M52 motor, annál a fojtószelep potméter néha hibás, ha tudsz abból lenne érdemes egy cseredarabot próbálni, gűázbowden nem-e akad, ilyen is szokott lenni. Illetve a lambdák nem tudom, jól vannak-e, fel lehet őket cserélni, ilyenkor is szokott gebasz lenni, de ez esetben teljesítmény csökkenés is van.
Ja, és gázbowdent, illetve, ha M50, akkor a szívósor alatt a hengerfejbe csatlakozó fekete hőgombát. Utóbbi okozott nekem ilyen tünetet anno, rossz jelet adott az ECU-nak a vízhőmérsékletről és rossz lett a dúsítás. Így visszaemlékezve. Nem egy nagy tétel a csere újra. M52 motornál már 4 pólusú a jeladó, az ritkábban romlik el, de ott is lehetséges.
Mennyi most egy trafósor? Ahogy láttam az ismerősnél, azt is rendszeresen kell cserélni. Te is tudod, hogy a tömítőélek sosem fognak úgy működni, mint egy kör alakú gyűrű, a résvezérelt keveréköblítés sem lesz soha hatékony, stb. Tényleg csak az a Wankel előnye, hogy kompakt és aránylag könnyű magas fordulatot csinálni az alternáló alkatrészek hiánya miatt. Ha megfelelne a hétköznapi alvárásoknak, akkor egészen biztosan fejlesztették volna több gyártónál is.
Nem, az a Honda motor elég nehéz (mint a többi is), tönkreteszi a súlyelosztást, valószínűleg a gyári karbon kardántengelyt sem lehet hozzá használni. Amellett alig erősebb 10LE-vel. Jó ez így, lehet szeretni. Én inkább más autókba is wankelt raknék, pl. MR2 vagy MX5-be. Vagy egy régi Celicába, a hegyesorrúba!
Semmivel sem drágább, mint az Otto-motor javítása és közben lényegesen egyszerűbb; nem véletlen, hogy sokan maguknak csinálják a garázsban. Alkatrészt rendelhetsz BP-n is, vagy USA-ból, Ausztráliából, Angliából.
Ajánlgatták már nekem is, hogy sajátítsam el, kvázi vegyek egy RX wankelt, és tanuljam meg, utána guruként betegre kereshetném magam. Nem szeretném, bár maga a wankel tetszik, a nagyon forgó és különleges mivoltja miatt, meg még az RX-8 is bejön, de a 7-esek még inkább. De mégsem. Milyen értékes autó lehetne a 8-as, ha nem ez a különleges, amúgy az elvárt futásteljesítmény szintet el nem érő motor lenne benne. Mondjuk a honda S2K motorja pont jó lenne, ha már japán, asszem csinálgatták is azzal az átalakítást.
Átlagon alapul, de nem hiedelem. Vannak alapvető problémái a Wankelnek. Mit csinálsz, ha megdöglik egy ilyen motor? Mennyibe kerül a javítása? Ahogy hallottam régebben, elég beláthatatlan összeg.
Ezek inkább olyan átlagon alapuló hiedelmek, de nem mondom, hogy nincs alapjuk. Vannak ismerősök gyári, bontatlan, jól működő motorral 220E km-en túl. Igaz, ha rosszul kenik a motort, hamar el tud kopni, de ez melyik motorra ne lenne igaz?
Igazából örülök neki, hogy az átlagos vélemény nagyon rossz róla, mert így olcsón hozzá lehet/lehetett jutni egy csodálatos autóhoz. Köszönöm, Világ! :)