Egyetértek veled! Azt gondolom, hogy az a fajta "magyarkodás" ami időnként jellemzi a pártokat az pont az ellenkező hatást éri el. Mindenképpen szükség lenne olyan pozitív példákra és pozitív megerősítésekre amik egyforma távolságot tartanak mindenféle politikai irányzattól és az alapvető emberi értékek/értékrend mentén haladnak. Ez illúzió?
Abban igazad van, hogy felesleges mindenhol politikát keresni, ahol nincsen, van akit ez joggal irritál. De a politika elől elbújni sem lehet végtelenségig, és ennek a forszírozását képmutatásnak tartom. Vidnyánszkyt és Mártát, Hobo legközelebbi munkatársaiként ismertük meg, nevük naponta röpköd a politikai sajtóban, nem is beszélve Dörnerről, akit az utóbbi húsz évben többen ismerünk radikális szónokként, mint színművészként, nem értem, miért szentségtörés, ha ez Hobo kapcsán szóba kerül, vagy fordítva? Kíváncsi lennék a véleményedre, és azt hogyan tálalod másképpen, de azért ne legyen már tabutéma, nem?
Eléggé meglepett, amikor Hobo a "HBB" búcsúkoncert kapcsán adott interjúiban kb azon háborgott, hogy a "másik oldal" által dominált média mennyire mellőzi vagy éppen kígyót békát kiabál rá. Az ismerős arcok kérdés kapcsán is utalt ilyesmire. Tekintettel a Vidnyánszkyval való barátságra és a (szakmailag!) kevésbé elismert közös munkák körüli csendre ezt eléggé érthetőnek tartom.
Hobo sértettségére más magyarázatot viszont nem tudok, mivel elég régóta figyelem megjelenései bármely médiában, és nem emlékszem olyan esetre, hogy balról vagy jobbról bármilyen komoly kritika érte volna. Eléggé hihetetlen, hogy a "másik oldal" azóta orrol rá, hogy Cseh Tamás nélkül nem akart fellépni egy chartás rendezvényen, miközben Farkasházy kéthetente lelkesedik minden megnmozdulása iránt, ahogyan Cseh Tamásért is haláláig és azóta is. Én azt gondolom, hogy a távolságtartásával kivívott egyfajta tiszteletet amiért nem bántják, még annyira sem, mint mást, nincs az a művészi baklövés, amiről ne jelenne meg valami udvarias méltatás - persze nem állítom, hogy a kritika hiánya kedvezne a művek minőségének, de a sértettséget kurvára nem értem, illetve csak a színházi munkákra tudom vonatkoztatni. Persze lehet azt mondani, hogy ezek valamiféle liberális kultúrkampf ízlésterrorának az áldozatai, de most, hogy Vidnyánszkynak és barátainak lehetősége van elfoglalni a (szerintük) őket megillető helyeket a színházi életben és a médiában, talán helyükre kerülhetnek ezek a művek is, legalábbis a "másik oldal"-on nem fog múlni, az hótzicher.
Halkan jegyzem meg, hogy pl ebben a topikban, ahol feltehetően Hoboval lojális hozzászólók vannak, miközben Hárs Viktor, Szabolcs vagy éppen Tátrai egyéb projektjeivel kapcsolatban sok lelkes szó esett, egyetlen nyomorult komment nem számolt még be a "Vadászat" az "Ember tragédiája" vagy a "csattanoga csucsu" által nyújtott feledhetetlen élmnyről, a színházi "Circus Hungaricus" körül is néma csend van, talán benneteket is valami kultúrkampf tartott sakkban? Pedig Debrecen sincs sokkal messzebb mint Kapolcs!
Azt csak "magunk között" mondtam, és eszemben sincs ezt Hobon számonkérni, ki vagyok én (hehe) ahhoz csak, pusztán kíváncsi vagyok, Mártáért is kiáll e olyan harcosan, mint Vidnyánszkyért? Számomra az volna az egyenlő távolság diadala, mivel nem hinném, hogy ezt mindenki jó szemmel nézné, úgy érzem Hobo eddigi médiamegítélését ilyesmi a jelenlegi helyzetben nagyban befolyásolná, nem Hócipő/Narancs szinten.
Kár ebbe a topicba politikát bevinni, de már nem az első eset, hogy pusztán attól, hogy Hobo kivel lép fel, már egyből szélsőjobbot kiált valaki. Vigyázz, mert ha Szarka Tomi még mond egy-két olyat hogy, nem vette volna át az előző kormánytól a Kossuth díjat, könnyen rád is kerül bélyeg....
Egyébként valóban pozítív példa kell, csak van akinek már nem használ sajnos az sem...
"márpedig akit szélsőjobbosnak titulálnak,abban ez a feltételezés is benne van." Titulálnak? Kit, a Dörnert? Elég nyilvánvaló, hogy szélsőjobbos, de ezen túlmenően nem feltélezek róla semmit, mivel nem ismerem személyesen, afogalmam sincs, mennyire komoly a tudatzavar nála.. Nem vagyok pszichológus, és nem tudhatom, hogy a nácik közül ténylegesen hányan lőnének, ha lehetőségük lenne rá, de tartok tőle hogy többen, mint szeretnéd hinni.
Az tény,hogy erőszakkal nem lehet "visszamagyarosítani" egy nemzetet,merthogy a magyar nyelv,kulturális örökség és önbecsülés komoly veszélyben forog-szerintem.A megoldás a pozitív példa-jelen esetben József Attila és egyéb költői estek minél szélesebb körű bemutatása továbbra is,nem pedig a fenyegetés.Nyilván "ciki" lenne Dörner színházában fellépni,ugyanakkor azt sem tudom elképzelni,hogy D.György a Dunába lövetné a neki nem tetsző honfitársait,márpedig akit szélsőjobbosnak titulálnak,abban ez a feltételezés is benne van.
Miféle tálalásom. Az, hogy azt mondtam tisztességes volt? Vagy hogy egy nackó színházban játszani József Attilát hiteltelen volna? Ez utóbbi nem TÁLALÁS, hanem a véleményem. Barátkozzunk meg a magyar nyelvvel.
Olvastam Hobo elég tisztességes válaszát a fórumon az Ismerős Arcokat érintő kérdésre. Kiváncsi vagyok, Hobo meddig birja ezt az egyébként tiszteletreméltó "egyenlő távolság" elvet fenntartani. Szinház ügyben a Vidnyánszkyhoz fűződő barátságot tekintve talán érthető, ha nem is olyan egyenlő az a távolság, viszont szerintem van az a pont, ahonnan már a hosszú éveken át megőrzött hitelesség forog kockán, pl Dörner szinházában játszani már nekem erősen necces. Bizzunk Hobo "éleslátásában"...:)
És ha már felkerült a szó a régi időkről. Sokan tudják, hogy a zenekarommal sok régi HBB számot is játszunk. Itt-ott kicsit átdolgozva, de azt hiszem mégis kellő tisztelettel nyúlunk ezekhez a dalokhoz. Amatőr szinten talán egész jól sikerül az eredeti filinget hozni. Ez a koncertvideó idén nyáron készült, a hang és a kép is elfogadható (szódával elmegy) minőség. A Kocsmaopera albumról a Szabadíts fel. A véleményetekre azért kíváncsi lennék - itt mégiscsak HBB szerető és értő ember írkálnak...
Hát igen... az hogy az ember már '80 körül HBB koncertre járt az nem érdem, hanem a kor :) Az akkori csápoló kölykök ma már 50 felé ballagnak :(
A Tábortűz mellett is nagyon fontos album. Talán az egyik legjobb lett abból az időből amikor TJR is ott játszott. Bár jobban belegondolva... szinte mindegyik HBB albumon vannak olyan dalok amik kiállják az idő próbáját. Ezt talán egy magyar zenekar se mondhatja el magáról (ez szubjektív vélemény!). Hmmm... talán csak a Férfibánat az ami kilóg kicsit a sorból.
Persze, ezt tudom, csakhogy én 1988 óta járok rendszeresen:-) Nekem a legfontosabb és óriási öröm így utólag visszagondolva is, hogy a Tábortűz mellett "korszak" megvolt igen aktívan, azt megközelíteni gyakorlatilag semmi sem tudta. Persze ezt mondom úgy, hogy '80 körül én nem voltam jelen mint említettem:-)
Igen, mind a kettő Hajógyár, 1980. Régi emlékek jöttek elő:-)
HBB:
Sztárfaló Adj menedéket Ki vagyok én 3:20-as blues Vörös ház Rolling Stones blues Leples bitang Szimpátia az ördöggel egyveleg (Versenyfutás az ördöggel, The End, 21st Century Schizoid Man) Ez csak rock and roll
Beatrice:
01 - Kifakult sztár 02 - Motorizált nemzedék 03 - Angyalföld 04 - Üzenetek 05 - Sánta Mária 06 - Nem kell 07 - Nagyvárosi farkas 08 - Térden állva 09 - Minek él az olyan 10 - Katicabogárka
Ez szerintem az a koncert, amiből a Privát rocktörténetben mutatnak részletet (Szimpátia az ördöggel), legalábbis komoly összehasonlító munka után erre a következtetésre jutottam:)
elvileg elküldtem aki kérte, akinek kell még az szójjon, aztán véleményezzétek, hogy egyáltalán fekete bárány-e a HObo. a ricse biztos hogy az, azt külön levélben küldöm