Sziasztok ! Honda Jazz , 1.2 S Cool 2005 ös kocsihoz kellene nekem váltó bovden. Sehol nem kapok .... Új ára gyári. 220000 ft 🙂 olyan van ! De ...uhhh a kocsi nem ér annyit. Aki tud,az kérem segítsen !
Vásároltam egy 2005.05. évjáratú Honda Jazz-t. Hűtővíz problémával küzdök.
Sajnos feledékenységből hűtősapka nélkül elmentünk vele kb. 3km-t. Ezután lecseréltük a hűtőfolyadékot.
Azóta folyamatosan fogy a tartály és a hűtő csövéből a víz. Minden menet után ha lehűlt a víz, a csőben a bilincs aljáig van a víz. Három szerelőnél jártam vele, mind tanácstalanul állnak fölötte, azt mondták, hogy nincs semmi baja. De akkor a csőből hova tűnik el a víz? A hengerfejet kizárták, járó motornál nincs buborékolás. Olyan, mint ha a tágulási tartályból nem szívná vissza a folyadékot.
Van egy 2008-as 1.2-es Jazz-em. Motor check lámpa kivilágított. EGR szelep hiba, nem megfelelő kipufogógáz-visszavezetés. Vettünk új szelepet, ugyanúgy kiírta a hibát. Kitakarítottuk au EGR csatorná, új EGR szelep maradt benne. Check lámpa nem világít, boldog vagyok....pár km-ig. Majd egyszercsak elkezd rángatni, szaggatni az autó, ha elveszem a lábam a gázpedálról, leginkább 1600-1700- as fordulatnál. Alapjáraton is érezhető volt, hogy nem jár szép egyenletesen a motor. Visszaraktuk a régi EGR szelepet, histen mint kiderült először nem az volt a baja. Gyönyörűen jár az autó, nem szaggat, vagy rángat, váltások is szépen mennek, nem kell nagy gáz az elinduláskor. Ismét boldog vagyok.... kb. 2 km-ig. Motor check lámpa. EGR áramkór hiba. Csatlakozó le, majd vissza fel, elindulok, megint boldog vagyok....egy ideig. Motor check lámpa ismét: Kipufogógáz visszavezetés érzékelő 'A' áramkör alacsony szint. Csatlakozót leveszem, úgy megyek vele pár km-t, motor check lámpa ismét, most a 'A' áramkör magas szint. Ledugóztuk az EGR szelepet, megyek vele kb. 5 km-t, ismét áramkór hibát jelez.
mk1-es (2007) Jazzben némi erőlködés(hűvös) után kifingott a légkondi. Eddig sem muzsikált valami fényesen épphogy némi hűvöset tudott csinálni, de most már semmi különbség nincs ha ki vagy bekapcsolom a légkondit. Talán a motor teljesítményre sincs hatással. Van tippetek, mi lehet? Illetve ha teljes légkondi regenerált akarok, az kb. mennyibe fájna?
Nekem 2012-es Jazz-em van és hasonló jelenségeket produkált az önindító. Indított, de néha nem akart leállni, felpörgött, zörgött, stb. Pár hónapig tűrtem, de végül elvittem egy önindítókkal foglalkozó szakműhelybe, ahol felújították, azóta rendben van.
*Ez lehet az indítómotorhoz köthető probléma már, vagy csak egyszerűen a kicsi méretű akksi reggel, hideg hőmérsékleten nem szolgáltat elég áramot a starternek?
kb. 1.5 hónapja vettünk egy 2011.11. évjáratú 1.4-es Jazz-t. Nemrég mikor már voltak ezek a hidegebb reggelek, feltűnt, hogy indítás során az indítómotor elég "csörgős" hangot ad ki, amikor már lényegében beindult a motor ( túl sokáig zár a mágneskapcsoló?). Azt hittem első körben, hogy az akksi már a végét járja s emiatt nincs elég kakaó indításkor az indítómotornak. Ezért le is cseréltem megy újra az akksit. Viszont ez a csörgő-zörgő első indítás reggelente megmaradt, napközbeni indításoknál már nincs ez a hang. Ez lehet az indítómotorhoz köthető probléma már, vagy csak egszerűen a kicsi méretű akksi reggel, hideg hőmérsékleten szolgáltat elég áramot a starternek?
Illetve még az tűnt fel, hogy amikor felváltok 4-esbe 40-45 km/h körül s gyorsítanék tovább egy kicsit erőteljesebben, szintén egy zörgő hangot ad ki a motor ( vagy talán mintha rezonálna vmi ), s kb 65 km/h-nál eltűnik ez a hang. Nyílván ez a 1.4-es 99LE-ős motor sem egy erőgép, de ennyire nem ízlene a motornak egy erőteljesebb gyorsulás?
Mekkora áramfelvétele lehet az autónak (2006-os Jazz 1.2), mérte valaki már? Van egy keveset futkározó járgányunk, és 30 mA-s terhelést mérek az akkun. Gyári rádió, viszont van egy riasztó az autóban (méréskor, meg úgy általában nincs élesítve a riasztó). Köszi
- mk1-es (2007) Jazzben némi erőlködés(hűvös) után kifingott a légkondi. Eddig sem muzsikált valami fényesen épphogy némi hűvöset tudott csinálni, de most már semmi különbség nincs ha ki vagy bekapcsolom a légkondit. Talán a motor teljesítményre sincs hatással. Van tippetek, mi lehet? Illetve ha teljes légkondi regenerált akarok, az kb. mennyibe fájna?
- mk2-es Jazzben rükverc és 5. akad. Ezzel lehet valamit csinálni? Egy szerelő megnézte, aki szerint olaj rendben, egyébként meg nem lehet vele mit csinálni. Emlékszem, hogy az mk1-nél is itt-ott akadt, de vhogy idővel meg is szűnt ez...
Hát mivel nem teszel képet, ezért elnézést ha félrevezetlek.
Ugye így néz ki a motortér? (asszem wastegate korábbi képe, elnézést a lenyúlásért)
Ha igen, akkor azt az "élvédő" vastagabb gumitőmítést (a tartályok felett, ami a szélvédő alatti borításon van, amre a lezárt motorháztatő támaszkodik) egyszerűen le lehet húzni.
Majd a tartályok feletti ki zártabb panel (ahol nincsenek lyukak) simán kipattintható. Így sokkal könnyebb a tartályokhoz férni.
A héten ránéztem a fékfolyadékra és a mellette levő tartály tartalmára. A fékfolyadék hozta a várt látványt, cseréltettem nem régen , de a másik tartály folyadék minősége már nem nagyon tetszett.
A gépkönyv szerint ez a kuplung hidraulika folyadéké. Néztem hogyan férhető hozzá, elég nehezen elsőre látásra.....
Esetleg tudtok a kuplung hidraulika folyadék cseréhez tanácsot adni, esetleg hogyan lehet hozzáférni a legegyszerűbben a leszivásához, leengedéséhez...
Elhoztam a radiátort, simán befért! Köszi még egyszer.
Úgy csináltam, ahogy mondtad, gond nélkül ment. Szerintem 2 méter hosszig bármi berakható kényelmesen a Jazzbe olyan 70-80 cm szélesség mellett. Egy biztos: praktikumban és megbízhatóságban tényleg klassz autó a Jazz. Aki nem autóbolond, aki nem a vezetési élményt és/vagy a szépséget keresi, annak tökéletes és tartós megoldás városba, agglomerációba (mondjuk a motor lehetne erősebb, de városban többnyire elég...)
A hátsó üléstámlák ledöntésével 170 cm hosszú tárgyat tudsz elhelyezni. A 60 cm szélesség miatt a 180x60 cm-es tárgy itt átlósan nem fér el. A jobb első üléstámla hátrahajtásával berakható.