Igen, a legnagyobb probléma, hogy beázott a régi vezérlő és szétrohadt. Ezért kellett cserélni.
Csak arra gondoltam, amin van keringető szivattyú, az tud állófűtésként működni, mert funkcionálisan ez lenne a feltétele.... És olyat raktam bele amin van.
A kódolással megbírkóztam. Olyat lehetőséget nem is találtam, hogy álló, vagy kiegészítő. Csak az indítás módja, és a keringető szivattyúval való felszereltséget lehetett állítani. Az illesztésnél is már bekavadodtam. Próbáltam mindent szinte mindennel. 😑
Most megy mint kiegészítő, a motorvezérlőre állitottam az inditást, és hogy nincs keringető. Így indul hidegen ha jár a motor! 👍
Ami benne volt az állófűtés, amit beletettetek az kiegészítő fűtés. Ez állófűtésként sosem fog működni.
Át kell kódolni kiegészítőre és a klíma indításról motorindításra. Ilyenkor +5°C hőmérséklet alatt járó motornál indulnia kell elvileg. Biztosat csak a próba ad.
Másik lehetőség, ha az eredetinek nem vezérlőbaja van, akkor áttenni annak a vezérlőjét az újba.
Nagyon köszönöm. Akkor érdemes lenne valami élő adatokat olvasni egy aktuális szoftverrel ellátott diagnosztikai eszközzel. Nekem ezt írt az internet erre hibakódra:
A hibakód (P026E) és a kapcsolódó információk alapján a probléma a "Charge Air Cooler Temperature Sensor 1" (Töltőlevegő hűtő hőmérséklet érzékelő 1) területével kapcsolatos lehet. Az érzékelő hibája vagy a hűtőrendszer problémája miatt jelentkezhet a hibajelzés.
Egyes lehetséges okok:
Hibás érzékelő: Az érzékelő hibás lehet, és nem megfelelő adatokat küld a vezérlőegységnek.
Hűtőrendszer problémái: A töltőlevegő hűtőrendszerében lehet valamilyen probléma, például hűtőfolyadék szivárgás vagy hűtőventilátor hibája.
Szeretném a segítségeteket kérni ennek a hibakódnak az értelmezésében. Előre is nagyon köszönöm, minden javaslatot / ötletet szívesen veszek.
Az autó VW Golf VII 2014-es GTD, 184le, 2.0TDI - világit a motorkontroll lámpa. (töröltem, de újra visszajön a hiba) A hibát leállított motornál olvastam VCDS-el:
1 Fault Found: 18825- Unknown Error Code P026E 00 [175] -- [New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces] MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Mileage: 178184 km Date: 2023.11.30 Time: 09:56:51Normed load value: 0.0% Vehicle speed: 0 km/h Coolant temperature: 5 °C Intake air temperature: 4 °C Ambient air pressure: 960 mbar Voltage terminal 30: 11.880 V Unlearning counter according OBD: 40 Air mass at air mass meter 1: 0.0 kg/h Outside temperature sensor 1: B1: raw value: -0.0 °C Intake air temperature before throttle valve: calculated: 0.0 K Charge air cooler output: Temp. sensor 1: B1: raw value: 5.6 °C Heater supp. pump 1 bank 1 charg. air cool. circuit: activat.: 10.00 % Turbocharger 1 charger output: temp. sensor 1: B1: raw value: 4.8 °C
Sziasztok! Adott egy 2005 vw polo 9n2 disel 1.4 kapott egy új elektromos fojtoszelepházat de kiderült hogy a csatlakozon 4 szál vezeték ami rá megy össze van égve azt mondták mind a 4 szálatt cserélni kell esetleg nem tudja valaki hogy hova megy mind a négy szál vezeték az nagy segìtség lenne köszi választ
Golf 6 2.0 crtdi 2011-es CFHC motorkóddal. Regeneráláskor nagy mennyiségű kék füst jön belőle , szaga alpján elégetlen gázolaj . Már mindent kicseréltem (befecskendezők, EGR, lambda szonda , légtömegmérő, kipufogógáz hőmérő) , hibakód nincs az autó jól megy. Nem tudok rájönni mi okozhatja.
Olyan problémám van,hogy egy fekvő rendőrt nem vettem észre és egy nagy fékezés után világítatlanak a ABS lámpa, ESP, és a motor kontroll lámpa! Az utóbbiakat sikerült törölni ,de az ABS-t nem! Azt írja VCDS, hogy (vezérlő nem válaszol!) az ABS-re! Akksi sarú le lett véve, biztik átnézve! Mi lehet a probléma? (Transporter T5)
Elnézést jogos az észrevétel csak nekem ennyi információból egyértelmű volt. Már 15 éve járok a típussal és a harmadik példányt nyúzom belőle úgy hogy magam is javítottam őket. Ez a típus még annyira régi hogy nem csalnak össze vissza a mutatók az óracsoportban mitn a 2000 után gyártott autókon. Ha jól működik akkor a valós vízhőmérséklet max 5C fokban tér el az órán visszajelzettől. Szóval az alany Audi A6 C4 1996-os 1.9TDI (1Z) motorral szerelve. Elvileg kétféle óracsoport volt hozzá benzines és dízel. Ennek még 2x2-es diagnosztikai csatlakozója van és OBD1-es a rendszere. Elég kezdetleges az óracsoportja és a vezérlője is. VCDS-ben a vízhőfok értéke mindig jó és pontos (bemelegedés közben is). A motorban 2db egyforma kék színű (NTC) hőmérséklet jeladó van. Gyanítom hogy egyik az óracsoport a másik az ECU számára adja a jelet. Mindegyiket cseréltem már, sőt a régieket egy másik ugyanilyen autóba be is szereltem családon belül. Abban jól működnek. Plusz kipróbáltam azt is hogy a vezetékeket felcseréltem a 2 jeladó között hátha a motor egyik része hidegebb. Kábelkötegek a tűzfalig sérülés és javítás mentesek szemrevételezve jó állapotúnak tűnnek. Az óracsoportja annyira kezdetleges még hogy ebben VCDS-sel nem lehet a tank szintjét literre vagy más értékre se lekérdezni ellentétben mondjuk az 1995-ben megjelent A4 B5 óracsoportjával. 7-es vagy hányas csatornán lehetne az üzemanyag szintjelző korrekcióját állítani ha jól olvastam. Mivel a családban megy másik ugyanilyen autó is fut és azon is gyári default értékre van állítva ez az érték mint ebben és az hibátlanul működik így ezt nem próbáltam állítgatni (egyébként 100% a default érték és +-15% korrekciót lehetne állítani).
Az autó már így került hozzám hogy ez a két óra nem működött megfelelően az óracsoportban. Évekig nem foglalkoztam vele belekalkuláltam a 20C fok különbséget a vízhőmérsékletbe. Most a magas üzemanyagárak miatt mérném a fogyasztásomat és kiakaszt az üzemanyag visszajelző hogy pl tele tankolom a kocsit már a csőben a nafta és csak háromnegyedig megy fel a mutató. Így szeretnék a végére járni a sztorinak.
Tehát a korábbi javítások ismeretlenek amiket én cseréltem már rajta termosztát új Wahler-re új gyári vízhőmérséklet jeladókat tettem bele illetve az óracsoportot szétszedtem és a vízhőfok órát cseréltem benne. A másikat egy hibátlanul működő benzinesből bontottam. A jelenség nem változott. Itt tartok. Ami még eszembe jutott a töltésem jó 13.5V körül mozog. Tehát az sem szólhat bele. Kérdés merre tovább? Próbáljak meg a benzines kiegészítő műszerek (olajhőfok, töltés, és analóg óra) nélküli és a dízel kiegészítő műszerekkel szerelt 2 óracsoportból csinálni egy jót? Ha igen hogyan? Mi a különbség? Vagy a kocsiban keressem a hibát, de mere?
a vízhőfok mutató és az üzemanyag visszajelző is erősen csal. Előbbi kb 20C fokkal mutat kevesebbet mindig a valós víz hőmérsékletnél míg utóbbi hektikusan változóan ""
otlet nincs, csak tipp.
a vw group muszerfali homeroje az csak egy latvanyelem.
tanácsra lenne szükségem és jobb ötletem már nem volt mint ide írni. Az alany a saját A6 C4-esem. A hiba jelensége hogy a vízhőfok mutató és az üzemanyag visszajelző is erősen csal. Előbbi kb 20C fokkal mutat kevesebbet mindig a valós víz hőmérsékletnél míg utóbbi hektikusan változóan de általában kb. 20 literrel alacsonyabb értéket mutat a valósnál. Annyit sikerült eddig kimérnem (az NTC hőmérséklet jeladó karakterisztikájának ismeretében) hogy a vízhőfok jeladónál a valós hőmérsékletnek megfelelő az ellenállás érték is. Az óracsoport által visszajelzett érték kb 30-40 Ohm-mal magasabb értéknek felelne meg. Valószínűsítem hasonló ellenállásérték eltérés lehet az üzemanyag jeladó valós mért értéke és a visszajelzett érték között is. De sajnos az üzemanyag jeladóra vonatkozó karakterisztikát sehol sem találtam. A vízhőfok mutatót óracsoporton belül korábban cseréltem de nem oldotta meg a problémát. A másik óracsoportban jól működött. Ahogy jeladót és termosztátot is cseréltem, ezek is mind másik típus azonos járműben hibátlanul működtek és a mért értékeit is jók.
Szóval ezek alapján úgy gondolom valahol "extra" belső ellenállásom lehet az autóban amit meg kellene szeretnék találni és szüntetni hogy ne kelljen állandóan a csalóssal kalkulálnom. A jobb első torony és a hengerfej közötti ellenállást kimértem és kisebb/max 1 Ohm. Szóval a hiba nem testkábel lesz ami egyébként szemrevételezve is jónak tűnik. A jeladónak nagy áram nem kell így le nem vettem megtisztítani. Ki merre menne tovább a keresésben? Van-e valakinek jobb ötlete vagy szedjem ki az óracsoportot és próbáljak neki direktbe testet adni az akkumulátorról?
Minden hozzászólást köszönök főleg az építő jellegűeket,