Keresés

Részletes keresés

Bobbin Creative Commons License 2024.05.03 0 1 31578

Ezért nem neheztelek a nagyobb gépjárművekre -kamion busz, teherautó, puttonyos szgk- ha nem mondanak le az elsőbbségükről, és látszólag kierőszakolják azt, mert többet ártanának vele mint hasznot hoznának. 

Mostanában sok a terepjáró a városokban. (Nem tudom minek, de ezek szerint "fussa" rá...) Piszok nehéz tőlük kilátni, ezért sem szeretem őket. Elég az is, ha csak előttem megy, teljesen kitakarja a forgalmat, későn veszek észre mindent miatta. 

 

Vagy a másik a furgon. GLS és egyéb futárok. Nem látni mögűlük jóformán semmit sem. Ha pedig belenézel a csomagtérbe, az a mennyiség amit szállít, bőven elférne kisebb gépkocsiban is már induláskor is. Semmi sem indokolja ezt a nagy méretet, csak hát ezt kapni.

 

A motoros képzést pedig szigorúbban kéne venni. Nagyon sok galibát csinálnak.

Bobbin Creative Commons License 2024.05.03 0 1 31577

Egyértelmű...

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31576)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.05.03 0 1 31576

A második mondatodban (is) tök igazad van, azonban a Toyotás videón - mivel nem volt látható a számára a motoros, - annyit lehetett volna tenni, hogy kihajt a kamerás elé ÉS MEGÁLL ("hátha jön egy motoros" alapon). És ÁLL, és ÁLL, és ÁLL... és.... És? Mert mihelyt elindul, máris jöhet egy motoros, aki "hengerbucskázik" majd a motorháztetőn, ui. az észlelésére - onnan - csak a motoros féktávján belül van esélye.

Szóval még csak nem is őrült módon rongyolt ki, csak kidugta az orrát. Ezt mikor kellett volna megtennie (azok között a pillanatok között, amikor konstans semmit sem lát)?

Hasonló helyzetben - a kiengedő jármű pozíciójából - egyértelmű kézjelekkel szoktam segíteni, hogy jöhet, vagy nagyon ne! (Mert én látom azt, amit ő nem láthat.)

Előzmény: ÁsítóSárkány (31570)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.05.03 0 2 31575

Ezt én is akartam kérdezni.

 

Vezetéstechnikailag: messze nem mindenhol okos és ajánlatos dolog előzni, ahol a KRESZ szerint lehetséges.

Előzmény: Mr Reacher (31573)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.05.03 -1 0 31574

Ezt már kitárgyaltuk, nem akarok újra mélyebben belemenni. Mindenestere annyi kifejezett hasonlóságot látok a két eset között, hogy "nem elég becsületesnek lenni, annak is kell látszani" / nem elég elsőbbségben kedvezményezettnek lenni, annak is kell látszani (egyáltalán LÁTSZANI/ láthatónak lenni nem ártalmas.) Ezt mindkét esetben fenntartom.

Itt talán nyilvánvalóbb, nem is csoda, hogy többen emellé az álláspont mellé állnak. 

Nem olvastam végig a YT hsz-okat, de ameddig jutottam, maguk a motorosok is ezt hangoztatják. Talán annyi különbséget elfogadok (a futó nőhöz képest), hogy egy motorosnak ezzel - a mindennapokban - jobban tisztában kell(ene) lennie. Egy gyalogtól talán(?) kevésbé elvárható.

 

Amúgy én is jártam pár hete hasonlóan: sötétben, fekete ruhában, világítás nélkül "ezerrel" érkezett egy rolleres a zebrához / illetve lassítás nélkül át előttem a zebrán (balról, részben a többi jármű takarásából). Közben jobb oldalam felől a járdáról tolatni kezdett egy jármű (f)elém. Feleségem kiálltott, hogy "vigyázz", ami totálisan a tolató jármű felé terelte a figyelmemet. (Meg voltam róla győződve, hogy amiatt figyelmeztet...) Közben majdnem elcsaptam a hülye rollerest. Zebrán "kihozzák" ártatlannak, miközben qvára nem látszott + egy csomó követelménynek nem felelt meg.

 

Azt is fenntartom, hogy üresnek látszó (és elvileg belátható) zebra előtt normális ember nem lassít. Majd akik ideírják, hogy "de", azoknak ajánlom, hogy figyeljék jobban a saját közlekedésüket és strigulázzák, hogy üres zebránál hányszor lassítanak <25 km/h-ra.

Előzmény: ÁsítóSárkány (31570)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.05.03 0 1 31573

Mit takar a párhuzamos közlekedés elve?

Előzmény: Bobbin (31572)
Bobbin Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31572

Megsértette a párhuzamos közlekedés elvét. Akárcsak majdnem minden motoros. Utána meg néznek, ha életben maradnak. 

Előzmény: még.mindig.én (31567)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31571

Ezzel én sem vitatkozom... de a topik a másik részről szól a címe alapján.

Előzmény: még.mindig.én (31567)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31570

A villogó zöld már lelépéshez képest egyértelműen reflexidőn belül volt neki, és a szembeforgalom kényszerítette kitérésre a zebrán kívül.

 

Elsőbbségadásra kötelezettként egy közlekedésben résztvevő takarásában potenciálisan érkező elsőbbséggel rendelkező résztvevőre számítani kell. Ilyen egyszerű.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31563)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.05.02 -2 0 31569

Arról nem is beszélve, hogy a KRESZ ábrák, nemcsak hogy túl sematikusak, de egy több nagyon lényeges körülményt kihagynak: nem mindegy, hogy az "A, B, C, D, stb." járművek közül melyik a kalapos-Skodás, fekete-Audista, pizzafutár, fehérfurgon, nyomulós-motoros. Vannak néha meglepik, a sablonos előítéletekhez képest (múltkor úgy "tolta neki" egy öregúr valami régi Opellel, hogy csak lestem..., vagy pl. egyszer már engedett ki is a sűrű forgalomban, vagy pl. motorost (sőt kerékpárost!) is láttam már szabályosan, normálisan közlekedni, de nem túl gyakran ;)

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31566)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31568

Én még az autópályán is gyanakszom, ha valaki a leállósávban van. 1000-ből 999x tempomattal 140< nel simán eldöngethet az ember mellette. De mi van, ha azért állt meg, amiért neked is meg kell majd? Öcsém járt így pár éve: leszakadt komplett kipufogó, keresztben az M5-ösön, éjjel.... A végén libasorban álltak vészvillogóval a defektes, sérült járművek. :(

Szóval, ha a forgalomban valaki lassít, megáll, az első tisztázandó, hogy MIÉRT? Nem biztos, hogy azért, hogy téged, a Fittipaldit elengedjen.

Előzmény: még.mindig.én (31567)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31567

Mondjuk, én biztosan nem így közelíteném meg a kereszteződést, mint a motoros, hiába van elsőbbségem

Jobb óvatosnak lenni

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31566)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31566

Erről beszélek én is. A jog szerint oda kell képzelni.   Mint a futó csajt ;)

Előzmény: még.mindig.én (31565)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31565

Kizárt dolog, hogy látod az ott jövő motorost! 

Főleg, ha nagy sebességgel jön

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31562)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31564

konfliktust

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31562)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31563

Vigyázat! Én is megkaptam a futó nőnél, hogy arra is számítani kell, ha takarásból, akár nem is a zebrán fut át / már villogó zöldnél... ;)

 

Tehát mindenre (is) számítani kell, ha alárendelt vagy - elsőbbségileg. Ufóra is.

Előzmény: még.mindig.én (31556)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31562

Jól mondják - mindjárt az első 2-3 kommentben - maguk a motorosok is: elvileg az autós a hibás, gyakorlatilag a motoros inkább a fax.

 

 

(Hozzátenném, hogy szerintem kicsit az elengedő jármű vezetője is. Gyakran mondogatom, hogy az udvariaskodással ne csinálj nagyobb bajt és galibát (pláne ne okozz balesetet), mintha asszertíven tovább haladtál volna. Tudom, hogy ott nagyon xar kihajtani, de udvariasság előtt mindenképpen tükörbe néznék és ha sietős motoros jön, akkor előre lehet sejteni a "konfliktus". "Ne csald le a gyalogost!" mintájára: "ne üttesd el a motorost". Az elsőbbségről lemondás egy meglehetősen csúszós téma. Biztosan meglepődnétek, hogy én mennyire jófej, udvarias, be- és kiengedős vagyok a közlekedésben, de azért nem minden helyzetben. Olyanban biztosan nem, ha bekavarok vele mindenki másnak.)

Mr Reacher Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31561

Ez mind okés, de mit írnánk a motoros fejfájára? "Elsőbbsége volt."

Előzmény: ÁsítóSárkány (31560)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31560

Az alárendelt útról érkező jármű látja a kanyarodó vagy elsőbbségéről lemondó járművet, aki kitakarhatja a főútvonalon haladó, előzést, párhuzamos közlekedésben elhaladást vagy kitérést végrehajtó járművet.
Mivel látja azt a járművet, ami potenciálisan kitakar, fel kell készülnie erre az esetre.

Előzmény: még.mindig.én (31559)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31559

Ki lát kicsodát?

A kanyarodó jármű pont nem láthatja a motorost

Előzmény: ÁsítóSárkány (31558)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31558

A kanyarodó járművet látja, és innen számítania kell arra, hogy a jármű takarhat.

Előzmény: még.mindig.én (31556)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31557

A KRESZ 34. § (8) bekezdés e) pontja miatt releváns: a motoros előzése akkor szabályos, ha főútvonalon haladt, vagy ha volt útkereszteződés alárendelt út tábla: főútvonalon haladt.

 

A Közúti Jelzési Egyezményt a KRESZ nem írhatja felül, annak alapján a főútvonaal tábla azt jelzi, hogy útvonal elsőbbséggel rendelkezik a főútvonal vége tábláig. (az egyezmény magyar fordítása "elsőbbséggel rendelkező út", de a táblakép megegyezik). Az egyezmény szerint a főútvonal táblát szabad megismételni (akár a kereszteződések előtt vagy után), és a főútvonal vége tábla használata kötelező az előtt a kereszteződés előtt, ahol az elsőbbség megszűnik -- ezt szabad hamarabb kitenni és a kereszteződésben ismételni.

 

Előzmény: Mr Reacher (31555)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31556

Nekem alapvetően az a problémám ezzel, hogy a kanyarodó autónak még arra is számítania kellene, hogy az álló kocsisor mellett elhúz egy motoros?

Azt ugyanis nem láthatja, hogy a távolból jön egy előző motoros...

Előzmény: Mr Reacher (31555)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31555

Kereszteződés után nem kellene megismételni? Egyébként irreveláns, mert előzni tilos tábla, záróvonal, gyalogátkelő nincs, a keresztező úton viszont macisajt van. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (31554)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31554
Előzmény: Mr Reacher (31553)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31553

Lehet, hogy vak vagyok, de nem látok főútvonal táblát.

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (31552)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31552

A Határ út főútvonal, így a motoros szabályosan előzött.

Tanulság: elsőbbségadás kötelező mögül kihajtva rohadtul oda kell figyelni.

No meg a nagy teherautók, nyergesek stb. vezetőinek nem árt tudniuk, hogy ha be akarják engedni az alárendelt útról érkezőt, hogy be tudják venni a kanyart főútvonalról lekanyarodva, akkor ha épp előzik őket, akkor azt a beengedendő járműnek el kell engednie aki a főúton tötymörgőt előzi vagy kerüli.

 

Előzmény: még.mindig.én (31551)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31551

Bedobom ide is, aztán hajrá!

 

https://www.youtube.com/watch?v=RmedsKnOdfA&t=29s

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.04.16 0 0 31550

elfelejtettem, hogy nem olyan könnyű a kopypase

KJE képei rendre, E, 9a / E, 9b / E, 9c ill. E, 10a / E, 10b / E, 10c

KRESZ 61/a, 61/b, 112/d, 112/e

Előzmény: ÁsítóSárkány (31549)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.04.16 0 0 31549

Az ítélet nem hivatkozza meg a 2004. évi XCI törvény általl kihirdetet Közúti Jelzési Egyezményt, és az övezet táblákat kicsit kurtán-furcsán írja le.
Ezért idézem az egyezményt:

 

13. cikk 4. pont

Ahol egy szabályozó jelzőtábla egy zónában lévő összes útvonalra érvényes (övezeti érvényesség), ott a jelen Egyezmény 1. Melléklet, E fejezet, II. alfejezet 8.a) alpontjában leírt módon kell azt elhelyezni.

 

és a hivatkoyott 8.a) alpont, megtoldva a 8.b) alponttal:

E, 9a

E, 9b

E, 9c

 

E, 10a

E, 10b

E, 10c

. Területi érvényességű jelzőtáblák

a) Zóna kezdete

(i) Annak jelölésére, hogy egy jelzőtábla egy zónán belüli összes útra érvényes (területi érvényesség), a jelzőtáblát egy világos alapszínű téglalap alakú táblán kell feltüntetni. A „ZONE” vagy az adott ország nemzeti nyelvén ennek megfelelő szónak a táblán lévő jelzőtábla ábrája fölött vagy alatt kell megjelennie. A jelzőtábla által közölt korlátozások, tilalmak vagy kötelezettségek sajátos részleteit a táblán a jelzés alatt, vagy egy kiegészítő táblán szabad megadni.

Egy zónán belüli valamennyi útra érvényes (területi érvényességű) jelzőtáblákat az adott zónába bevezető összes úton fel kell állítani.

Kívánatos, hogy a zóna hasonló jellemzőjű utakat tartalmazzon.

(ii) Az E,9a, E,9b, E,9c és E,9d jelzőtáblák példák egy zónán belüli összes útra érvényes (területi érvényességű) jelzőtáblákra:

E,9a - Olyan zóna, amelyben várakozni tilos

E,9b - Olyan zóna, amelyben bizonyos időpontok között várakozni tilos

E,9c - Várakozási zóna

E,9d - Legnagyobb sebesség zóna.

b) Kijárat a zónából

(i) Olyan zóna kijáratának jelölésére, ahol egy jelzőtáblának területi érvényessége van, fel kell állítani egy téglalap alakú táblán feltüntetett olyan jelzőtáblát, mely azonos a terület bejáratánál elhelyezett jelzőtáblával, azonban ennek a jelzőtáblának szürke színűnek kell lennie a világos alapszínű, téglalap alakú táblán. A jelzőtáblát egy jobbról balra lejtő fekete vagy sötétszürke csíknak, vagy ilyen csíkot alkotó több párhuzamos fekete vagy sötétszürke vonalnak kell átszelnie.

A zónából való kijáratot feltüntető jelzőtáblát az összes úton fel kell állítani, amely ennek a zónának az elhagyására használható.

(ii) Az E,10a, E,10b E,10c, és E,10d jelzőtáblák példák olyan zónából való kijárat feltüntetésére, ahol a jelzőtábla valamennyi útra érvényes (területi érvényesség):

E,10a - Olyan zóna vége, ahol várakozni tilos;

E,10b - Olyan zóna vége, ahol bizonyos időpontok között várakozni tilos;

E,10c - Várakozási zóna vége;

E,10d - Legnagyobb sebességi zóna vége.

 

Az egyezmény előírta az azonos jelentésű, más jelzésképű jelzőtáblák cseréjét -- csak a már alkalmazott jelzőtábláknak engedve türelmi időt, de az is eltelt.
3. Cikk A Szerződő Felek kötelezettségei

1. a) Az Egyezmény Szerződő Felei elfogadják a közúti jelzőtábláknak, jelzőlámpáknak és jelképeknek, valamint útburkolati jeleknek az itt leírt rendszerét és kötelezettséget vállalnak annak a lehető legrövidebb időn belül történő alkalmazására. Ebből a célból:

(i) abban az esetben, amikor az Egyezmény meghatároz valamely jelzőtáblát, jelképet vagy jelet azért, hogy az az út használói számára előírást vagy tájékoztatást adjon, a Szerződő Felek e cikk 2. és 3. bekezdésében meghatározott határidők betartásával vállalják, hogy nem használnak más jelzőtáblát, jelképet vagy jelet az ilyen előírás jelzésére vagy az ilyen tájékoztatás adására;

(ii) abban az esetben, amikor az Egyezmény nem határoz meg jelzőtáblát, jelképet vagy jelet valamely előírásnak a jelzésére vagy tájékoztatásnak a közlésére az út használói részére, a Szerződő Felek számára szabadnak kell lennie erre a célra olyan jelzőtáblát, jelképet vagy jelet alkalmazni, amilyent akarnak, feltéve, hogy ennek a jelzőtáblának, jelképnek vagy jelnek nincs valamely más jelentése az Egyezményben, és az beilleszkedik az Egyezmény által meghatározott rendszerbe.

b) A forgalomszabályozási módszerek fejlesztése érdekében, és figyelemmel annak hasznosságára, hogy kísérleteket folytassanak, mielőtt kiegészítő javaslatokat terjesztenének elő az Egyezmény módosítására, a Szerződő Felek számára szabadnak kell lennie kísérleti célból és ideiglenesen, bizonyos útszakaszokon az Egyezmény rendelkezéseitől való eltérésre.

2. A Szerződő Felek kötelezik magukat arra, hogy legkésőbb az Egyezménynek a területükön történt hatálybalépésétől számított négy éven belül kicserélnek vagy kiegészítenek minden olyan jelzőtáblát, jelképet, berendezést vagy jelet, amely rendelkezik ugyanaz Egyezmény által meghatározott rendszer valamelyik jelzőtáblájának, jelképének, berendezésének vagy jelének jellemzőivel, de más a jelentése, mint amit ez az Egyezmény ahhoz rendel.

3. A Szerződő Felek kötelezik magukat arra, hogy az Egyezménynek a területükön történt hatálybalépésétől számított tizenöt éven belül kicserélik mindazokat a jelzőtáblákat, jelképeket, berendezéseket és jeleket, amelyek nem egyeznek meg az Egyezményben meghatározott rendszerrel. Az említett időszak alatt - abból a célból, hogy az úthasználók megszokják az Egyezményben meghatározott rendszert - a korábbi jelzőtáblákat és jelképeket fenn szabad tartani az Egyezményben meghatározottak mellett.

4. Az Egyezményben semmit sem szabad olyként értelmezni, mint ami megkövetelné a Szerződő Felektől, hogy az Egyezményben meghatározott összes jelzőtáblát és jelet alkalmazzák. Ellenkezőleg, a Szerződő Feleknek a legszükségesebbre kell korlátozniuk azoknak a jelzőtábla és jeltípusoknak a számát, amelyeket alkalmaznak.


Másolom a KRESZből, Ezek a táblák amik övezet határait jelölik, a Közúti Jelzési Egyezménynek megfelelő módon a megfelelő, díjfizetésre utaló kiegészítő táblával, a többi tábla kutyaütő.

 

61/a. ábra

61/b. ábra


112/d. ábra

112/e. ábra

Előzmény: ÁsítóSárkány (31548)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!