Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Vaves Creative Commons License 2020.03.30 0 0 35318

A veztengely jeladó itt nem tekercses (sőt szinte sosem), hanem Hall-os, nyitott kollektoros kimenettel. Amit mértél, lehet, hogy a jel "felhúzó ellenállása" volt. A Vemo, mint márka nálam nagyon felejtős, be sem vagyok hajlandó szerelni semmibe egyik terméküket sem.

Előzmény: _matel_ (35317)
_matel_ Creative Commons License 2020.03.30 0 0 35317

Meglett a hiba. Én 10 éve nem használtam szkopot nincs is sajátom. Csak a barátom kért meg hogy villamos emberként segítsek neki. Végül elvittük egy ismerőshöz akinek szkopja is volt és közölte vezérműtengely jeladó a gond. Egy hónapja cseréltek az autón a vezérműtengely jeladót. VEMO márkájút tettek bele. 2.0PDTDI BMP motorkód. Most kapott egy új FEBI-t. Azzal először hidegen jó lett, majd melegen nem indult. Másnap hidegen-melegen jól indult mára FEBI-vel. Az érdekes az hogy az új FEBI 2-es 3-as lába között mértem valami 800ohm körüli értéket és a VEMO-n picivel kisebbet (nem volt 10% a különbség) de ott az 1-es lábhoz képest is volt mérhető ellenállás. Mintha 3 kivezetése lenne a tekercsnek. Az új FEBI-n 1-es láb és bármelyik másik között nem volt mérhető ellenállás. Megnéztem egy bontott gyárit ott szintén az 1-es láb nincs használva.

Valaki látott már ilyet? Mi lelhette a VEMO jeladó? ETKA-ban max 2-3 kód 2.0PDTDI motor használ azonos cikkszámú vezérműtengely jeladót. Utángyártottba meg sokkal nagyobb az átjárhatóság...

Előzmény: direx (35190)
_matel_ Creative Commons License 2020.03.30 0 0 35316

Jogos, hiába gondolkozni is kell meg a rutin. A megváltozott helyzetben volt időm foglalkozni vele. Mást mért az ECU meg én mivel a szívósorra menő gumi levegőcső el volt repedve alulról úgy hogy az még leszerelve se látszódott csak ha nagyobb erővel nyomogatta az ember....

Előzmény: 409 (35181)
nemkri Creative Commons License 2020.03.29 0 0 35315

Sziasztok!

 

Köszönöm a segítőkész hozzászólásokat!

Úgy látszik megoldódott a probléma,csak azt nem tudom hogy mitől.

Tegnap,409 kolléga tanácsára megpróbáltam széthúzott főtengely jeladóval elindítani.Természetesen 4-5 mp.-es indítózás után sem indult be.Összedugtam a csatlakozót és egy fordításra indul a motor,úgy ahogy egy PD-től megszoktuk.

Megszűnt az indítózás közbeni fordulatszám mérő kilengés,megszűnt a Motorvezérlő ROM hibakód.

Visszaraktam az eredeti vezérlőt,azzal is tökéletes.

Azóta vagy ötvenszer indítottam és hibátlan.

 

Ez ám az igazi X-akta!

 

cam aro Creative Commons License 2020.03.29 0 0 35314

volt a draganak. ( 4-5 fordulat kellett mire megtalalta a TDC-t..)""

 

legyen inkabb 10-12... 

Előzmény: cam aro (35313)
cam aro Creative Commons License 2020.03.29 0 0 35313

nem tudjuk hogy levegotlen, az tudjuk hogy mikor nem indul akkor nincs injektor kivezerles. 

 

ez 1.9 PD.. es nem CR.. ha ures a tank is mennie kell az injektor kivezerlesnek.. de nem megy. 

ebbol gondolom hogy ez a hiba nem uza ellatas  gond. 

tevedhetek persze.  

 

ennek ellenre csereltem mar tandem pumpat, mert inditozas alatt nem volt meg az - altalam - elvart 2 bar koruli nyomas. 

..tok feleslegesen.

fotengely szenzor hibaja volt a draganak. ( 4-5 fordulat kellett mire megtalalta a TDC-t..) 

ami ide lehet nem kapcsolodik, 

de az elvart 2 bar sem mert nem nyomas fuggo az injektorok kivezerlese a PD eseteben.   

 

nem vita, barmi baja lehet.  

csak ne csereljen tandemet, amig nincs injekt kivezerles. 

sk! 

Előzmény: 409 (35311)
409 Creative Commons License 2020.03.29 0 0 35312

 

 Ja, és az AUY szinkronszög hibára egyértelmű hibakódot ad.  Legalábbis eddig így volt.

Előzmény: 409 (35311)
409 Creative Commons License 2020.03.28 0 0 35311

 

 "nem baj ha van 2 bar inditozaskor, de levegotlen rendszer nulla nyomasal is egybol indul."

 

Azt tudjuk, hogy levegőtlen???  Nem írt semmit arról, hogy a hosszú indítás után hogyan indul el.......

(megjegyzem, a múltkor küzdöttem az enyémmel, szintén hosszúkat kellett indítani. Aztán volt amikor meg nem. Volt tandemnyomás, csak úgy tűnt lassan épül fel. Végül a tankpumpa szűrője volt tele szmötyivel)

 

" inkabb ahogy atuc irta.. szinkron szog es tsa okokbol tiltas."

 

Ezért írtam, hogy próbálja széthúzott jeladóval. (Miután a hibakód valószínűtlen jelről szól)

 

" fotengo jelado, ecu tapok, gyujt kapcs.. isten tudja. "

 

Mint írta, ezeket már cserélte, mérte, de nem változott.

 

Előzmény: cam aro (35310)
cam aro Creative Commons License 2020.03.28 0 0 35310

nem baj ha van 2 bar inditozaskor, de levegotlen rendszer nulla nyomasal is egybol indul. 

 

 inkabb ahogy atuc irta.. szinkron szog es tsa okokbol tiltas.

az uza nyomas szerintem nincs az okok kozt.

 

A PD-elemek kivezérlése csak akkor mérhető amikor "röffen" a motor,tehát sikertelen indítási kísérletnél nincs kivezérlés.

 

 

...avagy forditsuk.. akkor indul mikor van kivezerles.

fotengo jelado, ecu tapok, gyujt kapcs.. isten tudja.  

 

 

Előzmény: 409 (35308)
atuc Creative Commons License 2020.03.28 0 0 35309

Ha beindul mennyi a szinkronszög?

 

"When an engine will not start due to mechanical (spark/fuel/compression/timing) related issues it is not uncommon to set a false G28 fault codes due to extended cranking with a no-start condition."

 

Tehát, lehet hogy nem a hiba oka, hanem következménye a 16705.

 

16989: A vezérlő egy másik autóból származik, kipróbált, és a másikban jó volt? Mert ha nem, akkor van két beázott ...od.

Előzmény: nemkri (35307)
409 Creative Commons License 2020.03.28 0 0 35308

Próbáld meg széthúzott főtengelyjeladóval, hogy akkor hogyan indul. Előfordul, hogy más hiba miatt ír be fals G28 hibát.

Mérni kellene a tandemnyomást, hogy amikor nem indul, van-e legalább 2bar.

Előzmény: nemkri (35307)
nemkri Creative Commons License 2020.03.28 0 0 35307

Sziasztok!

A problémám tárgya egy 2004-es Sharan AUY motorral.

Hibajelenség:van hogy csak hosszas indítózásra,van hogy csak 4-5 indítási kísérlet után,van hogy 2mp-es indítózásra indul csak be a motor.A motorhőmérséklet nem befolyásolja.

Amikor nem akar indulni,akkor a fordulatszám mérő felugrik egy rövid időre,egy véletlenszerű értékre.Van hogy1500,vagy 3000,vagy 4000 stb....

 

Hibakód:16989 Motorvezérlő ROM hiba

              16705 Motorfodulatszám jeladó (ez csak ritkán fordul elő)

 

Cserélve: Főtengely jeladó

                Motorvezérlő(használt,kikapcsolt immo)

 

Mindkét vezérlővel ugyanaz a hibajelenség.

A motorvezérlőn kívül nincs értékelhető hibakód sem az óracsoportban sem más vezérlőben.

A főtengely jeladó árnyékolását testre kötöttem(TPI alapján).

Indítózási fordulat megfelelő.

Főtengely és vezérműtengely jel indítózáskor azonnal megjelenik(szkóppal mérve a vezérlő csatlakozójánál).

A PD-elemek kivezérlése csak akkor mérhető amikor "röffen" a motor,tehát sikertelen indítási kísérletnél nincs kivezérlés.

A táp és testvezetékek ellenőrizve,nincs hiba.

 

Ha valakinek van ötlete,kérem ne tartsa magában!

 

A segítőkészséget előre is köszönöm.

Harcsa_R. Creative Commons License 2020.03.28 0 0 35306

Hát nem akar ez össze jönni úgy látom. Már majdnem kiszedtem az óracsoportot, de sajnos az a gombcsoport ami a kijelző mellet van amin a kesztyűtartó illetve a kijelző ki-bekapcsoló gomb van na az nem jön ki. Valaki már járhatott itt mert gyakorlatilag ki van törve a közebe, vagyis nincs hová beakasztani a kis kampót hogy ki tudjam rántani a helyéről. És hát persze sajnos mögötte lenne az utolsó csavar. Úgyhogy az a kábelköteget ami az óracsoporttól megy el, valahol máshol kell "elkapjam", csak kérdés hogy hol.

Előzmény: atuc (35304)
Benc3 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 35305

Megnézem 

Előzmény: atuc (35300)
atuc Creative Commons License 2020.03.23 0 0 35304

A szürke csatlakozóba való javítókábel (ha nincs benne) a 000 979 018E.

Előzmény: Harcsa_R. (35303)
Harcsa_R. Creative Commons License 2020.03.23 0 0 35303

Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Így már teljesen más a helyzet.

Előzmény: atuc (35302)
atuc Creative Commons License 2020.03.23 0 0 35302

Óracsoport ki.

Műszeregység szürke csati 13-as pontjára megy barna/piros a bal A oszlop tövénél fekete 17 pólusú csati 9-es pontjára.

Ellenöriz, vezeték benne?

Ha nem, behúz.

Vagy: óracsoport szürke csati 13. és 5. pont összeköt és nem lesz kijelzés.

Előzmény: Harcsa_R. (35295)
atuc Creative Commons License 2020.03.23 0 0 35301

Ez felszereltség, központi elektronika, és a beépített lámpa típusfüggő. A "gyújtás", vagy AUTO két külön beállítás.

Az egyém úgy van beállítva, hogy a ködlámpa a DRL, hátul nem világít ilyenkor semmi.

Korai évjáratoknál ezt nem lehet elérni.

Előzmény: miskolcauto (35298)
atuc Creative Commons License 2020.03.23 0 0 35300

Nem feszül a bowden? Lazára kell hagyni.

Előzmény: Benc3 (35296)
Octi19 Creative Commons License 2020.03.22 0 0 35299

Ha jók az emlékeim, akkor a DRL-t kell skandináv módba kapcsolni, de ez sem a helyzetjelzőket kapcsolja elől, hanem csak a drl-t elől és a helyzetjelzőket hátul.

Előzmény: miskolcauto (35298)
miskolcauto Creative Commons License 2020.03.22 0 0 35298

Üdv!

 

Hogy tudom beállítani VCDS-el egy B6-os Passat-nál gyújtás vagy "AUTO" állasba a helyzetjelző elől-hátul világítsanak? Lehet ilyet?Próbáltam az amerikai meg canadai verziót de ott vagy a ködlámpa vagy a helyzetjelző a tompítottal együtt világított.

 

Köszönöm!

Benc3 Creative Commons License 2020.03.22 0 0 35297

409 Hát kettő fojtószelepem van , akkor még jobban tisztítsam meg vagy mit tudnék vele kezdeni? 

Benc3 Creative Commons License 2020.03.22 0 0 35296

Helló igen bowdenes

Előzmény: atuc (35291)
Harcsa_R. Creative Commons License 2020.03.22 0 0 35295

A fekete csatlakozó az 17 pólusú,de ami korábban említve volt 9-es 10-es ponton nekem ott nincs vezeték

Előzmény: atuc (35294)
atuc Creative Commons License 2020.03.22 0 0 35294

A szürke csati az ÓRACSOPORTON értendő.

A második képen a fekete csatlakozó, ha 17 polusú, akkor az az.

Előzmény: Harcsa_R. (35293)
Harcsa_R. Creative Commons License 2020.03.22 0 0 35293

Megpróbáltam most eltüntetni az ablakmosós hibát, de nem jártam sikerrel. Le is fényképeztem hogy egyáltalán jó helyen keresem e. Az egyik képen van a szürke csatlakozó amiben meg is van a barna/piros ami elméletileg akkor megy a műszerfalra fel. Viszont ami a közös jeltest lenne az nincs meg, vagy nem jó helyen keresem. A másik képen az ott az a oszlop töve. Ott a fekete csatlakozóba van barna sárga viszont nem azon a kiosztáson ahogy írtad. Szóval most kicsit megfeneklett a dolog sajnos.

 

Előzmény: atuc (35279)
409 Creative Commons License 2020.03.21 0 0 35292

 

 Az első az egyértelmű, az az alapbeállítás hiánya.

A második meg maga a hiba.  !!  Valamiért nem záródik a fojtószelep.

Előzmény: Benc3 (35290)
atuc Creative Commons License 2020.03.21 0 0 35291
Előzmény: Benc3 (35290)
Benc3 Creative Commons License 2020.03.21 0 0 35290

Nem rossz, mert tesztelt! 

Sajnos nem Magyar de ezeket nem tudtam törölni.

 

17967 throttle valve control őart (j338): fault in basic settings

P1559 - 35-00--

17973 - throttle actuator (j338):Lower stop not reached 

p1565 -35-00-- 

Előzmény: mica-r (35289)
mica-r Creative Commons License 2020.03.21 0 0 35289

Mi a tárolt hiba?

Nem lehet hogy rossz a fojtószelep?

 

Előzmény: Benc3 (35288)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!