémája egy másik porlasztóval. SEDR 2932 típusút kapott a hozzá illő fúvókákkal. Felrakás után egyből indult is, úgyhogy ez végre jó lesz:)
A szívató bowden nem megy vissza. Szerintem hiányzik valami a bowdenkülsőről, vagy nincs ott semmi gyárilag?
Jelenleg így nem is lehet megszorítani, mert akkor aztán meg se mozdul a szál:
1989-es kiadású Andrt könyvben akartam megnézni ennek az 1984-től bevezetett porlasztónak az alapbeállítási értékeit, de csak a régi EDSR-ről van benne szó, ezért azt alkalmaztam amit arra írtak. Végül is jó lett, de azért furcsállottam a dolgot. Még egy ábra sem volt benne az újról.
Köszi szépen! Szerintem ezt még nem láttam, vagy csak nagyon régen, amikor még nem foglalkoztatott a porlasztó. Ahogy nézem a SEDR-nél sem mindegy, hogy milyet vesz az ember. 1200 köbcentinél kell maradni, aztán nem lehet gond. Azok megegyeznek. Most a tengely végére tett O-gyűrűt fogok kipróbálni. Ha bírja talán az is megoldja jó ideig a falsh levegő problémát. Ha csak nem szív máshol is.
Ma egy kicsit megint tudtam foglalkozni a porlasztóval. Átnéztem a fúvókákat és a típust, nehogy ezres motorú Skodához való legyen valamelyik. Kis meglepetés ért, mivel ez a porlasztó az LS és GLS típusokra került gyárilag. Évjáratban passzol, tehát ez már a legutolsó fajtájú EDSR porlasztó. Valamikor ezen 2939 számú lehetett.
Minimális eltérések vannak a fúvókázásában, de pl az alapjáratiak, amiket kivettem teljesen megegyeznek. Kifújáltam fúvókákkal és fúvókák nélkül, meg az állítócsavart is kivéve az alapjárati járatokat újra, a mennyiség dúsító csavarnál befújva feltűnt, hogy az egyes torok pillangószelepének a tengelye mellett buborékok képződnek, úgyhogy ott biztos van egy kis kopás. Azért láthattam most, mert a fújkálás előtt járattam kicsit, aztán már nem volt teljesen száraz a belseje. A kérdés az, hogy mennyire számíthat ez. Ezt cserélni, vagy perselyezni kell mindenképpen, vagy van más megoldás is? Most a könyv alapján tekertem be a két alapjárati állítócsavart, sokkal konszolidáltabb lett a helyzet, már szívató nélkül nem fullad le azonnal, de még így is kellenek a gázfröccsök, hogy ne álljon le. Ha vennék újabb, SEDR porlasztót annak milyen jelzései vannak? Itt a táblázatban láttam, hogy a 105-ösének különbözik a torok átmérője a 120-asétól, gondolom a SEDR esetében is megtartották ezeket a torok méreteket.