Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

roncsfelújító Creative Commons License 2023.12.16 0 0 18520

Szia!

Nem néztem meg alaposabban, de mintha rá lenne hegesztve nálam(gyárilag). Alakra sem ilyen, laposabb, ezért nagyon közel van a sárvédőhöz. Felrakáskor ,,sikerült" is lenyúzni a festést a domborításnál, mert a lökhárító hozzáért. Az első még nincs felrakva, holnap lefényképezem hogy milyen a belseje. Pedig a köténylemez is le lett festve nemrég, de még nem került fel. A csomagtér alját kell rozsdátlanítanom előtte. A rendszámtábla világítást ma felraktam, de még nem tudtam kipróbálni, mert az izzófoglalatokat nem találtam meg. Még a vezetékeket sem láttam elsőre, aztán meglettek, mert csak be voltak tűrve oldalra.

Előzmény: Furak (18519)
Furak Creative Commons License 2023.12.16 0 0 18519

Szia

Közben én is elkezdtem egy keskenyfutóműveset felújítani. 

Hiányoznak a lökhárító oldalsó tartófülei. Ilyen fajta való oda?

Előzmény: roncsfelújító (18518)
roncsfelújító Creative Commons License 2023.12.15 0 0 18518

Sziasztok!

Régen nem jelentkeztem, de azért folyamatosan van valami haladás a Skodával. A hónapban felkerült a hátsó lökhárító és a kilapított ajtókárpitok közül 3 lelakkozva. A negyedik még vár. A rendszámtábla világítás búráját csak egy csavar tartotta, de az sem volt rendesen a helyén, így kapott kettő új csavart. Nem volt egyszer behelyezni őket. AZ egyik a fészkében elforgott, a másik oldalra pedig kívülről olvasztottak/ragasztottak bele egy új csavart, miután használhatatlanná vált. Ez a beragasztott is rozsdás volt, ezét úgy kellett levágni, így kiolvasztottam és tettem be másik csavart. Ide nem volt egyszerű, mert belólről a csavarfej nem csúszott be a fészekbe, kombinált fogóval megfogva, majd azt melegítve gázégővel elegendő hő jutott a csavarra ahhoz, hogy a fej belecsússzon a fészekbe. A biztonság kedvéért azét még epoxi ragasztóval is megtámogattam, a túloldalit úgy is ragasztani kellett. Erősnek tűnik, de azért nem akarom majd nagyon megtépni. A bal első ajtókárpitot is ragasztani kellett az alján ahogy Furak kolléga ajánlotta még korábban. Az is jónak tűnik, de egy bolhát mindenképp ki kell hagynom majd, mert a helye még régebben kiszakadt. A kép nem lett valami éles, de azért bemásolom, hogy legyen az is:)

-cZ- Creative Commons License 2023.11.09 0 0 18517

Szia!

Bocsi kicsit megkésve írok, gondolom már szereztél mocit stb... de azért leírom, hogy bár a favit a legegyszerűbb befaragni, aztán a feliciát karbisan, feliciát injektorosan (itt már kell elektromos ac meg jeladók stb)  mégis valahogy a Fabia 1.4MPI ami talán megéri. Papírozni úgysem tudod, akkor már használd ki a nagyobb motor előnyét és azért az sem mindegy hogy már a Fabia motorok is huszonévesek, nemhogy a Favorit...

Előzmény: miskolczikornel (18508)
-cZ- Creative Commons License 2023.11.09 0 0 18516

Szia!

 Nagyon köszönöm, sajnos TAB skodás társunk (aki egyébként brutális dolgokat művelt a Skodáival) megelőzött.
:)

Előzmény: reszelozsir (18515)
reszelozsir Creative Commons License 2023.10.30 0 0 18515
Előzmény: -cZ- (18502)
Furak Creative Commons License 2023.10.18 0 0 18514

Rendben, nagyon szívesen!

Előzmény: MAMI P20 (18513)
MAMI P20 Creative Commons License 2023.10.16 0 0 18513

Nagyon köszönöm, ha nem találok, élek a lehetőséggel.

Előzmény: Furak (18512)
Furak Creative Commons License 2023.10.16 0 0 18512

Szia!

Eladót nem tudok, de rajzot e-mailben tudok küldeni róla.

Előzmény: flepp (18511)
flepp Creative Commons License 2023.10.16 0 0 18511

Külön nincs nekem eladó.

Előzmény: MAMI P20 (18510)
MAMI P20 Creative Commons License 2023.10.15 0 0 18510

Én két 130-as nyeregtartó konzolt keresek.

Előzmény: flepp (18507)
Furak Creative Commons License 2023.10.14 0 0 18509

Szia!

Hát ez nem egyszerű kérdés, árban nagyon el lehet menni. 

Alapjában véve belemegy a favorit motor, de más a dőlése. 

Szívó és kipufogócsonkokat alakítani kell, karburátort, vízpumpát, termosztátházat.

A legegyszerűbb ha keresel, olyan motort ami már bele van alakítva. 

Vannak a klubban olyanok akik foglalkoznak motorépítéssel, felújítással, beszereléssel.

Előzmény: miskolczikornel (18508)
miskolczikornel Creative Commons License 2023.10.12 0 0 18508

Sziasztok! Adott egy gyári 120-as skoda és elgondolkoztam azon, hogy mi lenne, ha kicserélném a motort a favoritéra. Az a kérdésem volna felétek, hogy mire számítsak? Miket kell majd csinálnom a favi motorral, hogy egyáltalán be tudjam tenni a kasztniba? Meg kb. milyen árral számoljak az egészre?

Válaszokat köszönöm!

flepp Creative Commons License 2023.10.09 0 0 18507

4 dugattyús fékszett eladó!

- 2 oldali gyári féknyereg (ép menetekkel)

- 6 db légtelenítő csavar

- 2 oldali gyári nyeregtartó vas

- 2 oldali bontott porvédő lemez

- 2 db új fékcsőközösítő

- 8 db új féknyereg dugattyú

- 1 garnitúra új Ferodo fékbetét

- 1 garnitúra Rubena tömítéskészlet

- 2 db új TRW Š130 féktárcsa

- 1 garnitúra fékbetét rögzítő 

Csak egyben eladó, ára; 99.000.- Ft.

Bővebben telefonon / +36209191273/ vagy e-mailben /fuloppeter, kérésre fotókat küldök.

 

Ilyet már nem tudsz szerezni most sem, később még ennyi sem lesz...

Furak Creative Commons License 2023.09.29 0 0 18506

Szia

 

Ha nem sürgős nézelődj a hirdetési portálokon, van hogy pártízezer ft-ért hirdetnek gyári garnitúrákat.

Előzmény: -cZ- (18505)
-cZ- Creative Commons License 2023.09.28 0 0 18505

Szia.

   Köszönöm, de ez baromi drága :( , 150e csak a 4 dugó+hüvely+gyűrű! Nem azt mondom, hogy a komplett motorgenerál kijön százötvenből, de a 4 hüvelyt 40-ért felfúrják+hónolják a négy túlméretes (0.50) dugattyú-csapszeg kb 23e ahogy néztem, ehhez jön a négy garnitúra gyűrű kb 10e, ez még mindíg 73 ezer.
Valószínüleg ez is lesz a megoldás... azért próbáltam szettben gondolkodni, mert nem kell várni a gépműhelyre (heteket) hanem kényelmesen megoldottam volna otthon azonnal a -kvázi- cserét (ja és nem vékonyítom a henger falát). 

:)

Előzmény: Furak (18504)
Furak Creative Commons License 2023.09.17 0 0 18504
Előzmény: -cZ- (18502)
reszelozsir Creative Commons License 2023.09.08 0 0 18503

Más opció nincs igazán, mint figyelni az apróhirdetéseket mindenhol, vagy gépműhely.

Előzmény: -cZ- (18502)
-cZ- Creative Commons License 2023.09.07 0 0 18502

Sziasztok!

   Tudtok esetleg forrást skoda 120 hüvely-dugó garnitúrára? Próbálom túrni a netet, de kevés sikerrel. 
Már olyanokon gondolkodtam hogy Dacia hüvelyt rakok bele, de azért ennyire nem merülnék el a módosítgatásokban.
Kolbenschmidt nincs, gyári papírhengerest -ha van- azt kikezdte a rozsda (ha gépműhelybe kell vinni, akkor már a saját hüvelyeket furatom fel),
Vika eltűnt -talán jobb is-, szóval el vagyok kenődve :/



Köszi a válaszokat.

roncsfelújító Creative Commons License 2023.08.07 0 0 18501

Köszi! Akkor először is megnézem a kanyarulatát, esetleg részlegesen kihúzom, hogy az a rész kapjon kenőanyagot legalább.

Előzmény: Furak (18498)
flepp Creative Commons License 2023.08.07 0 0 18500

Az előzőhöz lemaradt a hátfalkép.

flepp Creative Commons License 2023.08.07 0 1 18499

Eladóak az alábbi alkatrészek:

  • GLS műszerfal műszerekkel    25.000,-
  • Hátsó légterelő (újszerű) „SKODA 130 GL”   12.000,-
  • GLS kormány jó állapotú nem „forog”   9.000,-
  • 50Kw-os HF Sanyibá által felújítva   24.000,-
  • Favorit főtengely 30E Km-es, +új csapágy (NY+T)   17.000,-
  • Gyárilag faros 136-os üres blokk   25.000,-
  • 130-as jó állapotú lendkerék (fogaskosz.rossz)   9.000,-
  • Új hátfal felirat „SKODA 130L”   10.000,-
  • Favorit bontott motor (karb. és gyújt. nélk.)   23.000,-
  • Keréktőcsavar 16 db (50mm hosszú, új)   16.000,-
  • Benzinbeöntő fém cső szárazfutóshoz    10.000,-
  • Tanksapka keskenyfutóshoz 2 kulccsal   3.000,-
  • Hátfal LR dobhoz alakítva, (jó áll.)   12.000,-
  • LR db rajz szerint készítve   18.000,-
  • Favorit hengerfej csavar garnitúra   9.000,-
  • Favorit 136-os 30E Km-es hüvely, dugó, hajtókar, +új gyűrű   24.000,-
  • Fabia hőterelő lemez új   2.000,-
  • Csoportműszer 1988.12. havi autóból   3.000,-
  • Rapid vízpumpa bontott   9.000,-
  • Rapid vízpumpa ház új    9.000,-

Tel: 06209191273, vagy fuloppeter2@freemail.hu

   

 

  

  

  

  

 

  

Furak Creative Commons License 2023.08.07 0 0 18498

Nem a borításban szokott szorulni, inkább a karburátornál meg van hajolva valahol és az elég is ahhoz hogy ne tolja vissza.

Előzmény: roncsfelújító (18497)
roncsfelújító Creative Commons License 2023.08.06 0 0 18497

Szia!

Az könnyen lehet, hogy minimálisan szorul. Igazából csak a gázhuzal lett kicserélve, ezáltal meg is olajozva. Most már érdemes a szívatóval is foglalkozni. Meghúzni meghúzza, csak vissza nem megy a porlasztón a kar. Lehet, hogy csak rozsdás valahol belül. Most úgy is az autó alja következik (drótkorongozás alvázvédőzés), úgyhogy az aktuális működési terület közelében lesz a bowden:)

Előzmény: Furak (18496)
Furak Creative Commons License 2023.08.06 0 0 18496

Szia!

Nekem is így szét van menve a bowden külső vége, de működik így is.

Már nem emlékszem gyárilag milyen volt a vége.

Nem lehet hogy másutt szorul a bowden?

Előzmény: roncsfelújító (18494)
roncsfelújító Creative Commons License 2023.08.05 0 0 18495

Valami tok lehetne a végén, hogy azt szorítsa be a csavar.

roncsfelújító Creative Commons License 2023.08.05 0 0 18494

Végre megoldódott az alapjárat problémája egy másik porlasztóval. SEDR 2932 típusút kapott a hozzá illő fúvókákkal. Felrakás után egyből indult is, úgyhogy ez végre jó lesz:)

A szívató bowden nem megy vissza. Szerintem hiányzik valami a bowdenkülsőről, vagy nincs ott semmi gyárilag?

Jelenleg így nem is lehet megszorítani, mert akkor aztán meg se mozdul a szál:

1989-es kiadású Andrt könyvben akartam megnézni ennek az 1984-től bevezetett porlasztónak az alapbeállítási értékeit, de csak a régi EDSR-ről van benne szó, ezért azt alkalmaztam amit arra írtak. Végül is jó lett, de azért furcsállottam a dolgot. Még egy ábra sem volt benne az újról.

roncsfelújító Creative Commons License 2023.06.11 0 0 18493

Köszi szépen! Szerintem ezt még nem láttam, vagy csak nagyon régen, amikor még nem foglalkoztatott a porlasztó. Ahogy nézem a SEDR-nél sem mindegy, hogy milyet vesz az ember. 1200 köbcentinél kell maradni, aztán nem lehet gond. Azok megegyeznek. Most a tengely végére tett O-gyűrűt fogok kipróbálni. Ha bírja talán az is megoldja jó ideig a falsh levegő problémát. Ha csak nem szív máshol is.

Előzmény: reszelozsir (18492)
reszelozsir Creative Commons License 2023.06.10 0 0 18492

Nem emlékszem, hogy ezt az oldalt linkeltük-e már neked: 

http://users.atw.hu/kkrisz75/skoda_karburator_karbi_s120_adatok.php

Előzmény: roncsfelújító (18491)
roncsfelújító Creative Commons License 2023.06.09 0 0 18491

Ma egy kicsit megint tudtam foglalkozni a porlasztóval. Átnéztem a fúvókákat és a típust, nehogy ezres motorú Skodához való legyen valamelyik. Kis meglepetés ért, mivel ez a porlasztó az LS és GLS típusokra került gyárilag. Évjáratban passzol, tehát ez már a legutolsó fajtájú EDSR porlasztó. Valamikor ezen 2939 számú lehetett.

Minimális eltérések vannak a fúvókázásában, de pl az alapjáratiak, amiket kivettem teljesen megegyeznek. Kifújáltam fúvókákkal és fúvókák nélkül, meg az állítócsavart is kivéve az alapjárati járatokat újra, a mennyiség dúsító csavarnál befújva feltűnt, hogy az egyes torok pillangószelepének a tengelye mellett buborékok képződnek, úgyhogy ott biztos van egy kis kopás. Azért láthattam most, mert a fújkálás előtt járattam kicsit, aztán már nem volt teljesen száraz a belseje. A kérdés az, hogy mennyire számíthat ez. Ezt cserélni, vagy perselyezni kell mindenképpen, vagy van más megoldás is? Most a könyv alapján tekertem be a két alapjárati állítócsavart, sokkal konszolidáltabb lett a helyzet, már szívató nélkül nem fullad le azonnal, de még így is kellenek a gázfröccsök, hogy ne álljon le. Ha vennék újabb, SEDR porlasztót annak milyen jelzései vannak? Itt a táblázatban láttam, hogy a 105-ösének különbözik a torok átmérője a 120-asétól, gondolom a SEDR esetében is megtartották ezeket a torok méreteket.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!