Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2002.12.28 0 0 344
Ne ilyen méret különbséget nézzél nem csak fekete és fehér van. A szélesebb gumi egy ideig nagyobb húzóerőt biztosít a havon ezt egyértelmű tesztek bizonyítják. A gond ott van, hogy bizonyos szélesség felett már nem elég a kocsi tömege a kis vágatok szétnyomására és e méret felett már valóban hiba szélesíteni a gumit. Arról nem is beszélve, hogy Magyarországon télen kevés a hó így egy erősebb motor a vékony gumit állandóan elpörgeti száraz illetve vízes úton és ez kicsit idegesítő tud lenni (pl. kanyarból kigyorsítás). A megnövekedett fékútról ne is beszéljünk. A széles gumi viszont könyebben felúszik a vízes úton. Összefoglalva ezért írtam, hogy kompromisszum kérdése az egész van ami a keskenyítés és van ami a szélesítés irányába hat.
Na annyit szeretnék megértetni, hogy nem biztos jobb választás egy 175-ös egy 185-ös helyett.
A jég rallyt ne nagyon nézd és a Svéd rallyt se, mert ott szöges gumikat használnak ami nagyon más viszonyokat teremt.
Előzmény: Kálmánka (341)
Leo 27 Creative Commons License 2002.12.28 0 0 343
Kálmánka

Hóban igaz amit mondasz, de gondold végig, hogy amíg fent van a téli gumid az út hány %-át teszed meg hóban.
Száraz és vizes úton pedig fékezéskor és kanyarban egyértelműen a széles gumi a jobb. Gondolom ezért írta C16SE, hogy értelmes kompromisszum.

Mivel én nyomom neki télen-nyáron :)) ezért ugyanolyan széleset rakok fel télre is (195-ös), de max egy mérettel tennék kisebbet.

Hajrá 135/80R17 :))))

Előzmény: Kálmánka (341)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.28 0 0 342
Hja, az van, amit Kálmánka mond. Téli gumiban jobb a vékony, mert nehezebben fekszik fel a latyakra, hóra.
Emiatt jobban tapad. Sok autóhoz pl. a gyári ajánlás nyárinak 205-ös, a télinek meg 185 - 175-ös.
Előzmény: Kálmánka (341)
Kálmánka Creative Commons License 2002.12.28 0 0 341
Csak próbálj ki egyféle gumiból (egyféle mintázat) egy 225-öset, és egy 175-öset (bár ritkán fog át egy mintázat ekkora méretskálát, de előfordul) azonosan havas, latyakos úton, és rá fogsz jönni, hogy igazam volt.

De elég csak megnézni, hogy a jég-rally (asszem igy hivják) autókon is olyan vékony gumi van... lehet gondolkodni.

Előzmény: Törölt nick (340)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.28 0 0 340
" annál is inkább mivel a téli gumiban pedig pontosan a minnél vékonyabb a nyerő."

Ez persze nem igaz. Sok tényező van ami a szélesítés felé hat és sok ami a keskenyítés felé. Egy ésszerű kompromisszumot kell kötni, de ez nem az a topic.:)

Előzmény: Kálmánka (332)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.28 0 0 339
Barátom, a gyengébbek kedvéért nem a gumi méretétől válik sport típusúvá. Elmagyarázzam vagy azért utána tudsz gonddolni magadtól is. Haveromé a tiédnél is nagyobb, egy Rába Steigert vezet akkor az az igazi sport gumi igaz? Apám hova kerültem?!:)))
Előzmény: alpha324 (329)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.28 0 0 338
Felengedi a féket és korrigál a kormánnyal és simán elmegy meletted. Én csak azt szeretném ha megértenéd, hogy azért meg lehet máshogy is oldani nem csak ABS-szel. Esetleg egy megfelelő sebesség választás?:))) Gondold vissza a helyzetet: mi lett volna, ha egyszerűen tud vezetni?
Én ott látom az ABS szerepét igazán ahol egyszerűen nincs elég hely a fék fel-kikerülés-fék újra technikára. Itt volt hely? Csak mert nem ad annyival hoszabb fékutat, persze ez már nem az egyenesen nyomom kanyarban összeszarom magam vezetési tudás.:)))
Előzmény: Varshi (328)
alpha324 Creative Commons License 2002.12.27 0 0 337
esos idoben miert lenne nagyobb a szopas? :)) ja, kerem ha mar a minta elfogyott, akkor bizony lehet..... de nekem a 225-os gumi nem uszott meg meg sohasem esoben.

esszeru kompromisszum, igy van!
be kell tartani amit a gyar eloirt.

alpha

Előzmény: Törölt nick (336)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.27 0 0 336
Kálmánka :

"...Érdemes a lehető legszélesebb gumikat választani de esős időben az nagy szopás ?..."

Mi ez, valami pornótopic ?
:-)))

Előzmény: Kálmánka (332)
Kálmánka Creative Commons License 2002.12.27 0 0 335
Nekem 185 a gyári méret, és több mint 1000 kg a kocsi.

Ettől függetlenül nyáron tényleg lehet hogy jobb a 205, vagy felette, de értelme nincsen Suzukira a 225-ös guminak.

Mint mondottam: "ésszerű kompromisszum"

Előzmény: alpha324 (334)
alpha324 Creative Commons License 2002.12.27 0 0 334
Kalmanka,
a gyari gumimeretek nem veletlenul vannak kitalalva, egy 1600kgs kocsinal szerintem a 175 az kicsit megmosolyogtato lenne :) nyaron a minimum amit ajanl a konyv a 225/45R17....

alpha

Előzmény: Kálmánka (332)
alpha324 Creative Commons License 2002.12.27 0 0 333
Ugrifules,
es a raadasul 22collos felni is, nem igaz? :-))
Előzmény: Törölt nick (330)
Kálmánka Creative Commons License 2002.12.27 0 0 332
Lehet, hogy tök száraz időben érdemes a lehető legszélesebb gumikat választani, de esős időben az nagy szopás tud lenni (bár ez egy másik topik...), mivel klasszul felúszik nektek, akármilyen profi is a vizelvezetése.

Úgyhogy érdemesebb egy ésszerű kompromisszumot kötni a méret terén, annál is inkább mivel a téli gumiban pedig pontosan a minnél vékonyabb a nyerő.

Cumbályspile Creative Commons License 2002.12.27 0 0 331
Astrának az már sport :-))
Előzmény: alpha324 (329)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.27 0 0 330
alpha324
A mi Zetorunkon 250-es gumi van hátul, én nyertem !
Előzmény: alpha324 (329)
alpha324 Creative Commons License 2002.12.27 0 0 329
a 195-os gumi miota sport? :)
nekem a teligumim nagyobb....

alpha

Előzmény: Törölt nick (327)
Varshi Creative Commons License 2002.12.27 0 0 328
C16SE:

Öcsémuram, vegye már észre, hogy a lényeg a másik sávba való átcsúszáson van!! Adott esetben kurvára mindegy lett volna, hogy 2 méterrel később áll-e meg az a kocsi, ha nem csúszik oldalra fél métert!! Így kb. 20 centit szántott bele az álló kocsim első lökhárítójába.

Irányíthatatlan volt a koccsija, na! Ha nem fékez -> nem blokkol -> nem csúszik oldalra, akkor simán elmehetett volna előttem...

Előzmény: Törölt nick (325)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.26 0 0 327
Ja mert az ABS csodát tett volna. Az etnikum (esetlegesen) szarrá kopott gumijait, teljesen rossz sebesség választását is kivédte volna ugye? Az Öregemet a Ladájával már többször összetörte hátulról ABS-szel felszerelt autó és Ö még soha sem mást. Akkor most a Lada ABS nélkül a király? Vagy csak az Öreg vett rá téli gumit és fele lett a fékútja havon mint a csoda gépeknek ABS-szel? esetleg tudja mit tud az autója és úgy vezet? Esetleg a volt Astrám még nyáron is jobban megáll ABS nélkül a 195-ös maximális méretű sport gumijaival, mint a virsligumis ABS-szel felszerelt új autó? Láttam én már kattogva elhúzó autót mellettem, amikor nekem meg se nyekkent a gépem. Most is volt olyan, hogy az új BMW betolt volna a kereszteződésbe, pedig nekem be sem kapcsolt az ABS, ja nekem téli gumi volt fenn ami jeges havon azért nem rossz.
Jó dolog az ABS, de kell hozzá a megfelelő gumi, futómű és vezető is. A magyar autósokban nagyon benne van, hogy az egy csoda szerkezet, ezért kisebb követési távolságot tartanak, gyorsabban mennek, mert hiszen van egy ilyen csoda szerkezet az autón, de arra nem gondolnak, hogy ezzel el is veszetették a kicsivel kisebb fékutat (ami vagy igaz vagy sem) és sok ember a vészhelyzetbe kerülve benyomja a féket és várja a csodát. Se elkormányzás se semmi, nem egyszer láttam már ilyet. A legjobb amikor elhiszik a marketinget és mennek mint az állat a havon a nyári gumikkal az ABS, ASR ... cuccaikkal, de a sima téli gumival felszerelt, vagy nyáron egy sport gumival ellátott gép már rég áll amikor ők még kattogva mennek tovább a széria ECO, ENERGY stb... gumijaikkal.
Egyébként láttam egy tesztet amikor vízes úton egy Scenic ABS-szel került egy akadályt nagyon szépen, de a fickó csak fél méterrel állt meg később kikapcsolt ABS-szel szintén gyönyörűen kikerülve az akadályt. Na ja, de a srác nem olyan ügyetlenül vezetett mint az autósok 99%-a. A legtöbbje még a lámpától sem tud elindulni, na nekik egy csoda az ABS.:)))

Más kockakövön melyik autó áll meg gyorsabban az ABS-szel ellátott vagy a sima? Jó futóművet, gumikat figyelembe véve.

Előzmény: belixxx (320)
Bihus Creative Commons License 2002.12.26 0 0 326
Annyival hamarabb, hogy kb. 50-nel való ütközés helyett inkább megállnak a céltárgy előtt?

Az ABS nem csodaszer, nem ilyen balesetek ellen véd...

Előzmény: belixxx (324)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.26 0 0 325
Ugyanaz a kocsi ugyanolyan gumikkal? Csak mert lehetett azon rossz gumi, egyszerűen kis fékút, ügyetlen vezető. Ne higyjük már el, hogy az ABS-szel biztos megállt volna. Ismerek én olyan embert aki ABS-szel simán beleszált a teherautó hátába pedig jobbra és balra is volt vagy 10 autónak hely. Jó az ABS, de azért ne keverjük a dolgokat.
Előzmény: Varshi (318)
belixxx Creative Commons License 2002.12.26 0 0 324
Nem hinném, hiszen nagysebességről fékezve hamarabb állnak meg a kocsik betonon ABS-el.
Előzmény: Bihus (323)
Bihus Creative Commons License 2002.12.26 0 0 323
Igaz, végigkattogta volna...
Előzmény: belixxx (322)
belixxx Creative Commons License 2002.12.26 0 0 322
Hát, ha egy olyan kocsi jön mögöttem, aminek van, akkor nem csúszott volna végig 6 háztömbnyi távot blokkoló kerekekkel, hogy aztán balesetet okozzon.
Előzmény: Bihus (321)
Bihus Creative Commons License 2002.12.26 0 0 321
Szerinted vót ennek bármi köze az ABS-hez? :/
Előzmény: belixxx (320)
belixxx Creative Commons License 2002.12.26 0 0 320
ABS nélküli kocsi suxxx!
Ha vki átolvas a Vectra topicba, ott az 5828-as hozzászólást elolvasva láthatja, hogy >100km/h-s tempóról milyen gyorsan is áll meg egy tuning lada!
VDaNi Creative Commons License 2002.12.24 0 0 319
Szia Varshi!

Mi történt a kocsiddal és Veled?

VDaNi

Előzmény: Varshi (318)
Varshi Creative Commons License 2002.12.24 0 0 318
ABS nélküli kocsi suxx. :-|

Ma hajnalban belémcsúszott egy. Megállni se tudott 20 centivel hamarabb, meg át is csúszott a blokkoló kerekekkel az én sávomba. :-(((

Törölt nick Creative Commons License 2002.12.24 0 0 317
Tegnap teszteltünk, annyira felizgulztam a sok beírástól:
A tesztpálya egyik (bal) oldala sónedves aszfalt, a jobb oldala hó+alatta jég. (Érden). Autón gyönyörű téligumik, legalább 40 ezer darabja.

ABS nélkül: 80-ról fékezésél mentünk mindenfelé, csak előre nem. Mindkét havon futó kerék egyből leblokkolt, a bal oldaliak meg akkorát rántottak, hogy alig birtam megfogni a kocsit. Főleg a bal oldalon lévő betonkerítés tünt rendkívül agresszívnak, ahogy felénk ugrott.:-)

ABS-sel: gyakorlatilag kormányzás nélkül megálltunk, szépen egyenesen.

És ezt 3*megcsináltuk mindkét módon, és mindig ez lett az eredmény. Igaz, az utoló ABS nélküli esetben már egész jól tudtam pumpálással és kormányzással megfogni a kocsit, de így meg nagyon hosszú úton álltunk meg. (kb. egy busznyival nőtt a fékutam)

alpha324 Creative Commons License 2002.12.24 0 0 316
oke, de ezekben az ozonvizelottiekben nincsen ASR :)

szoval milyen hatsokerekes ABS-ASR-es olasz auto van az elobb emlitetteken kivul?

alpha

Előzmény: belixxx (315)
belixxx Creative Commons License 2002.12.24 0 0 315
A régi alfák pl.: 75, guiletta, alfetta, alfa6, alfa90
Előzmény: alpha324 (314)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!