Egy busz fogyasztása kb. 1,6kWh kilométerenként.
Egy átlagos szóló e-busz fogyasztása ennek alig több, mint a fele, átlagosan 1,0kWh.
Valós körülmények között mértek már Európában 0,67-0,69kWh/km átlagot is (MAN, VDL, Iveco)
Egy kétharmadnyi méretű midibusz ennél is kevesebbet fogyaszt.
Az akkuállománynak naponta csak 72-80 százaléka használható el, így ennek kell tudnia a napi futásteljesítményt - e-busz zsargonban hatótávot vagy autonómiát - ha csak egyszer éjjel a depóban töltik.
Egy átlagos magyar városban, de a fővárosban is nonszensz , hogy mind a 890 busz elektromos, mindegyik éjfélkor érkezik a telephelyre és reggel 4-kor mindegyik kiáll.
Ha van is ilyen része az állománynak, az sehol sincs megkövetelve, hogy ugyanezek álljanak másnap 20 órás szolgálatba - és így sokkal nagyobb futásteljesítménnyel előbb öregedjenek ki .
A nagyobb flották, akár sok száz e-busz töltését jobb helyeken dinamikus elosztást biztosító töltésmenedzsment rendszer felügyeli.
Gondoskodik arról, hogy minden busz "tele tankkal" induljon munkába, a töltőteljesítmény igény mindenkor a legalacsonyabb szintű legyen és a mélyvölgyi időszakot minél jobban kihasználja a flotta
Van olyan telephely, ahol energiatároló is része a töltő infrastruktúrának, amely "üzletelhet" a hálózattal és/vagy bespájzolhat az éjszakai etetéshez, tovább simítva a teljesítmény csúcsokat.
A példádnál maradva legyen az 50 szóló busz akkukapacitása 490 kWh, ennek felhasználható része 390 kWh, (azaz hatótávja közel 400km, nem 300km) így 19 500 kW-ot kell legfeljebb 5 óra alatt felvenni, ami 3 900 kWh óránként - mégsem 6 000 kWh.
Ha 300km a követelmény akkor 375 kWh akkukapacitás elegendő, amiből 300 kWh a naponta elhasználható. így 15 000 kWh az összigény, 5 óra alatt ez 3 000 kWh.
Ebből faraghat le akkubank esetén a napközbeni betárolt energia, ami nem terheli a hálózatot.
Nem?