Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mabacs Creative Commons License 2023.12.11 0 0 36209

Köszönöm a hozzászólást!

Igen, a legnagyobb probléma, hogy beázott a régi vezérlő és szétrohadt. Ezért kellett cserélni.

Csak arra gondoltam, amin van keringető szivattyú, az tud állófűtésként működni, mert funkcionálisan ez lenne a feltétele.... És olyat raktam bele amin van.

A kódolással megbírkóztam. Olyat lehetőséget nem is találtam, hogy álló, vagy kiegészítő. Csak az indítás módja, és a keringető szivattyúval való felszereltséget lehetett állítani. Az illesztésnél is már bekavadodtam. Próbáltam mindent szinte mindennel. 😑

Most megy mint kiegészítő, a motorvezérlőre állitottam az inditást, és hogy nincs keringető. Így indul hidegen ha jár a motor! 👍

Előzmény: 409 (36208)
409 Creative Commons License 2023.12.09 0 0 36208

Ami benne volt az állófűtés, amit beletettetek az kiegészítő fűtés. Ez állófűtésként sosem fog működni.

Át kell kódolni kiegészítőre és a klíma indításról motorindításra. Ilyenkor +5°C hőmérséklet alatt járó motornál indulnia kell elvileg. Biztosat csak a próba ad.

 

Másik lehetőség, ha az eredetinek nem vezérlőbaja van, akkor áttenni annak a vezérlőjét az újba.

Előzmény: mabacs (36207)
mabacs Creative Commons License 2023.12.09 0 0 36207

Sziasztok.

Cseréltünk egy állófűtést egy 2007-es touranban, 2.0 PD.

1K0815005JJ volt benne,  és egy 1K0815065R lett cserélve. 

A klíma panelről nem indul. A hibatároló üres.

Csak az alapbeállításban ha bekapcsolom akkor indul be, amúgy sehogy nem indul el.

VCDS-el diagolva.

Lehet hogy csak az eredeti számú jó bele? 

cam aro Creative Commons License 2023.12.05 0 0 36206

nem volt mostanaban olaj cseren ? 

az egyik aux vizpumpa az olajszuro alatt van. 

sokan lekotik a drotot rola, hogy konyebb legyen a hozzaferes a szurohoz. 

azt' veletlenul ugyis marad.. 

 

de az is lehet elromlott, az se tipus idegen. 

beavatkozo teszt megmutatja . 

 

lemaradt. 

a kulso keringeto pumpa/k/rol beszelek .

 

Előzmény: AudiWolf (36202)
409 Creative Commons License 2023.12.05 0 0 36205

 

 Ellenőrizd a keringetőpumpát. Valószínűleg nem működik, elég sűrűn döglenek. A hőmérséklet szenzor nem megfelelő értéke ennek a következménye.

Előzmény: AudiWolf (36204)
AudiWolf Creative Commons License 2023.12.05 0 0 36204

Nagyon köszönöm. Akkor érdemes lenne valami élő adatokat olvasni egy aktuális szoftverrel ellátott diagnosztikai eszközzel. Nekem ezt írt az internet erre hibakódra:

 

A hibakód (P026E) és a kapcsolódó információk alapján a probléma a "Charge Air Cooler Temperature Sensor 1" (Töltőlevegő hűtő hőmérséklet érzékelő 1) területével kapcsolatos lehet. Az érzékelő hibája vagy a hűtőrendszer problémája miatt jelentkezhet a hibajelzés.

Egyes lehetséges okok:

  1. Hibás érzékelő: Az érzékelő hibás lehet, és nem megfelelő adatokat küld a vezérlőegységnek.

  2. Hűtőrendszer problémái: A töltőlevegő hűtőrendszerében lehet valamilyen probléma, például hűtőfolyadék szivárgás vagy hűtőventilátor hibája.

Előzmény: _lala_ (36203)
_lala_ Creative Commons License 2023.12.05 0 0 36203
Előzmény: AudiWolf (36202)
AudiWolf Creative Commons License 2023.12.05 0 0 36202

Szeretném a segítségeteket kérni ennek a hibakódnak az értelmezésében. Előre is nagyon köszönöm, minden javaslatot / ötletet szívesen veszek.

 

 

Az autó VW Golf VII 2014-es GTD, 184le, 2.0TDI - világit a motorkontroll lámpa. (töröltem, de újra visszajön a hiba) A hibát leállított motornál olvastam VCDS-el:

 

 

1 Fault Found: 18825- Unknown Error Code P026E 00 [175] -- [New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces] MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Mileage: 178184 km Date: 2023.11.30 Time: 09:56:51Normed load value: 0.0% Vehicle speed: 0 km/h Coolant temperature: 5 °C Intake air temperature: 4 °C Ambient air pressure: 960 mbar Voltage terminal 30: 11.880 V Unlearning counter according OBD: 40 Air mass at air mass meter 1: 0.0 kg/h Outside temperature sensor 1: B1: raw value: -0.0 °C Intake air temperature before throttle valve: calculated: 0.0 K Charge air cooler output: Temp. sensor 1: B1: raw value: 5.6 °C Heater supp. pump 1 bank 1 charg. air cool. circuit: activat.: 10.00 % Turbocharger 1 charger output: temp. sensor 1: B1: raw value: 4.8 °C

 

 

mica-r Creative Commons License 2023.11.03 0 0 36201

elégetlen gázolaj szaga van, akkor gázolajból van sok

Előzmény: cam aro (36200)
cam aro Creative Commons License 2023.11.03 0 0 36200

dpf megfogja az olajat. 

regeneralaskor meg ki eg belole. 

'oszt fusto.. 

------------

 

 okozná akkor fogyasztaná a motorolajat ""

 

a dpf-es dizel nem csak 'eszi' a motorolajat, de 'termeli' is.. 

szvsz a szint meres semmit nem jelent. 

de am kaptal egy gyakorlati tanacsot, amit elinteztel egy elmeleti szakertesel.. 

---------------------------------------------

Előzmény: klomaf (36199)
klomaf Creative Commons License 2023.11.03 0 0 36199

Turbó hibátlan. Ha az okozná akkor fogyasztaná a motorolajat és nem csak regeneráláskor füstölne hanem mindig. 

Előzmény: atuc (36193)
cam aro Creative Commons License 2023.10.22 0 0 36198

.. gondol .

..mire  ? 

Előzmény: mica-r (36197)
mica-r Creative Commons License 2023.10.22 0 0 36197

gondolod attól?

Előzmény: atuc (36193)
VW 1.6 Creative Commons License 2023.10.22 0 0 36196

Sziasztok tudnátok nekem segíteni abban, hogy a Golf 3 1.6 nál a motortérben lévő biztosítékok funciojáról

 Az autó ABS es és klimás, légzsákos. 

atuc Creative Commons License 2023.10.16 0 0 36195

Kettő a motorvezérlőbe, egy az akku mögötti testpontra, egy meg az akku előtti tizennégy pólusú csatlakozó egyik szálába.

 

Előzmény: Tomi70502 (36194)
Tomi70502 Creative Commons License 2023.10.16 0 0 36194

Sziasztok! Adott egy 2005 vw polo 9n2  disel 1.4 kapott egy új elektromos fojtoszelepházat de kiderült hogy a csatlakozon 4 szál vezeték ami rá megy össze van égve azt mondták mind a 4 szálatt cserélni kell  esetleg nem tudja valaki hogy hova megy mind a négy szál vezeték az nagy segìtség lenne köszi választ

atuc Creative Commons License 2023.10.12 0 0 36193

Ellenőrizd a turbó radiális és axiális játékát, és vedd le a legalsó turbócsövet, nézd meg, hogy folyik-e ki belőle olaj.

Előzmény: klomaf (36192)
klomaf Creative Commons License 2023.10.12 0 0 36192

Sziasztok

Tudna valaki segíteni?

Golf 6 2.0 crtdi 2011-es CFHC motorkóddal. Regeneráláskor nagy mennyiségű kék füst jön belőle , szaga alpján elégetlen gázolaj . Már mindent kicseréltem (befecskendezők, EGR, lambda szonda , légtömegmérő, kipufogógáz hőmérő) , hibakód nincs az autó jól megy. Nem tudok rájönni mi okozhatja.

Valami ötlet esetleg? 

Előre is köszi 

Syracusa Creative Commons License 2023.09.08 0 0 36191
Előzmény: Jenzen (36190)
Jenzen Creative Commons License 2023.09.08 -1 0 36190

Azt hol találom?

Előzmény: Syracusa (36189)
Syracusa Creative Commons License 2023.09.07 0 0 36189

Az abs 50A lemezbiztijét is megnézted, nincs elrepedve?

Előzmény: Jenzen (36188)
Jenzen Creative Commons License 2023.09.07 0 0 36188

Sziasztok!

Olyan problémám van,hogy egy fekvő rendőrt nem vettem észre és egy nagy fékezés után világítatlanak a ABS lámpa, ESP, és a motor kontroll lámpa!  Az utóbbiakat sikerült törölni ,de az ABS-t nem! Azt írja VCDS, hogy (vezérlő nem válaszol!) az ABS-re!  Akksi sarú le lett véve, biztik átnézve! Mi lehet a probléma? (Transporter T5)

atuc Creative Commons License 2023.08.31 0 0 36187

Megnézted a tápot, testet ami a műszeregységre megy? Akkufesz van rajta?

Az óracsoporton belül van egy stabIC, ami stabilizált feszültséget biztosít az óráknak.

Lehet, hogy hibás.

Tényleg, másik óracsoporttal próbáltad?

Előzmény: _matel_ (36185)
cam aro Creative Commons License 2023.08.31 0 0 36186

 

 

 

nincs itt mas hatra mint elore. 

szenzor, es merocsoport oldalon is szimultan /egyidoben / ellenorizni kellene a valos ertekeket. 

javaslom ne ohmot, hanem feszultseget merj, elo, uzemi kornyezetben. 

a feszultseg erteke is mindegy, mert az elterest kell keresni. 

ha kijovo, es bejovo jelek azonosak, kizarhatod a drot hibat.

akkor mar csak a muszercsoport marad. 

 

nem tudom, de szerintem mas a dizel/benyas hofok, es tank oldalrol is. 

Előzmény: _matel_ (36185)
_matel_ Creative Commons License 2023.08.31 0 0 36185

Elnézést jogos az észrevétel csak nekem ennyi információból egyértelmű volt. Már 15 éve járok a típussal és a harmadik példányt nyúzom belőle úgy hogy magam is javítottam őket. Ez a típus még annyira régi hogy nem csalnak össze vissza a mutatók az óracsoportban mitn a 2000 után gyártott autókon. Ha jól működik akkor a valós vízhőmérséklet max 5C fokban tér el az órán visszajelzettől. Szóval az alany Audi A6 C4 1996-os 1.9TDI (1Z) motorral szerelve. Elvileg kétféle óracsoport volt hozzá benzines és dízel. Ennek még 2x2-es diagnosztikai csatlakozója van és OBD1-es a rendszere. Elég kezdetleges az óracsoportja és a vezérlője is. VCDS-ben a vízhőfok értéke mindig jó és pontos (bemelegedés közben is). A motorban 2db egyforma kék színű (NTC) hőmérséklet jeladó van. Gyanítom hogy egyik az óracsoport a másik az ECU számára adja a jelet. Mindegyiket cseréltem már, sőt a régieket egy másik ugyanilyen autóba be is szereltem családon belül. Abban jól működnek. Plusz kipróbáltam azt is hogy a vezetékeket felcseréltem a 2 jeladó között hátha a motor egyik része hidegebb. Kábelkötegek a tűzfalig sérülés és javítás mentesek szemrevételezve jó állapotúnak tűnnek. Az óracsoportja annyira kezdetleges még hogy ebben VCDS-sel nem lehet a tank szintjét literre vagy más értékre se lekérdezni ellentétben mondjuk az 1995-ben megjelent A4 B5 óracsoportjával. 7-es vagy hányas csatornán lehetne az üzemanyag szintjelző korrekcióját állítani ha jól olvastam. Mivel a családban megy másik ugyanilyen autó is fut és azon is gyári default értékre van állítva ez az érték mint ebben és az hibátlanul működik így ezt nem próbáltam állítgatni (egyébként 100% a default érték és +-15% korrekciót lehetne állítani).

Az autó már így került hozzám hogy ez a két óra nem működött megfelelően az óracsoportban. Évekig nem foglalkoztam vele belekalkuláltam a 20C fok különbséget a vízhőmérsékletbe. Most a magas üzemanyagárak miatt mérném a fogyasztásomat és kiakaszt az üzemanyag visszajelző hogy pl tele tankolom a kocsit már a csőben a nafta és csak háromnegyedig megy fel a mutató. Így szeretnék a végére járni a sztorinak.

Tehát a korábbi javítások ismeretlenek amiket én cseréltem már rajta termosztát új Wahler-re új gyári vízhőmérséklet jeladókat tettem bele illetve az óracsoportot szétszedtem és a vízhőfok órát cseréltem benne. A másikat egy hibátlanul működő benzinesből bontottam. A jelenség nem változott. Itt tartok. Ami még eszembe jutott a töltésem jó 13.5V körül mozog. Tehát az sem szólhat bele. Kérdés merre tovább? Próbáljak meg a benzines kiegészítő műszerek (olajhőfok, töltés, és analóg óra) nélküli és a dízel kiegészítő műszerekkel szerelt 2 óracsoportból csinálni egy jót? Ha igen hogyan? Mi a különbség? Vagy a kocsiban keressem a hibát, de mere?

Köszönöm, matel

U.I.

Direkt nem akartam regényt írni...

Előzmény: cam aro (36184)
cam aro Creative Commons License 2023.08.30 0 0 36184

abban a hszben tobb velt/vagy valos problema van mint info. 

en ennyi infobol nem tudok kiindulni, de egy biztos... a leirtak szerint/!/  a hofokal nem foglalkoznek. 

 

az uza szint 20 literes tevedese viszont oriasi.. igy valoszinu ennek a mert ertekekben is nyoma van.. 

az meg nem lehet ordogtol valo.. hogy egy szint jelzot az ember megmerjen, korrelarjon. 

nyilvan se evjarat, se motor tipus, se egyeb lotusz virag hianyaban.. .nem is erdekel. 

Előzmény: mica-r (36183)
mica-r Creative Commons License 2023.08.30 0 0 36183

ha a müszercsoport már tud diaggal középállás öntesztet, akkor az támpont lehet (esetleg odébb kell forgatni a mutatót?)

Előzmény: cam aro (36182)
cam aro Creative Commons License 2023.08.30 0 0 36182

 a vízhőfok mutató és az üzemanyag visszajelző is erősen csal. Előbbi kb 20C fokkal mutat kevesebbet mindig a valós víz hőmérsékletnél míg utóbbi hektikusan változóan ""

 

otlet nincs, csak tipp. 

a vw group muszerfali homeroje az csak egy latvanyelem. 

~ valos 70- 110C  kozt stabilan 90C korul szokott mutatni. (no panic gauge ) 

..de esetleg meglehet merni a valos ellenallast szenzor, es muszercsoport oldalon IS. 

ugyanez igaz lehet az uzaszint merore..

-------------

 

 Az alany a saját A6 C4-esem. ""

ebbol nekunk nem derul ki hogy mirol beszelunk. 

Előzmény: _matel_ (36181)
_matel_ Creative Commons License 2023.08.30 0 0 36181

Sziasztok,

tanácsra lenne szükségem és jobb ötletem már nem volt mint ide írni. Az alany a saját A6 C4-esem. A hiba jelensége hogy a vízhőfok mutató és az üzemanyag visszajelző is erősen csal. Előbbi kb 20C fokkal mutat kevesebbet mindig a valós víz hőmérsékletnél míg utóbbi hektikusan változóan de általában kb. 20 literrel alacsonyabb értéket mutat a valósnál. Annyit sikerült eddig kimérnem (az NTC hőmérséklet jeladó karakterisztikájának ismeretében) hogy a vízhőfok jeladónál a valós hőmérsékletnek megfelelő az ellenállás érték is. Az óracsoport által visszajelzett érték kb 30-40 Ohm-mal magasabb értéknek felelne meg. Valószínűsítem hasonló ellenállásérték eltérés lehet az üzemanyag jeladó valós mért értéke és a visszajelzett érték között is. De sajnos az üzemanyag jeladóra vonatkozó karakterisztikát sehol sem találtam. A vízhőfok mutatót óracsoporton belül korábban cseréltem de nem oldotta meg a problémát. A másik óracsoportban jól működött. Ahogy jeladót és termosztátot is cseréltem, ezek is mind másik típus azonos járműben hibátlanul működtek és a mért értékeit is jók.

 

Szóval ezek alapján úgy gondolom valahol "extra" belső ellenállásom lehet az autóban amit meg kellene szeretnék találni és szüntetni hogy ne kelljen állandóan a csalóssal kalkulálnom. A jobb első torony és a hengerfej közötti ellenállást kimértem és kisebb/max 1 Ohm. Szóval a hiba nem testkábel lesz ami egyébként szemrevételezve is jónak tűnik. A jeladónak nagy áram nem kell így le nem vettem megtisztítani. Ki merre menne tovább a keresésben? Van-e valakinek jobb ötlete vagy szedjem ki az óracsoportot és próbáljak neki direktbe testet adni az akkumulátorról?

Minden hozzászólást köszönök főleg az építő jellegűeket,

matel

409 Creative Commons License 2023.07.20 0 0 36180

---- kurzorral.

Előzmény: 409 (36179)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!