Keresés

Részletes keresés

C128 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 1179

Jó lenne ha nem mindig új üzivel válaszolnál, hanem arra az üzire nyomnál válaszolást, amire válaszolsz. Nem tudom megnézni mi van ott, mert még nem regisztráltam be Alira, addig nem akarok, amíg nem tiszta minden, és nem működik minden jól. Semmi értelme a képeidnek, mert nem látszik hogy az árba mi van beépítve, mennyi az ÁFA, és a szállítás. Olyan nem létezik, hogy 0 Ft-os szálítás. Folyamatosan emelik az árakat az Alin, szépen építenek be mindent az árakba, de hiába trükköznek, úgyis nekem, mint vevőnek kell mindent kifizetni, a teljes szállítást, a magyar ÁFA-t, stb.. 22-30 napos szállítás, és 12 nap alatt megkaptad szó nélkül Express One-nal 0 Ft díjért? Nagyon érdekel hogy ez hogyan lehetséges, mennyit fizetett valójában a kínai a szállításra, és milyen cég, milyen levél vagy csomagküldeményként küldte Németországba, és onnan a német milyennel neked, és ő mennyit fizetett a szállÍtásra, meg a német ÁFA-ra. Ez az egész sehogyse értelmes és lehetséges, mert 5000 Ft-os termékbe nem építhettek be 3000+ Ft-os szállítási díjat, és ez még mindig csak 8,5 €, ennyiért se megy el a cucc Kínából No-ba, a legolcsóbb módon se, és onnan hozzád úgy, hogy futárcég vigye ki. A német ÁFA-ról ne is beszéljek.

Előzmény: jajnem (1178)
jajnem Creative Commons License 2021.08.27 0 0 1178

Az alin július előtt nem volt áfa rész csak érték és szállítás.

július 1 után átalakították a weboldalt és lett Áfa oszlop.

Most ez eltűnt, csak annyi van hogy érték ami áfát tartalmaz és a szállítás

de itt van a teljes történet képekben

a szállító 2 órás intervallumot adott meg és felhívott mikor jött.

 

halaloszto Creative Commons License 2021.08.27 0 0 1177

szépen levezetted hogy lehetetlen, csak a 1173-ban pl pont arról ír valaki hogy konkrétan történik.

Előzmény: C128 (1176)
C128 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 1176

Ezzel van 2 probléma, ami miatt ez lehetetlen. 1-- Ingyen postázásnál olyan nincs, hogy drágábban futárral küldi bárki bárhová. Kínából az ingyen posták úgy vannak, hogy a kínai kormány támogatja a szállítást, és a valójában pár USD-ért a legolcsóbban (konténerrel olcsó) elküldött cuccok így megérték "ingyen" postázással a kínai eladóknak. Ingyen postázásnál nincs olyan, hogy sima levélként elmegy Németországba, majd ott a német kifizeti a német ÁFA-t, és drágább futárral küldi el a magyarnak. Miért tenne ilyet? Miből fizetné ezt? A vevő nem fizetett a szállításért (free shipping volt, vagy csak 1-3 USD-t fizetett erre a termékárral), és a kínai is csak minimálisat a németbe küldéskor. 2-- EU-n belüli vásárlásoknál is van kötelező 27% magyar ÁFA fizetés mindenre (minden EU raktáras webshopban van 27% magyar ÁFA, ahogy belépek az oldalra a nickemmel, a helyi ország ÁFA-ja átvált a magyarra, ezt kell fizetni, nem a helyit), értéktől függetlenül, nem csak az EU-n kívüli vásárlásokra. Ezt miért felejti el mindenki? Mindegy hogy a magyar posta pesti központjába, vagy egy futárszolgálat pesti központjába érkezik külföldről a cucc, vagy hogy milyen úton jutott oda, vagy melyik országból küldték, ugyanazok a szabályok és törvények vonatkoznak rá. A pesti központot nem érdekli hogy a német ott mit csinált, a cucc mindenképpen átesik a kötelező vámvizsgálaton és vámeljáráson, és ezért a 400, vagy 800 Ft-os díjat se lehet megúszni. Úgy nem lehet külföldről csomagot küldeni Mo-ra, hogy ne a pesti központba érkezzen.

Előzmény: halaloszto (1175)
halaloszto Creative Commons License 2021.08.27 0 0 1175

Úgy, hogy a kínai eladó egy német futárcégnek küldi el a cuccot. A német futár szépen elintézi a vámügyintézést, kifizeti a német 19% áfát, és az EUn belül szépen leszállítja a cuccot ahova kell. EUn belül nincs semmi, oda viszi ahova akarja.

Előzmény: C128 (1174)
C128 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 1174

Még mindig nem értem hogy külföldről vásárláskor (EU, UK, Kína, USA) bármilyen szállítócéggel és szállítási móddal hogyan lehet legálisan kikerülni a postai vámkezelést, a 400-800 Ft-os sarcot, és a 27% ÁFA-t. Ezt részletezhetnéd, mert én is vásárolnék Aliról, életemben először, Kínából, mert ez a cucc csak nála van olcsón még Alin is, de ameddig egy nagy szívás az egész nem merek. Milyen futárral, milyen szállítási móddal kell küldetni, hogy ne legyen Bp-en megállítva a cucc?

Előzmény: jajnem (1173)
jajnem Creative Commons License 2021.08.26 0 2 1173

Ahogy írtam a cégek reagálni fognak az új helyzetre. Az Alin rendeltem 2 hete egy szenzorcsomagot ingyenes szállítással, a posta keresője nem is találta meg a nyomkövetési számot csak a 17track vagy a global.cainiao. A szállítást nem a posta végezte, hanem futárszolgálat akik telefonon hívtak, hogy jönnek.

Így nem volt postai vámkezelés a 400-800 ft-os ügyintézésért.

Remélem a többi webáruház is rá fog jönni, hogy megéri a postát kihagyni és eu-n belül máshol vámkezeltetni.

 

 

C128 Creative Commons License 2021.08.26 0 0 1172

Nem csak ennyi a probléma. Az 1164-es üzimben írtakra várom a megoldási javaslatokat.

Előzmény: Syracusa (1171)
Syracusa Creative Commons License 2021.08.26 0 0 1171

Akinek gondja volt mostanság a Postával eltüntetett csomag, duplán fizetett áfa, IOSS figyelmen kívül hagyása, jogellenes vagy dupla vámkezelési díj, stb. miatt, annak erősen azt ajánlom hogy tegyen panaszt, a panasz elutasítása után pedig azonnal kérjen hatósági eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságtól (illetékköteles, 3000.- Ft), ezzel egyidőben pedig kezdeményezzen békéltető eljárást a helyi békéltető testületnél (ingyenes).
Törvényes kereteken belül más nem állítja meg őket. Evvan, hagytuk.

E36328iCoupe Creative Commons License 2021.08.26 0 0 1170

A fenét, csak ventilátorok az Alienware laptopomhoz, mert itthon nem találtam :(

Előzmény: C128 (1169)
C128 Creative Commons License 2021.08.26 0 0 1169

Ha új videókártyát és CPU-t vettél UK-ból, akkor nagy eséllyel ellopták a pesti központban, mint az én DPD-s csomagomat. Sok értékesebb csomaggal ez történik, tele van tolvajokkal a pesti központ, nem csak a sima postai, a futárszolgálatos csomagokat is lopják.

A 1164-1168-ra csak 1 megoldás jut eszembe. Véglegesen ki kell költözni külföldre, min. 4000 €-t (nem lehet kevesebb, mert csak az albérlet 1500 €) kell keresni nettóban, és mindenre lesz elég pénz. Nem kell többet az Európa rekord magyar 27% ÁFA-t (majdnem világrekord, mert kb. 2 országban van 27+% ÁFA) fizetni, se a kevés magyar fizuból fizetni, meg élni. UK-ba költözésnél ugyanaz a törvény van, ott is minden külföldi, EU-s, kínai, stb. vásárlás után is kell ÁFA-t fizetni. UK-ból még a sima EU-snál is nagyobb szívás vásárolni, mert nem csak ÁFA, hanem vám is lesz mindenre, az UK már nem az EU része.

Előzmény: E36328iCoupe (1168)
E36328iCoupe Creative Commons License 2021.08.26 0 0 1168

Szeretem a feltételes módokat ;)

 

 

Egyébként azért kukkantottam be ide, mert 16-a óta ott ül a vámban a GPU-CPU ventilátor szet, Angliából érkezett, a vámot leemelte az eladó bolt, 150 juro alatti az érték és a buznyákok még mindig a standard szöveget nyomják (dokumentumokat várnak tőlem), holott mindent elküldtem már akkor.

Ahogy látom, akár 40 napot is ülhetnek rajta (akkor az a "20 nap után visszaküldjük" remélem csak mese...), hogy rohadnának meg! És a szállítási költségre az ÁFA, na az már nem pofátlanság: aljasság!

Szerintem.

Előzmény: halaloszto (1167)
halaloszto Creative Commons License 2021.08.25 0 0 1167

attól hogy poggyászként hozod be, még vámáfa köteles lenne . . . 

Előzmény: E36328iCoupe (1165)
C128 Creative Commons License 2021.08.25 0 0 1166

A 1,5m-s laptop vásárlása nem átlagos tétel, főleg nem átlagos embereknél. Milyen laptop ez, típus? Hiába 630e UK-ban, az ottani ÁFA-t is ki kell fizetned. Az ottani ÁFA-val 630e? Egy Bp-London-Bp legolcsóbb repjegy hogyan lehet 51e Ft? Most néztem a repjegy.hu-n. Ez helyes adat? Vannak még találatok 100e alatt, persze felette is. Ha 5jegyű pénzért meg lehet ezt járni oda-vissza, akkor megéri kimenni oda, még olcsóbb cuccokért is, elég ha min. 100e-rel olcsóbb kint valami, így is majdnem 50e-et spórolhatsz. A térképen néztem, Bp-London autóval a legrövidebb úton 1728 km, személyautóval, 7 literes fogyasztással 120 liter benzin, 400 Ft-tal 47,5e Ft. Oda-vissza 95e Ft. Hogyan lehet oda-vissza olcsóbban megjárni repülővel, mint amennyibe a benzin kerülne autóval?

Az 1164-es üzimben írtakra várom a megoldási javaslatokat.

Előzmény: E36328iCoupe (1165)
E36328iCoupe Creative Commons License 2021.08.24 0 0 1165

Azért egy - itthon - másfél millás laptopért (ami Angliában 630 ezer) simán felugrok egy wizzair járatra és még úgyis olcsóbb. Rohadjanak meg az áfájukkal a tolvaj gecik!

Előzmény: C128 (1149)
C128 Creative Commons License 2021.08.24 0 0 1164

A 1158-1163-ra: Tavalyig néhányszor vásároltam alkatrészeket ebayen Kínából. Tavaly a megbízhatónak gondolt eladótól 3.-ra is vásároltam, egy része hamis, hibás, a többi használt volt, amit küldött, pedig új, hibátlan, nem használtakat vettem. A pénz egy részét visszakaptam. Idén egy másik kínaitól vettem 1.-re hasonló alkatrészeket, de a barom ráírta a valódi értéket (70+ USD), pedig még nem is volt a júl-i szabály, így azt sem tudtam meg hogy milyen terméket küldött, új eredetit, vagy hamisakat. Még a régi szabály alapján akartak ÁFA-t fizettetni velem, amit nem akartam, mert az olcsó vásárlás volt a lényeg, ezért hagytam hogy lejárjon az őrzési idő a pesti központban, és visszaküldték neki. A csomag nekem küldésétől 3 hónapig tartott, mire visszakaptam a teljes pénzt a paypaltól. Most nyáron Mo.-ról olcsón vettem 1 adag hasonló alkatrészt (csak 1 félét), ezek tényleg újak, eredetiek, hibátlanok voltak. Vennem kéne más dolgokat is olcsón, amik csak Kínában érhetők el értelmes áron, az egyik nem ebayen, hanem alin, de ezek után nem merek, ezért: A júl-tól mindenre ÁFA szabály miatt, meg a magyar postáról olvasott sok rossz tapasztalatos fórümüzenet (prohardver) miatt, hiába csináltak állítólag milliárdos informatikai, stb. fejlesztést a pesti postai központban, ahová a külföldi csomagok érkeznek, meg vettek fel sok embert, ha még mindig trágya az egész rendszer (sokszor újra kifizettetik a magyar ÁFA-t az eleve IOSS-sal ÁFA-san vett dolgokra, meg 400 helyett 800-as vámkezelést kell fizetni a posta hibája miatt), meg az emberek is szarnak mindenre. Az itt már írt máj-ban Kanadába küldött csomagos szívással sincs még semmi, hiába indítottam el júl-ban a kerestetést, eddig csak 1 papír levélre futotta a postától, amiben azt írták, hogy 2 hónapig is eltarthat a csomagkerestetés. Hogy rohadjanak meg, 30 nap van erre nekik, nem 60+! Már le is telt a 30 nap! Meg kell várnom a kerestetés eredményét, mert addig nem indíthatok kártérítést. A máj-i csomagküldéses ügy majd karácsonyig fog tartani a bel és külföldi postások miatt?!?! Mindezt úgy, hogy az ebay már régen elvette tőlem a termékár + postaköltséget, azaz saját zsebből küldtem el neki 10e-ért a cuccot, ez a 91e Ft-os veszteséges történet. A reklamálás szart se ér mailban, meg sem próbálom, nevetséges a 30 napos válaszolási határidő, telefonálgatni nem fogok, mert nem fizetek 10-20 perces zenés várakoztatásért percdíjat a semmiért, ki tudja hányszor, meg lesz-e eredménye. Akkor hogyan sürgessem őket, meg hogyan tájékozódjak hogy mi van? Nem várhatok ölbe tett kézzel hogy legyen végre valami. A csomagjaimat oda-vissza ellopják (lásd a 1157-est), az állam is egyre több költséget pakol a vásárlásoknál a csomagokra (ÁFA + vámeljárás díj, pedig nem is kell vámot fizetni), meg az ebayes, alis eladók is szépen megemelték a termékárakat és a postaköltségeket is, plusz tele van hamis, használt cuccokkal az ebay, amiket újnak és eredetinek hirdetnek, mindig zsákbamacskát vennék, az €, USD árfolyam se szuper. Így hogyan üzleteljek rendesen? Egyre több profitra van szükségem, mert a megélhetés költségei nagyon emelkednek. Az alkatrészbeszerzés, a késztermékvásárlás, meg az eladások is el vannak lehetetlenítve.

Mama312 Creative Commons License 2021.08.24 0 0 1163

Köszönöm a jókívánságot! Én is csak bízni tudok benne, hogy most már megoldódik az ügy és megkapom a csomagot.

Előzmény: mayus001 (1162)
mayus001 Creative Commons License 2021.08.24 0 0 1162

Jaj de jó! Nagyon örülök neked, hátha végre megkapod a csomagodat. Reméljük minden rendben lesz vele!

Előzmény: Mama312 (1160)
mayus001 Creative Commons License 2021.08.24 0 0 1161

Nyilván nem vették fel a telefont, pedig legalább 2x15 percet hallgattam a zenéjüket eredménytelenül. Újból elküldtem az összes doksit a posta vámkezelésén keresztül. Legfeljebb megpróbálom a navot is, hátha ők lefolytatnák a vámkezelést. Max elhajtanak és ihatok hideg vizet az egészre. Ha meg is kapom, remélem nem bontotta fel senki a csomagot és használta a benne lévő terméket, mert én már nem bízok bennük egyáltalán.

Mama312 Creative Commons License 2021.08.24 0 0 1160

Én évek óta rendelek külföldről, a termékek származási helye az Egyesült Államoktól indulva, egészen Kínáig tart és szinte minden alkalommal a megnevezett összegnél jóval magasabb értékben. Eddig egyetlen egyszer volt gond, de ott kicsaptam a balhét és akkor az eladó ment utána. Nem tudom hogyan, de előkerítették a csomagot, nem újat küldtek, mert az adatokon látszott hogy ez az eredeti csomag. Lehet most is célt ért az eladóhoz intézett kérésem vagy a papíralapú, iktatandó dokumentumot nem lehet eltüntetni, de most kaptam meg az értesítésüket, hogy vámeljárás alá vonják a csomagomat. Bízom benne hogy így is lesz!

Előzmény: C128 (1157)
mayus001 Creative Commons License 2021.08.24 0 0 1159

Nekem eddig még semmire sem hivatkoztak. Ma próbáltam őket hívni, de nem vették fel. Lehet mindjárt megpróbálom megint. Simán lehet, hogy nálam is már emiatt nincs előrelépés, mert sokszor írtam e-mailt nekik. Ez nagyon gáz már. De a vezérigazgató meg felveszi a több milliós fizetését, a szolgáltatás meg egy kupa sz*rt se ér. Írok, ha egyáltalán tudok beszélni az ügyfélszolggal.

Előzmény: Mama312 (1156)
mayus001 Creative Commons License 2021.08.24 0 0 1158

Én eddig vitaminokat rendeltem Amerikából, nem egyszer 70 dolláron felül (akkor olyan 20-25 ezer Ft értékekben a családnak) és a vírus előtti időkben átcsusszant mindig, pedig 38,5 dollár felett már vámeljárás kellett volna (szerencsémre). Tavaly 2x is volt, hogy vámeljárásba estem, de akkor is minden gyorsan ment. Nem is értem, hogy most miért kínlódnak ennyit. Én még nem tettem panaszt, mert reménykedem benne, hogy mégiscsak elkezdik a vámeljárást... lehet hiú ábránd csak és azóta valaki lenyúlta a csomagomat.

Előzmény: C128 (1157)
C128 Creative Commons License 2021.08.24 0 0 1157

Alapdolog, hogy 10e Ft+postánál drágább dolgot sosem veszünk külföldről, pont azért, amit itt leírtál. Minél nagyobb értékű a csomag, annál nagyobb az esélye, hogy valakinek megtetszik, ellopja, akár a küldő ország postai központjában, akár valamelyik átmenő ország központjában, de főleg a pesti központban, főleg hogy ha új egész termék, nem csak alkatrész. Én jártam úgy 2 éve, hogy EU-ból postával 82e Ft-ért vett csomagomat, amit direkt DPD-vel küldettem, a pesti DPD központban loptak el! 3 nap alatt Bp-re ért 3000+ km-ről! Még jó hogy ebayen Paypallal vettem, így visszakaptam a teljes pénzt, de így is nagy kár ért, mert a duplájáért akartam eladni, azért vettem, 80e-es veszteség lett. Mostanra a triplájáért tudnám eladni. Ezt a veszteségemet sem fogja soha senki megtéríteni, mint a 1151-ben írt 91e-est sem. Úgy nem lehet rendes haszonnal üzletelni, hogy a postai dolgozók ellopják akár az érkező, akár a küldött csomagjaimat, pont azokat, amik a legnagyobb hasznot hozták volna, és minden esetben én szívom meg. A vásárláskor a többért eladás be nem folyt hasznát, eladáskor meg simán a vételárat+a postaköltséget veszítem el, mert az ebay csak a vevőt védi, az eladót nem.

Előzmény: Mama312 (1155)
Mama312 Creative Commons License 2021.08.24 0 0 1156

Hasonló cipőben járok, azzal a különbséggel hogy én egy hónap alatt nem tudtam elérni hogy szóba álljanak velem. Viszont telefonszám alapján azonnal tudják a csomagot azonosítani, úgyhogy bennem már felmerült a rosszhiszemű eljárás ténye is, hogy direkt nem hajlandóak velem kommunikálni és nem hajlandóak a csomagot vámeljárásra átadni. Technikai hibára hivatkoznak, ami nem a dokumentumpótlás hiányossága miatt áll fent, hanem CSAK és kész. Lehet soha nem kapom meg a csomagot miatta, pedig majdnem egy százasba van eddig, tehát érthető hogy "kicsit" ideges vagyok, de nemcsak én hanem az eladó is, hiszen neki kell majd anyagilag helytállnia, ha tényleg nem kapom meg a csomagot, mert eltüntette valaki az eljárás során!

Előzmény: mayus001 (1152)
Mama312 Creative Commons License 2021.08.24 0 0 1155

Lassan egy hónapja várok a Kínából érkezett nagy értékű csomagom státuszának változására, de leginkább a csomagra. Egyetlen értesítést nem kaptam a postától, csak a csomagkövetés folyamatos figyelemmel kísérésének köszönhetem hogy tudom itt van a csomag az országban (Kínából 5 nap alatt ideért). Amikor telefonon felhívtam őket, hogy a státusz szerint énrám ügyfélre vár az eljárás dokumentumpótlás miatt, akkor beolvasták hogy min is kellett volna értesíteniük, de nem tudták miért nem értesítettek, de a hab a tortán az hogy azt sem tudták (azóta sem tudják, egy hónap nem volt rá elég hogy rájöjjenek) hogy milyen dokumentumra van valójában szükségük. Én magam szakállára az eddigi tapasztalataimnak megfelelően kitöltöttem azt a nyomtatványt melyet szerintem szükséges, aztán a posta ügyintézője által javasoltat is, bár ott az értékhatár jóval alatta van az én csomagom értékének, és feltöltöttem a honlapra, ahogy a hatályos szabályok szerint kérik (igaz visszajelzést az ügyfél nem kap, nincs a kezébe semmi hogy ő bármit is teljesített volna) miután semmi nem változott és a telefonon az ügyintézők semmilyen tájékoztatást nem voltak hajlandók adni, csak azt hogy ők nem tudják, ők nem férnek hozzá, nekik nincs jogosultságuk, elküldtem papíralapon is postán a nyilatkozatban megjelölt címre tértivevénnyel a nyilatkozatokat. A kínai árúház már kétszer fejezte ki aggodalmát a vámeljárás megakadása miatt, elküldtek számlát, mindent hátha azzal segítenek, ezeket én szintén továbbítottam a posta felé, de sajnos azóta sem változott semmi. A Posta különböző osztályain dolgozó ügyintézők egymásra mutogatnak valamint a NAV-ra mint felvilágosítás adására kötelezettre (a NAV-s ügyintéző szabályosan kikérte magának) viszont az kiderült az elszólásukból hogy a telefonszám alapján tudják azonnal azonosítani milyen számú csomag iránt érdeklődik az illető, ha már telefonált egyszer is. Ez a típusú azonosítás viszont felveti a a rosszhiszemű eljárás lehetőségét, tehát egy sokat telefonáló, "problémás" ügyfélnek direkt nem intézik az ügyeit, hiszen hiába tesz bármit is, őket nem éri el. A legutóbbi telefonos "felvilágosítás" során elmondták hogy technikai hiba miatt áll a csomag, de a hiba okáról, annak mibenlétéről, annak elhárításának módjáról és idejéről semmilyen információval nem tudtak szolgálni, ami elképesztően pofátlan dolog. Lehet valamelyik dolgozó kölyke már otthon játszik a csomagom tartalmával, ezért nem tudnak róla semmi. Elvégre mit takarhat az hogy "technikai hiba", biztosan nem azt hogy megakadt a futószalag és nem megy tovább, hanem azt hogy eltüntették a csomagot, csak még nem találták ki mit hazudjanak róla. Van valakinek tapasztalata vagy javaslata, hogy mit tudok tenni? A panasztételen már túl vagyok.

C128 Creative Commons License 2021.08.21 0 0 1154

Nem éri meg használni a DHL-t EU-n kívüli csomagoknál, mert annyira drága. Az 1 db sima UK-ból postával 9e Ft-os termékednél kb. 2e a posta, 7e a termék. 500 g-ig 5,25 GBP. https://www.royalmail.com/sending/international/international-standard 7e-es termékre fizettél volna min. 5e-et DHL-lel, ez már nem éri meg. Lásd a 1149-es üzimet itt. Ott csak az olcsó Alis 0,5 USD-os postázás éri meg nekem, az 5x USD-os (17e Ft) DHL nem. Ha vennék az Alis eladó termékeiből 14 db-ot, akkor ezek össz. 25 USD-ba kerülnének, a DHL 5x USD (sőt több, 70-80 körül, mert 1 db-oknál 5x), nem éri meg. Csak kb. 100 terméknél érné meg, vagy így se, mert a súllyal postadíj is emelkedne. A DHL-es csomagra is ugyanúgy vonatkozik az ÁFA és a vám törvény, ezeket azzal se lehet megúszni. Mivel a termékár + postaköltség együttes összegére veti ki a magyar állam az ÁFA-t, duplán szívás ha drága postázással veszel valamit, mert sokkal több ÁFA-t kell fizetned, a postára is. Ez megint dupla ÁFA fizettetés, mert a postaköltségre már alapból kifizeted az ÁFA-t, mert minden ország postaköltségei eleve ÁFA-sak. Nem értem ez hogyan lehet törvényes a dupla ÁFA fizettetés. Nekem a DHL csak a német ebayről érte meg 14-21 €-ért 2-10 kg-os csomagnál: https://www.dhl.de/de/privatkunden/pakete-versenden/weltweit-versenden/land/ungarn.html

Előzmény: mayus001 (1153)
mayus001 Creative Commons License 2021.08.20 0 0 1153

Amerikából rendelt csomagomat a DHL szállította és pont beleesett az áfás mizériába. Annál amint megérkezett a csomag Magyarországra, másnap kaptam emailt a fizetni valóról meg a szükséges dokumentumokról a DHL-től. Rögtön utaltam a lóvét, másnap kiszállították.

 

Ha megkapom a csomagomat, amivel most kínlódok a magyar posta jóvoltából, külön figyelmet fogok fordítani arra, hogy ki a szállító, de k.élet, hogy nem a magyar posta lesz az.

mayus001 Creative Commons License 2021.08.20 0 0 1152

Sziasztok! 2021.07.22-én Angliából rendeltem 1 db kozmetikai terméket. 1 db! Kb 9 ezer ft az egész csomag szállítással együtt. Júli 23-án szállításra adták, majd júli 30-án a magyar kicserélőbe érkezett. Vártam az értesítést, hogy megkezdték a vámeljárást, de sehol semmi. 2x írtam emailt nekik, mindkétszer mellékeltem mindent. Nem válaszoltak. Még 1x írtam, küldtem mindent, nem válaszoltak. Kezdtem ideges lenni, így negyedjére felvették a telefont, mondom mi a kínom. Hát látják a csomagomat, a dokumentumok hiánypótlása van írva, de semmilyen papírt nem lát, de még azt sem, hogy bármiről értesítést kaptam volna. Aznap elküldtem minden iratot a vámkezelési megbízással kapcsolatban. Azóta megint 5 nap telt el. Nagy kegyesen tegnap válaszoltak az egyik megkeresésemre, hogy minden iratot küldjek el. Ott még 2x küldtem mindent! Mondom biztos, ami biztos. Most kérdem én... én vagyok idióta? Hányszor írjak még, hogy végre előre lépés legyen a csomagommal kapcsolatban? 6x küldtem el a dokumentumokat. Most még a nyomkövetés se működik... Vissza fogják küldeni a csomagom az eladónak?

C128 Creative Commons License 2021.08.18 0 0 1151

Az ilyen üzenetekkel nem fogsz semmit elérni. A magyar posta egy nagy állami cég, bármikor bármit megtehetnek, akárhány, akár több 1000 ember is összefoghatsz, és indíthatsz csoportos pert, semmit nem értek el. Bárcsak el lehetne érni valamit, én is támogatnálak, mert másik topikban írtam le, hogy az ebayen eladott, Kanadába küldött cuccommal szívtam. A vevő azt állította, hogy nem kapta meg, amit nem tudok ellenőrizni, mert megtudtam, hogy a kanadai posta szándékosan nem ad adatot a magyar postának a nyomkövetéshez. Az USA posta meg pont a leveleknél nem ad adatot ehhez, csak csomagnál. Csak azt látom, hogy megérkezett valahová Amerikába, lehet hogy USA-ba. 270 USD (81e Ft) pénzt vett el tőlem az ebay+paypal, ennyi volt a cucc + a posta egyben. Ráadásul már kifizettem rá az ebay eladási jutalékot is, ami 35 USD (10e Ft) volt, hiába akartam visszakapni azzal az indokkal, hogy elvették tőlem a vevő összes pénzét, nem adták vissza. Plusz saját zsebből már kifizettem a 10e Ft-os elküldést is. Így 91e Ft a veszteségem. Elindítottam júl-ban a postán a csomagkerestetést, de 30 nap a határidő, ami pár nap múlva lejár. Telefonálgathatok újra saját pénzből, mert ők nem fognak engem felhívni, pedig megadtam a mobilszámomat, és papír levélben is értesíthetnek, tudják a lakcímemet. Ha meg is lesz mi lett a csomaggal, és tényleg elveszett, külön kártérítést kell indítanom a postán, ami megint 30 napos határidős. Mivel sima elsőbbségi ajánlott levélként küldtem (2 kg alatti volt, csomagként 18e-be került volna, nem fizette volna meg egyik vevő sem, így sosem adtam volna el), így ha kapok is kártérítést, csak 10-20e Ft lesz, amivel nem sokra megyek. Ki és hogyan fogja megtéríteni nekem a 91e-es kár nagy részét? Miért kell így szívnom csak azért, mert valamelyik postai melós USA-ban, vagy Kanadában rosszul végezte a munkáját, vagy ellopta a cuccomat, és Amerika nem ad nyomkövetési adatot Mo-nak? Miért nincs eladóvédelem ebayen? Nem jó ilyen kiszolgáltatott helyzetben lenni. Kell a pénz, muszáj üzletelnem ebayen, de így már nem sokáig merek EU-n kívülre küldeni semmit, ami probléma, mert a cuccok 80%-át USA vevők veszik meg.

Előzmény: kendtamas2021 (1150)
kendtamas2021 Creative Commons License 2021.08.17 0 1 1150

Üdv,

 

Keresek olyan forumozó tagokat, akik szintén szívnak a Magyar Pósta Zrt (alább mint Pósta, cég, megbízott) csomagkezelése miatt.

Ügyfél (ÉN, mint megbízó, sértett).

 

Csoportos per megindítását megelőző feljelentés megtételéhez, mint sértetteket.

 

Én több mint 40 napja várok arra, hogy előrelépés legyen a csomag kézbesítéssel kapcsolatban.

 

A Pósta elektronikus felületén nem a valóságnak megfelelő állapotot tünteti fel a cég, amelyre több alkalommal is felhívtam a figyelmüket és kértem annak javítását, ez a mai napig nem történt meg.

A rendszer állapotinformációja szerint arra várnak, hogy a szükséges dokumentumokat feltöltsem VÁM részére.

 

Amikor megkaptuk levélben az ehhez szükséges ellenörző kódot (júl.08) meg is történt minden dokumentum feltöltése a rendszerbe (persze erről visszaigazolást nem kapsz, tehát akár meg sem történt).

 

Miért nincs előrelépés?

Először arra hivatkoztak a Pósta munkatársai, hogy a vámkezelés folyamán a VÁM.ról nem kapták meg a vámhatározatot, így nem tudnak mit tenni, 90nap van a NAV.nak erre.

VÁM.nál pattog a labda gondoltam ÉN, na de mennyünk tovább.

 

VÁM telefonszámát kiderítve a NAV munkatársai minden esetben (mert sajnos többször is rá kellett kérdeznem - nem miattuk) ugyanazt mondták el:

 

A csomag szemlére került, mert a beadott dokumentumokon szereplő érték nem egyezett a csomagon megjelölt értékkel, így módosították azt amit a Pósta mint megbízottnak részemről jóvá kellene hagynia.

 

A VÁM-al történt egyeztetés folyamán, vámkezeléssel foglalkozó NAV munkatársak arról tájékoztattak, hogy sajnálatos módon a Pósta informatikai rendszere hibás és emiatt nem csak az ÉN rendelésemet nem tudják átnyomni az informatikai rendszeren visszafelé (Pósta informatikai rendszere amiről szó van - félreértések elkerülése végett megjegyzem) a Pósta munkatársainak, hanem több 100 de akár több EZER honfitársamét sem!

 

A Pósta munkatársai természetesen semmilyen megerősítést nem voltak hajlandóak tenni pro-kontra az elmult 40 nap folyamán, csupán hol ilyen - hol olyan kifogással hitegetni (pl. hiányos a feltöltött dokumentum... amit telefonos egyeztetés után kiderült, h mégsem ...).

Ezekről a beszélgetésekről hangfelvétel is készült, mert ugye minőségbiztosítás az első, természetesen ÉN is rögzítettem a hívásokat.

 

Amúgy mit panaszkodok (mert ugye kértem panasz felvételét), de arra belső szabályzatuk alapján 30nap a válaszadás határideje.

Tehát a panasszal sem vagy előrébb, lehet a csomagod hamarabb megkapod mint mire a panaszodra a választ... igazán gáláns részükről.

 

Mai nap folyamán, mivel szinte heti 2-3-5 alkalommal jelentkeztem v ÉN v keresztlányom (akit megbíztam ezzel) érdeklődve mi a helyzet kaptam egy visszahívást a Pósta munkatársa részéről:

 

Munkatársuk arról tájékoztatott, hogy sajnos tényleg informatikai rendszer problémával küzdenek és fogalma sincs az illetékeseknek mikorra oldódik ez meg.

Tehát, h mindenki tisztán lásson:

 

- a Pósta (Magyar Pósta Zrt) megbízást vállalt el úgy, hogy arra informatikai oldalról nem volt felkészülve (feltételezem)

- mikor a problémát tapasztalta, nem tájékoztatta arról az ügyfeleket (pedig ez kötelessége, hiszen írásban kötött megbízási szerződés van megbízó és megbízott között)

- Ügyfeleket szándékosan félre tájékoztatva próbálta a problémát megoldani leplezni (biztosan az ügyfél valamit rosszul csinált).

 

Fentiek lehetőséget adnak a megbízási szerződés azonnali hatályú felbontására, feljelentés kezdeményezésére és ezekután megbízott kártérítésre kötelezhető.

Viszont ezzel sem vagy előrébb, mert a megkezdett VÁM eljárást meg kell szüntetni, amit megbízottnak kell intézni... (igen ördögi kör) ahhoz, hogy TE mint csomag várója új eljárásban elintézd az egészet a NAV felületén keresztül (ha jól gondolom eVAM).

 

Érdekes módon a Pósta munkatársa jelen esetben rejtett hívószámról telefonált, de mint tudjuk rendörségi feljelentés alapján ezt ki fogják adni. Hangfelvétel készült erről a hívásról is.

 

Feljelentést ismeretlen tettes ellen fogom megtenni és az alábbi tanukat biztosan kérem meghallgatni az ügyben:

 

Schamschula György, vezérigazgató
Forrai Péter, üzleti vezérigazgató-helyettes
Gerencsér Szilárd, logisztikai és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes

Sziveri János, informatikai vezérigazgató-helyettes

Hiszen érdekeltek és felelősek ezen cég által folytatott üzletpolitikáért.

 

Természetesen ehhez még azok a Pósta munkatársak csatlakoznak tanuként megjelölve feljelentésben akikkel beszéltem telefonon, illetve leveleztem email-ben, gondolom megértik miért.

 

Privát üzenetben várom a jelentkezést.

 

Tisztelettel, K. Tamas.

 

ui: legalánn annyi gerinc lenne a Pósta vezetésében, hogy az elvárható tájékoztatást megadják, remélem jól érzik magukat a bőrükben és nyaralnak valami szép helyen....jelezném VIHAR KÖZELEG, amúgy ka.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!