Mikor a kijelzőket megszerezte, ott sopánkodtam, hogy hogy fogom én ezt behozni a vámon. A MWS nem volt probléma, mondta, hogy a reptéren hányas ablakhoz kell menni és bemondani a jelszót, "TKD Benkő". A hazaihoz: elküldte a titkárnőjét egy doboz emeletes desszerttért. Óvatosan lehúzta a celofánt és a desszerttől az alsó sorból kiettünk annyit, aminek a helyére a két kijelző befért. Utána visszatette a felső sort, a doboztetőt, meg a celofánt. Teljesen bontatlannak látszott...
Elmagyarázta, hogy vigyem látványosan óvatosan a kezemben, és ha mindkét kezem kell, akkor adjam oda addig a vámosnak, hogy fogja meg.
Akkoriban az amatőröknek is sokat segített. A megrendelt rádióért a Passauban lévő postára kellett elmenni. Hazafelé mindenki magának hozta, intézte a MWST-t.
Sok-sok CB-s szintén az ő segítségével intézte a PEKY's Funk-tól a beszerzést.
Münchenben, a Sendlinger Tor Platz-nál volt a "TKD Benkő" és Benkő úr a "nagy forgalom - tisztes haszon" elve alapján rengeteg rádiót hozott be a taxisoknak. Bármilyen műszaki cikket felhajtott, jó áron. Nekem az Elektronika '83" kiállításról hozta el az EPSON vadi új LCD grafikus mátrix-kijelzőjét és még azt is elmagyarázta, hogy a vámon hogy lehet átjuttatni (~520 DM volt darabja)...
Volt egy átmeneti időszak, amikor a rendes taxis cégek az alsó 40-es sáv felső részén kaptak saját csatornát, hogy a civil rádiósokkal béke legyen. A céges felhasználók a felső 40-ből kérhettek egy-egy csatornát. De az állandó zajra ez sem hozott megoldást. Megszervezték relatív olcsó, 2 csatornás, kvarcos URH-k behozatalát. Ami az akkori valutaínséges időkben nem volt egyértelmű. Akkora volt az igény, hogy a BRG is kreált egy saját lebutított típust kifejezetten a taxisoknak. A Yaesu és a Standard mellé így lett hazai is.
A CB nem volt soha professzionális, pénzkereső célú rádiózás. Kifejezetten a civil, polgári, szabadidős beszélgetésekre lett kitalálva. Mivel nem garantált semmiféle összeköttetés biztonságot, nem kapott hatósági zavarvédelmet.
A fejlődő szolgáltatásokhoz a taxisoknak jogos igénye volt egy-egy saját üzemi frekvencia. Ahol tervezhetőek a hatótávok, adható megbízható zavarvédelem. Erre csak az URH volt alkalmas.
Lehet neten, de aztán a HamSphere programban is mesterséges éterzaj és fading generátor van, mert hiányzik a rádión felnőtt embereknek. Ezért is van hogy ha lehet inkább AM műsorszórót hallgatok, ami nyilván valami imprinting jelenség, ez égett belém mint "rádió" - az éterzaj olyasmi mint a templomban a füstölő ami nem a lényeg, de növeli a misztikus élményt. Másrészt a cébének van némi szabadság fílingje, amit nem lehet egy mozdulattal központilag lekapcsolni. Akik cébéznek, azok közt több az olyan aki nem bízik korlátlanul az államhatalomban és annak szentségében - talán ezért is kezelik lazábban a hatalom alkotta szabályokat.
Más országok polgárai ez esetben is próbálkoznak cb-vel is dx-elni. Nem szennyezzük a levegőt, de mások millió gépet reptetnek, hajókat úsztatnak hatalmas emisszióval...
Fm4W is jó, csak a németek perces monológokkal szoktak egymás közt társalogni.
Egyébként a CEPT 4 W @ FM-et sem kell lenézni: amikor tavasszal fenn voltam a Hármashatárhegyen, éppen olyan terjedés volt, hogy a 40 csatornából 36-on németek jöttek S8-S9-cel.
Sikerült is beszélnem többükkel egy szintén CEPT 4 W @ FM-es rádióval.
Vagy ugye a s.m.kerékpár max 45 km/órája....A Babettásokat kivéve nem láttam még olyat, aki be is tartja......De olyan 500-1000-es nagymotorost se, akit ne lehetne 3 évre a kaptárba tenni a városi 50 meghágásáért.
A dolgot ahhoz tudnám hasonlítani, hogy sokan használták/ják úgy a kismotort, hogy nincs rá biztosítás, pedig kell. Aztán ciki belefutni 1 ellenőrzésbe...