Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

abes Creative Commons License 2024.01.16 0 1 69270

Lehet.
Van aki vállal is, a facebook csoportban nemrég valaki hirdetett beépítéssel együtt.

Előzmény: kácéer-es (69266)
abes Creative Commons License 2024.01.16 0 0 69269

Jó kis összefoglaló.
Nálunk is újkora óta az 5-s picit búg, de 300.000 km után is pont ugyanolyan hangja van. Váltóhoz még nem kellett nyúlni.
300.000 körül hengerfejezésre lehet számítani, persze vannak kivételek, de a nagyátlagban ennyinél jön.
Aki sokat és nehezet vontat annak féltengely problémák szoktak lenni.

7-800 körül kezdődnek az értelmes példányok.

Bontott alkatrész annyi mint a szemét.

Tavaly novemberben meghirdettem az enyémet: 120.000 km-es GS 1.3 1.200.000 Ft-ért. Hirdetés feladása után azonnal kaptam 3 érdeklődést. Aztán anyámék úgy döntöttek inkább azt átveszik és az övékét adjuk el.
Azt hirdetem most:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/suzuki/ignis/suzuki_ignis_1.3_glx_plusz_ac-20107434#sid=9fd622a4-3fd3-44a7-b83e-2fd6de8a0437

Nézd meg egy 20 éves első tulajosnak ami 300.000 km-t futott kb. így kell kinéznie.
Nem hibátlan, harci sérülései vannak, de ha minden szervizt időben megkapott (olaj 10-15.e vagy évente, váltó 45.000, hűtővíz 2-3 évente, fékfolyadék 2-3 évente) akkor nagy baja nem lehet.
Nálunk pl. a 300.000 km-t futott motor a 5W-40-es olajból 10.000 km alatt semmit nem fogyaszt. Az eredeti kipufogójának a belseje még most is korommentes.

Tavaly a hengerfejezésnél a hengerben még gyönyörűen látszott a honolás nyomok.


Sok az elhanyagolt példány.
Sokan tekintik a swift utódjának, de ez azért nyűgösebb konstrukció.

Rengeteg a leélt példány, ezek valahol 3-4-500.000 körül mennek.

 

Ha mégis vásárlásra adod a fejed, sok sikert. Lehet találni értelmes példányokat, de nem egyszerű.

Előzmény: ViZo72 (69268)
ViZo72 Creative Commons License 2024.01.16 0 1 69268

Szia!

Nem ismerem ugyan milyen a Punto használat közben de már csak a két lényegesen eltérő konstrukció miatt is megelőlegezem, hogy nem tetszene az Ignis.

 

Az Ignis szapulása következik, de nem azért mert nem szeretem.

Legyünk realisták, semmi értelme rábeszélni, ha aztán egy teljesen eltérő konstrukcióból átülve nem fog tetszeni és úgyis csak szidni fogod.

 

Motor: 

A Fiat 1,3-as dízel 90 lóerővel szemben az 1,3 benzin kb. 90lóereje nem ugyanaz lesz érzésre, mégpedig az eltérő használati fordulatszámtartományok ÉS a nyomaték miatt.

A dízel kis fordulaton megy nyomatékból, emiatt erősnek érzed, de nem a Lóerő miatt. 

 

Ignis-t éreznéd kb. 60lóerősnek, mert nyomaték főleg alacsony fordulaton nem igazán van, ez fordulatszámból él, akkor viszont meg hangos. (max. 118Nm talán 4400rpm-nél ha jól rémlik.)

Változó szelepvezérléses, a gyér szerint azért, hogy kis fordulaton is legyen némi nyomatéka de ebből annyit érezni, hogy kb. 3000rpm alatt erőtlen (persze nem 1-2 fokozatban, hanem 3. tól felfelé), 3.000-től használható, 4000-től meg elkezd húzni és akár 6500-ig forog (kb.). (950Kg az autó egyébként.)

Kérdés, megtudnád-e szokni, hogy egy lendületesebb országúti előzéshez 80-nál visszateszed harmadikba, nagy gáz és csak előzés befejeztével váltasz fel? Mert ezt kell tenned ha gyorsan akarod letudni, nem pedig vánszorogva és így még marad is egy kis vésztartalék a motorban váratlan helyzetre, pl. egy kanyarból előbukkanó szembe jövő esetén vagy ha az előzött autó is kicsit még rágyorsítana, mert nehogyár Suzuki előzze.

 

És ez nem kínzás (meleg motor mellett) hanem ott van ereje, ott húz (meg üvölt is persze). Autópályatempó kb. 4000rpm, nem csendes az utazás. 

1-2 fővel elég jól (akár dinamikusan is) használható a megfelelő fordulatszámtartományokban és sokat váltogatva, de 3-5 fő terhelés nagyon lefogja, azzal már kimondottan nyúlós lesz minden gyorsítás vele és a fékezésre is figyelni kell nagyobb teher mellett.  

 

Persze Suzukiban ülve szinte senki nem akar mögötted menni, kis túlzással mindenki meg akar előzni, akkor is, ha a max. megengedett sebességgel és érzésre jó tempóval autózol.

Megelőz, aztán ballag előtted, vagy megelőz majd befordul jobbra/balra, de a lényeg, hogy megelőzzön, mert Ő nem fog egy kis Suzuki mögött autózni.

(Sok év tapasztalata, legalábbis mifelénk vidéken.)

 

Fogyasztása nálam 70% alföldi országút +30% város: nyáron 6,3liter átlagban, télen +0,5-1Liter, attól függ mennyit mennyire van hideg, mennyit melegítem elindulás előtt.

(Úgy gondolom viszonylag lendületesen de nem sportosan vezetek, ha kell elforog 6000rpm-ig, de azért nem forgatom örökké, nem nyomom lámpától lámpáig, csak ha a forgalom ezt diktálja, ezt így kell nézni.)  

6Liter alattit csak nagyon óvatosan vezetve vagy hegyvidéken sokat lefelé gurulva lehet produkálni szerintem (nekem egyszer sikerült az 5,8, hegyvidékes nyaraláson).

CSAK városban nem tudom, de szerintem nyáron is simán 7liter fölött lehet az átlag rövid kis utakkal, pályán meg megint lehet akár bőven 7 fölött mivel, a hasmagassága, formája, a rövid 5. fokozat nem kedvez a pályázásnak. 

Maga a motor egyébként szerintem bírja a strapát, pedig szoktam forgatni ha kell.

Nálam 10-15.000km-enként olajcsere (max. 1év), 90.000-100.000 km a gyertyacsere periódus (iridium gyertyával) és nincs látványos olajfogyasztásom eddig: 250.000km.

Viszont vannak itt 500.000km-nél is többet futott autók, de azokkal már kellett törődni nyilván.

Kuplung, váltó nálam még bontatlan, gyári. (A váltónak viszont búgó hangja van új kora óta, másnak meg nincs ilyen gondja.)

Érdekes, hogy vezérlécsere elvileg nincs előírva, mivel láncos motor, ha hangja van, akkor kell hozzányúlni.

 

Futómű:

Kemény, ráz, keresztbordákon elpattog, ha a keresztirányú hiba kanyarban van, akár odébb teszi a seggét. Nem szeretnéd, sőt félnél tőle, míg meg nem szokod.

Van egy Renaultunk is itthon (nem nagy szám, csak egy Thalia) sokkal komfortosabb a futóműve, Ignishez képest teljesen más ugyanazon a rossz úton menni vele, de inkább az Ignisbe visszaülve feltűnő, ez mennyire kemény. 

Ez ügyben mindenképpen próbaút szükséges, mert nem tudod mit vállalsz. :-)   Kisebb keréknyomással ez ügyben nem érdemes játszani, ugyanis akkor meg kanyarban érezni, hogy kóvályog az autó,  a magasabb építés miatt ez talán kicsit jobban érezhető. 

Kollégámnak az öreg Skoda Octavia mellett van egy öreg Fiat Stiloja, azt mondja a Stilo komfortosabb rossz úton, a Skoda ráz, az Ignis meg még ahhoz képest is döcögősebb. 

(Egy teljesen egyszerű merev tengely van hátul, ez az egyik oka, mondjuk ott cserébe nem sok minden tud elromlrani. 

 

Karosszéria: 

Viszonylag magas, ennek előnyeivel, hátrányaival.

Én szeretek magasan ülni, szeretem, hogy van benne fejtér, nem borul rám az "A" oszlop. 

Viszont az üléspozíció magas, emiatt minden kanyarban felborulás érzésed lehet, amíg meg nem szokod a határokat. Az ülés ráadásul kemény de legalább a háttámlának van egy kis deréktámasza (csak egy kis domborulat) ami a Renaultban nincs és az hiányzik nekem legalábbis.

Szeretem viszont, hogy nem kell félteni, hogy odaér az orra egy magasabb padkához parkoláskor, meg ha kell, könnyebb letérni vele az aszfaltról (pl. hétvégi házba kimenni stb) de nem terepjáró. 
Létezik 4 kerékhajtással is, annak a plusz nyűgjeivel...

Viszont SZÉLÉRZÉKENY de nagyon. Ha van egy erőseb oldalszél, nem tudok vele egyenesen menni, kóvályog. (A kormánya elektromos szervós és nagyobb tempónál túl könnyű, ez ilyenkor hátrány,  elnehezülhetne kicsit vagy legalábbis jobban, mert elvileg sebességfüggő de nem éreznit.)

Ha erős szembeszél fúj a gyorsulásán is érezni, na meg a pillanatnyi fogyasztásmérő is csúnyább értékekkel jelzi, hogy erőlködik.

Ha pont hátszél van, azt is érezni, mert akkor meg könnyen szalad, fel is tűnik ilyenkor.  :-)

 

Ismertebb hibák:

- váltó búgó hangja, ha nagyon extrém, csapágyakat cserélni kell

- nyelestengely csapágy hiba

- ABS kocka hiba

- ABS gyűrű törése a féltengelyeken (enyémben nincs is ABS)

- rozsdásodás (mondjuk ebben a korban már nem csoda): főleg B oszloptól hátrafelé, leginkább küszöbvégek, sárvédő ívek és hátul az alja+futómű+ kipufogó elemek.

  Ha van rajta műanyag küszöbvédő+sárvédőív (GS modellek), azok alatt a legtöbb példány valószínűleg rozsdás már mostanra.

- kuplungbowden rögzítőfülének törése: nem elszakad a  bowden, hanem a pedál alatt, ahogy a bowden be van "akasztva" a pedálba, az a fül eltörhet. Én cseréltetem 100.000kmenként, a bodent, eddig ez elkerült szerencsére.

- hátsó fékben (dobfék van hátul) a fékrugó törése. Ez egy kb. félkör vagy inkább "omega" alakú hajlított "acélhuzal"(?), ami ha elfárad vagy anyaghibás, váratlanul eltörhet. Jobb esetben csak csúnya, csörömpölő hanga lesz, de ha megakad ott valamiben az csúnya bajt okozhat ha blokkolja a kereket. Érdemes időként ránézni, cserélni, főleg ha nagyon rozsdás. 
Ezt a hátsó féket (talán Bosch rendszer)a szerelők sem szeretik, sem előtte sem utána nem ilyen fék volt a Suzukikon hátul, nem is értik miért kellett variálni.   

- hátsó kerékcsapágyak jobban fogyhatnak mint az elsők (nálam elsők még gyáriak, hátsók szerintem 2. vagy 3. garnitúra)

- 5. ajtó nyitó "füle" (amibe belemarkolunk) eltörhet, ha rángatja az ember

- 5. ajtó átvezető kábelkötege és a hátsó ablakmosó csöve az átvezetésnél megtörhet (ez mondjuk sok 5 ajtósnál ebekövetkezhet) 

- sokat napon álló autók első lámpája csúnyán bemattulhat (már ha ez hibának nevezhető).

- napellenző rögzítője eltörhet, utána csak fityeg, nem tudod felhajtani (apróságnak tűnik de bosszantó). Másik beszerzése, pótlása drága, egyszerű és jó javítási megoldás tudtommal még nem született erre, csak ilyen-olyan barkácsolási próbálkozások vannak.

- gyári Blaupunkt fejegység általában hamarabb tönkremegy, mint az autó. Lehet 1-2DIN-es valami másra cserélni de mivel a gyári rádión van a középső kijelzőn lévő óra állítási lehetősége is, a fejegység cserével az óraállítgatási lehetőség is elvész. (Engem nem zavar, nézem az új fejegség óráját ha kell.)

 

Nem hiba de: 

- a műszerfalvilágítás az full piros, van akit ez zavar. Egy ismerős azt mondta, olyan mintha tiszta piros hibalámpa lenne az egész.

- a tompított felkapcsolását nem jelzi visszajelző lámpa, le kell nézni a forgókapcsolóra a műszerfal bal oldalára ha nem tudod hogy áll.

(Az index, ablaktörlő kapcsoló és a világítás kapcsoló viszont nem japános megoldás, ezek Opeles kapcsolók, amikor ezeket gyártották, volt némi Opel-Suzuki együttműködés, lásd. pl. Opel Agila modelleket.)

- hátsó fék (ami dobfék) nem túl jó konstrukció, szerelők sem szeretik, a korábbi Swifteké jobb volt, jobban szerelhető és problémamentesebb volt állítólag.  

 

Amiért Én szeretem: mert engem kiszolgált megbízhatóan, cserbenhagyás nélkül 20éven keresztül és napi 30-40km-es munkába járásra, vidéki országútra teljesen megfelel. 
(Persze a kezdődő tünetekre, hangokra figyelni és reagálni kell időben.)

A motorja bírja (de japán stílusú, ezt meg kell szokni), szeretem, hogy magas az alja, magasan ülök benne és van fejtér.  

Emlékeim szerint kb. 200.000 km-ig nem volt lényeges költségem a fogyóeszközökön kívül, a fogyóeszközök pedig nem drágák hozzá.

Utóbbi időben a futóművel kellett törődnöm: kerékcsapágy, féltengelycsuklók, lengéscsillapítók, rugók.

Mostanra sajnos a "gyárinak" nevezett alkatrészek már horror árúak, jó minőségű utángyártottra kell vadászni.

Elektromos rendszer szerintem stabil, bár nagy bonyodalmak nincsenek is benne. Izzók kiégése ritka, gyári központizárak és ablakemelők 20évesen is működnek (utólag beszereltekkel lehet gond hamarabb is.) 

 

Én újonnan vettem az autót, ez akkor 2,5 milla volt közepes (GLX) felszereltséggel.

Néztem Skoda Fabiát is, de kaptam volna ugyanennyiért egy 3 hengeres 65Le fapad modellt. Vezetni nem volt rossz, de hangját nehezen viseltem volna el...

(Talán egy rádió lett volna a Skodában mint extra, meg kalaptartót is adtak volna kegyesen. Ma már vicces, de a full fapadban még az sem volt ha jól rémlik.)

Az Ignis ahhoz képest full extra volt ugyanannyi pénzért és jobb motorral, na meg tetszett a magas építése. Akkor persze még élveztem a jól kiforgatható motort is, ma már inkább ez fárasztó (én is idősebb lettem.)

 

Ez lett volna röviden...

Előzmény: JodaMester89 (69267)
JodaMester89 Creative Commons License 2024.01.15 0 0 69267

Sziasztok
Üdvözlöm a fórum tagjait.
A kérdésem a következő lenne.
Autóváltáson agyalok és a látókörömbe került a Suzuki Ignis, mivel magasabb építésű mondhatni kicsit terepjárósabb állású.
Véleményekre, tapasztalatokra lennék kíváncsi az autóval kapcsolatban, jó és rossz dolgok egyaránt érdekelnek, típushibák is.
Azt tudom hogy a dízelekben ugyan az a motor van mint a jelenlegi autómban.
Benzinesekkel mi a helyzet? Mennyire strapabíróak? Fogyasztásuk nagyjából mennyi normál használat mellett?
Jelen pillanatban egy Fiat Grande Punto-t hajtok 1.3as 90 lovas dízelt.

Előre is köszönöm a segítségeteket. 

kácéer-es Creative Commons License 2024.01.14 0 0 69266

Üdvözlöm a márka társakat! Van e olyan márka társam, aki utólag rakatott Ignisébe klímát? 2005-ös az Ignisem,  GLX-es, 195ezer km-el, garázsban éli a szabadnapjait, a napokban vizsgázott minden rendkívüli javítás nélkül. Mondtam neki, nekem van még 15 évem a kormányánál, bírjuk ki egymással. Nincs klímája. Azt gondoltam, tetetek bele. Tudom, több százezer lehet. És az új még több. Egy „mester” azt javasolta, adjam el s vegyek egy klímásat. (Ezt azonnal elvetettem.) Vagy vegyek egy törött, klímás Ignist, és tetessem át az enyémbe. Vagy vegyek valahonnan bontott klímát.  Vagy tetessek bele újat. Mi a véleményetek? Bízzak a használtban? 

kácéer-es Creative Commons License 2024.01.09 0 0 69265

Az enyém 2005. decemberi gyártású GLX, a lámpákat a szalonban rakattam bele, be volt vezetékelve, a reléhez kellett pár centi vezetéket hozzá húzni.

Előzmény: varbaim (69260)
ViZo72 Creative Commons License 2024.01.09 0 0 69264

Az én 2003-as GLX-emben nem volt vezetékelve, később gyártottakban nem tudom.

Külön kábel lett bevezetve + új világításkapcsoló betéve, amiben mindkét (első+hátsó) ködlámpa kapcsoló benne van.

 

Előzmény: varbaim (69260)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.09 0 0 69263

Es mondom ezt 20 ev tavlatabol.Basszus, hogy repul az ido.

Előzmény: t.lantos (69262)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.09 0 0 69262

Nagyon reg volt mar. Az biztos, hogy a vezetek benne van az autoban, nagyon valoszinu, hogy valahol a fenyszoro alatti reszen lesz visszahajtva es osszeragasztva.

A relehez nincs meg a csatlakozo, ott vezetekelni kellett. Illetve a legelegansabb ugye a komplett vilagitas kapcsolo csere.

Előzmény: varbaim (69260)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.01.09 0 0 69261

Elől a ködlámpák helyének közelében nézd meg, hogy van-e rögzítve kábel, csatlakozóval a végén.  Ha van, akkor elvileg csak relé és kapcsoló kell, kábelezni nem kell semmit.

Előzmény: varbaim (69260)
varbaim Creative Commons License 2024.01.09 0 0 69260

Üdv! Segítséget szeretnék kérni, hogy egy 2005 évjáratú Suzuki Ignis esetén a ködlámpához a kábel ki van esetleg vezetve? Gyárilag nincs ködlámpa az enyémben, vettem mindent, de előre szeretném tudni, hogy van esetleg vezeték kivezetve? Köszönöm a segítséget! 

WagonR SX7 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 69259

Hát...inkább az együttélés sikerült.

 

Főleg, hogy veszett érdekes módon, a másik autóban az a trafópár, amivel ez a verda betegen megy, abban meg semmi baja...

Legalábbis a kapkodás nem jelentkezik.

Előzmény: DMA (69255)
abes Creative Commons License 2024.01.08 0 0 69258

Én eddig egyet cserélte.
Bontóból megvettem a kettőt kábelekkel együtt.
Ha tesztelni kell, olcsó megoldás.
Aztán utána lehet akár újra cserélni.

 

Hogy mennyi volt a két trafó kábelekkel?
2 éve 5000 ft fizettem érte.

Előzmény: DMA (69257)
DMA Creative Commons License 2024.01.08 0 0 69257

Bontóban mennyi lehet egy trafó? Újonnan 13 ezer körül van, lehet akkor már újat veszek.

Vagy a bontott gyári még mindig jobb mint az új utángyártott? Ilyenkor cserélitek mind a kettőt?

 

Előzmény: abes (69256)
abes Creative Commons License 2024.01.08 0 0 69256

Bontóba vegyél egy trafót.

Előzmény: DMA (69255)
DMA Creative Commons License 2024.01.08 0 0 69255

Sikerült megoldani? Vagy együtt élsz vele? Pár napja cseréltem gyújtó kábeleket mert igen durva 3 hengerezésbe fogott.

Reménykedtem is, hogy ez is megoldódik, de nem...

Előzmény: WagonR SX7 (69253)
DMA Creative Commons License 2024.01.08 0 0 69254

Igen, minden fokozatban érezni, alacsonyabb fokozatban erősebben, de ez érthető, hogy miért erősebb.

Előzmény: abes (69251)
WagonR SX7 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 69253

Az egyik Wagonerem csinálja ezt...ugyanezzel a gyujtótrafóval.....

 

 

Előzmény: DMA (69249)
WagonR SX7 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 69252

Nyaktörő tornászmutatvánnyal alálehet feküdni a műszerfalnak, aztán injekciós fecskendővel lehet juttatni olajat a bowdenházba.

de kb ahogy mondják, a másik vége ..."zenél"

Előzmény: Fishor (69245)
abes Creative Commons License 2024.01.08 0 0 69251

Minden fokozatban?

Előzmény: DMA (69249)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.01.07 0 0 69250

Nálam is ott nyikorgott.

Előzmény: ViZo72 (69247)
DMA Creative Commons License 2024.01.07 0 0 69249

Sziasztok!

 

Arra van ötlete valakinek, hogy mitől rángat 2000 fordulaton az autó? Enyhe, de azért érezhető rángatás ez ami alatta-fölötte el is múlik. De zavar, mert nem tudom miért van.
Szerintetek?

abes Creative Commons License 2024.01.07 0 0 69248

Igen az is tud nyikorogni. :-)

Előzmény: ViZo72 (69247)
ViZo72 Creative Commons License 2024.01.07 0 0 69247

Nem tudom, hogy ugyanaz a hang-e mint ami nálam volt de engem is megviccelt.

Belülről próbáltuk mi is csitítani a szerelővel együtt, mert teljesen úgy hangzott, mintha lentről jönne a pedáltól, de mint kiderült a motortérből jött a hang, nálam legalábbis.

Motorháztetőt kinyitod, valaki álljon oda elé, másik valaki meg nyomkodja a kuplungot, abból biztos kiderül, ugyanez van-e.

 

 

Nálam a megoldás a bowden túlsó végén volt.

A motortérben, ahol a bowden bele van akasztva a kuplungból kijövő "villába", azt a végét kellett körbe kenegetni, ott ahol állítani is lehet rajta.

Nekem azonnal elhallgatott, ha idővel újra megszólal nem nagy ügy befújni vagy bekenni valami kenőanyaggal.

 

Előzmény: Fishor (69245)
abes Creative Commons License 2024.01.07 0 0 69246

A pedál tengelyét csekkold.

Előzmény: Fishor (69245)
Fishor Creative Commons License 2024.01.07 0 0 69245

Sziasztok! 

 

Mit lehet kezdeni egy nyikorgó kuplungbowdennel? Volt cserélve vagy 5 éve házilag és kis súrlódás hallható volt kezdettől fogva, a szerelőnek jeleztem is 2 szer is, de azt mondta rendben van, illetve legutóbb láthatóan zsírozgatott is valamit (a pedál tengelyen ahol a rugó is van látszanak zsír nyomok), de azóta nem súrlódik, hanem idegesítően nyikorog. Honnan jön ez a hang? Sajnos a bowdenbe nem látom, hogyan lehetne valamit befújni, szétszedni meg nem szeretném. De azon is gondolkoztam, hogy lehet, hogy nem is a bowden hanem a tengely ahogy a lemezzel érintkezik az nyikorog? Szóval nem tudjátok, hol szokott ez nyikorogni és hogyan lehetne megszüntetni?

 

Üdv: Fishor 

ViZo72 Creative Commons License 2024.01.06 0 0 69244

Azt hiszem sok autónál az a projektoros megoldás jöhetne szóba (már ha engednék) amit írtál/mutattál, azzal gondolom a rossz irányba szórt fény is kevesebb, bár lehet lámpatest függő...

 

Azt olvastam valahol (vagy videóban mutatták), hogy nem csak az a gond a LED-el, hagyományos lámpatestben, hogy esetleg nem pontos a LED helye az izzószálhoz képest (a gyártók erre figyelhetnek ha akarnak), hanem a fényereje is probléma a szórt fény miatt.

Ugyanis a halogénes lámpatest+foncsor úgy van kialakítva, hogy felfelé is szórjon valamennyi fényt, hogy a fontos fényvisszaverő felületek, amelyek a lámpatestnél sok esetben magasabban vannak, sötétben is "működjenek", vagyis lássuk őket és ne csak 100méterről szórt fényben, hanem közelebbről is. 

Ilyenek pl. a közúti táblák, fényvisszaverő jelzések pótkocsikon vagy akár lovaskocsin (mifelénk még előfordulnak, sajna sötétben is) stb.

 

Ezeknek az izzóhoz kitalált lámpatesteknek tehát a szórt fénye is erősebb lesz (még ha pontos izzómásolat is a LED), ettől lesz zavaró valószínűleg.

Aztán persze lehet, hogy egyik fajta autóban kevésbé zavaró, másikban meg nagyon, lámpa kialakításától függően.

 

Szerintem az Ignisnek eleve sok a szórt fénye felfelé, legalábbis engem zavar ha szemből nézem. (Mondhatni pazarol, abból többet vetíthetne az útra inkább.)

 

Nem tudom ezt a fényszórást gyári LED-es lámpákkal hogy oldják meg, de valószínűleg inkább korlátozzák. LED-es S-Scrossok szoktak panaszkodni, hogy túl éles a határ,  alul fényesség, aztán egy határozott vonal, fölötte sötétség, még a fény visszaverős tárgyakat is csak későn látni meg, ha a vetítési vonal fölött vannak.

Erről is csinált videót valaki amit persze nem fogok most megtalálni, de érdekes volt látni. 

 

Előzmény: abes (69240)
WagonR SX7 Creative Commons License 2024.01.06 0 0 69243
Előzmény: abes (69240)
Fishor Creative Commons License 2024.01.06 0 0 69242

Valójában, nekem a már korábban említett laser es Philips Xtreme izzók fényével nincs gondom amikor nincs szembejövő forgalom. Főleg a reflektorralnagyon szépen be lehet látni mindent.

Előzmény: DMA (69241)
DMA Creative Commons License 2024.01.06 0 0 69241

Lehet ideje volna ezt a szabályozást felülvizsgálni. Ha a németeknek megfelel, nekünk is jó lehetne ez a LED.

 

Előzmény: abes (69240)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!