Most egy kis jegy: Holnap éjfélkor a tatabányai helyi közlekedésben a KNYKK-t (a helyi Volán utódcégét) leváltja a T-Busz (ami nem a T-Mobil alvállalkozója :D ) Ennek apropóján két KNYKK-s tatabányai jegy.
Kutyanyelv (ha jól tudom reformjegynek hívták) jegyet lehet még kapni valahol? Az a fajta, amin rajta vannak a km-ek és a jegyárak és levágják/tépik a megfelelőt.
Az UK-ban még sok helyen nosztalgiáznak ezekkel (és más fajta) a jegykiadó gépekkel, hagyománytisztelő nép ilyen szempontból is. A mai napig rengeteg nosztalgiajárműveket közlekedtetnek jeles városi vagy közlekedésileg fontos "ünnepnapokon", évfordulókon, és ott bizony ilyen vagy egy más típusú gépekkel találkozhatunk.
BU-SYS: a rövidített, 4 soros verziót elég sokáig alkalmazták a rövid, ám forgalmas vonalakon, talán mert kínszenvedés volt kivárni, amíg kiciripelte magából a jegyet, a hőpapíroshoz vagy pláne az ALMEX-hez képest.
Akkoriban ezeket - itt nálunk legalábbis - nem cserélgették, így 20 év után is beugrott, hogy az 1225 volt a nagykamarási, az 1224 és az 1227 a kunágotai 266/260-asokon. A többire ennyire konkrétan már nem emlékszem, de a mezőkovácsházi forgalmi üzemhez tartoztak, ezért is sikerült így szép sorba összegyűjtenem. A Körösnél talán 1160 környékétől idáig voltak egyszer, aztán még egy adag az 1900-asok második feléből, (ezek közül neked esetleg van még másik?) Na meg volt még pár használt, SJ BUSS feliratos, de azok össze-vissza.
Az ALMEX-ek különösen tetszenek, te utaztál velük, vagy kaptad őket? Érdekelne, ki utazott egy nappal és 140 jeggyel előttem az Isten háta mögött, egy kunágotai busszal :)
A legvégén lévő az egyedi sorszám, az egy betű és utána 3 (piros) szám a nyomdai sorozat, az utána lévő római szám (I-V.) meg az oldalon belüli elhelyezkedést jelöli?
Vácra is került két jegyautomata: JKA-114 és JKA-115.
Érdekes, az automatás jegyekre nem kell PDF vonalkód, meg külön nyugta?!
Meg az is érdekes, hogy bizonyos állomásokon nem álltak át JÉ-re... Talán azért, mert elővárosba túl lassú?? Buszokon se láttam még olyan jegyet ami mellé nyugtát adtak volna... Szóval az elvileg kötelező (??) nyugta annyira mégse kötelező?
Eddig a Bp. Nyugati pályaudvaron és Vácon lévő automatákból kiadott jegyek esetében találkoztam N sorozatú papírral, szerintem jobb, mint az "átmeneti".
Legutóbbi tapasztalatom szerint nemzetközi jegyet a régi papírra, két szelvény nagyságban adott ki a kioszk úgy, hogy adott mellé az előzővel összefüggően egy szintén két szelvény nagyságú üres részt is. Sajnos nem tudom, hogy melyik gép adta ki, mert ketten utaztunk és nem én vettem ki a jegyet.
Monarchia korabeli magyarországi vasúti jegyekről keresek képet (ha lehet elő- és hátlaposat), illetve pénztárbelsőről fotót, különösen a terniol-sekrényről.