Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. A fiamnak lomoltunk egy DT50M tipusú vasat (12Y). Kicsit hiányos. Keresünk hozzá hengerfejet, kuplung kosarat, a két oldalsó műanyag idomot és mindent, ami a karbi és a henger között van. Ha lenne valakinek eladó holmija, kérem jelezze. Esetleg komplett, üzemképtelen vas is érdekelne megfelelő áron, vagy tipp, hogy hol lehet beszerezni az alkatrészeket. előre is köszönöm.
7000 felett telhes gáznál csúny csattogó hang jön a hengerből. Ngk9 es gyertya, főfúvokak 115-140 ig mindennel kipróbálva és nem jövök rá az okára. Addig hangtalan a blokk, erős, minden rendbe vele. Segírsígeteket köszönöm
Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy Yamaha DT 80 LC2-es motorkerékpárhoz keresek gyújtásalaplapot. Honnan tudnék ilyet beszerezni? Köszönöm előre is a segítséget!
szisztok,segitség kéne,van egy dt 50 m tipusu motorom,és nem tudom,honnan vegyek hozzá főtengelyszimeringeket.Ugyanaz a blokkja,mint az mx nek.ha tud valaki,segitsen.köszi
Szevasztok! Van egy Yamaha DT 125 R típusú motorom, ami most esett át egy teljes felújításon (hüvelyezés, dugó, csapágyak, hajtókar, szimering stb.stb.) Az a probléma, hogy alacsony fordulaton iszonyatosan lomha, hiába húzom neki, szinte semmi húzása nincs a motornak, mintha egy babettával mennék; a kereket nem tudom rendesen kipörgetni, az egykerékre emelésről meg akkor nem is beszélek. A power szelep rendesen nyit, mert kisebb sebesség(1-2,max 3) fokozatokban érezni lehet, hogy 5000 fordulat felett húz mint az állat(teljesen még nem próbáltam kipörgetni mert, mint mondtam, most esett át felújításon). Ötödik, hatodik sebesség fokozatban már teljesen halott, 7000 a max fordulat hatodikban, végsebessége 87 Km/h, ami szerintem nagyon szerény. Felújítás előtt egy indiai gyártmányú dugó volt benne, csörgött, zörgött minden, végsebességre akkor sem ment 90 Km/h felé, de legalább húzott valamennyire. Most jó cuccok vannak benne (Wössner dugó stb.), de sokkal rosszabb a teljesítménye és szerintem a fogyasztása is sok, pedig most még nem is húzom neki. Talán sok üzemanyagot kaphat??
Jaaa és még azt vettem észre, hogy némelykor, ha rárúgok, mintha fújna Pfff) egyet. A következő rúgásra már be szokott indulni. Amúgy szép csendesen, egyenletesen jár a motorja.
Sziasztok megint, a kérdésem az hogy lenne e valakinek yamaha dt 50 (82-eshez) gyári karburátor? jelenleg egy yamaha kj vagy mi a tököm fajta karbi van ami robogoé és nem találok rá másikat..
Sziasztooook itt mindig kapok segitséget, szóval a kérdésem az hogy gyujtáskapcsolot a dt 50embe (1982) honnan tudok szerezni? folyton kiesik belölle a kulcs ha rajta van a gyujtás ugyis...
Probléma. Yamaha DT LCII (1995). Alacsony fordulaton (2-3000-nél) nem akar pörögni, 8000-nél pedig mintha megfulladna (annyit csinál, hogy bóóóóóóóó).
Kapott: Malussi 110-es új hengerszettet (volt hozzá fúvóka is), irídiumos gyertyát, új gyertyapipát. Helyzet ugyanaz.
Most a gyújtás elektronikára gyanakszom (gyújtást tudomásom szerint nem lehet állítani és 5-8 ezres tartományban megyen is, nincs durrogás, nem köpi a gyertyát, kipufogó száraz). Kivettem az elektronikát (lenti kép) de nem olvasható a felirat. Annyit sikerült kiderítenem, hogy a felső sor "53V-MO" de az alsó sorból csak az S látszik.
Kerestem újban (utángyártottban) ilyen négy vezetékes gumitartósat nem találtam.
Segítség kellene:
- mi lehet az alsó sor
- lehet-e venni valahol újat (utángyártottat) és hol
- van-e valakinek véletlenül egy ilyen a polcán :)
A közel múltban vettem egy DT 50-et.Egy nagyon hozzá nem értő kendács mestertől,lassan sikerült felújítanom a mocit,fúrás,csapágyazás,összes szimering csere,tekercsek felújítás,de egy berúgókarra lenne még szükségem.Ha van valakinek olyan ami telesen hibátlan és esetleg sporttársi áron megválna tőle kérem jelentkezzen.Sőt ha fekete színű is lenne az még jobb volna.Előre is köszönöm
Új vagyok a fórumon, bevezetésnek és előzménynek csak egy mondatot, hogy legyen egy kép előttetek:
21 éves egyetemista vagyok, annak idején bő 6 éve nagy álmom volt, hogy legyen egy Yamaha DT 125-öm, aztán végül úgy alakult, hogy négy kerékre költöm a pénzem.. Azóta a harmadik autómat nyúzom, a helyzet az, hogy már több, mint 1.5M Ft-omba van, és még mindig hengerfejes, gyakorlatilag lassan bontásérett lesz és elég komolyan kiábrándultam az autókból, a motorok egyébként is jobban vonzanak.
Sokat gondolkoztam a DT 125-ön de több motoros ismerősöm is azon a véleményen van, hogy nem éri meg már DT-t venni, mert egyszerűen kiöregedtek már, magas a fenntartási költség, jelentős a teljesítménycsökkenés stb stb. Ezalatt a 6 év alatt nem olvastam túlságosan sokat a motorokról, így nem vagyok képben a piac kínálatával kapcsolatban. Tudnátok segíteni? Mit érdemes tudni a mai DT-kről? Érdemes venni egyet? Sokba kerül fenntartani? Az előző két autómat 'kinövés' céljából adtam el, most egy 180 lóerős V6-os autótól szeretnék megválni (nem azért, mert kicsinek érezném, hanem mert a vételárát kétszer ráköltöttem szervizköltség formájában), nem lehet, hogy hamar kinőném a 11kW-ot?
Emiatt az ok miatt és amiatt, és amiatt mert talán már túlkorosak a DT-k, egy Yamaha XT660 -on is gondolkozok, bár soha nem motoroztam még, csak Simsonon. Viszont nem lenne kezdésnek túl sok a 660-as gép? Fejben megvan a kontroll, inkább úgy értem, hogy 0 tapasztalat nélkül vásárolni egy drágább motort, fenn tartani stb.?
Mindezek után mit tudnátok javasolni egy autókban csalódott, de motorozást elkezdeni vágyó fiatalnak, ha az anyagi limit mondjuk jogosítvánnyal együtt 700 000 Ft?
Félreértés ne essék nem vagyok szakértő, csak az én gépemet egy (inkább több) suttyó által leharcolt állapotban vettem potom pénzért, hogy előbb használhatóvá teszem, aztán majd felújítom apránként. (Na volt vele munkám rendesen mire használható lett. Fúráson, átkábelezésen (többször is, mert végül raktam rá indexeket, dudát, akksit, első féklámpakapcsolót is) át a karbicseréig, összes csapágycsere (váltóban is), típusidegen első fék egyedileg gyártott konzollal, kipufogó hangtompítás egyedileg ... szóval túl sok minden két kisgyerek mellett. És messze nincs kész.)
Emiatt sokmindennel találkoztam ennél a motornál.
A hengered állapotát a fúrást végző szakitól lehetne a legjobban megtudni, de ha nincs szemmel látható és főleg körömmel érezhető repedés, sérülés, váll benne, akkor elvileg jónak kell lennie.
Egy tipp: nekem a gyertya meneténél kezdett berepedni a hengerfej, szemmel alig láthatóan (én vettem észre, nem a szaki), terheléskor elment a nyomás és nem húzott a gép pedig alapjárat szépen volt. Hegeszteni kellett. Szóval ha máshol nem látsz, azon a környéken is keress repedésnyomot és/vagy kikopott gyertyamenetet. Hátha ott megy el a víz. Házilag túl sok barkácsolással járna hogy pontosan megtudd a repedés/szivárgás helyét, nem éri meg foglalkozni vele. Ha nem találsz sehol repedést és másik tömítéssel is kipróbáltad, akkor henger+hengerfej cserét javaslok.
Kösszönöm a választ én se feltétlen a tömítés hibájára gondolok, de mindenképp más gyártót rendelek majd ha egyátalán összerakom még mivel a dugó is megsült már és a hengert is gépre kellene rakni szerintem .Ha esetleg vetnél egy pillantást a hengerfalra hogy te mit javasolnál az jólenne .
Ha már 3 tömítést elhasználtál, akkor nem valószínű hogy mindegyik hibás volt. Mégis inkább a henger/hengerfej párosnál keresném a bibit. Ha azok mégis hibátlanok, akkor keress az ebay-en tömítéskészletet másik gyártótól.
Pontosítanék .Az égéstéről kiszökő nyomás a hűtőrendszer túlfolyóján küldi ki a vizet és a hengerbe is kerül belőle nem találtam a hengerfalon és a hengerfejen sem repedést .A hozzá kapható eggyetlen általam fellelt tömítéskészletből használom az alkatrészt.50 nm ra vannak lehúzva a csavarok .
Üdv lenne egy dt 80 lc2 folyamatosan eszi a vizet sikolva volt a henger és a hengerfej 3 szor cseréltem tömítést és még mindig fennál a probléma .mivel lehetne kiváltani a gyári tömitést ?esteleg valami más megoldást ha tud valaki.