Köszi..., visszajelzek majd mi lett a nóta vége., nagy segitség a lokalizáció.., mert keményen kutakodtam a jeladó vezetékek utan a hidraulika blokk vidékén.., mig " levezettem" hogy nincs egybeépitve az ABS elektronika és a h.blokk stb
Üdv! Tud valaki Veszprém megyében olyan helyet ahol még töltenek R12-es hűtőközeggel klímát (persze fű alatt)? Esetleg tapasztalat az R413A helyettesítővel?
A rövid válasz: nem lehetséges. Egyik ECU sem írható... 1970 és 2005 között amiben ECU van, az nem írható.
A hosszú választ már megkaptad...
Önmagában a szívó benzines csiptuningjának kb. 0 értelme van, mert maximum a gyári alkatrészek tűréséből adódó különbségeket lehet megtalálni. ERGO kapufa.
Keress képeket a 4A-FE, 4A-GE, 4A-GE 20V motorokról... mindhárom 1,6-os, mindhárom ugyanazt a blokkot használja, mégis 60LE van a 2 vége között. De mechanikusan, hengerfej ügyileg fényévek vannak közöttük.
Ugyanezt láthatod a 3S-FE, 3S-GE, 3S-GE Beams RedTOP és BlackTOP motorok között... kb. 120LE az első és 200LE az utolsó. Mindegyik szívó...
Ezért írtam, a www.tuningaruhaz.hu oldalt... kb. pár percen belül választ kapsz a kérdésedre. A szakmaira is!
DE
A legolcsóbb megoldás is milliós nagyságrendbe esik... (a nagyságrend érzékeltetésére írok összegeket)
turbo / kompresszor 150eft
ECU 100eft
leömlő, kipufogó 300eft
szívó oldal + köztes hűtő 200eft
motor átépítése 300eft - csillagos ég
+ munkadíj
+45 lóerő az pont a 2 literes szívó motor, sőt... az ST182. Azért nem érdemes nekiállni, még ha minden alapanyag otthon van a polcon.
Azt kell megértened, hogy a szívó motor tuningja... akár így (marad szívó, csak átépítjük), akár úgy (feltöltőssé alakítjuk) egy iszonyatos pénztemető. Technikailag mindent meg lehet oldani, csak idő és főleg pénz kérdése.
Szinte minden autóbuzi átesik ezen a "kéne kicsit több lóerő az autómba" fázison. Csakhogy ez - hobby célból - egy ordas nagy zsákucca. Van az ismerettségi körömben két eset is...
I. Az alap egy Corolla TS ... jó, jó, de pályára kellene több erő, jobb fék.... felkerül a kompresszor... jó, jó, de a futómű lesz a szűk kersztmetszet. A végén elad és egy Celica GT4 lett helyette.
II. Az alap egy Corolla 1.4 ... jó, jó, de több erő kéne... főtengely csere - > nagyobb lökettérfogat, turbó ráakasztás, mókolás... és elérte a Corolla TS szintjét az autó. Kb. másfélszer annyi pénzből és lényegesen nagyobb szívással.
Szóval... szakmai tanácsért jöttél. A szakmai tanácsot nem itt fogod megkapni, de a koromból adódó tapasztalatot át tudom adni. Innentől a Te dolgod, mit csinálsz az autóddal és a pénzeddel.
Ne haragudj, de most még csak információkat gyűjtök. Úgy gondoltam itt szakmai segítséget kaphatok. Nagyjából tisztában vagyok vele mivel jár egy turbósítás. Új leómlő, megfelelő turbó, olajozás megoldása,levegőnyomás beállítása, üzemanyag beállítás, levegő hűtése,stb. Viszont ezek technikai megoldását nem ismerem. Pont ezért kérdezem, hogy melyik lenne a legolcsöbb megodás egy 40-50 Lóerő növelésre. turbo, csavarkompresszor, bolygóműves centrifugal kompresszor,stb.
Mit gondolsz, Neked mennyibe kerülne az átalakítás? Megveszed a kompresszort, vagy turbót.... azt rá kell fizikailag illeszteni... aztán az elektronikát... aztán a mindent hozzáigazítani a nagyobb teljesítményhez... Ezek százezrek...
DE
Kérdezd meg a www.tuningaruhaz.hu -t, mennyibe kerülne egy motor turbósítása - kompresszorosítása!
Tudnátok segíteni abban, hogy egy 1.6 sti celicába beépített centrifugal kompresszor mekkora teljesítmény javulást hozna? Milyen átalakítással jár és mire kell odafigyelni?
Toyotától már nemigen szóval marad a bontó. De esélyesebb hibaként a már emlitett lyukas vákuumcső vagy esetleg kontaktos a vákuumkapcsoló csatlakozója.
Köszönöm választ utánanézek ezek közül melyik lehet a probléma. Így most hibásan működve van valami hátrány autó működése szempontjából úgy értem ideiglenesen figyelmen kívül hagyhatom használhatom autót míg rá nem jövök mi a hiba vagy minél előbb legyen megjavítva mert nagyobb probléma is lehet belőle?Azért kérdezem hogy használhatom továbbra is mert dolgozni is kocsival szoktam menni.
Segítségeteket kérném van egy 93-as 1.6 t18 celicam már 12 éve megvan eddig nem csinált olyat mint tegnap indítás után alapjárat az rendesen visszaáll 900 -ra ilyenkor eddig műszerfalon economy kis lámpa zölden szokott világítani most meg pirosan világít folyamatosan pedig eddig ha csak jobban nyomtam a gázt akkor szokott pirosba menni.Ennek mi lehet az oka illetve ez lehet motorikus vagy vezérlés hiba?Annyira nem értek hozzá csak megkérdezem hátha járt már így valaki és nem szeretném ha nagyobb baj lenne ebből a hibából később.
Lenne még egy kérdésem de ez mással kapcsolatban.Keresek 93-as 1,6 t18 celicámhoz bal oldali bukólámpa melletti hosszúkás lámpát.Honnan tudnék ilyet szerezni?Köszi!
Maradt néhány gyári, új alkatrészem T23-as Celica nagy generál után. 2ZZ-GE motorhoz berendeltem Japánból mind a 3 különböző méretű hajtókarcsapágy sort, nekem csak a 2-es méretre volt szükségem, így megmaradt az 1 és a 3-as méretűből 4-4 darabom (130418860001 vagy 13041-88600-01 és 130418860003 vagy 13041-88600-03 OE-szám), illetve egy kuplung főhenger (3142020070 vagy 31420-20070 OE szám), mert csak a munkahengert kellett cserélni. Az alkatrészeken nem akarok nyerészkedni, csak annyit szeretnék értük kapni, amennyiért én vásároltam őket anno:
Sziasztok! ST182-es Celihez keresek balhátsó faceliftes féknyereg tartót illetve szintén hátsó komplett kerékagyat! Ha valakinek van ilyen elfekvőben kérem jelezze.