Keresés

Részletes keresés

Yupyter Creative Commons License 2002.07.27 0 0 2230
"Medgyessy nem cáfolta hitelt érdemlően a Magyar Nemzetben megjelenteket, hanem folyamatosan „maszatolt”"

Épp te igazolod, amit mondtam. Ha nem cáfolta, akkor nem tagadta le, vagyis nem hazudott.
A maszatolás pedig megfelel annak, hogy titoktartási kötelezettsége miatt többet nem mondhatott.
Mi az, csak nem öngólt rúgtál? :-)))

Előzmény: polites (2228)
Liquidus Creative Commons License 2002.07.27 0 0 2229
:-)

En arrol hallottam, hogy a "Francia Kapcsolat" uj reszet is vele fogjak forgatni. :-))

Előzmény: DR.YES (2225)
polites Creative Commons License 2002.07.27 0 0 2228
"A jobboldal rákezdett arra a hazugságra, hogy Medgyessy először letagadta, csak másnap ismerte be."

:)))))

Akkor olvas el a Népszabadság beszámolóját a válságról:
http://www.nepszabadsag.hu/Default.asp?DocCollID=59368&DocID=57719#57719

"Értesüléseink szerint az SZDSZ-képviselők között általános megdöbbenést keltett, hogy Medgyessy nem cáfolta hitelt érdemlően a Magyar Nemzetben megjelenteket, hanem folyamatosan „maszatolt”: és a III/III-as, azaz besúgói, illetve a III/II-es, azaz kémelhárítói tevékenység elválasztásáról beszélt. Az ellenzéknek elég volt logikusan és kitartóan kérdeznie ahhoz, hogy kiderüljön: a kormányfő újra és újra elkerüli az érdemi választ.

A miniszterelnök bizonytalan szereplése az SZDSZ padsoraiban megdöbbenést okozott. Délben a kisebbik koalíciós párt képviselői már azt követelték, hogy a házban halasszák el az aznapra tervezett határozathozatalokat, és rendeljenek el egyórás rendkívüli szünetet. Üzentek Medgyessynek is, hogy jónak tartanák, ha tájékoztatná őket az igazságról. A kormányfő meg is jelent a kora délutáni frakcióülésen Kovács László MSZP-elnök és Lendvai Ildikó frakcióvezető kíséretében. A szabad demokrata képviselők előtt Medgyessy kénytelen volt elismerni, hogy 1977 és 1982 között a kémelhárítás gazdaságvédelmi osztályának szigorúan titkos állományú tisztje volt."

A parlamentben ezt csak másnap tette meg.
És utána nyomatták az ócska maszlagot a "titokgazdáról" meg egyebekről. Az SZDSZ felé úgy látszik nem volt "titokgazdai engedélyre" szükség.

:)))))

Előzmény: Yupyter (2224)
indexnick1 Creative Commons License 2002.07.27 0 0 2227
Amerikai kérdések Medgyessy múltjáról

MNO, 2002. július 24. (1. oldal)

Munkatársunktól
Medgyessy Péter miniszterelnök kémelhárítói múltja Kovács László külügyminiszter washingtoni megbeszélésein is terítékre kerültek: a hivatalos tárgyalásokon az amerikai kormányzat képviselői – így Colin Powell, az amerikai diplomácia vezetője is – élénken érdeklődtek az ügy háttere és a felállított parlamenti vizsgálóbizottság tevékenysége iránt.

Tóth Tamás külügyi szóvivő lapunknak elmondta: a magyar küldöttség részletes tájékoztatást adott a Medgyessy-ügy hátteréről, a vizsgálatokról, a washingtoni kormánytisztviselők pedig reményüket fejezték ki, hogy a bizottságok munkája megnyugtatóan zárul majd.
A szóvivő szerint a kormányfő múltjával kapcsolatos botránynak nem lesz semmiféle kihatása a magyar–amerikai kapcsolatokra, és a miniszterelnök őszi washingtoni útjára sem. Tóth Tamás elmondta: a pontos dátum a két ország belpolitikai eseményeinek függvénye, ám valószínű, hogy a vizitre november közepén kerül majd sor.
Ezzel szemben Gorka Sebestyén biztonságpolitikai szakértő az ügy kirobbanása után egy interjúban úgy nyilatkozott, hogy amerikai kormányzati körökben nagyon komolyan veszik az ügyet, és nyugati szemszögből a magyar miniszterelnök „damaged good”, magyarán „sérült áru”.
A miniszterelnök múltját többen firtatták azon a találkozón is, amelyen az amerikai fővárosban, illetve annak környékén élő magyarság képviselői tehették fel kérdéseiket Kovács Lászlónak. Török István, az Amerikai Magyar Református Egyesület képviselője – aki részt vett a külügyminiszterrel folytatott megbeszélésen – lapunknak elmondta, hogy a tárcavezető részletes tájékoztatást adott a Medgyessy-ügyről. Kovács László elmondta: éles különbséget kell tenni a különböző titkosszolgálati tevékenységek között, érvelését azonban a jelenlévők közül többen vitatták, megkérdőjelezték. Az Egyesült Államokban élő magyarok kíváncsian várják, hogy milyen eredménnyel zárul majd a miniszterelnök kémelhárítói múltját vizsgáló bizottságok munkája. Egyébként a találkozón, amelyet a washingtoni magyar nagykövetségen rendeztek, előzetesen

indexnick1 Creative Commons License 2002.07.27 0 0 2226
Egyszerűen lelombozó, amilyen idétlenül tud fogalmazni ez a Makogány-Medgyessy. Hát, ez kellett nekünk?
Előzmény: Yupyter (2224)
DR.YES Creative Commons License 2002.07.27 0 0 2225
MTI Friss:

Villámlátogatásra Magyarországra érkezett Pierce Brosnan, több nagysikerű film
(James Bond, Thomas Crown ügyirat stb.) főszereplője. Itt tartózkodása alatt rövid megbeszélést folytatott Medgyessy Péter miniszterelnökkel is. A kiszivárgott hírek szerint a rövid vizit összefüggésben van a hollywoodi sztár most készülő új filmjével.

Yupyter Creative Commons License 2002.07.27 0 0 2224
Ide is bemásolom.
A jobboldal rákezdett arra a hazugságra, hogy Medgyessy először letagadta, csak másnap ismerte be.
Mit is mondott az első napon?
Ezeket mondta jún. 18-án, kedden a parlamentben:

"Emlékeztetem önöket arra, hogy '72-ben volt egy kísérlet, amit az oroszok, a Szovjetunió nem fogadott akkor, és ebből óriási botrányok voltak. Nem akarta az akkori magyar gazdasági vezetés megismételni ugyanezt a helyzetet, ezért elindult egy munka a korábbiakban, a hetvenes évek végén, '77-78-79-ben. Utána lehet nézni a dokumentumokban, én ennek, meg kell mondjam (Zaj a Fidesz padsoraiból.), képviselő urak, sajnos már részese voltam, mert én akkor már az IMF előkészítésén dolgoztam.
A harmadik dolog, amit említettem, és most is megismétlek: ügynök nem voltam. Erről van szó, ugyanis az kérdés (Közbeszólás az MDF padsoraiból: Felbujtó!), arról valóban számot kell adni, ha valaki az volt, nézzen szembe a múltjával. (Közbeszólás a Fidesz padsoraiból: Főhadnagy úr!)

Erről kell számot adni. Ezt nyugodt lelkiismerettel kijelentem: nem voltam.

Képviselő Úr! Ön pontosan tudja azt, hogy ilyen kérdésekre válasz nem adható. (Felzúdulás az ellenzék padsoraiban.) Ugyanis két lehetőség van, képviselő úr. Vagy valóban igaz, hogy a szigorúan titkos állomány tisztjeként védtem a magyar érdekeket - ebben az esetben ez szigorúan titkos, és akkor sajnos, képviselő úr, nem tudok rá válaszolni. (Zaj, kiabálás az ellenzék padsoraiban.) Vagy az van, hogy azt mondom, képviselő úr, ön téved, nem igaz az, ami a Magyar Nemzetben van. Ez a lehetséges válaszok egyike. A másik az, hogy azt mondom, sajnos, nem tudok rá válaszolni. (Nagy zaj.)"

Hol a hazugság? Nem volt ügynök, aok a III/III-asok voltak. S már itt beszélt az IMF-es szerepéről, s ha hazudott volna, akkor nem azt mondta volna, hogy nem adhat választ a kérdésre.

Persze lehet, hogy mindezek megértéséhez kevés Balogh úr mezőgazdasági szakközépiskolai érettségije, s azért szajkózza folyton a KGB-s hülyeségeit, nem tudatos rágalmazásból.
No ezért is javasoltam több helyen is az IQ-teszt vizsgálatot parlamenti belépőnek.

Törölt nick Creative Commons License 2002.07.27 0 0 2223
1. Az országgyűlés előtt nem hazudott, aki akarta értete a választ. (még én bolond is megértettem)
2. Az Mszp előtt nem azt mondta el, hogy SZT tiszt volt, hanem amit a MAgyar Hirlapban is leközöltek.az pedig nem volt államtitoksértés.
Előzmény: keresetlenu (2220)
Tájékoztató Iroda Creative Commons License 2002.07.27 0 0 2222
Kedves Barátaim!

Méltatlan hozzánk, rendes európai, árokbetemető kulúremberekhez, hogy ez a cúnya című topic itt éktelenkedjen. Adjuk meg a tiszteletet hazánk válaszott vezetőjének, hiszen ő most nyilván az az erkölcsi vezető, akikre az elégedetlen amerikaiak is vártak. Ne legyünk kicsinyesek, az embereket nem érdekli a múlt, szeressük egymást. Süllyedjen el a topic és indítója a szégyentől...
Addig is a válaszom a nyitókérdésre: Nem és nem. Már a feltételezés is sértő...

indexnick1 Creative Commons License 2002.07.27 0 0 2221
Azért beszél a hatvanas évekről, mert először kis besúgó volt, amikor elvégezte az egyetemet, akkor meg már előléptették és nagybesúgó lett.
Egy pillanatra nem figyelt és máris elszabta.
Előzmény: polites (2217)
keresetlenu Creative Commons License 2002.07.26 0 0 2220
Állítólag Medgyessy azért kényszerült hazudni az Országgyűlésnek, mert a titoktartás alól nem kapott addig felmentést!

Most kiderült Gál Zoltán (MSzP) nyilatkozata szerint, hogy 2001. nyarán az MSzP-t már - titok ide, titok oda - tájékoztatta.

Lassan a politikai felelősség tisztázásán túl a büntetőjogi felelősségrevonás kérdése is indokolt lehet!

Okos Mikulás Creative Commons License 2002.07.26 0 0 2219
Azt csinál, amit akar. Ha a pártja, vagy az SZDSZ nem mondatja le, bármit megtehet. És mivel erkölcsi aggályai nyilvánvalóan nincsenek meg is teszi. Hagyja, hogy múljon az idő, majd megnyugszanak a kedélyek, majd elmennek az emberek nyaralni, elunják az ügynöközést, főleg, ha a nyilvánosságra hozott (persze előzőleg gondosan megszűrt) ügynöklistával sikerül összemosni mindent mindennel. Az Orbán-gyűlöletbe bedcsomósodott baloldali szavazóknak pedig majd egyszerűsített válaszokat szállít a baloldali médiahorda.

Mondhatnám a szokásos. :)

Csak azt utálom, hogy ezek oktatnak ki minket demokráciáról és Európáról. Emlékszem Verebes úgy szóvá tette, hogy kinek mikor kellene lemondania. Ha Medgyessyről kiderülne, hogy egy pedofil tömeggyilkos ÁVO-s, akkor is kimosnák, mert annyira gyűlölik Orbánt és a jobboldalt. Mindezt persze az erkölcs nevében szigorúan.

Éljenek a prolik!

Előzmény: Törölt nick (2218)
Törölt nick Creative Commons License 2002.07.26 0 0 2218
Tisztelt Nyíltszívű, Szabadon gondolkodó, Értelmes polgártársaim!
Tisztelt Honfitársaim!

Csak két kérdés:

Nem értem, hogy van mersze azt hinni MPnek, hogy olyan hülye és elmebeteg agyhiányos a Magyarországi közvélemény, hogy beveszi azt a süket dumát, miszerint ő a KGB ellenes kémharcot vezette az állampárton-pártállamon belül a 70es években??????????
Hogy merészeli ezt tenni???????????
Azokat meg végképp nem értem hogy van pofája bárkinek is erről a NYÍLVÁNVALÓ SZEMENSZEDETT RÁADÁSUL VELEJÉIG OSTOBA állításról a legkisebb vitát is kezdeményeznie, amikor olyan világos mint a Nap, hogy hazudik ez bankár!

Üdv:
VN

polites Creative Commons License 2002.07.26 0 0 2217
Érdekes ez a szövegrészlet:

"Bármilyen furcsán hangzik is egyeseknek, Magyarország a hatvanas, hetvenes években is a hazám volt. Csökkenteni az ország sebezhetőségét, megőrizni a titkokat - ennek semmi köze sem volt a rendszerhez, ez az országhoz való viszony kérdése volt."

Vajon miért beszél Medgyessy a hatvanas évekről, ha eddigi állításai szerint csak 1977-től kezdődően volt titkosügynök?

A haza megmentője.
:))

Előzmény: indexnick1 (2216)
indexnick1 Creative Commons License 2002.07.26 0 0 2216
Újabbb kabaréjelenetek olvashatók

"Amit tettem, titkos volt, de nem bűn"
Interjú Medgyessy Péterrel a Neue Zürcher Zeitungban
2002. július 25. 21:43 Magyar Nemzet

MTI
A Neue Zürcher Zeitung című svájci lap "Magyarország a hatvanas években is a hazám volt" címmel egész oldalas interjút közölt csütörtökön Medgyessy Péterrel a magyar miniszterelnök titkosszolgálati múltjának kérdéseiről.

Medgyessy a konzervatív újság budapesti tudósítójának, Andreas Oplatkának a kérdéseire válaszolva egyebek között kifejtette:

"Hazám elkötelezett híve voltam és vagyok. Bármilyen furcsán hangzik is egyeseknek, Magyarország a hatvanas, hetvenes években is a hazám volt. Csökkenteni az ország sebezhetőségét, megőrizni a titkokat - ennek semmi köze sem volt a rendszerhez, ez az országhoz való viszony kérdése volt. Igen, volt belső elhárítás, besúgórendszer, amely segített a diktatúra fenntartásában, és ezt elítélem. A kémelhárítás és a hírszerző tevékenység azonban alapvetően más dolog" - felelte arra a kérdésre, hogy híve volt-e az előző rendszernek.

Arra a kérdésre, hogy megfordult-e a fejében a titkosszolgálat ajánlatának visszautasítása, kijelentette: nem jutott eszébe visszautasítani, mert olyan megbízásról volt szó, amelyet el lehetett és el kellett fogadni. "´Nincs okom ma szégyenkezni azért, amit akkor tettem" - mondta. Kémelhárítás létezik minden államban, a jogállamokban is, ezt a nemzetközi jog is elfogadja - tette hozzá.

Kifejtette továbbá, hogy véleménye szerint nem az igazság kiderítésének vágya, hanem az ő lejáratásának célja vezérli politikai ellenfeleit, amikor a témát feszegetik. Utalt arra ebben az összefüggésben, hogy a rendszerváltás utáni három kormánynak meglett volna a lehetősége e problémák végleges tisztázására. Hangsúlyozta, hogy - benyomása szerint - ezek a kérdések csak a politikai elitet foglalkoztatják Magyarországon, a társadalmat nem.

További kérdésekre felelve, a miniszterelnök beszélt arról is, hogy milyen titkosszolgálati feladatai voltak. Ebben a válaszában utalt az ország akkori nehéz pénzügyi helyzetére, a nemzetközi pénzsegélyhez fűzött reményekre, majd hozzátette: a szakemberek, akikhez ő is tartozott, olyan gazdasági rendszerre törekedtek, amely - noha az ország a szovjet tömbhöz tartozott - korlátozza a voluntarizmust, és arra kényszerít, hogy legalább részben betartsák a piaci szabályokat. Utalt rá, hogy a szovjetek mereven ellenezték Magyarország csatlakozását a Nemzetközi Valutaalaphoz (IMF), majd megismételte: titkosszolgálati feladata volt mindent úgy előkészíteni, hogy a szovjet vezetőség ne kerüljön olyan helyzetbe, amelyben megakadályozza e lépést. Okfejtése szerint az volt a cél, hogy kész helyzetet teremtsenek, mielőtt a szovjeteket tájékoztatják (a magyar lépésekről). Személyes feladata egyfelől abban állt, hogy elemzéseket és értékeléseket készítsen, másfelől pedig abban, hogy álcázza a folyamatot.

A svájci tudósító megkérdezte a magyar kormányfőtől: csakugyan azt hiszi-e, hogy nem lett volna lehetősége a Szovjetuniónak a folyamat bármely szakaszában hatalmi szóval megakadályozni a belépést. Medgyessy válasza szerint nem lett volna lehetősége, mert az egész az "elaltatás módszerével" történt. Természetesen nem az volt a váratlan Moszkva számára, hogy Budapest kapcsolatban állt, konzultációkat folytatott az IMF-fel, hanem az, hogy a magyar vezetőség hosszú vívódás után rászánta magát a belépést illető döntésre - fejtette ki a miniszterelnök. Medgyessy arra is utalt az interjúban, hogy személyes feladatai közé tartozott úgy előkészíteni a belépést, hogy a magyar politikai vezetőség végül elfogadja.

Medgyessy arra a felvetésre, miszerint "ön nagy súlyt helyez arra, hogy a besúgókkal ellentétben ön nem készített jelentéseket a honfitársairól, nem foglalkozott a hazaiakkal", leszögezte: "ez teljes mértékben így volt". Arra a közbevetésre, hogy az a szervezet, amelyhez Medgyessy tartozott, azaz az elhárítás, foglalkozott belföldiekkel is, a miniszterelnök kifejtette: - A besúgószolgálat más, a jogállamban megengedhetetlen tevékenységet folytatott. Ebből az következne, hogy Magyarországon csak az volt tisztességes, aki emigrált. Ebben az esetben az ország gyorsan kiürült volna. Igen, a szervezet foglalkozott belföldiekkel is, a belügyminisztérium sok olyat tett, amivel nem értettem egyet. A kormány számos olyan döntést hozott, amelyek nem okoztak örömet nekem. Mégis mit kellett volna tennem? Meghúzódhattam volna a szélárnyékban, mint azt az általam tisztelt első miniszterelnök, Antall mondta. Ez volt az egyik lehetőség. Én nem ezt választottam. Talán elég tehetséges fiatalember voltam, és úgy gondoltam, hogy meg kell próbálnom valamiképpen ebben az országban élni az életemet, egyengetni az utamat és a mások útját - ez normális, ez nem bűn. Ne feledje, hogy Magyarország különbözött a keleti tömb többi országától, reformország volt - szögezte le Medgyessy Péter.

A miniszterelnök egy kérdésre válaszolva elmondja: természetesen van különbség egy demokrácia parlamenti ellenőrzés alatti titkosszolgálata és egy diktatúra titkosrendőrsége között. - A különbség ugyanaz, mint egy demokrácia és egy diktatúra között.

- Sohasem gondolt arra, hogy ezzel a múlttal nem kellett volna elfogadnia miniszterelnöki jelölést egy demokráciában? - teszi fel a kérdést a tudósító. - Nem, ez sohasem jutott eszembe. Először is azért nem, mert csakugyan úgy vélem, hogy amit tettem, titkos volt, de nem bűn. Másodszor azért nem, mert úgy gondolom, hogy az emberek számára a jelen és a jövő kérdése a fontos. Sem jogilag, sem erkölcsileg nem követtem el olyasmit, ami miatt azt kellene gondolnom, hogy így nem lehetek miniszterelnök. Mint azt a tárgyalásokon tapasztaltam, a külföldi államférfiak sem gondolják ezt. Magyarországon megoszlik az értelmiségiek felfogása ebben az ügyben, de a vélemények korántsem egybehangzóak - mondta.

Arra a kérdésre, hogy vajon politikusként szükségesnek látja-e feltárni a múltat, Medgyessy igennel felelt. - Ebben a tárgyban magam is támogattam egy olyan törvénytervezetet, amely megfelel három elvnek: A politikusnak számot kell adnia múltjáról, hogy ne lehessen zsarolható. Másodsorban tekintetbe kell venni a nemzetbiztonsági szempontokat: így azokat a személyeket, akik változatlanul hírszerző tevékenységet folytatnak, nem szabad kiadni. Harmadsorban pedig az összes többi esetet hozzáférhetővé kell tenni a kutatás számára, de eközben a "kis halakat", az idős, már mindent maguk mögött tudó embereket nem szabad pellengérre állítani, és nem szabad emberi tragédiákat okozni.

A tudósító emlékeztetett: még az MSZP koalíciós partnere is Medgyessy szemére vetette, hogy elhallgatta a múltját, megtévesztette a választókat. Miért hallgatott? - Hadd említsem meg, hogy a második legnagyobb példányszámú napilapban beszéltem a tevékenységemről - válaszolta egyebek között a kormányfő. - Azt az államtitkot, hogy titkosszolgálati tiszt voltam, nem tárhattam fel, de a fejtegetéseim bizonyosan világosak voltak mindazok számára, akik érteni akarták - mondta Medgyessy.

- Ön ki akarta békíteni a társadalmat, befedni a megosztó árkokat. Gondolja, hogy még alkalmas ennek a feladatnak a megvalósítására? - kérdezte a svájci lap tudósítója. - Nem gondolja, hogy inkább az úgynevezett polgári körök alakítása, a politika utcára vitele, a külföldiekkel és a tőkével szembeni ellenségesség, valamint a múlt elleni gyűlölettől áthatott beszédek gátolják az árkok betemetését? - kérdezett vissza a kormányfő. - Nem hiszem, hogy az árkok befedésének szándéka rajtam fog elbukni. A nyilvánosság, a csendes többség nyugodt kormányzási stílust támogat. Ez mutatkozik meg abban, hogy emelkednek a szocialista párt népszerűségi mutatói és az én mutatóim is. Ebből következik, hogy az emberek más témák iránt érdeklődnek, és hisznek szándékaim őszinteségében. Figyelje meg, hogy az ellenzéki politikusok agresszív kirohanásaira nem válaszoltam ugyanabban a modorban. Ebből talán érzékelhető: komolyan gondolom, hogy lehet ebben az országban normális viszonyokat teremteni. Mindent meg fogok tenni ezért, és úgy érzem alkalmas vagyok rá, hogy teljesítsem ezt a feladatot.

A tudosító szerint az ügynek nincs jogi oldala, s Medgyessy nyilván nem lát erkölcsi problémát, ám - mint rámutatott - "politikailag ön örökre D-209-es elvtárs marad az ellenzék számára." - Nem fél attól, hogy teherré válik a kormányoldal számára? - hangzott a kérdés. - Mi éppen ellenkező hatást látunk - jelentette ki Medgyessy. - Az ellenzék egy darabig boncolgatja a témát, majd pedig elejti, mert az embereket nem érdekli. Az viszont érdekli a lakosságot, hogy van-e ebben az országban hatékony családtámogatási rendszer, építenek-e utakat, kapnak-e a fiatalok segélyeket. Így a dolog elveszíti majd a jelentőségét - mutatott rá.

A svájci újságíró az utóbbi időkben történt széles körű leváltásokra utalva megkérdezte a kormányfőtől: a megbékélés érdekében nem lenne-e célszerűbb szemleges államigazgatást létrehozni?

Medgyessy egyetértő válaszában utalt rá: a minisztériumi főosztályvezetők szintjén semmi sem történt, az államtitkárokén viszont igen. Megítélése szerint a személyi változásokról kialakult kép azért tűnhet drasztikusnak, mert a váltások igen gyorsan mentek végbe. Mint mondta, ez utóbbit nem helyesli, de úgy véli, hogy az államigazgatást nem szabad hosszú időre bizonytalanságban hagyni.

A kilátásba helyezett perekről, amelyekben akár az eddigi miniszterelnököt is bíróság elé idézhetnék, Medgyessy kijelentette: csak olyan szavakért vállal felelősséget, amelyek tőle származnak, márpedig ő ilyesmit nem mondott. Ő amellett van, hogy pontos, tárgyilagos és elfogulatlan vizsgálat állapítsa meg: történtek-e törvénytelenségek. Kijelentette: garantálja, hogy nem lesz boszorkányüldözés. Nem kívánja azonban megakadályozni, hogy a hatóságok tejesítsék kötelességüket a törvénytelenségek megállapítása során. Hangsúlyozta: saját táborában sem tűri a korrupciót, és azzal szemben a lehető legszigorúbban fellép.

A magyar társadalmon belüli szakadásokra utaló kérdésre a miniszterelnök mindenekelőtt kijelentette: a társadalom nem csak politikailag megosztott. Őt sokkal inkább zavarja a szociális széttagoltság, így az, hogy egy magyarországi falusi gyermeknek ma - egy budapestivel ellentétben - kevesebb esélye van a felemelkedésre, felsőfokú tanulmányok folytatására és arra, hogy jólétben éljen, mint egy hasonló mexikói gyermeknek. E helyütt említette az egyre növekvő lélekszámú és arányú roma népesség függő helyzetét. Ha Magyarország társadalma ezt a problémát nem oldja meg, 50-100 év múlva katasztrófa vár ránk - figyelmeztetett.

Azt, hogy a vidéki lakosság nem kis része a választásokon nem rá szavazott, azzal magyarázta, hogy nem találták meg a kellő hangot a falvak lakosságával, valamint azzal is, hogy a közszolgálati médiák igen egyoldalúak voltak. Mint mondta, az egyházakkal sem sikerült megtalálnunk a normális hangot, és rávennünk őket arra, hogy tartsák magukat távol a politikától, vagy hogy mellénk álljanak, és elismerjék: a szocialisták esélyegyenlőséget akarnak.

Magyarország EU-csatlakozási kilátásait illetően a miniszterelnök kijelentette, továbbra is szilárdan hiszi: országa 2004 elején az EU tagja lehet, és ebben a véleményében az Európai Unió több vezető tisztségviselőjével az utóbbi időben folytatott tárgyalásai is megerősítették. Személy szerint ő amellett van, hogy az EU tíz új tagot vegyen fel, de - mint mondta - ha Magyarország teljesíti a belépési feltételeket, nem szeretne mások miatt várólistára kényszerülni.

indexnick1 Creative Commons License 2002.07.22 0 0 2215
Medgyessy kommunista besúgó volt
2002. július 21. 16:25

MTI
A The Washington Times című, jobboldali beállítottságú amerikai napilap vasárnapi száma Balint Vazsonyi tollából cikket közölt a Medgyessy ügyről, "Medgyessy kommunista besúgó volt" címmel.

A szerző cikkindító közlése szerint néhány héttel a választások után a Magyar Nemzet a kommunista titkosrendőrség besúgójaként (informer) azonosította az új magyar miniszterelnököt.

Ehhez az a megállapítás kapcsolódik, hogy 1990-ben Magyarország úgy döntött, nem fogja üldözni azokat, akik ilyen vagy olyan módon szolgálták a kommunista rezsimet, "de hogy besúgó legyen a miniszterelnök, az újdonság".

A The Washington Times ismertetése szerint a Magyar Nemzet által közzétett dokumentum értelmében Medgyessy Pétert olyankor (1978-ban) nevezték ki a titkosrendőrség főhadnagyává, amikor szolgálatai a korábbinál is fontosabbá váltak, és miközben a Pénzügyminisztériumban dolgozott, valódi felettesei a Belügyminisztériumban ültek, akik az egész állambiztonságot felügyelték, beleértve a kémelhárítást is.

A szabad demokraták a jelek szerint megelégedtek a nyilvános bocsánatkéréssel azért, mert Medgyessy a választások előtt nem tájékoztatta a szavazókat - írta Vazsonyi. Ehhez hozzátette: a miniszterelnök biztosította a szavazópolgárokat arról, hogy senkinek nem ártott, és hogy megbízatását a magyar IMF-csatlakozás érdekében vállalta.

"Ha el is hisszük Medgyessy történetét, maradnak kérdések" - folytatta a The Washington Times cikkírója. Megemlítette, hogy a Magyar Nemzet dokumentuma 1961-re teszi Medgyessy "szolgálatba lépésének évét", és megjegyezte, hogy 1961-ben a magyar kormány még tizenéveseket akasztott az 1956-os felkelésben való részvételért.

"Mellesleg Kovács László külügyminiszter, a most kormányzó Szocialista Párt elnöke a hetvenes években még olyan könyveket írt, amelyekben ömlengően dícsérte a bolsevik pártot és a Szovjetuniót mint a világ gazdasági üdvözülésének egyedüli forrását" - olvasható a The Washington Times cikkében.

Vazsonyi írása azzal folytatódik, hogy a Miniszterelnöki Hivatal figyelmeztetés vagy tárgyalások nélkül felmondta a Magyar Nemzet nyomdai szerződését, valamint hogy "politikai tisztogatás" zajlik, amely teret ad a személyes bosszúállásnak. Erre példaként az Operaház zeneigazgatójának a menesztését említette: "azt, hogy a szerződése még négy évre érvényes volt, megsemmisítette az a tény, hogy korábban nem adott főszerepet a jelenlegi kulturális miniszter feleségének".

"Egy évtized óta először komoly tüntetések voltak Budapesten, és szintén először komoly rendőri fellépés volt a tüntetőkkel - gyakran idős, nyugdíjas emberekkel - szemben. Nehéz felmérni, hogy az ügy kifutotta-e magát, vagy még mindig válság közepette van ez a fontos NATO-szövetséges" - jegyzi meg a The Washington Times szerzője.

___________________________________________________________
July 21, 2002

Medgyessy was communist informer
By Balint Vazsonyi
SPECIAL TO THE WASHINGTON TIMES

BUDAPEST, Hungary — Just a few weeks after recent national elections, the long-established daily Magyar Nemzet identified Hungary's new prime minister — barely installed in office — as an informer in the communist secret police. Top Stories
• President urges tighter rules
• Democrats search for gains as market sinks
• Europe charts its path
• Mayor hit as tardy; D.C. Council urged to reform towing industry
• Spain, Morocco end island dispute

In 1990, at the time of the regime change, Hungary decided not to pursue or punish the many who — in one way or another — served the communist regime, so it is not unusual to find ex-communists in various important positions. In 1994, the former communists were even elected to run the country for a term, reconstituted as the Hungarian Socialist Party.
But an informer as prime minister is something new.
According to the published document, Peter Medgyessy was promoted to first lieutenant of the secret police in 1978, when his services under the code name D-209 became even more important than before. All that time, Mr. Medgyessy appeared to be working at the Ministry of Finance. What has become clear is that his real superiors sat in the dreaded Ministry of the Interior, overseer of all state security, including counterespionage.
Mr. Medgyessy was able to form a government at the end of May because the Free Democrats agreed to a coalition with the Socialists. Even so, his majority is almost as slender as that of the Democrats in the U.S. Senate. In 1990, the Free Democrats, organized their party to ensure that communists would never again touch the levers of power. While they have long abandoned their original charter, an informer of the communist secret police as prime minister appeared more than they were able to swallow.
Still, after signs of an impending earthquake, the Free Democrats must have struck yet another deal, for any talk of withdrawing from the coalition — and forcing the resignation of Mr. Medgyessy's government — disappeared literally in the dead of night.
Apparently, they were content with a public apology for not informing the voters before the elections, which Mr. Medgyessy provided repeatedly and with gusto. While doing so, he also assured the electorate that he had harmed no one and that he had undertaken this assignment "to assist Hungary's entry into the International Monetary Fund."
Even if we believe Mr. Medgyessy's story, questions remain.
The published document, which confirms his promotion in 1978, gives the year of his entry into the service as 1961. That was a time when the Hungarian government — no doubt on Soviet instructions — was still engaged in hanging teenagers for participation in the 1956 uprising. Sooner or later, details of his service during those long years will have to be disclosed.
As well as ending up with fabulous riches in a poor country, Mr. Medgyessy was appointed deputy prime minister under the Soviet occupation. Considerable services rendered by him appear reasonable to presume. Incidentally Foreign Minister Laszlo Kovacs, president of the now-ruling Socialist Party was still writing books of effusive praise about the Bolshevik Party, and the Soviet Union as the sole source of economic bliss in the world, during the 1970s.
Under these circumstances, it will not come as a surprise that methods used during the communist decades have acquired a new currency in Hungary.
The office of the prime minister owns the printing plant that, under long-term contract, puts out the daily issues of Magyar Nemzet — the newspaper that broke the story. That printing contract has been canceled without notice or negotiations.
Further, a general "political cleansing," affording room for personal vendetta, is under way. A widely reported example: The new culture minister dismissed the music director of Budapest's famed Opera House, effective immediately. The reason? The music director had been appointed under the previous government.
That his contract had four years left to run was nullified by the fact that, some time ago, he had failed to cast the wife of the present culture minister in a leading role.
For the first time in a decade, serious demonstrations took place in Budapest, and, also for the first time, serious police action was deployed against the demonstrators — often elderly, retired people. It is difficult to gauge whether the story has run its course or whether this important NATO ally still in the middle of a crisis.
Adverse commentary around Europe appears to be fizzling out after some considerable initial concern. But as yet, no one knows for sure just what Peter Medgyessy did during his years as a trusted communist informer.


Tiramisu_index Creative Commons License 2002.07.16 0 0 2214

Mi történt ezzel a topikkal?
Mindekit lefizetett Makogány Medgyesikém?
Ezért nem írtok?
Pedig lenni mit.
Tiramisu_index Creative Commons License 2002.07.11 0 0 2213
Másik topikról hoztam ide:

Tolmács (Kovács) László szorgalmazni fogja A polgári körökhöz hasonló szervezetek létrehozását a baloldalon. A pártelnők szerint a demokrácia sárba tiprás az ha csak egyik oldalon jönnek létre körök,tovább leszögezte ő neki más a demokrácia felfogása mint orbánnak, mert ő nem kényszerit senkit se belépésre. kuncze Gáborral való egyezkedés során javaslatot tett a külügyminiszter a legfontosabb körökre.

Ezek:
1 Forint ócsitók köre (elnők: MP)
2 Kirekesztök a kiresztők ellen kör (elnők: Magyar Bálint)
3 csomagban gondolkozók köre (bokros lajos)
4 minden hónap augusztusánal köre (MP)
5 leszerepelt bankárok köre (erőss jános)
6 Vadász kör (juszt lászló)
7 Széles mosoly kör (lendvai ildiko)
8 KGB ellenes nemzeti hösök köre (MP)
9 üres kassza kör (lászló csaba)
10 Csernobilról hallgass!kör (csehák judit)
11 üveg kör (kuncze gábor)
12 legális más drogos kör (fodor gábor)
13 gnóm kör (baja ferenc)
14 fogatlanok köre (MP)
Kovács várja a javaslataid a további körökre segíts!!!!!

Tisztavíz Creative Commons License 2002.07.10 0 0 2212
A Medgyessy-forgatókönyv és az igazság
Az „ellenforradalmárok” kiszűrése az MSZMP Politikai Bizottságának határozata alapján történt
2002. július 6. (5. oldal)

-
Medgyessy Péter, a büszke kémelhárító „lehallgatásbiztos szállodai szobákban találkozott nyugati partnereivel”, sőt „igazi bújócskát játszott, hogy eldugja az információt a szovjetek elől”. Valóban így történhetett? Nézzük meg, elemezzük kicsit a korabeli dokumentumok fényében azt az időszakot, amikor Medgyessy elvtárs a hálózat megbecsült tagjává vált. Azt az időszakot, melyben Pokorni Zoltán édesapjához hasonlóan sok száz (ezer?) megzsarolt embert kényszerítettek titkosszolgálati együttműködésre a jelenlegi magyar miniszterelnök egykori és mai kollégái, barátai, elvtársai.


D–209 az inkriminált dokumentummal a parlamentben
Fotó: Nagy Zoltán

A Magyar Szocialista Munkáspárt Politikai Bizottsága (PB) 1976. augusztus 9-i ülésén foglalkozott az 1956-os „ellenforradalom” 20. évfordulója kapcsán foganatosítandó intézkedésekkel. Aztán október 29-én 10 órára a Belügyminisztérium (BM) Tanácstermébe (I. em. 128.) főkapitányi értekezletre hívták az érintetteket, hogy a 0010/1973. számú miniszteri parancs (előzetes ellenőrzés és bizalmas nyomozás) végrehajtásának tapasztalatait megvitassák. A főkapitányi értekezleten a III. Főcsoportfőnökség részéről 51 fő vett részt. (A névsor mellékelve.)
A III. Főcsoportfőnökség által „szigorúan titkos” minősítéssel ellátott tájékoztató szerint „a 0010/1973-as parancs az elhárító tevékenység legfontosabb szakaszaként jelöli meg a bűncselekmény gyanújára utaló elsődleges információk előzetes ellenőrzését és a bizalmas nyomozást”. Megállapítja, hogy „az állambiztonsági szervek felderítő, szűrő-kutató, ellenőrző és operatív feldolgozó munkája a megelőző évekhez viszonyítva célirányosabbá, színvonalasabbá és hatékonyabbá vált. Fokozódott az ellenséges tevékenység megelőzésére, a cselekmények gyors megszakítására irányuló törekvés. Nagyobb szerepet kapott az operatív erők, eszközök és módszerek kombinált és koncentrált alkalmazása. Ugyanakkor megállapítható az is, hogy az előzetes ellenőrzések során sok a látványos vagy nyílt adatszerzésre való törekvés az operatív állomány részéről, mely azon túl, hogy nem hozza felszínre a kellő eredményt, magában hordja a néha nagyon súlyos dekonspirálódást, vagy annak veszélyét”. Örvendetes dolognak tekintik azonban azt, hogy „a BM III. Főcsoportfőnökség központi és területi állambiztonsági szerveinél mind fontosabb feladatként kezelik, napirenden tartják a hálózati operatív munka színvonalának emelését, sokoldalú felhasználását, konspiratív védelmét. Az előzetes ellenőrzésekben foglalkoztatott hálózati személyek felhasználása úgy ítélhető meg, hogy összességében célszerű volt. A tárgyidőszakban érintett 1160 előzetes ellenőrzés 37,4%-ot megelőző operatív intézkedéssel, mintegy 45%-ot megszüntetéssel, 17,6%-ot pedig büntetőeljárás kezdeményezésével (75), bizalmas nyomozás kezdeményezésével (61), illetve »F« dosszié nyitásával vagy külön nyilvántartásba helyezéssel (34) zártak le. (…) A leggyakrabban alkalmazott intézkedési típusok: a szignalizáció, a nevelő jellegű beszélgetés, a rendőrhatósági figyelmeztetés, a külföldi utazásból való kizárás, illetve külföldi állampolgár tiltó listára vétele voltak. (…) Az előzetes ellenőrzés alatt állók közel 60%-a szellemi dolgozó, közülük minden negyedik bizonyos szintű irányító munkakört tölt be, kb. 34% a 25 éven aluli. A fiatalok aránya elsősorban az izgatásos jellegű bűncselekmények esetében magas (közel 50%). A társadalomra veszélyes magatartást tanúsító fiatalok közvetlen családi környezetének kb. 40%-a fizikai dolgozó, 6%-a pedig büntetett előéletű és fele arányban politikai bűncselekményért felelősségre vont személy. Viszonylag kedvezően alacsony a párttagok száma (5%)”.
A III. Főcsoportfőnökség ugyancsak „szigorúan titkos, különösen fontos” minősítésű, 1976. évi munkaterve megállapítja: „A hírszerzés 5 éves fejlesztési tervének megfelelően 1976-ban továbbfejlesztettük a politikai, gazdasági, tudományos-műszaki információszerző tevékenységet. Aktív intézkedéseket, akciókat foganatosítottunk az enyhülés elleni szélsőséges erők felderítésére, leleplezésére – a NATO déli szárnyának bomlasztására, görög–török ellentétek élezésére, az USA 200. évfordulójának zavarására. (…) Különös figyelmet fordítunk a fellazítási központok és az ellenséges emigráns szervezeteknek az 1956-os magyarországi ellenforradalom 20. évfordulójával összefüggő tevékenységére. (…) A kémelhárító munkát, az operatív erőket és eszközöket a hazánk ellen legaktívabban működő USA, NSZK és egyéb NATO-országok hírszerző szervei, valamint az izraeli kémtevékenység felderítésére koncentráljuk. (…) Hatékonyabbá tesszük a tartós nyugati kiküldetésre kiutazók, ösztöndíjasok operatív felkészítését. (…) A belső ellenség elleni munkában alapvető feladat az ideológiai diverzió elleni elhárító munka fokozása. (…) Erősítjük hálózati és operatív pozícióinkat az ellenséges értelmiségi, egyházi és művészeti körökben. Következetesebben alkalmazzuk az operatív kombinációkat, a bomlasztás, lejáratás, elszigetelés, korlátozás módszereit, lehetőség szerint csökkentjük a nyílt intézkedéseket”.
„A III. Főcsoportfőnökség minden területén szoros együttműködésben kell felkészülni az ellenséges tevékenység ellensúlyozására, megelőzésére, haladéktalan intézkedések foganatosítására. (…) Folytatjuk az ügynöki bázis fejlesztését a hírszerző munka fő irányába az USA, az NSZK, a Vatikán, Izrael, valamint a nemzetközi cionizmus és a kínai vezetés ellenséges tevékenységével szemben. A Főcsoportfőnökség szervei feladataik eredményes végrehajtása érdekében továbbra is szoros együttműködésben igénylik a pártbizottságok és pártalapszervek támogatását, segítik a pártpolitikai munka hatékonyságának növelését.”

Politikai elítéltek Magyarországon

1976-ban 58 ezer államellenes bűncselekményért elítéltet tartottak nyilván Magyarországon. Több mint felét, 36 074 főt 1956 előtt ítélték el, a többit 1956 miatt. Nagy részük 1959–1970 között szabadult. Egyharmaduk, 18 000 fő, Budapesten élt. 1976 augusztusában államellenes bűncselekmény miatt 152 elítéltet tartottak büntetőintézetben. Ezt meghaladó számban töltötték büntetésüket olyan politikaiak, akiket köztörvényes bűncselekmények miatt ítéltek el. Évi átlagban volt politikai elítéltekkel szemben 20-30 esetben léptek fel, hogy aztán izgatásért újra elítélhessék őket, mert nyugati rádióadásokat hallgattak, vagy mert „igyekeztek eltúlozni, felnagyítani belső gazdasági nehézségeinket”, esetenként „általános válságról beszéltek”. Sőt, „az országgyűlési választások demokratizmusát és népképviseleti jellegét vitatták”.
„Az elhárítási terület súlypontjába” 3033 személy esett. Közülük 2046-ot tartottak állandó ellenőrzés alatt. Tevékenységükről, magatartásukról gyakorlatilag rendszeres és folyamatos információval rendelkeztek. A többi 987 személy ellenőrzését nem tekintették megoldottnak, mert „csupán alkalomszerű ellenőrzésükre volt mód”. Országosan e területen a III. Főcsoportfőnökség 447 fős hálózatot foglalkoztatott. 1972-ben 12 új munkatársat, 1973-ban 10-et, 1974-ben 16-ot, 1975-ben 27 főt szerveztek be.
A volt politikai elítéltek köréből 1972 és ’75 között 266 személy ellen indult büntetőeljárás. „Ellenséges személyek korlátozására 936 esetben intézkedtünk” – áll Harangozó Szilveszter rendőr vezérőrnagy jelentésében. Évről évre több esetben indítottak nyomozást: 1976-ban 530 ügyben, 601 fő ellen (1975-ben 572 fő), előzetes ellenőrzést mintegy 600 esetben végeztek. 1976-ban 643 fővel szemben (ebből 174 külföldi állampolgár) folytattak le büntetőeljárást.

Az SZT-tisztek

A BM III. Főcsoportfőnökség vezetése 1976-ban felmérte az „SZT” (szigorúan titkos) állomány irányításának, képzésének, nevelésének és oktatásának helyzetét is. Felismerték az állomány alkalmazásában rejlő sokoldalú lehetőségeket. A tapasztalatok azt mutatták, hogy a vezetők egyre nagyobb figyelmet fordítottak az SZT-státusok e célra alkalmas, a követelményeknek megfelelő személyekkel történő betöltésére. „Az SZT-állományú operatív tisztek többsége jól ellátja feladatát” – dicsér a vezérőrnagy, majd figyelmeztet: „Meg kell gyorsítani az SZT-státusok betöltését, az új állomány kiképzését, a meglévők továbbképzését, és még nagyobb következetességgel kell intézkedni operatív lehetőségeik hasznosítására.”

És Medgyessy...

A fenti iratok 1976-ban keletkeztek, akkor, amikor a Pénzügyminisztériumból (PM), az OTP-ből és az Állami Biztosítóból a Medgyessy Péter vezetése alatt álló bizottság kiszűrte „az esetleges ellenforradalmi megmozdulásban” szóba jöhető megbízhatatlanokat. A Magyar Nemzet 2002. június 19-i számában közzétett feljegyzés Szegedi József személyzeti főosztályvezető számára készült, aki volt ÁVH-s tisztként került bizalmi beosztásba a PM-be. S bár D–209 szerint – mint ezt a tv2 számára adott exkluzív interjújában kifejtette – „ekkor már nem használták az ellenforradalmi kifejezést”, a BM III. Főcsoportfőnökség fent idézett, minden kétséget kizáróan eredeti irataiból kiderül, az „ellenforradalmárok” kiszűrése a PB határozata alapján, a 0010/1973-as BM-utasításnak megfelelően történt.
Mindannyian emlékszünk, hogy úgy március 15-én, mint október 23-án, az ünnepnapok előtti és alatti időszakban folyamatosan zaklatták és ellenőrizték a „megbízhatatlanokat”. Elég volt egy nemzetiszín zászló vagy Kossuth-címer kihelyezése, egyetlen plakát, egyetlen röplap a 12 pont aktualizált változatával ahhoz, hogy a III. Főcsoportfőnökség lecsapjon az elkövetőre. Így járt az is, aki virágot merészelt vinni a Petőfi-szoborhoz. Jellemző idézet: „Állambiztonsági szervünk tudomására jutott, hogy az Astoria aluljáró környékén és a Marika bisztróban rendszeresen öszszejáró csavargó fiatalok közül kb. 4-5 személy március 15-tel kapcsolatban röpcédulák készítését tervezi.” A Kertészeti Egyetemen kokárdát viselő II. éves hallgatókról jelentés készült. A kiskőrösi járási rendőrkapitányságra elővezették azt a gépjárművezetőt és kocsikísérőjét, aki a vezetőfülkére március 15-én egy 28x22 cm-es Kossuth-címert erősített fel. Operatív megfigyelést rendeltek el a szegedi József Attila Tudományegyetem két I. évfolyamos hallgatója ellen, akik műsort állítottak össze március 15-re.
Medgyessy Péter elismerte, hogy 1977-től 1982-ig SZT-tiszt volt. Nem válaszolt azonban arra a kérdésre, milyen kapcsolatban állt azt megelőzően a BM III-as főcsoportjával? Hálózati személy volt-e korábban? Hogyan történt beszervezése? Mivel bizonyította alkalmasságát? Hogy lehetett 34 évesen egy olyan bizottság vezetője, melyben rajta kívül minisztériumi főosztályvezető (egykori ÁVH-s tiszt, tehát kipróbált, régi motoros), illetve országos hatáskörű szervek vezérigazgató-helyettesei (egyikük volt KB-titkár) vettek részt? Milyen feladatai voltak a PM nemzetközi főosztályán? Elhihető-e, hogy amikor kokárdahordó egyetemi hallgatók és március 15-i ünnepi műsort szerkesztő diákok operatív ellenőrzését rendeli el a III. Főcsoportfőnökség, akkor a PM nemzetközi osztályára kerülhet egy olyan fiatal ember főosztályvezető-helyettesnek, akit csak majd később, kinevezése után kérdeznek meg arról, dolgozna-e a III. Főcsoportfőnökségnek? Milyen pénzügyi összefoglalókat kellett D–209-nek készítenie a III/II-es ügyosztály számára, amikor annak nem a gazdaságpolitika alakítása volt a feladata, hanem az ellenséges elemek kiszűrése a rendszerből? Hogyan futhatott be politikai és szakmai karriert azok után, hogy a KGB ellen dolgozott? (Lásd IMF-sztori…) Elképzelhető- e, hogy valaki borsot tör a KGB orra alá mint pénzügyminisztériumi alkalmazott, majd ugyanabban a rendszerben rövidesen miniszterhelyettes, illetve miniszterelnök-helyettes lehet? Milyen körülmények között hagyta el a „Céget”, ha elhagyta? Miért állította, hogy mindez államtitok, amikor a titkosítást már 1995-ben feloldották, mint azt a fent idézett anyagok is bizonyítják?
Amíg a fenti kérdésekre nincs válasz, addig D–209 „legendája” aligha hihető.

A múltat be kell vallani
Könnyen felvázolható egy másik, sokkal valószínűbb életpálya is. Eszerint M. P.-nek nem sikerült az egyetemi felvételije, így 1961-ben a Ferunion külkereskedelmi vállalatnál helyezkedett el segédüzletkötőként. A külkereskedelmi vállalat operatívjai, SZT-tisztjei felfigyeltek a lelkes és készséges fiatalra, aki hajlandó volt együttműködni velük (III/II). Segítségükkel immár sikeres felvételi vizsgát tett és egyetemi hallgatóként segített kiszűrni a megbízhatatlan elemeket a hallgatók, illetve az előadók közül (III/III). Innentől töretlen a karrierje, hiszen a hálózat segítségével egyre fontosabb és bizalmasabb állásokat kap (III/II, III/I, III/III). A rendszerváltozás után hálózati kapcsolatrendszere segítségével hálózati tőkéjét pénztőkére konvertálja, majd hirtelen kalandvágyból újra politikaira. Ez is egy a lehetséges forgatókönyvek közül.
Medgyessy Péter, a D–209-es ügynök jelenleg a Magyar Köztársaság miniszterelnöke. Kötelessége feltárni múltját az állampolgárok előtt.
Schmidt Mária történész

Az 1976. október 29-i főkapitányi értekezleten
a III. Főcsoportfőnökségről résztvevők névsora

1. Havasi László r. vőrgy. III. főcsoportfőnök-h.
2. Rajnai Sándor r. vőrgy. III. főcsoportfőnök-h.
3. Harangozó Szilveszter r. vőrgy. III. főcsoportfőnök-h.
4. Komornik Vilmos r. vőrgy. III/I. csoportfőnök-h.
5. Vámos László r. ezds. III/I. csoportfőnök-h.
6. Radnai Sándor r. ezds. III/I. csoportfőnök-h.
7. Bogye János r. alezr. III/I. csoportfőnök-h.
8. Dr. Rédei Miklós r. ezds. III/II. csoportfőnök-h.
9. Bodrogi László r. ezds. III/II. csoportfőnök-h.
10. Révész Imre r. ezds. III/II–1. oszt. vez.
11. Péter Mihály r. alezr. III/II–2. oszt. vez.
12. Peredi Rezső r. alezr. III/II–3. oszt. vez.
13. Katona László r. alezr. III/II–4. oszt. vez.
14. Bálint István r. ezds. III/II–5. oszt. vez.
15. Kőműves László r. alezr. III/II–6. oszt. vez.
16. Petresevics András r. őrgy. III/II–7. oszt. vez.
17. Dr. Varga József r. alezr. III/II–8. oszt. vez.
18. Dr. Háry Károly r. alezr. III/II–9. oszt. vez.
19. Dr. Veres János r. alezr. III/II–10. oszt. vez.
20. Dr. Vincze István r. alezr. III/II–11. oszt. vez.
21. Geréb Sándor r. ezredes III/III. csoportfőnök-h.
22. Dr. Horváth József r. ezredes III/III. csoportfőnök-h.
23. Győri Zoltán r. ezds. III/III–1. oszt. vez.
24. Tímár Zoltán r. őrgy. III/III–2. oszt. vez.
25. Szigetvári Árpád r. ezds. III/III–3. oszt. vez.
26. Lunzer Ferenc r. alezr. Ö. alo. vez.
27. Mészáros Béláné r. őrgy. Ö. alo. vez.
28. Dr. Matuska Béla r. vőrgy. III/IV. csoportfőnök
29. Dr. Záveczky Bertalan r. ezds. csoportfőnök-h.
30. Kopisz Imre r. alezr. csoportfőnök-helyettes
31. Vida László r. ezds. III/IV–1. oszt. mb. vez.
32. Mátai Ottó r. ezds. III/IV–2. oszt. vez.
33. Dr. Juhász György r. ezds. III/IV–3. oszt. vez.
34. Bakos János r. ezds. III/IV–4. oszt. vez.
35. Ötvös Dániel r. ezds. III/IV–5. oszt. vez.
36. Dr. Tóth Ernő r. alezr. III/IV–6. oszt. vez.
37. Dr. Dohány Zoltán r. alezr. III/IV–7. oszt. vez.
38. Erdősi Béla r. alezr. Ö. alo. vez.
39. Peták Pál r. ezds. III/V. csoportfőnök
40. Csendes Károly r. ezds. csoportfőnök-h.
41. Dr. Wéber Gyula r. ezds. III/1. oszt. vez.
42. Kovács András r. ezds. III/2. oszt. vez.
43. Igaz Andor r. ezds. III/3. oszt. vez.
44. Dr. Bruzsa Gábor r. alezr. III/4. oszt. vez.
45. Vagyóczky Béla r. alezr. III/7. oszt. vez.
46. Pados Gábor r. alezr. Inf. feldolgozó csopf.
47. Dr. Balogh Sándor r. ezds. értékelő-elemző o. v.
48. Dr. Siklói György r. alezr. felügyeleti oszt. vez.
és az osztály állománya
Viczián István alezr.
Juhász László alezr.
Forras: A Medgyessy-forgatókönyv és az igazság

Tiramisu_index Creative Commons License 2002.07.10 0 0 2211

„Reformkommunista restaurációs kísérlet”
2002. július 10. 13:04

MTI

A Kisgazda Polgári Egyesület (KPE) fontolóra veszi, hogy az Alkotmánybírósághoz fordul, mert álláspontja szerint alkotmánysértő a rendezvények rendjének biztosítását szabályozó belügyminisztériumi rendelet. Turi-Kovács Béla szerint a Kossuth téren a jogszabályoknak megfelelően tartózkodtak a tüntetők, ez a demonstráció nem volt törvénysértő.

Turi-Kovács Béla, a KPE elnöke szerdai budapesti sajtótájékoztatóján az Erzsébet hídi és a Kossuth téri tüntetéssel kapcsolatban úgy fogalmazott: az Erzsébet hídi demonstráció nem volt törvényes, a Kossuth téren viszont a jogszabályoknak megfelelően tartózkodtak a tüntetők, ez a demonstráció nem volt törvénysértő.

A KPE elnöke szerint a rendezvények rendjének biztosításával kapcsolatos rendőri feladatokat szabályozó BM-rendelet azért alkotmánysértő, mert a rendőrparancsnok mérlegelési jogkörébe vonja a feloszlatás indítását és módját. Turi-Kovács Béla azt mondta, ezt csak törvénnyel lehet szabályozni.

Az ellenzéki politikus a sajtótájékoztatón kifejtette: a Medgyessy-kormány képtelen elfogadni azt a választási eredményt, amely szerint listán minimális többséget kaptak, az egyéni választókörzetekben pedig veszítettek, ezért elzárkózik a szavazatok újraszámlálásától.

A KPE-elnök szavai szerint Magyarországon reformkommunista restaurációs kísérlet folyik.

Turi-Kovács Béla hangsúlyozta: Medgyessy Péter is okolható a demonstrációkért és az így kialakult helyzetért, mert eltitkolta múltját, ezzel megzavarta a közvéleményt. A múlt heti budapesti tüntetésekről szólva az ellenzéki politikus aláhúzta: semmi sem indokolta, hogy a rendőrök gumibotot használjanak, de törvénysértő volt az a televíziókban látható jelenet is, amikor az egyik rendőr pisztolyt rántott.

A Kossuth téri demonstráció feloszlatásáért Turi-Kovács Béla szerint felelősség terheli a Belügyminisztériumot. „Az eljárás beleillik a Medgyessy–Kuncze-kormány irányvonalába, ezenkívül megfélemlíti az embereket" - mondta a politikus. Elmondta azt is, hogy a KPE támogatni fog minden olyan, a „téesz-lobbi elleni" demonstrációt, ami annak érdekében történik, hogy a termőföld ne kerülhessen külföldiek kezére.

topik Creative Commons License 2002.07.09 0 0 2210
A vegen kiderul, hogy nem is igaz a legfobb indok amitre eddig D-209 nyilatkozott. Akkor meg mi alol mentette fel a belugyminiszter es miert nem valaszolt mar az elso kerdesre?

Az ORFK vizsgálja a D-209-es irat titkosságát

2002. július 9., kedd, 12:12


A rendőrség nem biztos benne, hogy államtitkot sértett a Magyar Nemzet, amikor nyilvánosságra hozta Medgyessy Péter miniszterelnöknek a III/II-es csoportfőnökségnél végzett munkájáról szóló dokumentumot. A rendszerváltás előtt keletkezett iratokat ugyanis újra kellett értékelni és titkosítani.

AZ SZBEI-nél ugyanakkor kételkedve fogadták a feljelentést, miután a rendszerváltás előtt keletkezett államtitkokat szükséges lett volna újratitkosítania a titokgazdának ahhoz, hogy ma államtitoknak számítson. Az adatvédelmi törvény és a nemzetbiztonsági törvény megszületése után ugyanis minden iratot felülvizsgáltak. Kétséges, hogy erről a dokumetnumról szülelett-e hivatalos, államtitokká minősítő határozat a Belügyminisztériumban.


diktatura Creative Commons License 2002.07.08 0 0 2209
REND!
Előzmény: turulfioka (2208)
turulfioka Creative Commons License 2002.07.08 0 0 2208
Az ominózus bejelentés úgy szólt, hogy "Lefostam a kocsidat.".

Hát igen. Amikor a komenisták évődnek egymás között...

Ha csak szimplán kommunikálni próbálnak, olyankor jön Szabó Basszameg Zoltán, továbbá Gyere ki a hóra te kis fideszes geci szétverem a pofád Vancsik elvtárs (Isten nyugosztalja).

Mi lenne itt, ha bosszúsak lennének az elvtársak....

Előzmény: tespedek (2190)
Andrew_s Creative Commons License 2002.07.08 0 0 2207
Azért ne felejts el a Bibo-kollégium földrajzi elhelyezkedését sem. Oda lehetett értelmesen ügynököt telepíteni, mert
1. Közel volt a Zalka-laktanya, ahol, illetve a közeli sörözöben gond nélkül lehet jelenteni.
2. Közel az Államigazgatási Föiskola és a Zrinyi kollégiuma ahonnan át-átjártak az urak a közeli szorakozohelyekre és olykor bizonyára fecserésztek is.
3. Különösen szombat esténként, mivel akár a KEK, akár az E-klub ideális találkahely. Nem okvetlen konspirativ találkahely, de jol lehet beszélgetni, feltünés nélkül ismerkedni.
Előzmény: Salétrom (2194)
Hostel Creative Commons License 2002.07.08 0 0 2206
"Ehhez azonban hozzá tartozik, hogy azok, akik ezen a területen dolgoznak, TÜNJENEK EL A KÖZÉLETBŐL !!! MIND!"

IGEN!!!!!!!!!!!!
Erről van szó!

Előzmény: kotnyeles47 (2200)
diktatura Creative Commons License 2002.07.07 0 0 2205
Felhívás!
Jobboldali barátaimtól tudom(nekem nem azért vannak barátaim mert balos vagyok hanem azért mert jó barát vagyok,és nem vesztünk még soha össze politikán),szóval holnap a jobbos körök tudjátoka rákos sejtek megint tüntetést szerveznek,felhivok minden HAZAFIT,nem jobbost,nem balost ,hanem aki szereti a hazáját menjünk ki és álljunk a primitiv jobbosok elé mutassuk meg hogy lehet pártálás nélkül is MAGYARnak lenni!!!!

................

keresetlenu Creative Commons License 2002.07.07 0 0 2204
Például Kroó Norbert aki az Orbán kormány ideje alatt lett az Akadémia főtitkára és most is az elég hosszú ideig volt a KFKI-ban igazgató.
Azért a magyar tudományra nem kellene ráhúzni, hogy kommunista bérencek művelték. (a legnagyobb intézet a KFKI)
Előzmény: hiperjenő (2197)
parabel Creative Commons License 2002.07.07 0 0 2203
Akkor szállítsuk le a bejutási küszöböt 1%-ra. És lesz egy olyan, 8-10 pártból álló parlamentünk, mint a lengyeleknek volt, amikor hónapokon keresztül nem szavaztak meg egyetlen törvényt sem. Jobb lenne?
Előzmény: kotnyeles47 (2202)
kotnyeles47 Creative Commons License 2002.07.06 0 0 2202
Tudod kedves Parabel, attól ilyen hülye ez a több, mint negyven éve kábított nép, mert megette mindazt, amit rákositól kezdve kovácsig a fülibe nyomtak.
Iganis akkor lenne normális a parlamenti munka, ha nem a pártvezetők a pártközi vitáikat adnák elő, hanem az ország irányításával törődnének. Ki kell söpörni az országgyűlésből a pártvezetőket, megtartani csak a véleményeket, az alkotó javaslatokat kell. A vélemények mindíg lehetnek pártosak, de akkor ne csak 2-3-4 párt véleménye legyen ott!
Előzmény: parabel (2201)
parabel Creative Commons License 2002.07.06 0 0 2201
" Az országgyűlést MEG KELL TISZTÍTANI A PÁRTVEZETŐ POLITIKUSOKTÓL! MINDTŐL! Vagy pártpolitikus, vagy közéleti, közszolgálati illetve közalkalmazott. "

Hát, ahhoz képest, hogy a bemutatkozó szöveged szerint mérnök és tanár vagy, én inkább egy becsületes közterületfenntartóra tippeltem volna - és ezzel nem akarom lebecsülni a Főkeféseket.

Hogy mondhatsz ekkora baromságot? Egy többpártrendszerben!

Milyen szakon végeztél? De nem is kell ehhez egyetem v. főiskola, hiszen a nyolcadik általánosban vannak alkotmánytani alapismeretek és ofő-órák!

Szerinted meg kellene tiltani a pártok vezetőinek a keépviselőséget? Elég sajátos összeférhetetlenségi szabályzat lenne...

Pihenj kicsit.

Előzmény: kotnyeles47 (2200)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!