Keresés

Részletes keresés

sosiforda Creative Commons License 2024.01.24 0 0 39341
Előzmény: bendeguz90 (39339)
kozma555 Creative Commons License 2024.01.24 0 0 39340

Ha így folytatódik a járműhelyzet, lesz ne mulass!  :-/

bendeguz90 Creative Commons License 2024.01.24 -3 1 39339

Szóval ott is megtörtént a módváltás.

Előzmény: jog.aszok (39338)
jog.aszok Creative Commons License 2024.01.24 -1 0 39338

A 127-esen már harmadik napja minden vonat helyett vonatpótló busz. (Állítólag "maszek")

Törölt nick Creative Commons License 2024.01.03 -2 1 39337
bendeguz90 Creative Commons License 2024.01.02 -1 4 39336
looksharp Creative Commons License 2023.12.15 -1 6 39335

Nézz rá a térképre, légy szíves!

Kiscsákó: A Nagyszénás-Kondoros útról elérhető a közigazgatásilag Orosházához tartozó településrész. A vasúti megálló kb. 1,5 km-re van a településtől. A megállónál lakott település nincs, egy mezőgazdasági telephely van. 

 

Sirató: Közigazgatásilag Szarvashoz tartozik, 200 méter távolságra van a 44-es út, buszmegálló is van (Ezüstszőlő)

Kisszénás: Csak szórványok vannak a környékén (tanya), egy részük már nem lakott. 

Előzmény: Törölt nick (39331)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.13 0 2 39334

Komló-Dombóvár között is, hogy hozza a busz a vonat menetidejét legalább megközelítőleg és ne félórás többlettel, kihagy több megállót is, ahol annyival elintézték, menjenek a Volánbusz járatokkal, igaz, hogy az alig van a vonat indulási idejéhez képest órákkal később.

Előzmény: shadoe (39333)
shadoe Creative Commons License 2023.12.13 0 1 39333

Én Lakitelek miatt vagyok érintett, nem tudok onnan eljutni a környező falvakba. A START kártyával pl. a 10 km-re lévő Tiszasasra a vonat (és a pótlóbusz) 200 ft-ért vitt el.

Most betettek nagy kegyesen két VOLÁN járatot, azt is rossz időpontban (és napközben van egy hétórás menetrendi lyuk), de mivel vannak járatok (abból se sok), amiken át kellene szállnom Tiszaugon, a teljes utazási költségem a buszra 950 ft. 200 ft a 950 ft ellenében, mindez egy 10 km-es úton. 

Ez ugyanaz a probléma, amit Szilvásvárad-Putnok között említettél. A többszörös buszos átszállások miatt olyan magasra és irreálisra fog rúgni a viteldíj, hogy nem is lesz érdemes elindulni, legalábbis nem tömegközlekedéssel.

Előzmény: Törölt nick (39328)
bodrostomi Creative Commons License 2023.12.13 0 0 39332

Putnok és Szilvás között elég sokáig volt több lehetőég is, ma már valóban csak egy közvetlen járat maradt meg.

Előzmény: Törölt nick (39328)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.13 -1 0 39331

126 esetén az volt a logika akkor, hogy busszal nem lehetett helyettesíteni mert nem vllt alkalmas út. Nincs most se. Akkor még nem vállalták fel hogy semmi sem jár majd Kondorosra. Később már igen mondván Szarvas és Orosháza felé lehet menni utána is. Volt halallistan a teljes 125 is Kisszenas és Sirató így közlekedés nélkül maradt volna ahogy Kiscsákó is 

Előzmény: Fizolti (39329)
névtelen Creative Commons License 2023.12.13 -2 11 39330

Megvan a függvény a bezárásra:

 

function bezárás

 IF RANDOM(vonalszám).Ciki = igaz THEN

    bezárás = "Nem zárjuk be a " - vonalszám + " vonalat".

 ELSE

    bezárás = "Sajnos a " + vonalszám + " számú vonalat be kell zárni, mert " + RANDOM.TXT(bullsit_tár)

 END IF

End function

Előzmény: Fizolti (39329)
Fizolti Creative Commons License 2023.12.13 -1 10 39329

Még a 2007,2009-es bezárásoknál is legalább lehetett a koncepciót látni,

 

Az idő szépít dolgokat, de nem.

A két, ugyanazt a személyzetet, ugyanazt a járművet igénylő 126 és 129 közül ellőbb bezárt az akkor húszezres Békést a hatvanezres megyeszékhely Békéscsabával összekötő+egy átszállással fővonali kapcsolatot adó vonal, a negyedeakkora Kondorost a puszta közepével összekötő maradt még egy darabig.

Előbb a nyáron balatoni fürdős vonatokhoz kellő 27, majd az altetnatívájaként menő fővonal 5-ös is bezárt, ahogy bezárt a valamilyen formában távolsági forgalmat korábban is lebonyolító 45-ös is. 

A 11-es vonalból a megyeszékhely/fővonal előtti utolsó 21 Km állt le hétköznapokon, hogy aztán a a szakaszra kellő járművek egy része szerelvényként lejárjon Veszprémbe.  

Bezárt a 142 alsó fele, ahol időszakosan szintén ment a szerelvénymenet tankolni. A további nulla önálló forgalmi személyzetigényű 77, 109, 87b, 98b, 113 keleti vége, stb. Ugyanúgy bezárt Komló. Rendszeres teherforgalmi igényű vonalak, mint a 4, 42 alsó fele, 37.  

 

Nincs olyan logika, ami általánosan leírná, hogy mi alapján sorsolták ki, mi zárjon be akkor. 

Előzmény: Törölt nick (39327)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.13 -1 2 39328

Nemrég a 64-es gyalogos bejárásakor tapasztaltam én is ezt, vonatot nem pótolják buszokkal. De ugyanez megvan pl. Putnok és Szilvásvárad is, ott sincs busz szinte egyáltalán a két egykori állomás között. 

Pécsváradról eljutni Véméndre is kb. lehetetlen busszal, kora reggel megy egy busz meg már 17 óra után még egy. Viszafelé meg Palotabozsoktól 10 órától 17 óráig semmi. Megszűntek már régen a vonatokat pótló járatok. 2007-es bezárásnál is az volt a deal a Volánoknál ,hogy átvállalják a megszűnő vonatokat, vagyis mennek majd buszok a vonatok helyett. Egy darabig a bezárás után így is volt, aztán csendben megszüntettek minden járatot. Murony és Békés között sem jár már egy vonatot helyettesítő busz sem, ami maradt az meg lehetetlen időpontokban megy 06:50-es első érkezés 9 óra utáni második, a legnépszerűbb 07:30-ra beérkező járat már rég megszűnt, előtte mindenki azzal járt, az jó volt iskola és munkakezdésre is.  Pápa és Tatabánya között is alig van buszjárat, pláne pl. Romándból vagy Pápateszérről vagy bármelyik másik vonal által érintett faluból. 

Előzmény: shadoe (39313)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.13 -1 4 39327

Most meg olyan időket élünk, hogy teljesen kiszámíthatatlan, hogy mikor melyik vonal kerül halállistára. Még a 2007,2009-es bezárásoknál is legalább lehetett a koncepciót látni, hogy melyik vonal lehet veszélyben és miért,  Most nincsen ilyesmi, mert a bezárásoknál sem lehetett semmi logikát találni, azonkívül, hogy dobókockával dobunk és 10-et random bezártunk.  Komlóiak se hitték ,hogya vonaluk veszélyben van, hiszen pont előtte bővült a menetrend Dombóváron csatlakozás volt vonatokhoz, utasok pedig jöttek, és ívelt az utasszám meredeken felfelé, senki se gondolta, hogy be fogják zárni. Pláne, hogy van a térségben olyan vasútvonal, amin mérföldekkel kevesebb utas van és még jobban hanyagolják el a menetrendet és a pályát is, mégis megmaradt. Tiszafüredi vonalon nem győzték a biciklszállítósra átalakított Börtön bz-be felpaszíroni a bicikliket még a bezárás előtt ihónpaokban is, és kitömve ment a Bz börtön Bz pótkocsikkal púposra pakolva biciklikkel, mégis megszüntették. Látszik nem votl semmi felmérés előtte, nem számoltak utasokat, nem néztek rá a térképre, nem néztek menetrendet, ráböktek találomra 10 vonalra, hogy ezeket bezárjuk és kész. Ilyen alapon bármelyik vonal veszélyben lehet, 

Előzmény: Fizolti (39323)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.13 0 3 39326

Még most se, augusztus 1-től jött az ,hogy vonat helyett lesz busz, igaz legtöbbször hosszabb menetidővel, de van. Most van ,aho la buszokat is ritkítják, vay ,hogy hozza a vonat menetidejét megállókat hagy ki lásd. Komló felé. Aki ott lakik, ahol most már se vonat se busz nem áll meg, fog tiltakozni? Fog, de a kormányt nem érdekli, leszarják, ahogy azt is, hogy busszal nem lehet csak rosszabb szinvonalon pótolni.

Előzmény: bendeguz90 (39322)
bz-n utazó Creative Commons License 2023.12.13 0 3 39325

Bocsánat a macska kicsit átrendezte a hozzászólásom.

 

bz-n utazó Creative Commons License 2023.12.13 -2 0 39324

Ho

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hogyne lettek volna. Ha valaki nem akarta látni, akkor nem látta. Egyébként ma már nehéz kirángatni az utcára az embereket. Az önkormányzati választásokon lehet hogy érzékelhetőbb lesz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: bendeguz90 (39322)
Fizolti Creative Commons License 2023.12.12 0 5 39323

Vonalakra lebontva nem túl nagy csoportokról van szó, főleg egyes, 10-15 éve züllesztett vonalakon, ahol jobb napokon is tucatnyi utas van csak, de az igazán forgalmasokon is párszáz fő aki rendszeresen közvetlenül érintett érintett (utas) - hálózati szinten kell nézni, akkor már jóval több utasról van szó, és nem utasokra vonatkozó hatásokról is. 

Igazi összefogás nincs, az 5-ös vonalon aktív egysület pl. meg van arról győződve, hogy a 2009-es bezát, 2012-től kétpáros, 2020-as egypáros, most viszont épp felfuttatott személyforgalmú vonaluk nincs veszélyeztetve. 

Előzmény: bendeguz90 (39322)
bendeguz90 Creative Commons License 2023.12.12 0 3 39322

"A vidéki lakosságot abszolút érdekli a dolog, ott sem hülye emberek vannak, "

 

 

De azért nem voltak nagyobb tiltakozások a bezárások ellen. 

Előzmény: bz-n utazó (39321)
bz-n utazó Creative Commons License 2023.12.12 0 9 39321

1. A vidéki lakosságot abszolút érdekli a dolog, ott sem hülye emberek vannak, tudják hogy ez a " mindenki vegyen villanyautót és jó lesz " mantra csak parasztvakítás.

2. Viszont elvárnának egy modern, kiszámítható, és ha nem is nagysebességű, de vállalható, az autónál nem drasztikusan rosszabb eljutási időket. Ez egyébként magyarországi regionális viszonylatban 80-100 km/h mellett, távolsági forgalomban 160-200 km/h mellett szerintem simán kivitelezhető...

Előzmény: Zugbegleiter (39320)
Zugbegleiter Creative Commons License 2023.12.07 -1 1 39320

Ne várj aktív politikát. Hagyják rohadni tovább, ahogy egyre tarthatatlanabbá válik a helyzet, apránként csukogatják majd be. A vidéki lakosságot vajon érdekli még a dolog egy pici nosztalgián túl, vagy csak mi vasútbarátok pörgünk rajta?

Előzmény: bz-n utazó (39319)
bz-n utazó Creative Commons License 2023.12.07 -1 3 39319

Az a nagyobb baj, hogy ez csak az előjáték volt. Lézer Jani nyilatkozataiból nyár óta kitűnik, hogy további 2500-2800 km vasúttal a kormány nem számol a jövőben. Nem állítom hogy 1-2 éven belül, ( bár ki tudja) de legkésőbb a 2026-os választások után meglépik...de ne legyen igazam..

Abymot Creative Commons License 2023.12.07 0 5 39318

Nem kerestem konfliktust, se lekezelő nem akartam lenni, csak arra utaltam, hogy eddig se lehetett hinni a hivatalos kommunikációnak, mert ami most történik, az már egy régen feltalált módszer, ami 2007-ből ismert. A kérdésemben ez az állítás fogalmazódott meg. És szerintem ez egy értelmes mondanivaló.

Ha ezt személyes sértésnek vetted, akkor félreértettél. Sajnálom.

Semmi sumák vagy alantas szándék nem volt a kommentemben.

A mostani hozzászólásodban több sértés volt irányomban, mint amennyit én valaha bármelyik topoktárssal kapcsolatban leírtam.

Ezért láttam szükségesnek válaszolni, de ezen túlmenően ezt a sértettségeden alapuló személyes kommunikációt én sem akarom folytatni, ez nem lehet a topik a témája.

Előzmény: shadoe (39317)
shadoe Creative Commons License 2023.12.06 -2 3 39317

A konfliktusigényed máson kell kiélned, mivel nem látom értelmét ennek a felesleges kötözködésnek, amit értelmes mondanivaló helyett és hiányában itt elművelsz.

Nem is értem, hogy veszed a bátorságot arra, hogy olyan dolgokat feltételezel rólam, és kvázi olyan szavakat adsz a számba, amiket nem mondtam, nem gondoltam, nem írtam.

Hogy honnan vetted azt, hogy én nem emlékszem 2007-re - amikor nagyon is emlékszem, percről percre végigkövettem, ahogy megszüntették a pótlóbuszokat is, az egésznek részese és elszenvedője voltam.

Azt se gondoltam egy percig se, hogy ez "módváltás" lett volna, a MÁV kommunikációjára utaltam, némileg kifigurázva azt, amikor nyilvánvaló volt kezdettől fogva a megszüntetés. Legyél boldog, hogy bele tudtál kötni egyetlen szóba, a "mostantól", ami amúgy szintén igaz a történetben!

Mindenesetre elég sumák és alantas módon kommenteltél, kikérem magamnak, hogy rám erőlteted a téveszméidet és feltételezéseidet, a lekezelő stílussal együtt, és a továbbiakban be is szüntetem a veled való kommunikációt.

Sajnos úgy tűnik, vasutas csoportokban a vitakultúra és az intelligencia még mindig hiánycikk, és nem lehet értelmes beszélgetést folytatni, egy egészséges hozzászólást vagy véleményt sem közzétenni, meg mindig jön valaki, aki odapiszkít.

További jó szórakozást, különösen neked!

Előzmény: Abymot (39316)
Abymot Creative Commons License 2023.12.06 -1 0 39316

Én pedig arra reagáltam, amit legutóbb írtál, maradhatunk ennyiben?

Előzmény: shadoe (39315)
shadoe Creative Commons License 2023.12.06 0 1 39315

Én tettem szóvá elsőként augusztus elején többek között ezen fórum hasábjain is, hogy 2007-ben ugyanígy jártunk a pótlóbuszok megszüntetésével, maradjunk ennyiben.

Előzmény: Abymot (39314)
Abymot Creative Commons License 2023.12.06 -1 1 39314

"És mostantól nem érvényes az az elterelő és sumák kommunikációs fogás sem, hogy "módváltás" történt. Ez a tíz vonal meg lett szüntetve, bezárták"

 

Mostantól? Eddig nem volt ismerős ez a "módváltós" muzsika? Pedig hallhattad már, "szolgáltatóváltós" hangnemben. Így már emlékszel (2007-re)?

Előzmény: shadoe (39313)
shadoe Creative Commons License 2023.12.06 -1 4 39313

Ez gyakorlatilag, mondjuk ki, visszafejlődés. Augusztusban még mást kommunikáltak a pótlóbuszokkal. 

És mostantól nem érvényes az az elterelő és sumák kommunikációs fogás sem, hogy "módváltás" történt. Ez a tíz vonal meg lett szüntetve, bezárták, ennyike.

A 146-oson egyébként az is súlyosbítja a helyzetet, hogy Lakitelekről még Volán járattal is művészet eljutni az onnan 10-15 kilométerre lévő falvakba, mint Tiszasas, Csépa vagy Szelevény. A vasútnak ott nagyon is fontos szerepe volt, még azután is, hogy napi 2 (és fél) vonatpárra degradálták az utóbbi 10 évben a közlekedést.

A Kunszentmártonról induló Volán buszok nem mennek tovább Tiszaugnál, csak napi 1-2 járat járja be azt a vonalat, amit a megszüntetett vasút is, a többi Volán busz a 44-esen közlekedik Lakitelek felé.

Előzmény: Abymot (39310)
Abymot Creative Commons License 2023.12.06 0 0 39312

A 47-esen viszont ütemes kétórás vonathelyettesítő menetrend lesz.

Előzmény: Abymot (39310)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!