Keresés

Részletes keresés

E36328iCoupe Creative Commons License 2021.08.26 0 0 1170

A fenét, csak ventilátorok az Alienware laptopomhoz, mert itthon nem találtam :(

Előzmény: C128 (1169)
C128 Creative Commons License 2021.08.26 0 0 1169

Ha új videókártyát és CPU-t vettél UK-ból, akkor nagy eséllyel ellopták a pesti központban, mint az én DPD-s csomagomat. Sok értékesebb csomaggal ez történik, tele van tolvajokkal a pesti központ, nem csak a sima postai, a futárszolgálatos csomagokat is lopják.

A 1164-1168-ra csak 1 megoldás jut eszembe. Véglegesen ki kell költözni külföldre, min. 4000 €-t (nem lehet kevesebb, mert csak az albérlet 1500 €) kell keresni nettóban, és mindenre lesz elég pénz. Nem kell többet az Európa rekord magyar 27% ÁFA-t (majdnem világrekord, mert kb. 2 országban van 27+% ÁFA) fizetni, se a kevés magyar fizuból fizetni, meg élni. UK-ba költözésnél ugyanaz a törvény van, ott is minden külföldi, EU-s, kínai, stb. vásárlás után is kell ÁFA-t fizetni. UK-ból még a sima EU-snál is nagyobb szívás vásárolni, mert nem csak ÁFA, hanem vám is lesz mindenre, az UK már nem az EU része.

Előzmény: E36328iCoupe (1168)
E36328iCoupe Creative Commons License 2021.08.26 0 0 1168

Szeretem a feltételes módokat ;)

 

 

Egyébként azért kukkantottam be ide, mert 16-a óta ott ül a vámban a GPU-CPU ventilátor szet, Angliából érkezett, a vámot leemelte az eladó bolt, 150 juro alatti az érték és a buznyákok még mindig a standard szöveget nyomják (dokumentumokat várnak tőlem), holott mindent elküldtem már akkor.

Ahogy látom, akár 40 napot is ülhetnek rajta (akkor az a "20 nap után visszaküldjük" remélem csak mese...), hogy rohadnának meg! És a szállítási költségre az ÁFA, na az már nem pofátlanság: aljasság!

Szerintem.

Előzmény: halaloszto (1167)
halaloszto Creative Commons License 2021.08.25 0 0 1167

attól hogy poggyászként hozod be, még vámáfa köteles lenne . . . 

Előzmény: E36328iCoupe (1165)
C128 Creative Commons License 2021.08.25 0 0 1166

A 1,5m-s laptop vásárlása nem átlagos tétel, főleg nem átlagos embereknél. Milyen laptop ez, típus? Hiába 630e UK-ban, az ottani ÁFA-t is ki kell fizetned. Az ottani ÁFA-val 630e? Egy Bp-London-Bp legolcsóbb repjegy hogyan lehet 51e Ft? Most néztem a repjegy.hu-n. Ez helyes adat? Vannak még találatok 100e alatt, persze felette is. Ha 5jegyű pénzért meg lehet ezt járni oda-vissza, akkor megéri kimenni oda, még olcsóbb cuccokért is, elég ha min. 100e-rel olcsóbb kint valami, így is majdnem 50e-et spórolhatsz. A térképen néztem, Bp-London autóval a legrövidebb úton 1728 km, személyautóval, 7 literes fogyasztással 120 liter benzin, 400 Ft-tal 47,5e Ft. Oda-vissza 95e Ft. Hogyan lehet oda-vissza olcsóbban megjárni repülővel, mint amennyibe a benzin kerülne autóval?

Az 1164-es üzimben írtakra várom a megoldási javaslatokat.

Előzmény: E36328iCoupe (1165)
E36328iCoupe Creative Commons License 2021.08.24 0 0 1165

Azért egy - itthon - másfél millás laptopért (ami Angliában 630 ezer) simán felugrok egy wizzair járatra és még úgyis olcsóbb. Rohadjanak meg az áfájukkal a tolvaj gecik!

Előzmény: C128 (1149)
C128 Creative Commons License 2021.08.24 0 0 1164

A 1158-1163-ra: Tavalyig néhányszor vásároltam alkatrészeket ebayen Kínából. Tavaly a megbízhatónak gondolt eladótól 3.-ra is vásároltam, egy része hamis, hibás, a többi használt volt, amit küldött, pedig új, hibátlan, nem használtakat vettem. A pénz egy részét visszakaptam. Idén egy másik kínaitól vettem 1.-re hasonló alkatrészeket, de a barom ráírta a valódi értéket (70+ USD), pedig még nem is volt a júl-i szabály, így azt sem tudtam meg hogy milyen terméket küldött, új eredetit, vagy hamisakat. Még a régi szabály alapján akartak ÁFA-t fizettetni velem, amit nem akartam, mert az olcsó vásárlás volt a lényeg, ezért hagytam hogy lejárjon az őrzési idő a pesti központban, és visszaküldték neki. A csomag nekem küldésétől 3 hónapig tartott, mire visszakaptam a teljes pénzt a paypaltól. Most nyáron Mo.-ról olcsón vettem 1 adag hasonló alkatrészt (csak 1 félét), ezek tényleg újak, eredetiek, hibátlanok voltak. Vennem kéne más dolgokat is olcsón, amik csak Kínában érhetők el értelmes áron, az egyik nem ebayen, hanem alin, de ezek után nem merek, ezért: A júl-tól mindenre ÁFA szabály miatt, meg a magyar postáról olvasott sok rossz tapasztalatos fórümüzenet (prohardver) miatt, hiába csináltak állítólag milliárdos informatikai, stb. fejlesztést a pesti postai központban, ahová a külföldi csomagok érkeznek, meg vettek fel sok embert, ha még mindig trágya az egész rendszer (sokszor újra kifizettetik a magyar ÁFA-t az eleve IOSS-sal ÁFA-san vett dolgokra, meg 400 helyett 800-as vámkezelést kell fizetni a posta hibája miatt), meg az emberek is szarnak mindenre. Az itt már írt máj-ban Kanadába küldött csomagos szívással sincs még semmi, hiába indítottam el júl-ban a kerestetést, eddig csak 1 papír levélre futotta a postától, amiben azt írták, hogy 2 hónapig is eltarthat a csomagkerestetés. Hogy rohadjanak meg, 30 nap van erre nekik, nem 60+! Már le is telt a 30 nap! Meg kell várnom a kerestetés eredményét, mert addig nem indíthatok kártérítést. A máj-i csomagküldéses ügy majd karácsonyig fog tartani a bel és külföldi postások miatt?!?! Mindezt úgy, hogy az ebay már régen elvette tőlem a termékár + postaköltséget, azaz saját zsebből küldtem el neki 10e-ért a cuccot, ez a 91e Ft-os veszteséges történet. A reklamálás szart se ér mailban, meg sem próbálom, nevetséges a 30 napos válaszolási határidő, telefonálgatni nem fogok, mert nem fizetek 10-20 perces zenés várakoztatásért percdíjat a semmiért, ki tudja hányszor, meg lesz-e eredménye. Akkor hogyan sürgessem őket, meg hogyan tájékozódjak hogy mi van? Nem várhatok ölbe tett kézzel hogy legyen végre valami. A csomagjaimat oda-vissza ellopják (lásd a 1157-est), az állam is egyre több költséget pakol a vásárlásoknál a csomagokra (ÁFA + vámeljárás díj, pedig nem is kell vámot fizetni), meg az ebayes, alis eladók is szépen megemelték a termékárakat és a postaköltségeket is, plusz tele van hamis, használt cuccokkal az ebay, amiket újnak és eredetinek hirdetnek, mindig zsákbamacskát vennék, az €, USD árfolyam se szuper. Így hogyan üzleteljek rendesen? Egyre több profitra van szükségem, mert a megélhetés költségei nagyon emelkednek. Az alkatrészbeszerzés, a késztermékvásárlás, meg az eladások is el vannak lehetetlenítve.

Mama312 Creative Commons License 2021.08.24 0 0 1163

Köszönöm a jókívánságot! Én is csak bízni tudok benne, hogy most már megoldódik az ügy és megkapom a csomagot.

Előzmény: mayus001 (1162)
mayus001 Creative Commons License 2021.08.24 0 0 1162

Jaj de jó! Nagyon örülök neked, hátha végre megkapod a csomagodat. Reméljük minden rendben lesz vele!

Előzmény: Mama312 (1160)
mayus001 Creative Commons License 2021.08.24 0 0 1161

Nyilván nem vették fel a telefont, pedig legalább 2x15 percet hallgattam a zenéjüket eredménytelenül. Újból elküldtem az összes doksit a posta vámkezelésén keresztül. Legfeljebb megpróbálom a navot is, hátha ők lefolytatnák a vámkezelést. Max elhajtanak és ihatok hideg vizet az egészre. Ha meg is kapom, remélem nem bontotta fel senki a csomagot és használta a benne lévő terméket, mert én már nem bízok bennük egyáltalán.

Mama312 Creative Commons License 2021.08.24 0 0 1160

Én évek óta rendelek külföldről, a termékek származási helye az Egyesült Államoktól indulva, egészen Kínáig tart és szinte minden alkalommal a megnevezett összegnél jóval magasabb értékben. Eddig egyetlen egyszer volt gond, de ott kicsaptam a balhét és akkor az eladó ment utána. Nem tudom hogyan, de előkerítették a csomagot, nem újat küldtek, mert az adatokon látszott hogy ez az eredeti csomag. Lehet most is célt ért az eladóhoz intézett kérésem vagy a papíralapú, iktatandó dokumentumot nem lehet eltüntetni, de most kaptam meg az értesítésüket, hogy vámeljárás alá vonják a csomagomat. Bízom benne hogy így is lesz!

Előzmény: C128 (1157)
mayus001 Creative Commons License 2021.08.24 0 0 1159

Nekem eddig még semmire sem hivatkoztak. Ma próbáltam őket hívni, de nem vették fel. Lehet mindjárt megpróbálom megint. Simán lehet, hogy nálam is már emiatt nincs előrelépés, mert sokszor írtam e-mailt nekik. Ez nagyon gáz már. De a vezérigazgató meg felveszi a több milliós fizetését, a szolgáltatás meg egy kupa sz*rt se ér. Írok, ha egyáltalán tudok beszélni az ügyfélszolggal.

Előzmény: Mama312 (1156)
mayus001 Creative Commons License 2021.08.24 0 0 1158

Én eddig vitaminokat rendeltem Amerikából, nem egyszer 70 dolláron felül (akkor olyan 20-25 ezer Ft értékekben a családnak) és a vírus előtti időkben átcsusszant mindig, pedig 38,5 dollár felett már vámeljárás kellett volna (szerencsémre). Tavaly 2x is volt, hogy vámeljárásba estem, de akkor is minden gyorsan ment. Nem is értem, hogy most miért kínlódnak ennyit. Én még nem tettem panaszt, mert reménykedem benne, hogy mégiscsak elkezdik a vámeljárást... lehet hiú ábránd csak és azóta valaki lenyúlta a csomagomat.

Előzmény: C128 (1157)
C128 Creative Commons License 2021.08.24 0 0 1157

Alapdolog, hogy 10e Ft+postánál drágább dolgot sosem veszünk külföldről, pont azért, amit itt leírtál. Minél nagyobb értékű a csomag, annál nagyobb az esélye, hogy valakinek megtetszik, ellopja, akár a küldő ország postai központjában, akár valamelyik átmenő ország központjában, de főleg a pesti központban, főleg hogy ha új egész termék, nem csak alkatrész. Én jártam úgy 2 éve, hogy EU-ból postával 82e Ft-ért vett csomagomat, amit direkt DPD-vel küldettem, a pesti DPD központban loptak el! 3 nap alatt Bp-re ért 3000+ km-ről! Még jó hogy ebayen Paypallal vettem, így visszakaptam a teljes pénzt, de így is nagy kár ért, mert a duplájáért akartam eladni, azért vettem, 80e-es veszteség lett. Mostanra a triplájáért tudnám eladni. Ezt a veszteségemet sem fogja soha senki megtéríteni, mint a 1151-ben írt 91e-est sem. Úgy nem lehet rendes haszonnal üzletelni, hogy a postai dolgozók ellopják akár az érkező, akár a küldött csomagjaimat, pont azokat, amik a legnagyobb hasznot hozták volna, és minden esetben én szívom meg. A vásárláskor a többért eladás be nem folyt hasznát, eladáskor meg simán a vételárat+a postaköltséget veszítem el, mert az ebay csak a vevőt védi, az eladót nem.

Előzmény: Mama312 (1155)
Mama312 Creative Commons License 2021.08.24 0 0 1156

Hasonló cipőben járok, azzal a különbséggel hogy én egy hónap alatt nem tudtam elérni hogy szóba álljanak velem. Viszont telefonszám alapján azonnal tudják a csomagot azonosítani, úgyhogy bennem már felmerült a rosszhiszemű eljárás ténye is, hogy direkt nem hajlandóak velem kommunikálni és nem hajlandóak a csomagot vámeljárásra átadni. Technikai hibára hivatkoznak, ami nem a dokumentumpótlás hiányossága miatt áll fent, hanem CSAK és kész. Lehet soha nem kapom meg a csomagot miatta, pedig majdnem egy százasba van eddig, tehát érthető hogy "kicsit" ideges vagyok, de nemcsak én hanem az eladó is, hiszen neki kell majd anyagilag helytállnia, ha tényleg nem kapom meg a csomagot, mert eltüntette valaki az eljárás során!

Előzmény: mayus001 (1152)
Mama312 Creative Commons License 2021.08.24 0 0 1155

Lassan egy hónapja várok a Kínából érkezett nagy értékű csomagom státuszának változására, de leginkább a csomagra. Egyetlen értesítést nem kaptam a postától, csak a csomagkövetés folyamatos figyelemmel kísérésének köszönhetem hogy tudom itt van a csomag az országban (Kínából 5 nap alatt ideért). Amikor telefonon felhívtam őket, hogy a státusz szerint énrám ügyfélre vár az eljárás dokumentumpótlás miatt, akkor beolvasták hogy min is kellett volna értesíteniük, de nem tudták miért nem értesítettek, de a hab a tortán az hogy azt sem tudták (azóta sem tudják, egy hónap nem volt rá elég hogy rájöjjenek) hogy milyen dokumentumra van valójában szükségük. Én magam szakállára az eddigi tapasztalataimnak megfelelően kitöltöttem azt a nyomtatványt melyet szerintem szükséges, aztán a posta ügyintézője által javasoltat is, bár ott az értékhatár jóval alatta van az én csomagom értékének, és feltöltöttem a honlapra, ahogy a hatályos szabályok szerint kérik (igaz visszajelzést az ügyfél nem kap, nincs a kezébe semmi hogy ő bármit is teljesített volna) miután semmi nem változott és a telefonon az ügyintézők semmilyen tájékoztatást nem voltak hajlandók adni, csak azt hogy ők nem tudják, ők nem férnek hozzá, nekik nincs jogosultságuk, elküldtem papíralapon is postán a nyilatkozatban megjelölt címre tértivevénnyel a nyilatkozatokat. A kínai árúház már kétszer fejezte ki aggodalmát a vámeljárás megakadása miatt, elküldtek számlát, mindent hátha azzal segítenek, ezeket én szintén továbbítottam a posta felé, de sajnos azóta sem változott semmi. A Posta különböző osztályain dolgozó ügyintézők egymásra mutogatnak valamint a NAV-ra mint felvilágosítás adására kötelezettre (a NAV-s ügyintéző szabályosan kikérte magának) viszont az kiderült az elszólásukból hogy a telefonszám alapján tudják azonnal azonosítani milyen számú csomag iránt érdeklődik az illető, ha már telefonált egyszer is. Ez a típusú azonosítás viszont felveti a a rosszhiszemű eljárás lehetőségét, tehát egy sokat telefonáló, "problémás" ügyfélnek direkt nem intézik az ügyeit, hiszen hiába tesz bármit is, őket nem éri el. A legutóbbi telefonos "felvilágosítás" során elmondták hogy technikai hiba miatt áll a csomag, de a hiba okáról, annak mibenlétéről, annak elhárításának módjáról és idejéről semmilyen információval nem tudtak szolgálni, ami elképesztően pofátlan dolog. Lehet valamelyik dolgozó kölyke már otthon játszik a csomagom tartalmával, ezért nem tudnak róla semmi. Elvégre mit takarhat az hogy "technikai hiba", biztosan nem azt hogy megakadt a futószalag és nem megy tovább, hanem azt hogy eltüntették a csomagot, csak még nem találták ki mit hazudjanak róla. Van valakinek tapasztalata vagy javaslata, hogy mit tudok tenni? A panasztételen már túl vagyok.

C128 Creative Commons License 2021.08.21 0 0 1154

Nem éri meg használni a DHL-t EU-n kívüli csomagoknál, mert annyira drága. Az 1 db sima UK-ból postával 9e Ft-os termékednél kb. 2e a posta, 7e a termék. 500 g-ig 5,25 GBP. https://www.royalmail.com/sending/international/international-standard 7e-es termékre fizettél volna min. 5e-et DHL-lel, ez már nem éri meg. Lásd a 1149-es üzimet itt. Ott csak az olcsó Alis 0,5 USD-os postázás éri meg nekem, az 5x USD-os (17e Ft) DHL nem. Ha vennék az Alis eladó termékeiből 14 db-ot, akkor ezek össz. 25 USD-ba kerülnének, a DHL 5x USD (sőt több, 70-80 körül, mert 1 db-oknál 5x), nem éri meg. Csak kb. 100 terméknél érné meg, vagy így se, mert a súllyal postadíj is emelkedne. A DHL-es csomagra is ugyanúgy vonatkozik az ÁFA és a vám törvény, ezeket azzal se lehet megúszni. Mivel a termékár + postaköltség együttes összegére veti ki a magyar állam az ÁFA-t, duplán szívás ha drága postázással veszel valamit, mert sokkal több ÁFA-t kell fizetned, a postára is. Ez megint dupla ÁFA fizettetés, mert a postaköltségre már alapból kifizeted az ÁFA-t, mert minden ország postaköltségei eleve ÁFA-sak. Nem értem ez hogyan lehet törvényes a dupla ÁFA fizettetés. Nekem a DHL csak a német ebayről érte meg 14-21 €-ért 2-10 kg-os csomagnál: https://www.dhl.de/de/privatkunden/pakete-versenden/weltweit-versenden/land/ungarn.html

Előzmény: mayus001 (1153)
mayus001 Creative Commons License 2021.08.20 0 0 1153

Amerikából rendelt csomagomat a DHL szállította és pont beleesett az áfás mizériába. Annál amint megérkezett a csomag Magyarországra, másnap kaptam emailt a fizetni valóról meg a szükséges dokumentumokról a DHL-től. Rögtön utaltam a lóvét, másnap kiszállították.

 

Ha megkapom a csomagomat, amivel most kínlódok a magyar posta jóvoltából, külön figyelmet fogok fordítani arra, hogy ki a szállító, de k.élet, hogy nem a magyar posta lesz az.

mayus001 Creative Commons License 2021.08.20 0 0 1152

Sziasztok! 2021.07.22-én Angliából rendeltem 1 db kozmetikai terméket. 1 db! Kb 9 ezer ft az egész csomag szállítással együtt. Júli 23-án szállításra adták, majd júli 30-án a magyar kicserélőbe érkezett. Vártam az értesítést, hogy megkezdték a vámeljárást, de sehol semmi. 2x írtam emailt nekik, mindkétszer mellékeltem mindent. Nem válaszoltak. Még 1x írtam, küldtem mindent, nem válaszoltak. Kezdtem ideges lenni, így negyedjére felvették a telefont, mondom mi a kínom. Hát látják a csomagomat, a dokumentumok hiánypótlása van írva, de semmilyen papírt nem lát, de még azt sem, hogy bármiről értesítést kaptam volna. Aznap elküldtem minden iratot a vámkezelési megbízással kapcsolatban. Azóta megint 5 nap telt el. Nagy kegyesen tegnap válaszoltak az egyik megkeresésemre, hogy minden iratot küldjek el. Ott még 2x küldtem mindent! Mondom biztos, ami biztos. Most kérdem én... én vagyok idióta? Hányszor írjak még, hogy végre előre lépés legyen a csomagommal kapcsolatban? 6x küldtem el a dokumentumokat. Most még a nyomkövetés se működik... Vissza fogják küldeni a csomagom az eladónak?

C128 Creative Commons License 2021.08.18 0 0 1151

Az ilyen üzenetekkel nem fogsz semmit elérni. A magyar posta egy nagy állami cég, bármikor bármit megtehetnek, akárhány, akár több 1000 ember is összefoghatsz, és indíthatsz csoportos pert, semmit nem értek el. Bárcsak el lehetne érni valamit, én is támogatnálak, mert másik topikban írtam le, hogy az ebayen eladott, Kanadába küldött cuccommal szívtam. A vevő azt állította, hogy nem kapta meg, amit nem tudok ellenőrizni, mert megtudtam, hogy a kanadai posta szándékosan nem ad adatot a magyar postának a nyomkövetéshez. Az USA posta meg pont a leveleknél nem ad adatot ehhez, csak csomagnál. Csak azt látom, hogy megérkezett valahová Amerikába, lehet hogy USA-ba. 270 USD (81e Ft) pénzt vett el tőlem az ebay+paypal, ennyi volt a cucc + a posta egyben. Ráadásul már kifizettem rá az ebay eladási jutalékot is, ami 35 USD (10e Ft) volt, hiába akartam visszakapni azzal az indokkal, hogy elvették tőlem a vevő összes pénzét, nem adták vissza. Plusz saját zsebből már kifizettem a 10e Ft-os elküldést is. Így 91e Ft a veszteségem. Elindítottam júl-ban a postán a csomagkerestetést, de 30 nap a határidő, ami pár nap múlva lejár. Telefonálgathatok újra saját pénzből, mert ők nem fognak engem felhívni, pedig megadtam a mobilszámomat, és papír levélben is értesíthetnek, tudják a lakcímemet. Ha meg is lesz mi lett a csomaggal, és tényleg elveszett, külön kártérítést kell indítanom a postán, ami megint 30 napos határidős. Mivel sima elsőbbségi ajánlott levélként küldtem (2 kg alatti volt, csomagként 18e-be került volna, nem fizette volna meg egyik vevő sem, így sosem adtam volna el), így ha kapok is kártérítést, csak 10-20e Ft lesz, amivel nem sokra megyek. Ki és hogyan fogja megtéríteni nekem a 91e-es kár nagy részét? Miért kell így szívnom csak azért, mert valamelyik postai melós USA-ban, vagy Kanadában rosszul végezte a munkáját, vagy ellopta a cuccomat, és Amerika nem ad nyomkövetési adatot Mo-nak? Miért nincs eladóvédelem ebayen? Nem jó ilyen kiszolgáltatott helyzetben lenni. Kell a pénz, muszáj üzletelnem ebayen, de így már nem sokáig merek EU-n kívülre küldeni semmit, ami probléma, mert a cuccok 80%-át USA vevők veszik meg.

Előzmény: kendtamas2021 (1150)
kendtamas2021 Creative Commons License 2021.08.17 0 1 1150

Üdv,

 

Keresek olyan forumozó tagokat, akik szintén szívnak a Magyar Pósta Zrt (alább mint Pósta, cég, megbízott) csomagkezelése miatt.

Ügyfél (ÉN, mint megbízó, sértett).

 

Csoportos per megindítását megelőző feljelentés megtételéhez, mint sértetteket.

 

Én több mint 40 napja várok arra, hogy előrelépés legyen a csomag kézbesítéssel kapcsolatban.

 

A Pósta elektronikus felületén nem a valóságnak megfelelő állapotot tünteti fel a cég, amelyre több alkalommal is felhívtam a figyelmüket és kértem annak javítását, ez a mai napig nem történt meg.

A rendszer állapotinformációja szerint arra várnak, hogy a szükséges dokumentumokat feltöltsem VÁM részére.

 

Amikor megkaptuk levélben az ehhez szükséges ellenörző kódot (júl.08) meg is történt minden dokumentum feltöltése a rendszerbe (persze erről visszaigazolást nem kapsz, tehát akár meg sem történt).

 

Miért nincs előrelépés?

Először arra hivatkoztak a Pósta munkatársai, hogy a vámkezelés folyamán a VÁM.ról nem kapták meg a vámhatározatot, így nem tudnak mit tenni, 90nap van a NAV.nak erre.

VÁM.nál pattog a labda gondoltam ÉN, na de mennyünk tovább.

 

VÁM telefonszámát kiderítve a NAV munkatársai minden esetben (mert sajnos többször is rá kellett kérdeznem - nem miattuk) ugyanazt mondták el:

 

A csomag szemlére került, mert a beadott dokumentumokon szereplő érték nem egyezett a csomagon megjelölt értékkel, így módosították azt amit a Pósta mint megbízottnak részemről jóvá kellene hagynia.

 

A VÁM-al történt egyeztetés folyamán, vámkezeléssel foglalkozó NAV munkatársak arról tájékoztattak, hogy sajnálatos módon a Pósta informatikai rendszere hibás és emiatt nem csak az ÉN rendelésemet nem tudják átnyomni az informatikai rendszeren visszafelé (Pósta informatikai rendszere amiről szó van - félreértések elkerülése végett megjegyzem) a Pósta munkatársainak, hanem több 100 de akár több EZER honfitársamét sem!

 

A Pósta munkatársai természetesen semmilyen megerősítést nem voltak hajlandóak tenni pro-kontra az elmult 40 nap folyamán, csupán hol ilyen - hol olyan kifogással hitegetni (pl. hiányos a feltöltött dokumentum... amit telefonos egyeztetés után kiderült, h mégsem ...).

Ezekről a beszélgetésekről hangfelvétel is készült, mert ugye minőségbiztosítás az első, természetesen ÉN is rögzítettem a hívásokat.

 

Amúgy mit panaszkodok (mert ugye kértem panasz felvételét), de arra belső szabályzatuk alapján 30nap a válaszadás határideje.

Tehát a panasszal sem vagy előrébb, lehet a csomagod hamarabb megkapod mint mire a panaszodra a választ... igazán gáláns részükről.

 

Mai nap folyamán, mivel szinte heti 2-3-5 alkalommal jelentkeztem v ÉN v keresztlányom (akit megbíztam ezzel) érdeklődve mi a helyzet kaptam egy visszahívást a Pósta munkatársa részéről:

 

Munkatársuk arról tájékoztatott, hogy sajnos tényleg informatikai rendszer problémával küzdenek és fogalma sincs az illetékeseknek mikorra oldódik ez meg.

Tehát, h mindenki tisztán lásson:

 

- a Pósta (Magyar Pósta Zrt) megbízást vállalt el úgy, hogy arra informatikai oldalról nem volt felkészülve (feltételezem)

- mikor a problémát tapasztalta, nem tájékoztatta arról az ügyfeleket (pedig ez kötelessége, hiszen írásban kötött megbízási szerződés van megbízó és megbízott között)

- Ügyfeleket szándékosan félre tájékoztatva próbálta a problémát megoldani leplezni (biztosan az ügyfél valamit rosszul csinált).

 

Fentiek lehetőséget adnak a megbízási szerződés azonnali hatályú felbontására, feljelentés kezdeményezésére és ezekután megbízott kártérítésre kötelezhető.

Viszont ezzel sem vagy előrébb, mert a megkezdett VÁM eljárást meg kell szüntetni, amit megbízottnak kell intézni... (igen ördögi kör) ahhoz, hogy TE mint csomag várója új eljárásban elintézd az egészet a NAV felületén keresztül (ha jól gondolom eVAM).

 

Érdekes módon a Pósta munkatársa jelen esetben rejtett hívószámról telefonált, de mint tudjuk rendörségi feljelentés alapján ezt ki fogják adni. Hangfelvétel készült erről a hívásról is.

 

Feljelentést ismeretlen tettes ellen fogom megtenni és az alábbi tanukat biztosan kérem meghallgatni az ügyben:

 

Schamschula György, vezérigazgató
Forrai Péter, üzleti vezérigazgató-helyettes
Gerencsér Szilárd, logisztikai és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes

Sziveri János, informatikai vezérigazgató-helyettes

Hiszen érdekeltek és felelősek ezen cég által folytatott üzletpolitikáért.

 

Természetesen ehhez még azok a Pósta munkatársak csatlakoznak tanuként megjelölve feljelentésben akikkel beszéltem telefonon, illetve leveleztem email-ben, gondolom megértik miért.

 

Privát üzenetben várom a jelentkezést.

 

Tisztelettel, K. Tamas.

 

ui: legalánn annyi gerinc lenne a Pósta vezetésében, hogy az elvárható tájékoztatást megadják, remélem jól érzik magukat a bőrükben és nyaralnak valami szép helyen....jelezném VIHAR KÖZELEG, amúgy ka.

 

 

C128 Creative Commons License 2021.08.13 0 0 1149

Mindegy, a lényeg hogy szívás az új ÁFA rendszer, mert EU-n belülről vásárolva is ráteszik mindenre a magyar 27% ÁFA-t, akár sima EU-s cég az, akár kínai cég EU-s raktára. Kínából vásárláskor is, sima magyar vásárláskor is. Már lehetetlen olcsón, ÁFA nélkül vásárolni, és főleg vámkezelési 400 vagy 800 Ft-os díj nélkül. A magyar posta megkerülhetetlen, és egyre inkább az, tesznek róla. Eddig is lassú volt a szállítás, most még napokat tökölnek majd a sima vámkezeléssel, várják a pénzt. Hiába vennék futárszolgálattal bármelyik országból bármit, ugyanúgy 27% ÁFA + vámkezelési díjas ez is, csak még drágább azoknál a vámkezelés, meg maga a küldés díja is. A postaköltség is érdekes, mert a kinézett Alis terméknél (2-ből már csak 1 embernél van egész Alin, Kínában, ebayen nincs, más helyeken sokkal drágább, nincs választási lehetőségem se az oldalt, se az eladót, se az országot nézve) van free sima China post (1 hónap), 0,5$ Alis posta (1 hónap). Ezután már csak futárosok vannak, Fedex, DHL, UPS, mind 5x$-os, 2-3 hetesek, ami érdekes, mert ezekkel 3-5 nap alatt Bp-re kéne érnie.
Miért nincs 5-10$-os posta, ami nem 1 hónap alatt ér ide, hanem 10 nap alatt? A 2-3 évvel ezelőtti ebayes kínai vásárlásaimnál 4$-t fizettem a postákra, és 12-15 nap alatt itt volt mind vámkezelés mentesen. Ez miért nem megy Alin?

Előzmény: jajnem (1148)
jajnem Creative Commons License 2021.08.13 0 0 1148

Az 1000 Ft=áfa+800 vámkezelésből jön ki. ha kell mellékelek vámnyilatkozatokat is ahol ez látszik, mert ezeket is letöltögetem.

Mo. lakom és látható, hogy ugyan az a tracknumber volt a kínai és német postai címkén.

Egyre több cég fogja a raktárát az eu-ba tenni és onnan küldeni a terméket, így nem kell többször vámkezelgetni.

Ha kell keresek még ilyen levelküldeményeket, ami pl Belgiumon keresztül jött és a posta nem vámkezelte, de kínai az eredeti címke alatta.

Az utóbbi időben elteszem a borítékokat is, mert úgy látszik néha szükség van rá.

 

 

C128 Creative Commons License 2021.08.09 0 0 1147

1. TE nem tudsz olvasni, mert azt írja hogy 1000-et fizet + 800 kezelési díj, tehát az 1000 az ÁFA a termékár + postaköltségre. Az 500-as termékár + saccolt 800 posta = 1300, erre 351 Ft a 27% ÁFA.

2. Ilyen nincs, amit írtál, hogy a magyar vevőnek a kínai eladó egy német címre postázza úgy, hogy a magyar vevő nem fizetett a kínainak ÁFA-t, és ezek után a német posta ingyen elküldi a magyar vevőnek, plusz a magyar posta ingyen kihozza. Akkor ki fizetett Németországban 19% ÁFA-t, és kinek?

Előzmény: halaloszto (1146)
halaloszto Creative Commons License 2021.08.09 0 0 1146

Olvasni kell.

 

1. nem 1000 az áfa, hanem az áfa plusz kezelési. Ugyanis az 500 forint plusz ingyen postát a magyar posta besaccolja 800 forintnak, arra számol áfát, és ráteszi a kezelési költséget.

 

2. nem él Németországban, ott van a címkén hogy Hungary a címzés.

 

A kínai feladó feladta egy német címre, mert a német posta nem olyan szarrágó köcsög mint a magyar. Amikor megérkezett Németországba, akkor kifizették a helyi szabályok szerint az áfát, és tuti nem fizettek 800forint kezelési költséget, majd újra feladták Magyarországra a végső címzettnek.

 

Vajk

Előzmény: C128 (1145)
C128 Creative Commons License 2021.08.09 0 0 1145

Hibás a számítás. Nem látjuk mekkora érték és postaköltség van a csomagra írva a 2 címkén. 500 Ft-os termékre hogyan lenne 1e ÁFA? Mennyi volt a postaköltség? Az se világos, hogy a Kínából vett cucc miért Németországon át ment hozzád Mo-ra. Vagy No-ban laksz? Akkor miért írkálsz ide? Én még kivárok, szept. előtt nem veszek semmit Kínából, Aliról sem. Addig vagy összeszedi magát a magyar posta, vagy nem.

Előzmény: jajnem (1144)
jajnem Creative Commons License 2021.08.08 0 0 1144

Még áprilisban rendeltem 11 műanyag fogaskereket kb 500 Ft-ért

Most jött meg. Az első képen az eredeti címke . Ha ez alapján kapom meg akkor kb. 1000-ot fizetek áfa+800 Ft kezelési költség.

De

rá volt ragasztva a német posta címkéje. Így már ingyen kaptam meg.

Hát erre gondoltam.

C128 Creative Commons License 2021.08.05 0 0 1143

Nem értem hogyan akarod ÁFA fizetése nélkül megoldani, mert az EU-n belülről vásárolt termékre is mindig ki kell fizetni a magyar 27%-os ÁFA-t. Ezt lehetetlen kikerülni. Bármelyik országból vásárlásnál ez van. A Németországban, Hollandiában, stb. lévő sima termékeknél is azt látom mindenütt, ebayen, webshopokban is, Alin is az EU-s raktárnál, hogy alapból a helyi ország ÁFA-ja van ott, de ha belépek, akkor átvált a 27%-os magyarra, és ezt kéne fizetnem, ha megveszem. Ez ellen nem tudsz semmit tenni. Az sem megoldás hogy német, stb. ismerőshöz rendeled, mert neki ki kell fizetni a német ÁFA-t, ami 19%. Utána hiába hozza el neked kocsival Mo-ra, és hiába nem fizetsz rá magyar ÁFA-t, így még többe kerül, mintha eleve magadnak postáztattad volna, és kifizetted volna a magyar ÁFA-t. Jól kitalálták a rohadékok, hogy az ÁFA mindenképpen befolyjon a magyar államhoz. Nem a 400 vagy 800 Ft-os vámeljárás díj a lényeg. Már egy 10e Ft-os cuccra is 2700 az ÁFA.

Előzmény: jajnem (1142)
jajnem Creative Commons License 2021.08.04 0 0 1142

A magyar áfa és vámkezelés megúszható, a kérdés inkább az mikor éri meg.

 

Példa:

ha látok egy 1000 ft-os terméket free Shippinggel (ingyenes szállítással) ami Kínából jön, mennyi lesz a végén?

 

Áru értéke                                                           1000 Ft

Szállítás                                                                    0 Ft

Áfa alapja 1000+500Ft,

(mert a posta szerint 500Ft az ingyenes szállítás)

így az

Áfa                                                     kb               500 Ft       

A vámkezelés                                                         800 Ft

(mert a posta nem értesít a vámkezelésről)

------------------------------------------------------------------- 

összesen:                                                            2300 Ft

Ennyibe kerül a végén a termék

 

Nézzük ugyan ezt 100Ft-os termék esetén

 

Áru értéke                                                              100 Ft

Áfa alapja 100+200Ft=300 Ft

itt 200 a free shipping a posta szerint

Áfa                                                     kb                100 Ft

Vámkezelés                                                             800 Ft

--------------------------------------------------------------------

összesen:                                                               1000 Ft

 

Az előzőeket vámnyilatkozatokkal tudom igazolni, ha hihetetlennek tűnne az eredmény

 

Ha így is megéri megvenni az árut akkor ez a megoldás.

 

Nincs magyar vámkezelés, ha a termék az eu területéről érkezik. Az aliexpress még nem, de az ebay ezt tudja és a keresőjében van egy termék helye rész, ahol kiválasztható pl:

Európai Unió

Németország

Ausztria

Szlovákia

stb.

 

ezt nem vámkezelhetik, mert megsértik a szabad kereskedelmi egyezményt

a probléma inkább, hogy Mo-ba nem szállít vagy drágán hozza el az eladó.

 

Már vannak cégek (webáruházak) akik eu-ból hozzák a terméket, amit az adott országban leadóztak (pl DVDolcson szlovákiából).

Az amazon is telepített raktárakat az eu-ba.

Ismerőshöz, rokonhoz is lehet rendelni, amit eljuttat Mo-ra. Itt se lesz magyar vámkezelés és Posta sarc.

 

Az előző hozzászólásban írtam, hogy 284,35 Ft-os termékre a posta 884 Ft-ot kér ezért nem vettem át több mint 2 hete (15 munka napja). Most amikor egy másik csomagért mentem ez még mindig ott volt és át akarták vetetni, ahelyett, hogy visszaküldenék és megkaphatnám a termék árát.

ez már nem fontos nekik.

 

Másik

Amikor nem fizettem vámkezeléskor azonnal (mert nem értesítettek), akkor 4 napon belül meghozták a terméket házhoz, amit már kifizettem arra második hete várok és ha jól sejtem ma mehetek a postára személyesen átvenni, mert ezt nem hozzák ki.

 

Ezért szeretjük a postát

                                                      

C128 Creative Commons License 2021.08.02 0 0 1141

Nem tudsz mit tenni. Ha ebayről, ha aliexpressről, stb. vásárolsz, azzal kezdődik az egész, hogy rárakják már ott a  magyar 27%-os ÁFA-t, már a fizetés előtt, és muszáj ezt kifizetned. E nélkül lehetetlen bármit venni, ÁFA nélküli árat nem lehet fizetni. Muszáj már ott kifizetned a magyar ÁFA-t, meg a postát is, és ezután sajnos mindig szórakozhat veled a magyar posta a pesti központban, ez ellen nem tehetsz semmit. Hiába tudnál úgy vásárolni, hogy a magyar ÁFA-t nem fizeted ki, és ezután hiába küldi úgy a kínai eladó a cuccot, hogy először nem Mo-ra érkezik, hanem egy másik európai országba, és ott vámkezelik, ott nem fogják rászámolni az ottani alacsonyabb ÁFA-t, hogy ne kelljen magyar ÁFA-t fizetned. Akkor is vámkezelni fognak mindent Bp-en, és akkor is fizetned kell a magyar ÁFA-t. Nekem is ezek a problémáim, amiért kivárok, nem merek semmit venni aliról (csak ott és csak Kínában elérhető, amit venni akarok), mert nem akarom hogy velem is szórakozzanak Bp-en, meg 400 helyett 800 vámdíjat kelljen fizessek, meg hetekre, hónapokra eltemessék ott a kis csomagomat. Csak úgy és akkor vásárolok bárhol, ahol Kínából jön a cucc, ha a vásárlástól számítva 2 héten belül biztosan megkapom, nem akarok többet várni. Az 1-2 évvel ezelőtti ebayes vásárlásaimnál 8-12 nap alatt itt voltak a kínai néhány 10 dekás levelek elektronikai alkatrészekkel, pedig csak 3-4 USD postát fizettem. Sosem free shippinggel vásároltam. Az általad és általam megírtak miatt az sem megoldás, hogy nem veszed át a csomagot, és visszamegy a feladónak, mert a kifizetett magyar ÁFA-t sosem kapod vissza, hiába indítasz ebay ügyet, és hiába kapod vissza a termékár + postadíjat. Nekem volt ilyen ügyem, szerencsére még idén tavasszal, a barom kínai a valós értéket írta rá (7x USD + posta, eddig egyik eladó sem csinálta ezt), ezért már akkor fizetnem kellett volna ÁFA-t (mert 45 € felett van), de vámot nem. Plusz a drága (mert gyorsan kellett, 5-7 nap alatt meg kellett volna kapnom) postázás miatt Fedexszel küldettem (életemben először), így össz. 90 USD volt. Aztán sajnos elárultam a Fedexnek hogy továbbértékesítésre vettem az alkatrészeket, amiért importálásnak számított, és VPID számot is kellett volna adnom a Fedexnek, de ilyenem nincs, nem vagyok vállalkozó. Csak ezért nem akartam VPID számot, stb. csinálni. Meg volt még egy min. 5e Ft-os Fedex kezesség díj is, amit elengedtek. De e nélkül sem akartam a 90 USD-ra 7e Ft ÁFA-t fizetni, hiába csináltam volna meg a VPID-t, mert pont azért Kínából vásároltam olcsón, hogy olcsó is maradjon, csak ezért vállaltam be a távolról vásárlást. Ezért nem tettem semmit, megvártam amíg Bp-en letelik az őrzési idő, a csomag visszament, aztán ebay ügyet indítottam, és a teljes pénzt visszakaptam. A kínainak 30+ USD-t (nem mondták meg pontosan mennyit) fizetnie kellett a visszaküldésért, így járt. Bónusz még, hogy már Kínában elveszett 1 hétre a csomagom, mielőtt elindult volna a Fedex raktárból, mert elhányták, 1 héttel később indult el, de aztán 2-3 nap alatt elért Bp-ig. Így mindenképpen értelmetlen volt az egész, mert már az 1 hetes hányódás alatt meg kellett volna kapnom. A vásárlástól a refundig 2,5 hónap telt el, ilyen soha többet nem történhet. Nem fogok se az eladó, se a külföldi szállító, se a magyar állam, se a magyar posta miatt szívni többet semmiért. Ha már egyre drágábbak a kínai alkatrészek, a posta is, a szállítási idő is megnőtt a pesti vámolás miatt (több idő Bp-től hozzám eljuttatni, mint Knából Bp-ig?? ilyeneket olvasok), meg még a magyar állam az ÁFA-val + a posta a vámdíjjal is lehúz engem, akkor ezek után az a minimum, hogy 2 héten belül itt van minden probléma nélkül. Sajnos hiába kerülném ki a magyar postát, és szállíttatnám mással (DHL, Fedex, stb.), akkor is lenne vámeljárás Bp-en, meg ÁFA is. Hiába vásárolnék EU-ból, akkor is ez van. Nincs jó megoldás. Ha Mo.-ról vásárolok, akkor is fizetem az ÁFA-t, csak a vámeljárást úszom meg. Minél messzebbtől vásárolok, annál olcsóbb a termék, pl. Kínában. EU-ban drágább, ők is Kínából veszik, nem fogom megfizetni az ő költségeiket, hasznukat, ÁFA-jukat is. Mo-on véve még drágább. Sehogyse jó ez.

Előzmény: jajnem (1140)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!