Keresés

Részletes keresés

kovács2jenő Creative Commons License 2023.11.29 -1 0 57452

Hát szerintem nagyon-nagyon nem mindegy hogy az autód 6 vagy 10 litert fogyaszt. 

Egy átlagos elektromos busz elmegy 250-300 kmt 1kwh/km fogyasztassal

Ehhez képest 1,6-tal 150-190km a hatótáv.  

Ez nagyságrendileg annyit jelent hogy nem alkalmas normális flotta uzemeltetesre. Csak 1.6x több busszal.

Tehat egy nagyvarosi 100 buszos flotta nem 18 milliardba kerulne hanem 160 db kellene helyette majd 30 milliárdért. 

Tényleg csak a szokásos kötözködes,  semmi köze ahhoz hogy blődségeket írsz.

Előzmény: rezgaras (57450)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2023.11.29 0 0 57451

Volt már a NER-nek buszgyára, nem is tudtak a lehetőséggel mit kezdeni.

Előzmény: EKM-765 (57446)
rezgaras Creative Commons License 2023.11.29 0 0 57450

Az 1,6kWh az Internetről van. Fűtés, klíma nélkül. Lehet, hogy a tapasztalati érték kevesebb. Fűtés, klíma nélkül? De a nagyságrendeken ez sem változtat. Az apróságokon pedig lehet kötözködni, ahogy ez a fórumokon szokásos.

Előzmény: kovács2jenő (57448)
rezgaras Creative Commons License 2023.11.29 0 1 57449

"Nem?"

 

De. És akkor mi van? Nagyságrendben ugyanannyi. Ha pedig nem 50, hanem 100 busz van, akkor a duplája.

Előzmény: mc figyelo (57447)
kovács2jenő Creative Commons License 2023.11.29 -1 0 57448

Ennek az 1.6 kwh/km fogyasztásnak fuss neki mégegyszer.

Legyen az 1 se több se kevesebb.

( Ahogy a másik topikban megénekelt szakmai találkozón elhangzott kb mindegyik cég, város és busztipus esetében)

Előzmény: rezgaras (57445)
mc figyelo Creative Commons License 2023.11.29 -1 1 57447

Egy busz fogyasztása kb. 1,6kWh kilométerenként.

 

Egy átlagos szóló e-busz fogyasztása ennek alig több, mint a fele, átlagosan 1,0kWh.

Valós körülmények között mértek már Európában 0,67-0,69kWh/km átlagot is (MAN, VDL, Iveco)

 

Egy kétharmadnyi méretű midibusz ennél is kevesebbet fogyaszt.

 

Az akkuállománynak naponta csak 72-80 százaléka használható el, így ennek kell tudnia a napi futásteljesítményt - e-busz zsargonban hatótávot vagy autonómiát - ha csak egyszer éjjel a depóban töltik.

 

Egy átlagos magyar városban, de a fővárosban is nonszensz , hogy mind a 890 busz elektromos, mindegyik éjfélkor érkezik a telephelyre és reggel 4-kor mindegyik kiáll.

 

Ha van is ilyen része az állománynak, az sehol sincs megkövetelve, hogy ugyanezek álljanak másnap 20 órás szolgálatba - és így sokkal nagyobb futásteljesítménnyel előbb öregedjenek ki . 

 

A nagyobb flották, akár sok száz e-busz töltését jobb helyeken dinamikus elosztást biztosító töltésmenedzsment rendszer felügyeli.

 

Gondoskodik arról, hogy minden busz "tele tankkal" induljon munkába, a töltőteljesítmény igény mindenkor a legalacsonyabb szintű legyen és a mélyvölgyi időszakot minél jobban kihasználja a flotta

 

Van olyan telephely, ahol energiatároló is része a töltő infrastruktúrának, amely "üzletelhet" a hálózattal és/vagy bespájzolhat az éjszakai etetéshez, tovább simítva a teljesítmény csúcsokat.

 

A példádnál maradva legyen az 50 szóló busz akkukapacitása 490 kWh, ennek felhasználható része 390 kWh, (azaz hatótávja közel 400km, nem 300km) így 19 500 kW-ot kell legfeljebb 5 óra alatt felvenni, ami 3 900 kWh óránként - mégsem 6 000 kWh.

 

Ha 300km a követelmény akkor 375 kWh akkukapacitás elegendő, amiből 300 kWh a naponta elhasználható. így 15 000 kWh az összigény, 5 óra alatt ez 3 000 kWh.

 

Ebből faraghat le akkubank esetén a napközbeni betárolt energia, ami nem terheli a hálózatot.

 

Nem?

 

 

Előzmény: rezgaras (57445)
EKM-765 Creative Commons License 2023.11.29 0 0 57446

Vajon mi sül ki ebből? Talán jobb lett volna ha NER kézbe kerül. Megrendelés lenne.

Előzmény: kristoof (57437)
rezgaras Creative Commons License 2023.11.29 0 1 57445

Négy óra alatt nyilván meg lehet tölteni. Ha van áram.

 

Egy busz fogyasztása kb. 1,6kWh kilométerenként. Azaz 480kWh 300km-re. Ezt kell éjszaka 4 óra alatt beletölteni. Ha van egy garázsban 50 busz, az 24000kWh (24MWh). Ha ez eloszlik 4 órára, akkor a garázsnak olyan villamos hálózati csatlakozás kell, ami 6000kW-ot, azaz 6MW-ot szállít oda.

Előzmény: trizs77 (57444)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.29 0 0 57444

Napi 300 km,

     - Magyarországon,

     - városban,

     - midi viszonylatokon,

     - 2023-ban,

elég.

 

Feltéve ha 00.00 órától 04.00-ig újra tudja tölteni.

Előzmény: mc figyelo (57442)
kristoof Creative Commons License 2023.11.29 0 0 57443

Mert valahol a szívük mélyén ők is tudják, hogy baromság. :-)

Előzmény: 7-es troli (57441)
mc figyelo Creative Commons License 2023.11.29 0 0 57442

Mennyi lehet egy e-midi napi futásteljesítmény követelménye?

 

282 kWh teljes, 225 hasznosítható akkukapacitással 300km nem elég?

https://magyarbusz.info/2023/10/06/busworld-europe-2023-vadonatuj-elektromos-midibuszt-mutat-be-az-ikarus/

 

Kell egyáltalán Siemens áramszedő?

Előzmény: 7-es troli (57441)
7-es troli Creative Commons License 2023.11.29 0 0 57441

Azt nem értem, miért nem dicsekednek az első ajtó fölé telepített felnyitható aramszedővel, ami az első (általam linkelt) videoban pár másodpercig latszodik. 

Előzmény: htibor (57440)
htibor Creative Commons License 2023.11.29 0 1 57440

Elvileg írják, hogy alváz mellett készült busz is, de fotó nem mutatja...

https://www.feol.hu/helyi-gazdasag/2023/11/uttoro-elektromos-autobusz-projekt-zarult-le-sikeresen-szekesfehervaron-video

Előzmény: MCA-001 (57436)
LSU 106 Creative Commons License 2023.11.29 0 2 57439

Ennél még az Irisbus is jobb volt, ők legalább a gyártást nem vitték el Magyarországról.

Előzmény: kristoof (57437)
7-es troli Creative Commons License 2023.11.29 0 0 57438

Tényleg, igazad van, mert ez egy rövidebb alvãz, mint amit annó bemutattak. Szóval valóban új.

Előzmény: MCA-001 (57436)
kristoof Creative Commons License 2023.11.29 0 0 57437

Január 1-től a cég 51 százaléka, kínai kézbe kerül.

Előzmény: EKM-765 (57435)
MCA-001 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57436

Ez már a 2. proto:)

De az
Azt is lehetett hallani, hogy erre a vázra az Ikarus épített buszt is?
Azzal mi van?

Előzmény: 7-es troli (57432)
EKM-765 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57435

Az Ikarus már kínai tulajdon?

Előzmény: kristoof (57434)
kristoof Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57434

Négy éve lett bemutatva. Azóta sem adtak el egy darabot sem.

Előzmény: 7-es troli (57432)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57433

Jé, talált.

Előzmény: trizs77 (57428)
7-es troli Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57432

Ugye,mãr 1-2 évvel ezelőtt be lett mutatva az önjáró szóló alvãz, az nem újdonság.

Előzmény: 7-es troli (57431)
7-es troli Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57431

Az Ikarus Facebook oldalán most beszélnek új fejlesztesként a moduláris alvázcsaládról, aminek nem is ertem a létjogosultságãt, ha minden Kínában fog ezután készülni.

Ami viszont új, hogy Siemens gyorstöltő került az egyik busz tetejére.

 

https://www.facebook.com/IkarusBusandCoach/

trizs77 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57430

Széles gyártatott már "IKARUS" buszt = 1 példányban Kínában tizen sok éve is.

azt is körbe hordoztatta mint a véres kardot, hogy íme itt az új IKARUS.

 

Majd ebből adunk el - évente - ennyi ezer db-t oda, annyi ezer db-t meg amoda.

 

 

Előzmény: 7-es troli (57429)
7-es troli Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57429

Ezek után sírjunk, vagy nevessünk?! Ennyit a nagy Szêles tervről, hogy majd ő megmenti az Ikarust.
Innentől kezdve, nyugodtan lehetne minden busz típusa tisztán CRRC, az Ikarus névnek semmi értelme a továbbiakban.

Előzmény: kristoof (57424)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57428

- büszkeség ?

 - állami hozzájárulások, támogatások megszerzése ?

 

 

Előzmény: Dante001 (57427)
Dante001 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57427

Akkor mi értelme volt az elmúlt években itt gyártani?

Előzmény: kristoof (57424)
kristoof Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57426

Már semmi köze a cégeihez. A vej viszi a cégeket, ez már az ő "műve". Széles elment nyugdíjba a betegsége után, közben.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (57425)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57425

Tényleg megérte Szélesbe tömni a pénzt.

Előzmény: kristoof (57424)
kristoof Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57424

Mostantól az ikarusok, teljes egészében Kínában fognak készülni. 

 

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2023/11/28/a-varba-latogatott-az-ikarus-uj-kinai-midibusza/

Bengáli808 Creative Commons License 2023.11.23 0 0 57423

Ami azt illeti én se nagyon értettem. Mondjuk amennyire nem szeretik mostanában a buszfotósokat nem csoda, viszont pont a Reformnál nem értem ezt a nagy titkolózást elvégre nem is atomtitok a létezése mint ahogy az se, hogy ex-EAG-sok tervezték meg. Ki tudja lehet egyszer a Kisalföld Volán roncstelepe is kapni fog belőle, illetve köszönöm a válaszát.

Előzmény: trizs77 (57405)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!