Ez a topik a légjáró lelkületű kezdők, és a náluk képzettebb gyakorló szakmabeliek topikja, ahol választ kaphat az érdeklődő a tanulással kapcsolatos kérdéseire.
Rendszeresen fordul elő sajnos fizetős kurzusok meghirdetése, ami az index beleegyezése nélkül tilos. Ha konkrét kérdés merül fel képzéssel kapcsolatban, az megválaszolható természetesen. A fizetős tanfolyam toborzó és bármilyen reklámtevékenység viszont nem megengedett.
TL;DR; újabb 10.000 forintért cserébe vizeletvizsgálatot végeznek helyben, amit ha a jelölt szerint fals pozitív, akkor további 66e forintért megfellebbezhet külső laborban
Tudod, az a gond ezzel az EBH-s dologgal, hogy lehet, hogy kifizettetnek veluk egy csomo birsagot, es "eltiltatjak a tovabbi jogsertesektol" magyaran fel kell, hogy vegyenek, viszont azt most itt boritekolom, hogy "valamiert" a szakszovizsgad, vagy a szimulatoros vizsgad nem fog sikerulni. :)
Ha ilyen teren kerdes merul fel benned, akkor javaslom ennek az oldalnak a meglatogatasat: https://www.easa.europa.eu/confidential-safety-reporting es ott szepen jelenteni tudod ezt az Europai Repulesbiztonsagi Ugynokseg (EASA) fele. Egy forumban nem hiszem, hogy erre valaszt kapsz, leven M.o.-n eleg sok iskola lete fugg a torok novendekektol. (Konkretan jelenleg ok tartjak el szinte az osszes ATO-t.)
Csak elso alkalommal kell ! Én ugyan nem vagyok pilota csak a fiam az,( Csak erdekesseg kent olvasom a forumot ) Ö most volt orvosin ( ismetlon ) a Gyali uton ott mondtak, hogy csak elso alkalommal kell a pszichologiai vizsgalat, a drog es alkohol teszt is es nem is kell ismetelni. Ö modularis kepzest vegez teljesen mas jellegu diplomaja van.
A 7277-es hsz tartalma a kecskeméti MH Egészségügyi Központból származik, aszerint 1-es kategória megújításánál nem az kell, hanem amit bemásoltam ide.
És ha valakinek nem sikerül a pszichológia, csak az egészségügyi? Vége a pilóta karrierjének? Voltam már a Podmanyczky utcán rep.alkalmasságin, de szerintem az ott elvégzett vizsgálatok inkább pályaalkalmassági jellegűek, mint pszichológiai jellegűek.
-IQ teszt (megfelelő ábra beillesztése)
-Magadról kérdések, melyekre igen-nem-mel válaszolsz (itt senki nem fogja az igent megjelölni az olyan kérdésre, hogy kínzott-e állatot gyermekkorában, vagy hogy megfordult-e már a fejében az öngyilkosság...)
-Műszeres vizsgálat, szerintem ebből nem igazán derül ki az illető pszichológiai állapota
-Iránytűs, óraleolvasós stb. tesztekről szintén az a véleményem mint az előzőről
-Az elbeszélgetés meg 2-3 perc, annyi idő alatt nem sok mindent lehet leszűrni
Namost ha ezen vizsgálat kötelezővé tételéhez köze van a germanwings tragédiájának, tehát a közveszélyes pilótákat szeretnék kiszűrni, véleményem szerint nem ez a megfelelő módja. Ez csak pénzbehajtás. Ez a vizsgálat eddig is létezett, eddig is kötelező volt a képzésekre felvételizőknek (de ugye csak egyszer, a felvételi előtt-ezt pedig szintén évente kell majd újítani??? mindenki Zerkovitz Dávidhoz??? az orvosinál is csak az elsőt kell a központokban elvégezni, a megújítót rengeteg helyen lehet). A légitársaságok felvételijén szintén végeznek pszichológia tesztet...száz szónak is egy a vége, a rendelet bevezetése felesleges, legalábbis a megvalósításának a módja nem megfelelő. Ha a cél valóban a mentálisan problémákkal küzdő pilóták kiszűrése, annak egyetlen módja az, ha mindenkinek olyan saját pszichológusa lenne, akihez havi-negyedévi rendszerességgel jár, aki valóban képben van a pilóta állapotával kapcsolatban. És persze legyen kötelezettsége jelenteni, ha a páciensével kapcsolatban problémát észlel (nem úgy, mint egy magán pszichológusnak/pszichiáternek, akit köt a titoktartás).
Nyíregyházán nincs pszichológiai vizsgálat, csak pályaalkalmassági az egyetemre és a Wizz Air kadét programra jelentkezőknek, ami nem ugyanaz! Utőbbiaknak még van egy HR vizsgálat is, de ez nem helyettesíti az 1-es repörvosi minősítéshez szükséges pszichológiai vizsgálatot.
Szuper ez eddig is létezett, az az információ volna érdekes, hogy mi az elvárás egy új jelentkezőnek. Az ország egyetlen rendelőjébe mehet mindenki? Nyíregyházára is lehet menni ilyen vizsgálatra, az elfogadott? Lehet más szakembert is választani? Ha igen akkor milyen jogosítással kell bírnia? Ha nem akkor miért nem?
Új infók az 1. osztályú alkalmassági vizsgálathoz:
Munkapszichológiai szakvélemény elkészítéséhez Zerkovitz Dávidot javasolják, aki direkt erre a célra létrehozta a következő honlapot: https://repulespszichologia.yolasite.com/
A drog- és alkoholtesztet helyben végzik el a Gyáli úton
Azt hiszem, hogy rossz az információd. Én csak a PPL képzéssel kapcsolatban halottam hasonlókat, ATPL képzéssel kapcsolatban nem. Azt tudom, hogy Nyíregyházán még nem volt török pilótanövendék, ezért nem tudom információdat alátámasztani. Innen évente 50 ATPL jogosítású pilóta kerül ki, akik felkészítésük alapján Európában bárhol vizsgázhatnának( többen az osztrák hatóságnál vizsgáznak). Nem hiszem, hogy e mögött is Soros György állna, esetleg az országra jellemző korrupció lehet a háttérben, de ez csak feltételezés. Bízom benne, hogy nem így van!
Valaki ideológiailag világosítson fel,hogy "ezek"a dolgok hogy működnek,mert Törökországban már minden repülős képzéssel foglalkozó szervezet azt hirdeti,hogy mindenki jöjjön Magyarországra ATPL képzést csinálni.
Az okok:
-mindeni átmegy-sok Török angolul sem tud-egyszerűen 50-100e ft-ért megkapják előre a kérdéseket,azt betanulják (kérdések-válaszok) és ugyan fogalmuk sincs miről szól,de biztos a siker.
-aki nem kapja meg előre a kérdéseket,az biztos bukik.
Mondja már meg Nekem Valaki,hogy milyen Hatósági kontrol van itt Magyarországon,mit ér a Magyar jogosítás,milyen szakmai háttérrel rendelkeznek a Magyar papírokkal/jogosításokkal rendelkező későbbi közforgalmi pilóták?
..de az is lehet,ez az egész csak kitaláció,és Soros áll minden mögött?!
Nincs új infóm sajnos. A honlapon még mindig főleg az 1996-os anyagok vannak, e-mailre pedig sem a fórumon is említett pszichológus, sem a gyáli úti rendelő munkatársai nem reagálnak.
Meghosszabbítóknak ez az információ amit én kaptam:
Az Európai Bizottság(EU) 2019/27 végrehajtási rendeletéhez (2018. december 19.) kapcsolódó
Acceptable Means of Compliance (AMC) értelmében szükséges a megújító/meghosszabbító 1. osztályú repülés-egészségügyi vizsgálat során is a pilóta mentális egészségének az értékelése.
Az AMC1 MED.B.055/b bekezdés értelmében szükséges feltárni az aktuális élethelyzeti és munkahelyi stresszor tényezőket, a CRM-mel kapcsolatos nehézségeket, a vezetőkkel, munkatársakkal kapcsolatos interperszonális viszonyt, esetleges fegyelmi problémákat.
Mindezek értelmében az 1-es eü. osztály megújító/meghosszabbító vizsgálatához szükséges mellékelni a szakmai felettes (típus főpilóta, reptérparancsnok stb…) által kiállított véleményt, az alábbi tartalommal:
általános jellemzés a szakmai munkáról (pontosság, megbízhatóság, fegyelem, időszakos szakmai előmeneteli teljesítmény stb…)
interperszonális viszonyok jellemzése (esetleges konfliktusok a kollégákkal)
esteleges fegyelmi eljárások; baleset, légi esemény kapcsán hatósági, felügyeleti eljárások
esetlegesen a CRM-mel kapcsolatos nehézségek
Az így született véleményt a véleményt író és hitelesítő által lezárt borítékban kérjük, hozza magával a vizsgálatra.
Én a flyteamnél tanultam de még 2009-ben szereztem meg a szakszót... Vannak náluk tök jó dolgok és van olyan is, ami zavaró lehet. Ez szerintem mindegyik repsulinál így van, kérdés, hogy neked mik a prioritásaid. Mivel a repülés elég költséges hobby, így én is azt ajánlanám, hogy szánd rá azt a pár ezer forint útiköltséget és menj körbe az iskoláknál, próbálj meg személyes tapasztalatot szerezni, kérdezgess embereket stb.
biztosan tudom, hogy a Wizzair kadét programjából egy bizonyos kor, felett azonnal kib@sszák a jelentkezőket. Az EUs szabályok szerint elvileg 55 éves korig nyitva kellene lennie az Z2H képzőprogramoknak. Más kérdés, h ez mennyire reális, de mondjuk még egy 40 éves figura is 23 évet repülhet még a nyugdíjig 2 év képzés után. Az 55 éves meg hetet, szóval még az sem olyan kevés. Egy fiatal például 6-7 év múlva lelécelhet egy másik társasághoz, a lányoknak az első után még több gyerkőchöz jöhet meg a kedve, és a villamos is kivasalhat akárkit, szóval a kockázat mindenkiben megvan. Engem nagyon kiakasztott a dolog, mert ha valaki mondjuk fizikailag és agyilag rendben van, lenyomná jól a teszteket és a személyisége is megfelelő, akkor nem frankó elküldeni, hogy mit akar itt ez a vén farok. Gondoltam, felnyomom az EBH-nál, de végül nem akartam ezzel időt tölteni. De lehet, hogy még meggondolom magam. Cpt Sully sem 20 évesen tette le a Hudsonra a gépet, Iggy Pop meg jobb formában van, mint valaha.
Én a flycoop-nál szeretném csinálni a ppl-t. Internetes böngészés alapján őket választottam. De mindenképp ki kell menni a reptérre, és személyes találkozó után egyértelművé válik az emberben a döntés.
Ha a kérdésekből szeretnél felkészülni, az hosszú távon nem túl egészséges. Azt javasolom, hogy inkább értsd meg a tananyagot. Egyrészt, így a vizsgán bármilyen kérdést feltehetnek, nem fog gondot okozni. Másrészt lehet, hogy egyszer majd életet menthet...
Sziasztok! A PPL elméleti vizsgára miből ajánlott készülni? Az összes vizsgakérdést meg lehet szerezni valahonnan? Úgy értem mint a B-s jogsira amikor készültünk, minden kérdés adott volt egy könyvben. Ennél a vizsgánál hogy működnek a dolgok?
Néztem a Fábián féle könyvet és a kérdéseket a honlapjukon. Az ott található online gyakorló kérdésekben minden kérdés benne van, ami a hatósági vizsgán szerepelhet? Esetleg azt meg lehet találni valahol interneten?
Nagyon köszi a beszámolót! Azt nem tudod véletlenül, hogy a fogakra vonatkozóan milyen korlátozások vannak konkrétan? Mennyi lehet tömött, mennyi hiányozhat, ilyesmi.
Remélem a jövőben Zerkowitz úron túl azért lesznek még szakemberek/lehetőségek ezen vizsgálatok elvégzésére. Ez előnyös lenne a várakozási idő szempontjából és az egészséges piaci verseny létrejöttéhez is. Egy PÁV 1-es vizsgálat díjának a háromszorosába kerül csak azért mert benne van a repülő szó. Nagyjából ugyanazokat a teszteket kellett végigcsinálni mint a szintén ott sorban álló mozdonyvezetőknek, nem volt szükség külön speciális műszerezettségre.
Másik észrevételem onnan a tesztek nyelvezete. Olyan szinten régies, hogy némelyiket nehéz értelmezni a jelen korban. Korszerű vizsgálatra számítottam, e helyett barátságtalan retró élmény volt a kilencvenes évek elejéről.
Köszönöm az orvosi vizsgálatról készített részletes beszámolót és örülök, hogy a repülőorvosi vizsgálatnak része lett a szakpszichológusi vizsgálat, amit korábban a Nyíregyházi Egyetem hallgató-jelöltjei részére Zerkovitz Dávid végzett el, aki nagy tapasztalattal rendelkezik ezen a területen.
Hátha segít valakinek: élménybeszámoló a február 11-i 1. kategóriás alkalmassági vizsgálatról az AEROMED-nél.
7:30-ra kellett menni háziorvos által már előzetesen megrendelt vizelet- és vérvizsgálat eredményeivel, emiatt szabadon lehet enni-inni előtte.
A különböző vizsgálati állomások (több is folyamatban volt egyszerre, néha név szerint hívták az embereket, néha sorban álltunk, nem volt muszáj ebben a sorrendben haladni):
karton nyitása (természetes adatok, korábbi leletek és zárójelentések feldolgozása)
űrlap kitöltése (fentiek és interjú alapján készítik)
számlázás és fizetés
vérnyomás-, magasság- és testtömegmérés
szemvizsgálat: olvasás háromféle távolságból, olvasás direkt rossz lencsén keresztül, perifériás látás vizsgálata, célkövetés, műszeres szemfenékvizsgálat, színtévesztés vizsgálata
fül-orr-gége: egy köszönésre sem hajlandó bácsi felsorolja a nővérnek az összes nem természetes állapotú fogat, mandulaműtét nyomait, belenéz a füledbe és orrodba, figyelmeztetés nélkül megfogja és kihúzza a nyelved, majd lenyom egy tükröt a torkodon, hogy megnézze a hangszálakat és a gégét, illetve hallás ellenőrzése suttogással
audiológiai vizsgálat: fejhallgatóban egyre hangosabban szól az egyre magasabb frekvenciájú szinuszhullám, ha meghallod, nyomni kell a gombot
nyugalmi EKG
légzésfunkciós vizsgálat: egy csőbe kell erőltetett ki- és belégzéseket végezni a nővér utasításának megfelelően
belgyógyász a végén összegez: aznapi leletek értékelése, fonendoszkópos vizsgálat, belső szervek tapintásos vizsgálata. Ha valamelyik vizsgálat nem teljesen negatív, akkor az adott területen teljes kivizsgálást várnak el, de ehhez nem adnak beutalót, hanem azt a háziorvostól kell kérni, alternatívaként fel lehet keresni egy fizetős magánrendelést
A fül-orr-gégét leszámítva az egész nap jó hangulatban telt, mindenki segítőkész volt. 200 forintért frissen főzött kávét lehetett kérni (persze csak vérnyomásmérést és EKG-t követően). Az 1., 2. és 3. kategóriára érkezettek ugyanezeket az állomásokat járták végig.
Ami elég kellemetlen, hogy a napokban hatályba lépett új szabályozásra még nem volt felkészülve a rendelő, ezért a 13 jelentkezőből aznap senki sem kapott "megfelelt" minősítést. Az új szabályozás értelmében februártól az alkalmasság feltétele a korábbiakon felül negatív alkohol- és drogteszt, negatív mellkasi röntgen, valamint repülésre specializált munkapszichológus szakértői véleménye is.
Ezeket jelenleg nem tudják helyben megcsinálni és beutalót sem adnak, tehát minimum a mellkasröntgen miatt el kell menni a háziorvoshoz. Az egyik nővér szerint elég a tüdőszűrés (ekkor nem kell beutaló), a másik szerint nem, de amúgy a tüdőszűrés biztosan fizetős.
A drogtesztet és a munkapszichológusi szakvéleményt jelenleg lehetetlen beszerezni, mivel hiába hatályos már a rendelkezés, nincs még meghatározva az elfogadott vizsgálati protokoll, azaz azt sem tudják, pontosan minek kell megfelelni a pozitív minősítéshez. Állítólag "hamarosan" ki fog derülni, hogy pontosan mi is az elvárás, de erről nem ők fognak szólni, hanem a rendelő weboldalát kell frissítgetni. A pletykaszintű információk alapján repüléssel foglalkozó munkapszichológusból kettő darab van az országban, úgyhogy ha a hétfőiből kindulva hetente csak 15 embernek van szüksége a szakvéleményükre, akkor is elég hamar telitődni fog a két szakorvos határidőnaplója.
Olvasd el a 7252 hozzászólásomat ezen az oldalon és több hozzászólásomat a Nyíregyházi pilótaképzés oldalon. Bár folyamatos a beiskolázás, de lehet, hogy a márciusban(áprilisban?) induló tanfolyamot lekésted,