Keresés

Részletes keresés

foldimogyoro Creative Commons License 2009.03.25 0 0 481

Itt megtalálható a teljes flotta története, mikor repült először, és mi lett a későbbi sorsa, megvan-e még, hol van jelenleg. Az oldal nagyon lassú, de vannak képek is.

 

http://perso.wanadoo.es/tu144sst/fleet/fleetoverview.html

foldimogyoro Creative Commons License 2009.03.25 0 0 480

Itt egy 2006-os hír arról, hogy kettőt eladnak ócskavasnak. Azt hiszem, végülis legalább az egyiket megmentették. Van videó is az oldalon, és képek.

 

http://www.aviapedia.com/news/two-tu-144-were-sold-as-a-heap-of-nonferrous-scrap-20060315

foldimogyoro Creative Commons License 2009.03.25 0 0 479

Jó, hogy találtad ezt a linket. Ritka, hogy belső felvételek készülnek ezekről. Csoda, hogy még bármelyik része működik.

 

Nem a gyárban áll, ez a darab a Kazan Aviation Institute udvarán áll. Miután kivonták őket a forgalomból, különböző városoknak, múzeumoknak adományozták őket. Egy van Németországban egy Concorde mellett kiállítva, a többi (ami megmaradt) a volt Szovjetunió területén van.

 

A típusról a legjobb összefoglalót itt találtam (3 oldalas, angol):

 

http://www.tupolev.ru/English/Show.asp?SectionID=148&Page=1

 

Egyet felújítottak kívül-belül néhány éve (nem repülőképes, csak jól néz ki), ezt meg lehet nézni a MAKS nevű kiállításon évente.

 

Azt olvastam valahol, hogy egy prototípus egyszer járt még Ferihegyen is a 70-es években, de semmi képet nem találtam róla.

Előzmény: gacsat (469)
gacsat Creative Commons License 2009.03.25 0 0 478
 Nem ezt mondam. Legalábbis nem ezt akartam. A szárnyat alulról felfelé nyomja a levegő. Fölülről  (álló helyzetben) csak a saját súlya,és a (tetemes mennyiségű) petró. Aztán meg az egész projectnek súlyos szerkezeti problémái lehetnek. (Amit a saját gyárában talán tudnak is.) Végül is 1 a levegőben szétesett.
Előzmény: Vgyuri (476)
gacsat Creative Commons License 2009.03.25 0 0 477

 Nem nézted meg a videót? Ott van a link 1ik linkjén. Nagyon jó. Javaslom a HQt.

 Kérsz olyan képet onnan ahol a 3. emeletig ér a hó? Bevallom,csak saccoltam. Nem kerestem meg a pontos szárnyfelületet. Arrafelé télen nem olvad el a hó. Ami októberben leesik,az márciusig csak hízik.

Előzmény: Vgyuri (472)
Vgyuri Creative Commons License 2009.03.25 0 0 476
Azt én nem mondtam, hogy a súlyerő valahova eltünik. Csak gacsat olvtárs azt mondta, hogy a gép burkolata ellenkező irányból (belülről kifelé) ható nyomásra van kitalálva. Márpedig a "boltíves" eloszlás éppen a burkolatra ható nyomást csökkenti.
Előzmény: BJani (475)
BJani Creative Commons License 2009.03.24 0 0 475

Kialakul belőle egy kupolaszerű valami,  a súlyának egyrésze eloszlik és legfeljebb az alátámasztási ponton (pl. a szárnytőben) egyesül

 

Gyuri, ez így hülyeség. (bocs)

Megoszló terhelés, ez igaz, de nem eloszló! A hó minden grammját tartja valami.

Amúgy egy ilyen szárnyak 100 tonnát is bőven illik kibirnia. Tippre inkább a többszörösét mondanám.

Előzmény: Vgyuri (474)
Vgyuri Creative Commons License 2009.03.24 0 0 474

Ez az egymást tartja, ez egy pongyolán egyszerűsített megfogalmazása annak, hogy az égből hullott hó nem tömör. Kialakul belőle egy kupolaszerű valami,  a súlyának egyrésze eloszlik és legfeljebb az alátámasztási ponton (pl. a szárnytőben) egyesül, az meg lehet, hogy kibirja.

 

A korrózió viszont komoly gond lenne, ha a felület vas lenne és nem aluminium. Az jobban bírja a gyűrősét, szemben pl. a festett felületekkel, azon a képen is meglátszik az idő vasfoga. Meg a vasszegecsekért sem kezeskednék. De még annak a felületét is védi az a festés, ami arra készült, hogy 5-10 évig (nem tudom, mennyi a festési ciklusidö) jégesős-fagyókás-menetszeles közegben is helytálljon.

 

Szerintem egy olyan repcsinek a hó-jégtelenítésével nem foglalkoznak, ami nem akar repülni. Elképzelem, hány ember kellene Monyínóban a 100+ kisebb-nagyobb gép hótalanításához :-)

Előzmény: Galfi Gergo (473)
Galfi Gergo Creative Commons License 2009.03.24 0 0 473
És nem is mind a felületet terheli, hanem egymást is tartja.
Ezt gondold át mégegyszer, mert ha így lenne, akkor Münchausen báró is meg tudta volna emelni magát a saját hajánál fogva :) Amúgy simán megvan az a 100 tonna: 400 négyzetméteren 25-30 centi vastag tömör hónak kb. ennyi a tömege. De SzVSz igazából a hó a korrózió miatt probléma elsősorban...
Előzmény: Vgyuri (472)
Vgyuri Creative Commons License 2009.03.24 0 0 472
Azért az a 100 tonna nagyon sok. És nem is mind a felületet terheli, hanem egymást is tartja. De ezen nem vitatkozom, inkább azt mond meg, hogyan lapátolnák le róla a havat? Ha ott topognának a felületen, az biztosan többet ártana.
Előzmény: gacsat (471)
gacsat Creative Commons License 2009.03.24 0 0 471
 Orosz viszonylatban elfér rajta 100t hó,és a másik irányú terhelésre tervezték.
Előzmény: Vgyuri (470)
Vgyuri Creative Commons License 2009.03.24 0 0 470
Azért abban nem lennék biztos, hogy a havat leseprik róla, ha a tömítések rendben vannak, akkor nincs is rá szükség. A gömbölyű felületen, ha rásüt a nap, elég hamar leolvad-lecsúszik a hó. Az viszont tényleg lényeges, hogy a gyárban van és nem férnek hozzá a barbárabb szuvenirgyűjtők. (Talán még a gyári szakik sem :-)
Előzmény: gacsat (469)
gacsat Creative Commons License 2009.03.24 0 0 469
 Mert benn áll a gyárban. (1 MiG25össel 1ütt) Látod,még a havat is lapátolják róla,nehogy baja essen. Vajon megvannak a hajtóművei? Megnézted a linkeket is? A kívülről rohadtnak kinéző csőrablakok is jók,az csak az aranyozás rajta. Sztem mind2 repülő prototipus.Oldalszáma alapján az elsők 1ike.
Előzmény: viricsi (468)
viricsi Creative Commons License 2009.03.23 0 0 468
Meglepő, hogy egyáltalán nincs lerabolva a belseje.
Előzmény: gacsat (466)
gacsat Creative Commons License 2009.03.23 0 0 467
 Hát ez qrwayoo! Hogy a faszba repült ez,miközben ki-be járt a kacsaszárnya? Mert ugye,minden átmeneti helyzetben stabilnak kellett lenni!
Előzmény: gacsat (466)
gacsat Creative Commons License 2009.03.23 0 0 466

 Az 1ik Tu144es maradványai. Állítólag itt-ott még működik ez-az benne!

 

http://www.darkroastedblend.com/2009/03/robots-making-cars.html

 

Vgyuri Creative Commons License 2009.01.21 0 0 465
A bombázó átalakítása valószínüleg korábbi stádiumban rekedt meg.
Előzmény: gacsat (464)
gacsat Creative Commons License 2009.01.21 0 0 464
 A Tupoljev oldalán csak a 444esről lehet olvasni,és az se változott 3 éve.
Előzmény: Vgyuri (463)
Vgyuri Creative Commons License 2009.01.21 0 0 463
A Szu-27-ből fabrikálandó szuper bizjetről már beszéltünk. A Tu-22M3 Backfire átalakítására többé-kevésbé konkrét terv volt már 2000-ben egy 1500 km/órás 5000 km hatósugarú 12-14 személyes gépre. Azt akármikor elővehetik, van elég leállított bombázó, amiket át lehetne építeni. Csak néhány gazdag vevő kellene hozzá, aki előre fizet :-)
gacsat Creative Commons License 2009.01.12 0 0 462
bado Creative Commons License 2009.01.02 0 0 460
Ja, most olvasom: zaszluzsennij. Az is valami olyasmi, mint a kiváló, vagy érdemes, stb.
Előzmény: Törölt nick (456)
bado Creative Commons License 2009.01.02 0 0 459
Előtte :-))
Előzmény: gacsat (457)
bado Creative Commons License 2009.01.02 0 0 458
Eljan inkább kiváló berepülőpilóta. Gondolom a pacsotnij volt előtte. A tiszteletbeli a magyar nyelvben inkább olyat jelent, hogy nem igazi, de valamely kiválósága miatt azzá fogaták. Eljan azonban igazi volt, sok új típust repült be.
Előzmény: Törölt nick (456)
gacsat Creative Commons License 2009.01.02 0 0 457
A szilveszteri delíriumban.
Előzmény: Törölt nick (456)
gacsat Creative Commons License 2008.12.21 0 0 455
http://torzsasztal.hu/Topic/showTopicList?t=9034394&la=85750877
Előzmény: Allesmor Obranna (454)
Allesmor Obranna Creative Commons License 2008.12.14 0 0 454
Hogyhogy mi? Hát semmi!
Nem fog repülni semmiféle Tu-144-es.
Ki lesz állítva a zsukovszkij-i múzeumban, legalábbis ezt igérték tavaly, de erről az új múzeumról is igen haram elfogytak a hírek és már több mint egy év telt el.
Előzmény: gacsat (453)
gacsat Creative Commons License 2008.12.14 0 0 453
 Na,akkor mi?
Előzmény: Allesmor Obranna (451)
Vgyuri Creative Commons License 2008.12.14 0 0 452

2007-ben pedig mikor újra ott jártunk valami más. ...  ezúttal valószínüleg nem a múzeum területéről emelkedett fel a füstoszlop.

A kiállítási területhez vezető út túloldalán, az erdős részen van egy elkerített rész, oda mutat a Kassza tábla. Ott volt a helyi halljakend szerint valami rendes (gondolom neobarakk stílusú :-) kőépület a kutatóknak meg az adminisztrációnak. Az égett le. Újjáépítési tervekről nem tudott a bácsi.

 

Bent a kiállítási területen is van egy nagy viszonylag modern hangár, ahonnan nagy kopácsolás hallattszott, de bemenni nem lehetett. Álliólag valami hajtómű kiállítási csarnok és restaurálási központ lenne.

 

 

 

Előzmény: Allesmor Obranna (449)
Allesmor Obranna Creative Commons License 2008.12.14 0 0 451
Lehetne, de garantáltan nem fognak erre pénzt és energiát fordítani.
Ráadásul nem is a hajtómű cseréje lenne a legszűkebb keresztmetszet.
Előzmény: gacsat (450)
gacsat Creative Commons License 2008.12.14 0 0 450

 Melyi Koleszovról beszélsz? A Dalnyíjba valókról?

 

 Valamit tettem pár 7e a kályhacsövesbe is. Asszem eddig rá se retyetye.

 

 A Tu 160asét bele lehetne hebregálni?

Előzmény: Allesmor Obranna (449)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!