Van még egy versenyző a fullos túramotorok terén, amit nem tudom, h próbáltatok e, a Harley Electra Glide Ultra. Nekem soha eszembe nem jutott volna, de mivel járok Alsóörsre, s ott mindig van tesztflotta, párszor már gurultam vele.. S azt kell mondja, h brutál kényelmes, s kellemes motor. Soha hasonló kényelemben még nem motoroztam, úgyhogy meg is mondtam a zasszonynak, h ha ez lesz a fő szempontunk (60+ osan :-), s kirepültek a kölkök, akkor egy ilyennel (vagy hasonlóval) motorozzuk be Eu-t. :-) Mondjuk most, a saját igényeimet ismerve hozzám is a 6 hengeres BMW passzolna, de ha oda kerül a sor, ki fogom a jelölteket próbálni. Amúgy a száguldozásról már leszoktam így az 50-hez közeledve, úgyhogy az sztem a sportosság nem lesz szempont. :-)
Nem érted.. itt a hatékonyság a lényeg, nem a pénz. A V8-nak ugyanúgy nézem a fogyiját, s az 5.4 motortól teljesen barátságosnak tartom a 16 litert. :-) Vagy mondok egy jobb példát: Anno minden haver azon derült, h a céges Corollámnáé lekopott a computer nyomógombja, mer annyit nyomkodtam, a fogyit nézegetve. A cég fizetett mindent, korlátlanul használtam, de akkor is. Nálam 6.5-et egyen, s kész! :-)
Igen. Hosszú évek óta izgatja a fantáziámat a Goldwing. De rettentő drága. Pénzzé tettem tavaly, amire nem igazán van szükségem, mert ki kell majd fizetnem egy nagyobb összeget vagyonosztás címén, meg a házat is fel kellene újítanom kicsit, de húzódik a dolog, a másik fél sem kapkod, úgyhogy úgy döntöttem, hogy ha szembejön egy jó vétel, akkor nem hagyom ki, megveszem, kicsit használom, aztán eladom. És két hete szembe is jött egy 6700km-es, szinte új példány, sikerült a tulajjal jól megegyezni, elhoztam. Mivel újat nem lehet rendelni, csak egy év múlvára és az is bizonytalan, így nem félek tőle, hogy rajtam marad.
Az nem fenyeget, hogy lecseréljem rá a BMW-t, mert bár nagyon jó, nagyon fílinges motor, élvezet vele menni, de összességében nagyon elmarad műszaki színvonal terén a BMW-től.
Ami érdekes, hogy a párom mondta ki, amit én is éreztem. Hiába olyan kényelmes az utas helye, mégis összességében rosszabb az utasnak hátul, mint egy GS-en, legalábbis magyar viszonylatban, mert míg a GS átsuhan minden úthibán, a GW elég komolyakat felüt és odavág az utas gerincének, ezért hiába van ott a fotel, nem tud benne ellazulni, folyamatosan tartania kell a derekát. Persze ez a hátrány csak az ilyen szar utakkal megáldott országokban probléma, ahol jó az út, ott ez fel sem tűnik.
Viszont az a hathengeres blokk, meg a hang ami kijön belőle, az fenomenális.
Hiába kényelmes az ülése, háttámla nélkül a derekad úgyis elfárad.
Éves szinten , 1L fogyasztás különbség , nekem , aki 20-25E km-t megyek , már egy látható összeg . Mai árakon , 100-200E Ft-közötti összeg , attól függően , hogy itthon vagy külföldön tankolok . Ezen tudok spórolni , a többin nem ... De igazándiból , nem azért megyek lassabban , mert spórolni akarok , csak simán , nem merek nem akarok gyorsabban menni . Meg benne van a dologban az is , hogy kisebb fogyasztással , nagyobb a hatótáv . Tudom hogy úgy is meg kell állni , de azt én szeretem eldönteni , hogy hol . Meg benne van ilyen is , hogy ( főleg mostani bolond világban ) át tudok-é menni egy országon , szakaszon , ahol drága a benzin !? Nemrég voltam Cseheknél , átszámolva, Szlovákoknál kb. 610-Ft , Cseheknél 670-Ft volt a benzin ....És valójában nem . Nekem az éves szerviz , meg adó , messze alatta van az üzemanyag költségnek .
De hát mindenkinek meg van a maga heppje , és én senkit akarok rávenni hogy az enyémet használja :)
A gyári BMW cikkszámos HP Akra teljesíti a normákat és az is gyári BMW. Nem hangos, csak mélyebb, szebb tónusú hangja lesz tőle. De ha reálisan nézem a dolgot, nem ér meg 6-700eFt-ot.
És kijött egy 4,7-es átlag fogyasztás ! Kicsit hümmögtem
---
Ezt a fogyasztás fétist
soha, sehol, senkinél nem értettem.. Még akkor is elenyésző költség lenne a komplett motorfenntartásban a fogyikülönbségből származó költségnövekmény, ha a GTL ( vagy CT, tökmindegy) helyett - pl - egy NC 750-nel motoroznék. A biztosítás, szerviz, gumi sokkal többet "elvisz", mint az, hogy a 3,6 l/100 km helyett 5,7l /100 km a fogyasztás, pláne, hogy - mindkét esetben - egy többmilliós motorról beszélünk...
Ha spórolni akarok - és akarok -, akkor a 2.0 benzines automata helyett veszek egy Leaf-t ( vettem), napelemről otthon "ingyen" töltöm, üza. szla nincs, szervizszla évi egy pollenszűrű + 50.000 km-ként folyadékcserék ( ár: 40.000,- ft ÁFA-san ), az így megspórolt benzint meg szívesen beletölteném - AZ ÖSSZESET !!!! - az aktuális motoromba és elmotoroznám... D ennyi időm nincs...
Teljesen meg tudlak érteni . Mikor az első GT-met vettem , és mentem egy kőrt a kereskedés udvarán vele , tudtam hogy ez kell nekem . Aztán mikor az első nagyobb kört mentem vele ( valamikor ősz vége felé ) És kijött egy 4,7-es átlag fogyasztás ! Kicsit hümmögtem , de azt mondtam , ezért a vezetési élményért , legyen... Aztán összeszoktunk :) Többen mondták , hogy adjam el , mert nagy ez nekem , de valamiért nem akaródzik eladni . Sőőőőt !
Ez a szín kérdés is megér egy misét . Nekem a heppem a Piros . Az első GT-vel szerencsém volt , mert pont olyan színben kaptam . Azt tavaly megint kezdtem nézegetni őket , és találtam egy gyönyörű közép-Szürkét . Nagyon tetszett , de sajnos nem tudtunk megegyezni az árban :( Aztán én is egy sötétkéket vettem :( Rettentően nem tetszett ez a szín ( árnyékban csak amolyan "piszkosfekete" ) de a motor ( vélt ) állapota , meg a felszereltsége-ára döntött . Aztán azóta ez is piros lett :) A szerviz , ha márkaszervizbe hordod , akkor húzós lesz . Bár nem tudom a Hondánál mennyi ugyanez... Azt azért őszintén be kell valljam , mióta BMW-im vannak , átértékeltem a szervizelési költségeket ...
A Goldwing is hozza a plusz 5 centit, csak vért nem tesz bele :-)
Haveroktól kapom folyamatosan a "megöregedtél", meg "mi ez a puncimotor, vagy izé, robogó", van aki csak annyit mond, hogy "büszke vagyok rád, hogy fel merted vállalni, de hozzánk ne gyere vele" :-)
Eszméletlen milyen hangot varázsol az Akra abból a vinnyogásból, amit a K16 művel :-) De az igaz, hogy az árából Zöldi 3-4 motort is vesz, plusz egy Suzuki Swiftet :-)