Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tarmangani Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1480
mi az hogy meglehet forditani ? :) mindent meglehet
arról van szó hogy ugyanolyan teljesitmény mellett a nagyobb nyomatékkal rendelkező motor gyorsabb mondjuk egy kanyargós pályán. Ezzel miért fárasztalak ?
2 seb powerglide és ugyanaz a kaszni van 3 literes TT Supra és 10 literes drag V8, és 1000 lóerő - tehát minden ugyanaz csak a motor nem és a nyomaték nem, a 10 literes motor fog nyern,az 100%.
HondaVuk Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1478
"Azmeg hogy aki nem tud váltani annak jobb és gyorsabb a nyomatékos autó"

Ezt észre se vettem. Ugye feltűnt, hogy kanyargós szakaszról volt szó, nem pedig egyenes gyorsulásról?
Előzmény: HondaVuk (1477)
HondaVuk Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1477
"Énis jövök egy példával, van egy 1000 lóerős 3 liter körüli Supra TT motor 1000 pacival és van egy 10 literes szívó motor ugyancsak 1000 lóerős drag motor. Mindkettő 8 ezer felett forog, és a ha ugyanabba a kaszniba épitjük be mindkettőt, sokkal sokkal gyorsabb a 10 literes motor,de hát ez hogy lehet, mindkettő 1000 pacis ? húha,húha - hát akkor csak az a fránya nyomaték és számit valahol :)))))))))
Azmeg hogy aki nem tud váltani annak jobb és gyorsabb a nyomatékos autó pedig annyit mondok hogy volt már néhányszor olyan teszt hogy a tuningolt jappik vs gyári Corvette. 300 lóerő körül volt az összes autó, és a Vette lazán verte mindet, miért is ? hát már megint a fránya nyomaték .) "


Ne fárasszál már ilyen hülyeségekkel minket!! :-((( Nem gondolkodtál el még azon, hogy a fenti állítást meg is lehet fordítani? Mondjuk őgy, hogy vegyünk egy Vettét, meg egy japán tuningmotort úgy, hogy mindegyiknek 500 Nm-e van, de a Vettének csak 300 lova, a japánnak meg 500. Ugye nem kell magyaráznom, hogy melyik fog jobban menni?

Az, hogy a gyorsulás a teljesítménytől függ egyszerű fizikai tény. Bármely sebességnél két - amúgy azonos(*) - autó közül az fog jobban gyorsulni, amelyiknek a motorja nagyobb teljesítményt ad le az adott pillanatban. Ezt a topicon már régebben beláttam matematikai úton. Ez egyszerűen következik a fogalmak fizikai definícióiból.

(*): azonos = azonos veszteségeket, tömeget és légellenállást feltételezve.

A két 1000 lovas motornál mellesleg egyáltalán nem biztos, hogy a 10 liteses szívó fog jobban menni. Annak ugyanis lényegesen nagyobb lenne a tömege azonos kasztniban. Fontos az is, hogy azonos kasztniban, mivel a Supra és egy Drag kasztni teljesen más.
Előzmény: Tarmangani (1471)
avantage Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1475
>Ja a Shelby motorépités, ha nemértett volna hozzá

Nem mondtam, hogy nem ert ahhoz, amit csinal! Eredmenyeket ertek el, nem is keveset.

De eleve OHV V8-at tuningolni a Ford helyeben en is inkabb az ilyen motorok szakertojet a legendas Shelby-t vennem elo, nem a Ferrari F1 reszleg vezeto mernoket csabitanam at. :) Persze az nem is jonne. :)))
Előzmény: Tarmangani (1472)
avantage Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1474
>van egy 1000 lóerős 3 liter körüli Supra TT motor 1000 pacival és van egy 10 literes szívó motor ugyancsak 1000 lóerős drag motor. Mindkettő 8 ezer felett forog, és a ha ugyanabba a kaszniba épitjük be mindkettőt, sokkal sokkal gyorsabb a 10 literes motor

Ez egyaltalan nem igaz igy ebben a formaban. Eloszor is valto. Ha a Supra motor ugy van valtozva, hogy a hasznalt fordulatszamtartomanyban "atlagosan" 950 Loero, ha az amcsi motor ugyanilyen atlagot produkal a sajat valtojaval, akkor tok egyformat fognak menni. Kit erdekel, ha nagyobb a nyomatek egy V8-nak 4000-en, ha nem ejti le a fordulatot 6000 ala?

A gyakorlatban persze a Supra gyari manual valtoval mondjuk produkal egy 800-as atlagot, mig a laza konverterrel szerelt 2-3 sebesseges automatas V8 meg 900-at...

De ez a kulonbseg nem a motorok miatt van.


Szerintem meg igenis azert nyert vele, meg nagy ccm, megbizhato "1000 eves" technika.

En egyebkent nagyon szeretem a V8-akat, az en motorom is egy fel V8 (OHV) :)
Előzmény: Tarmangani (1471)
Tarmangani Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1473
ja is az a bizonyos LeManson is futott 427es Shelby motor még mindig kapható és a csúcsot jelenti a Cobra és GT40 replika épitők közt, ez is elárulja a motor tulajdonságait...
Tarmangani Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1472
Ja a Shelby motorépités, ha nemértett volna hozzá, akkor a Cobra Mustang épitésekor nem kérték volna fel hogy a motort is ő tuningolja...az egyenlőre még csak tanulmány autó formában lévő új Cobra egy saját fejlesztésű 10 hengeres motorral lett bemutatva, és a már kapható SSC 8ban is egy házilag 908 lóerőre átépített Corvette motor dolgozik...ennyit erről
Tarmangani Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1471
Szabadosan fordítottam, de Caroll Shelby mondott ilyet valóban !
Ford GT40nél az angolok szállitották a kasznit és Shelby a 427es motort, és nemhiszem hogy pusztán azért nyert mert 7 literes volt és amerikai :)
Triviális, akkor miért nem dőlt még el teljesen hogy nyomaték vagy lóerő kell a gyorsuláshoz ? :)
Énis jövök egy példával, van egy 1000 lóerős 3 liter körüli Supra TT motor 1000 pacival és van egy 10 literes szívó motor ugyancsak 1000 lóerős drag motor. Mindkettő 8 ezer felett forog, és a ha ugyanabba a kaszniba épitjük be mindkettőt, sokkal sokkal gyorsabb a 10 literes motor,de hát ez hogy lehet, mindkettő 1000 pacis ? húha,húha - hát akkor csak az a fránya nyomaték és számit valahol :)))))))))
Azmeg hogy aki nem tud váltani annak jobb és gyorsabb a nyomatékos autó pedig annyit mondok hogy volt már néhányszor olyan teszt hogy a tuningolt jappik vs gyári Corvette. 300 lóerő körül volt az összes autó, és a Vette lazán verte mindet, miért is ? hát már megint a fránya nyomaték .)
avantage Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1470
Eleg volt egy atlagosan jol megepitett amerikai motor.

6000-6500-as fordualton adta a max. teljesitmenyt. Hat ez nem epp olyan, mint egy europai versenymotor. Pl. az emlitett Ferrari 7700-nal.
Előzmény: Tarmangani (1466)
HondaVuk Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1469
Ez jól hangzik, de nekem a kijelentése azt jelentette, hogy szerinte versenyen az 500 lovas 700 Nm-es autó megveri a 700 lovas 500 Nm-est, aminek a valóságban semmi, de semmi esélye nincs. Utóbbi nagyon megalázza az előbbit. Ha a kérdés az, hogy két 700 lovas közül a 700 Nm-es vagy az 500 Nm-es e a nyerő, akkor már a más a szituáció. De az ő kijelentése nem ezt jelentette.
Előzmény: avantage (1465)
HondaVuk Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1468
"Caroll Shelby mondta egyszer hogy a lóerő ahhoz kell hogy hangzatos legyen az autó eladáskor, a nyomaték pedig ahhoz kell hogy megnyerje a versenyeket :) "

Ez akkora baromság, hogy csak az alábbi esetek valamelyike vagy esetleg ezek egy kombinációja áll fent:

- Nem mondott senki ilyet
- Shelby nem mondott ilyet
- Nem így mondta és az újságíró félreértette
- Atomrészeg volt
- Be volt lőve de keményen
- Viccelt
- Idős korára szenilis lett
- Mindig is az volt

:-)))

"Az egyenes gyorsulásban nemigazán lehet pontosan eldönteni melyik kell"

Miért ne lehetne? Teljesen triviálisan a teljesítmény kell.

"de mondjuk kanyargós úton jobb sokkal egy nyomatékosabb erőforrás. Vagy ez sem egyértelmű ? :)"

Ha nem tudsz váltani, akkor a nyomatékos motor, ha tudsz akkor meg a nagyobb teljesítményű.

"Egyáltalán mihez is kell a nyomaték ?"

A nagy nyomaték előnye, hogy a kocsi már alacsony fordulaton is nagy teljesítményt tud, emiatt - azonos sebességnél - már alacsonyabb fordulaton is úgy gyorsul, mint egy kisebb nyomatékú autó magasabb fordulaton. Magyarán: ugyanahhoz a gyorsuláshoz nem kell annyira pörgetni. Ebből azonban nem következik, hogy mondjuk a legnagyobb sebesség fokozatban jobban gyorsul egy nagy maximális nyomatékú autó, mint egy kisebb nyomatékú. Lásd például a 330D vs. Fastcar GTV-je. 5-ösben 30-40 km/h-nál (sőt, egész 70-80-ig) a GTV megeszi reggelire a dízelt, pedig annak lényegesen nagyobb a max. nyomatéka. Csakhogy 1500-as fordulat alatt a dízel nyomatéka alacsony, ráadásul 5-ösben a GTV jobban pörög, így a 330D hiába rendelkezik nagyobb max. nyomatékkal és nagyobb teljesítménnyel, mégis a GTV lesz a nyerő.
Előzmény: Tarmangani (1462)
Tschangow Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1467
mindenki a saját motorjával nyeri :DDD
Előzmény: Tarmangani (1466)
Tarmangani Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1466
LeManst nyerni egy saját motorral nem rámenés ? :)
avantage Creative Commons License 2005.01.11 0 0 1465
Carrol Shelby csinalt jo autokat, nyertek versenyeket meg minden, de sosem ment ra igazan a motorepitesre ugy, mint az europaiak. Ez teny. A Cobrak is a kisebb motoru Ferrari 250 GTO-kal versenyeztek, meg a tobbi Shelby auto is nagy ccm, kis fordulatszam, nagy nyomatek, elegseges literteljesitmeny.
Előzmény: Tarmangani (1461)
ZolikA Creative Commons License 2005.01.11 0 0 1464

Az a baj , hogy az egészet ádám és évánál kellene elkedezdeni .... :-)))

 

Legyen a kiindulás egy szívó moci .

 

Alap igazság , hogy nagy nyomaték csak nagy köbcentinél van .  Na most egy nagy köbcis x teljesítményű moci alacsony fordulatról könnyebben ézhez fog térni mint egy kis köbcentis szintén x teljesítményű moci . De ha megfelelően van áttételezve mind két járgány akkor nagy különbség nem lesz a ugymond gyors autózás terén . Annyi lehet a nagy nyomatéku elönye , hogy ugyan nagyon az sem fog húzni 40-ről 5-ben de könnyebben fog szaladni ha onnan gyorsítasz .

 

Hát kb ennyi . Hiába a nyomaték ha nincs fordulat és vele teljesítmény . Ennyi !:-))))

Előzmény: Tarmangani (1462)
trabfiat Creative Commons License 2005.01.11 0 0 1463
nézz meg egy ikarusz buszt:)ott csak a nyomaték számit:) kb 700nm:)......loerö meg vagy 220..ha van....és megy mégis...sok emberrel is......:)
Előzmény: Tarmangani (1462)
Tarmangani Creative Commons License 2005.01.11 0 0 1462
Sziasztok, érdekes nagyon ez a lóerő vs nyomaték topik
ezek valóban elég nehezen összehasonlítható dolog
Caroll Shelby mondta egyszer hogy a lóerő ahhoz kell hogy hangzatos legyen az autó eladáskor, a nyomaték pedig ahhoz kell hogy megnyerje a versenyeket :)
Az egyenes gyorsulásban nemigazán lehet pontosan eldönteni melyik kell, de mondjuk kanyargós úton jobb sokkal egy nyomatékosabb erőforrás. Vagy ez sem egyértelmű ? :)
Egyáltalán mihez is kell a nyomaték ?
Egy tuningolt Supra TT 1000 lóerő mellett ad 6-700Nm nyomatékót, míg egy 450 lóerős ugyancsak TT motoros Bentley 850 Nmt ad. Hol jön ki ez a nagy nyomaték ? úgyértem mien szituávióban tud jobblenne a magasabb nyomaték, és az alacsonyabb lóerő ?
Tarmangani Creative Commons License 2005.01.11 0 0 1461
Sziasztok, érdekes nagyon ez a lóerő vs nyomaték topik
ezek valóban elég nehezen összehasonlítható dolog
Caroll Shelby mondta egyszer hogy a lóerő ahhoz kell hogy hangzatos legyen az autó eladáskor, a nyomaték pedig ahhoz kell hogy megnyerje a versenyeket :)
Az egyenes gyorsulásban nemigazán lehet pontosan eldönteni melyik kell, de mondjuk kanyargós úton jobb sokkal egy nyomatékosabb erőforrás. Vagy ez sem egyértelmű ? :)
ZolikA Creative Commons License 2005.01.11 0 0 1460

Valami ilyesmire gondoltam ,na ! :-))))

Előzmény: avantage (1458)
trabfiat Creative Commons License 2005.01.11 0 0 1459
lesz/van:D......zotya tavasszal mérközés:D
Előzmény: avantage (1458)
avantage Creative Commons License 2005.01.11 0 0 1458
ZolikA-ZolikA,

Mar megint torzitasz! :)
Szoval az NSX-en kivul nincs gyorsabb gyari alap Honda a te tuning Lanciadnal!

Előzmény: ZolikA (1457)
ZolikA Creative Commons License 2005.01.11 0 0 1457

Kössz a minősítést ! :-))))

 

Igy utólag bocs , de Te kérkedtél és nyilvánítottál véleményt .

 

Pöccenni tudok most már akár ha a honda valamelyik tipusával szemben rögtön vesztesként vagyok feltüntetve . Mivel az NSX-en kívül egyik sem megy jobban az enyémnél .

 

Még valami . Ha olasz és német autó rajongó voltál akkor mi a túró fogott meg egy hondában ? Tök más világ az egész . (nem a műszaki részt boncolgatom mielött még valaki ráugrana a témára)

Előzmény: ferrari-honda (1398)
trabfiat Creative Commons License 2005.01.11 0 0 1456

ok irok most:)

 

Előzmény: avantage (1455)
avantage Creative Commons License 2005.01.11 0 0 1455
Igen, ha irsz mailt, elkuldom.
Előzmény: trabfiat (1452)
trabfiat Creative Commons License 2005.01.11 0 0 1454

háááát elég illusztris ami azt illeti:)

nem tudom:)már most ha rágondolok a versenyre,ojan rajtlázam van hogy......:)

Előzmény: konyak_ad (1453)
konyak_ad Creative Commons License 2005.01.11 0 0 1453
emlitesz pár tipust?:)

kiváncsiságból megnéztem:

Ferrari 348 GTS, 9.48 @ 126, 0-100: 6.43
Lancia Delta HF Integrale EVO II, 9.48 @ 125, 0-100: 6.16
Opel Astra GSI (Filu), 9.52 @ 127, 0-100: 6.34
BMW E36 M3, 9.53 @ 131, 0-100: 6.36

Szép kis társaság...
Előzmény: trabfiat (1445)
trabfiat Creative Commons License 2005.01.11 0 0 1452
telefonszámos elérhetöséged volna?:)
Előzmény: avantage (1450)
trabfiat Creative Commons License 2005.01.11 0 0 1451
azthiszem el kell kezdenem a rajtgyakorlatokat:)......az a lada mit tud?:D
Előzmény: avantage (1449)
avantage Creative Commons License 2005.01.11 0 0 1450
Gyor es Budapest, ketto kozott, Illetve autos (gyorsulos) rendezvenyeken, valamint esetenkent barmerre az orszagban. :)
Előzmény: trabfiat (1447)
avantage Creative Commons License 2005.01.11 0 0 1449
Ringen ha erdekes, fair csatat akarsz, akkor keresd a szlovak rendszamu kombi szivo Ladat, vagy ezen ket Skoda egyiket (http://free.x3.hu/versenygep/index2.htm).
De szerintem latvanyos lehetnel a ketutemu, 50-80 loeros, szenne konnyitett Trabik ellen is.

Ha alazni akarsz, akkor barmelyik amator Opelt, Hondat, Renault, stb... ami tetszik. (neonos, hifis, stb... az extra konnyites)
9.5-tel a tavalyi A3-ban is dontos lettel volna. (210-240 loeros Hondak, kozel 200 lovas egyebekkel)
Előzmény: trabfiat (1445)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!