Ez a topik a légjáró lelkületű kezdők, és a náluk képzettebb gyakorló szakmabeliek topikja, ahol választ kaphat az érdeklődő a tanulással kapcsolatos kérdéseire.
Rendszeresen fordul elő sajnos fizetős kurzusok meghirdetése, ami az index beleegyezése nélkül tilos. Ha konkrét kérdés merül fel képzéssel kapcsolatban, az megválaszolható természetesen. A fizetős tanfolyam toborzó és bármilyen reklámtevékenység viszont nem megengedett.
Melyik légitársaságokhoz lehet jelentkezni frissen végzett atpl-el, alig több, mint 200 repült órával, typerating nélkül, a wizzair-en és ryanair-en kívül? Mennyibe kerül általában megcsinálni egy típust? Mennyi a kezdő nettó fizetés? Mennyiben térnek el a kezdő fizetések a légitársaságoknál?
A négyszemélyes kisgépeket már megrendelték Ausztriában, ősztől pedig megkezdődik a norvég beruházással megvalósuló pilótaképzés Sármelléken, a Hévíz-Balaton Airporton.
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Pilóta szeretnék lenni. Még van két évem a felvételiig, de szeretnék időben elkezdeni a felkészülést, hogy biztosan sikerüljön. Mit javasoltok, mire készüljek? Matek, fizika, angol, egyéb?
Sokan javasolják, hogy érdemes Compass teszteket gyakorolni. Tudtok valamit ajánlani, most nyáron jobban lenne időm vele foglalkozni. Melyiket érdemes megvenni?
Jól tudja, az ATPL integrált képzés után még az adott légitársaságnál, ahol a pályafutását kezdi, meg kell csinálni arra a típusra a típusképzést, amilyen gépekkel az adott légitársaság repül. Ennek költsége átlag 20 ezer euró, amit például a Wizz Air megelőlegez, de van, ahol önerő kell ehhez. Az ATPL integrált képzésben megkapja a 14 hatósági vizsgaköteles elméleti tárgyat, ezekból angol nyelven kell a tesztrendszerű hatósági vizsgát teljesíteni és a típusképzés megkezdéséhez minimálisan szükséges repülési gyakorlatot (ez nálunk 140 légióra, 40 óra műszeres szimulátor és 20 óra szimulátoros személyzeti együttműködés:MCC, aminek a végén CPL és MEIR hatósági gyakorlati vizsga van. Ezért nevezik frozen ATPL-nek, mert az ATPL szakszolgálati engedélyhez 1500 repült óra kell, amit sehol sem iskolarendszerben szereznek meg. A légitársaságnál repülve 1,5-3 év alatt jut el erre a szintre, addig CPL/MEIR szakszolgálati engedéllyel repül első tisztként.) Az egyetemi tanulmányok végén levő kevés óraszámmal viszonylag gyorsan el lehet helyezkedni low cost légitársaságoknál, ahol évente 8-900 órát repül és így 4 év alatt eljut arra a szintre, hogy kapitány legyen. Tudomásom szerint neves légitársaságokhoz csak 1,5-2 ezer repült óra repülési gyakorlattal tud pályázni. Egyébként az ATPL jogosításhoz nem kell felsőfokú végzettség.
Jól értem, hogy a nyír1 egyetem elvégzése után, még szükség van egy type ratingre újabb cca-15-20.000 euróért?
Az újabb 6millió forint. Kérem írja össze, hogy mit tanulnak és milyen képesítést szereznek a fiatalok az egyetemen és mi kell még ahhoz, hogy a diplomával a zsebében valaki egy jó légitársaságnál elhelyezkedjen.
Azok akik idén jelentkeztek a Nyíregyházi Egyetemen ősszel induló repülőmérnök képzésre a hónap végén kapnak értesítést a szükséges vizsgálatokról. Az egyetem honlapjára már korábban fel lett téve, amit az alábbi linkre kattintva meg tudtok nyitni.
Azóta változás, hogy akik január végéig nem csinálták meg a repülőorvosit, azoknak pszichológiai vizsgálat, valamint alkohol és drogteszt is lesz. Az ezzel kapcsolatos tudnivalók a www.repuloorvos.hu honlapon részben már megtalálhatók. A Gyáli úton vagy Kecskeméten minél előbb csináljátok meg a repülőorvosi vizsgálatot, a drog és alkoholtesztet és figyeljétek, hogy hol lehet a pszichológiai vizsgálatot elvégeztetni (várhatóan a Podmaniczky utcában és Kecskeméten). A hatóság csak minden vizsgálat elvégzése után adja ki az alkalmas orvosi minősítést, ami nélkül nem nyerhettek felvételt.
AKI MÁR FEBRUÁR ELŐTT MEGSZEREZTE AZ ALKALMAS MINŐSÍTÉST, ARRA EZ NEM VONATKOZIK!
Voltak műszeres memória- és reflextesztek (felvillanó fénynél/megszólaló hangnál megfelelő gombot megnyomni, stb), kézremegés-vizsgálat, igaz/hamis kérdéssor olyan állításokkal, mint pl. "Őszintén szólva néha úgy érzem, hogy nincs remény", kifejezéstelen arcot ábrázoló képről kellett történetet szőni, intelligencia-teszt, illetve volt néhány specifikusabb teszt is, pl. papíron kellett rövid idő alatt iránytűk tájolását leolvasni skálázás nélkül, illetve műszerek értékét összegezni segédszámítások használata nélkül.
A végén volt egy rövid személyes interjú, ahol absztrakt ábrákhoz kellett történetet kitalálni, illetve gyakorlatilag egy kérdőív kérdéseit kellett megválaszolni (volt-e öngyilkos a családban, stb). Az eredményt nem közlik helyben, hanem pár héttel később érkezik e-mailben.
A vizsgálatok reggel 8-kor kezdődnek, és 3-4 órán át tartanak, amiben benne van egy rövid szünet, illetve az interjúra várakozás is. Ahogy az a honlapon is szerepel, erre a vizsgálatra nem igazán lehet készülni azt leszámítva, hogy előző nap nem részegedik le az ember, és lehetőség szerint kialussza magát.
A hatóság még vár az EASA állásfoglalására, de jelezték, hogya repülőorvosi-központ dönt az alkalmasságról, nem a pszichológus egy személyben. Ha jól értelmeztem, akkor kétlépcsős fellebbezési lehetőség lesz, csak ezeknek elég magas a költsége.
A bejelentkezéskor az általános tudnivalókat is közlik majd, hogy rá lehessen készülni a vizsgálatra.
"A magyar hatóság felügyelete alá tartozó repülőorvosi központok (AeMC) esetében alkalmazandó eljárás, amikor a kérelmező - először folyamodik első osztályú orvosi minősítésért - korábban sikertelenül folyamodott első osztályú orvosi minősítésért, és most újra kérelmezi"
Ha jól értelmezem, akkor annak akinek már megvolt korábban az első osztályú minősítése, azokra nem vonatkoznak az új jogszabályban előírt kiegészítő vizsgálatok?
TL;DR; újabb 10.000 forintért cserébe vizeletvizsgálatot végeznek helyben, amit ha a jelölt szerint fals pozitív, akkor további 66e forintért megfellebbezhet külső laborban
Tudod, az a gond ezzel az EBH-s dologgal, hogy lehet, hogy kifizettetnek veluk egy csomo birsagot, es "eltiltatjak a tovabbi jogsertesektol" magyaran fel kell, hogy vegyenek, viszont azt most itt boritekolom, hogy "valamiert" a szakszovizsgad, vagy a szimulatoros vizsgad nem fog sikerulni. :)
Ha ilyen teren kerdes merul fel benned, akkor javaslom ennek az oldalnak a meglatogatasat: https://www.easa.europa.eu/confidential-safety-reporting es ott szepen jelenteni tudod ezt az Europai Repulesbiztonsagi Ugynokseg (EASA) fele. Egy forumban nem hiszem, hogy erre valaszt kapsz, leven M.o.-n eleg sok iskola lete fugg a torok novendekektol. (Konkretan jelenleg ok tartjak el szinte az osszes ATO-t.)
Csak elso alkalommal kell ! Én ugyan nem vagyok pilota csak a fiam az,( Csak erdekesseg kent olvasom a forumot ) Ö most volt orvosin ( ismetlon ) a Gyali uton ott mondtak, hogy csak elso alkalommal kell a pszichologiai vizsgalat, a drog es alkohol teszt is es nem is kell ismetelni. Ö modularis kepzest vegez teljesen mas jellegu diplomaja van.
A 7277-es hsz tartalma a kecskeméti MH Egészségügyi Központból származik, aszerint 1-es kategória megújításánál nem az kell, hanem amit bemásoltam ide.
És ha valakinek nem sikerül a pszichológia, csak az egészségügyi? Vége a pilóta karrierjének? Voltam már a Podmanyczky utcán rep.alkalmasságin, de szerintem az ott elvégzett vizsgálatok inkább pályaalkalmassági jellegűek, mint pszichológiai jellegűek.
-IQ teszt (megfelelő ábra beillesztése)
-Magadról kérdések, melyekre igen-nem-mel válaszolsz (itt senki nem fogja az igent megjelölni az olyan kérdésre, hogy kínzott-e állatot gyermekkorában, vagy hogy megfordult-e már a fejében az öngyilkosság...)
-Műszeres vizsgálat, szerintem ebből nem igazán derül ki az illető pszichológiai állapota
-Iránytűs, óraleolvasós stb. tesztekről szintén az a véleményem mint az előzőről
-Az elbeszélgetés meg 2-3 perc, annyi idő alatt nem sok mindent lehet leszűrni
Namost ha ezen vizsgálat kötelezővé tételéhez köze van a germanwings tragédiájának, tehát a közveszélyes pilótákat szeretnék kiszűrni, véleményem szerint nem ez a megfelelő módja. Ez csak pénzbehajtás. Ez a vizsgálat eddig is létezett, eddig is kötelező volt a képzésekre felvételizőknek (de ugye csak egyszer, a felvételi előtt-ezt pedig szintén évente kell majd újítani??? mindenki Zerkovitz Dávidhoz??? az orvosinál is csak az elsőt kell a központokban elvégezni, a megújítót rengeteg helyen lehet). A légitársaságok felvételijén szintén végeznek pszichológia tesztet...száz szónak is egy a vége, a rendelet bevezetése felesleges, legalábbis a megvalósításának a módja nem megfelelő. Ha a cél valóban a mentálisan problémákkal küzdő pilóták kiszűrése, annak egyetlen módja az, ha mindenkinek olyan saját pszichológusa lenne, akihez havi-negyedévi rendszerességgel jár, aki valóban képben van a pilóta állapotával kapcsolatban. És persze legyen kötelezettsége jelenteni, ha a páciensével kapcsolatban problémát észlel (nem úgy, mint egy magán pszichológusnak/pszichiáternek, akit köt a titoktartás).
Nyíregyházán nincs pszichológiai vizsgálat, csak pályaalkalmassági az egyetemre és a Wizz Air kadét programra jelentkezőknek, ami nem ugyanaz! Utőbbiaknak még van egy HR vizsgálat is, de ez nem helyettesíti az 1-es repörvosi minősítéshez szükséges pszichológiai vizsgálatot.
Szuper ez eddig is létezett, az az információ volna érdekes, hogy mi az elvárás egy új jelentkezőnek. Az ország egyetlen rendelőjébe mehet mindenki? Nyíregyházára is lehet menni ilyen vizsgálatra, az elfogadott? Lehet más szakembert is választani? Ha igen akkor milyen jogosítással kell bírnia? Ha nem akkor miért nem?
Új infók az 1. osztályú alkalmassági vizsgálathoz:
Munkapszichológiai szakvélemény elkészítéséhez Zerkovitz Dávidot javasolják, aki direkt erre a célra létrehozta a következő honlapot: https://repulespszichologia.yolasite.com/
A drog- és alkoholtesztet helyben végzik el a Gyáli úton
Azt hiszem, hogy rossz az információd. Én csak a PPL képzéssel kapcsolatban halottam hasonlókat, ATPL képzéssel kapcsolatban nem. Azt tudom, hogy Nyíregyházán még nem volt török pilótanövendék, ezért nem tudom információdat alátámasztani. Innen évente 50 ATPL jogosítású pilóta kerül ki, akik felkészítésük alapján Európában bárhol vizsgázhatnának( többen az osztrák hatóságnál vizsgáznak). Nem hiszem, hogy e mögött is Soros György állna, esetleg az országra jellemző korrupció lehet a háttérben, de ez csak feltételezés. Bízom benne, hogy nem így van!