A Csepel 125/49-es lemezvillába az elsőkerék az alkatrész katalógus jegyzéke alapján nem passzol. Összeszerelem és a jegyzék alapján még mindig van kb. 2 cm hézag. Nem hinném, hogy ennyit össze kéne húzni. Olyan mintha kellene oda egy hézagoló, eszergáljak egy távtartó gyűrüt és kész? A hátsó keréknél stimmel, ott annyi a hiba, hogy pont tele van az anya. Milyen hosszúnak kell lennie a hátsó tengelynek, vagy az jó hogy pont színel az anya és a tengelY, nem kéne egy kicsit túllognia?
Szia! Nekem már az is nagy segítség lenne, ha mindkét kereket, mind a két oldaláról lefényképeznéd közelről. Ezért nem kell szétszedni a gépet. Köszönöm a segítséget.
Nekem van lemezvillásom, viszont egyben van, felújított állapotban. Nem szívesen szedném ki a kereket csak ezért. A darabszám az biztosan egy-egy elől és hátul is. A szélesség meg annyi, hogy a fékfedél ne érjen hozzá az agyhoz. Ezt sajnos csak próbálgatással lehet lemérni. Nem emlékszem plusz kerekekre, de annó nekem is meggyűlt vele a bajom, biztos, hogy vettem legalább egy hátsókereket, mert két első kerékkel vettem a gépet. Ha előkerül a plusz elsőkerék akkor ha még rajta vannak a szükséges alkatrészek le tudom mérni. Közben segítettem valakinek lemezvillás alkatrészekkel is, de azt hiszem neki külön szereztem egy másik kereket, és nem az enyémet adtam el.
Ez jó hír! Nem Te voltál az első, akinek meggyűlt vele a baja, de mindig szívesen segítünk. A berúgókar felhegesztéshez hozzászólva szerintem nyugodtan meg lehet próbálni. Nem hinném, hogy bajt okoznál vele akármelyik fajtánál. Mert van többféle berúgókar is. A 180 fokban behajthatóból kettőféle biztosan. És akkor ott van még a Csepel 90 fokban behajthatója.
Az egész szerkezetet az oldaldeknibe kell összeszerelni, a rúgót egy tekeréssel elő kell feszíteni, az óramutató járásával ellentétes irányba, az oldaldekni belsejében van egy kis furat, oda kell beakasztani. Ezután rátenni a berugókart az ékkel, hogy ne tudjon kiugrani a helyéről. Az egész deknit felrakod a blokk félre, kicsit mozgatva a berugókart, hogy könnyebben a helyére menjen és kész is.
Köszönöm, holnap reggel megpróbálom összerakni. Ez a megoldás nem jutott eszembe pedig nagyon logikus, Még egy dolgot kérdeznék a berugókar a behajthato részénél elégé ki van kopva és ara gondoltam fölhegesztem Ez öntvény vagy csak sima kovácsolt vas?
Alapesetben a kuplungfedélből nem kell kiszerelni a berúgótengelyt(kivéve, ha valami probléma van vele), hanem a 17-es jelű csavar kicsavarása után lehúzható a tőcsavarokról a fedél a berúgótengellyel együtt. Ha viszont kiszerelted, előbb szereld vissza a tengelyt a fedélbe, majd ugyanúgy a 17-es csavar kitekerése után mehet vissza minden a helyére. Másképpen nem tudod beakasztani a rugót.
ismét a segítségeteket szeretném kérni. A padláson 30 éve porosodó Csepel 125D próbáltam elindítani második rúgásra elindult de kb fél perc múlva elkezdett füstölni de nem ált meg. Szétszedtem és kiderült hogy a főtengely szimeringek mentek tönkre és a hajtóműolaj bekerült a forgattyúsházba. Szimeringek cseréjekor derült ki hogy az egyik főtengely csapágy is tönkrement 4-5 golyó hiányzott belőle így teljesen szét kellett szedni de bajba kerültem az összerakással a berugókarral vagyok bajba nem jövök rá hogy kellene összerakni. A berugókar tengelyét (9) behelyezem a helyére úgy hogy a körmöskapcsoló nyúlvány (13) a csapos fejcsavar (17) jobb oldalára teszem. Ha megpróbálom rátenni a burkolatot akkor az indító tengely (9) -en lévő bütyökbe megakad de hiába próbálom elfordítani a tengelyt az óramutató járásával megegyező irányba nem tudom. Valószínűleg nem igy kell összerakni. Tudna valaki segíteni?
Sziasztok! Tudna valaki segíteni Csepel 100 és 125/49- es kérdésben? Van mindkét kérekem, féklappal, viszont a hézagoló, távtartók nincsennek meg. Tudna valaki darabszámot és pontos méretet adni ezekről, hogy le tudjam gyártani?! Előre is köszi a segítséget!
Szép találás! Ha még a papírok elő sem kerülnek hozzájuk akkor is felújításra érdemesek. Az mondjuk rájuk is fér:) Ha végig egy száraz padláson pihentek túlzottan nem lehetnek elrozsdásodva a lemezek.