Nem értek egyet. Már ne is haragudj: ki és miért és honnan vindikálja magának a jogot, hogy ezt így kijelentse?! Még ha statisztika lenne erről, akkor magam is elgondolkodnék ezen, de ennek hiányában egy ilyen kijelentés merő értékítélet, önkényes (ezért alaptalan) okoskodás csupán. Csak azért, mert sorra tűnnek el jobb sorsra érdemes márkák (Rover, Saab és most minden jel szerint a Lancia is) és ezáltal egy szürkébb, sivárabb autós világ vesz minket körbe a differenciáltabb vevői preferenciákat reprezentáló sokszínűség helyett, ahol óhatatlanul is több potenciális vevője lehet az egyes - maguk is a túléléssel küzdő - gyártóknak azért, mert a piaci részesedésük mások megszűnése miatt fajlagosan nő(het), attól még nem igaz, hogy "Nem sok embernek fog hiányozni". Ennyire azért ne nézzük le az embereket (bár sokszor magam is hajlok erre), mert ettől még nagyon is valós lehet az, amit nem kommunikál sok-sok tízezer, százezer ember. Akiket ugyanúgy sért az autós világ alakulása és a márkák fogyatkozása, ahogyan engem. Igenis, kár a Lanciáért. Egy kulturális és technikai színfolttal szegényebb lesz a világ.
A Totalcar - e cikktől függetlenül is - sajnos egyre nyögvenyelősebb, egyre kevésbé szerethető (leszámítva a TCTV-t, amit élvezettel követek továbbra is), de persze azért éljen sokáig, még 120 évig legalább.
Igazán, ha azt az egy mondatot átfogalmazzuk mondjuk így: "Nem sok embernek fog hiányozni." akkor nem nagyon lehet ebbe a cikkbe belekötni. (szerintem)
Ettől születtek sokkal-sokkal trébb cikkek a Totalcaron egykor is.
Az ilyen cinikus, kibic - ráadásul hamis - mondatokért rühellem a Totalcart már egy jó ideje:
"Az elmúlt két évtizedet nézve nem valószínű, hogy a Lancia bárkinek is hiányozni fog. A márkanévhez kapcsolódó legendás műszaki innovációkra például az első nagy szériás V6-os motorra már alig emlékszik valaki, és a 80-as évek ralisikerei is a múlt ködébe vesznek."
Amennyire formabontó és szerethető volt egykor a Totalcar, mára annyira viszolyogtatóan szellemeskedő és ostoba egyik-másik firkász.
Abban az esetben, ha olyan turbo van a jarmuvon, ami be van kotve a vizkorbe, akkor ez igy van, ahogy a szaki mondta... pici motor, kis csiga, nyilvan sokszor melegedett fel es hult vissza....
(sajat tapasztalat csak egy grande puntorol van, az se sok.... azon csak a motorolaj ko:r volt bevezetve a feltoltobe... ) Siman lehet, hogy a turbinahazon van hajszalrepedes,belul, es onnan jut at a a viz ....
Ha, megosztod a tapasztalatokat es az eredmenyt, megkoszonom....
kb. ezer dolog lehet...de... kezdodo hengerfejesseg....amig nem valik akutta a problema, nem lesz latvanyos vizfogyasztas ...ha "kifele" lesz hengerfejes=nem kozvetlenul az egesterbe jut eloszor a viz, akkor sem tul latvanyos a mutatvany....
amit leirsz , azok alapjan , most _meg_ csak egy-egy csepp vizecske tavozik a kipufogon....latvanyos vizgoz formajaban...eloszor "fe'lmeleg" , azaz atmeneti homerseklet tartomanyban jut at a tomitesen vagy a hengerfej ontvenyen valahol (pl.hajszalrepedes) a wasser az egesterbe..... (ho''ta'gula's=a blokk +hf tomites + hengerfej nem 1utt tagul, egesterbol indul ki a motor hoje...ez terjed minden iranyba)....
jobb a bajt megelozni....
te vagy az elso tulaj? ertsd: nullkilometeres kora ota ,csak te hajtod a gepallatot? mert ha nem, akkor nem lehet tudni, hogy elotted mit kapott....?!
Adott egy 2010-es Lancia Delta, 1.4-es T-Jet motorral (120 LE). 3 hete járok vele és kb. 2-3x vettem észre olyan jelenséget, hogy a tükörbe nézve fehér füstfelhőt láttam a kocsi mögött. Mindig meleg motornál, volt, mikor gázadáskor, volt, mikor motorfékkel lejtőn gurulva. A gázadásosnál némi erőtlenséget is éreztem, ami 1-2 masodperc múlva megszűnt. A füstöt sem okádja folyamatosan, hanem ezeknél az eseteknél olyan volt, mintha "köpött" volna egy jó nagyot. Attól félek, hogy hengerfejes, de a hűtővíz nem fogy és tiszta, nem olajos, az olajtartály sapkája sem trutyis belül, pedig ezek alapvető tünetek, ha hűtővíz jut az égéstérbe.
Amúgy semmi mást nem veszek észre, jól megy a kocsi, a motor hangját alapjáraton szinte nem is hallani, pöccre indul.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Egy 96os 2.4 tds Kappám van és a gázadásnál a fordulat leesik. Ha elengedem és utánna megint rátaposok megy ahogy kell. Sajnos most állt kb 2 honapot mert egy fékrásegítőt kellett cserélnem és az auto külföldön van. Miután a szerelő kicserélte utánna jelentkezett a probléma. Előtte ilyet nem csinált és most vakarjuk a fejünket h mi lehet ez...
Nekem 1.9 JTD Lancia Lybrám van. Gondolom sokunknak ismerős a műszerfal alsó részének kátrányosodása. Hát 7 éve lassan hogy nagyon sok mindent kipróbáltam és semmi nem vált be, szerelők sem tudtak semmilyen megoldást találni rá. Gondoltam megosztom veletek, hogy a napokban megtaláltam a "csodaszert". Kb. fél órás mutatvány, nedves ronggyal kell utána letörölni csak a lemaródott kátrányfelületet. A képek magukért beszélnek, utolsó 2db a tisztítás után. Mivel nem üzletben kapható tisztítószerről van szó és nem is erre a célra fejlesztették ki, gondoltam kipróbálom a párom által árusított tisztítószert. Hangsúlyozom nem az üzleti és értékesítés a cél. De mivel üzletben nem kapható, másképp nem tudom ajánlani, rendelni tudtok. És egy 2ezer forintos tisztítószerről van szó, ami természetesen nem csak erre a célra való hanem másra is és nem egyszeri használatos. Nekem is nagy meglepetés volt mikor kipróbáltam elkeseredés és egy utolsó próbálkozás lehetőségeként. Természetesen nem egy házi készítésű termékről van szó! Akit érdekel és megér neki ennyit, keressen meg a gaspartamas79@gmail.com e-mail-ben.
Ugyanez a kocsi típus és ugyanez a hiba fordult elő nálam is. A turbó az oka, elvittem egy turbó szervizbe és 25-30ezer körül volt a tisztítása. Igaz ez 4 éve volt, de azóta lekopogom nem fordult elő ilyen. Remélem tudtam segíteni.
Van nekem egy 1.9 Jtd lybrám, ami néha azt csinálja, hogy elmegy az erő a kocsiból, nem húz. Benyomom a kuplungot, felpörgetem a fordulatot 2000 - 2500 -ra, elkezd füstölni és megjön az ereje, aztán húz mint az állat. Ha valakinek van valamilyen ötlete, azt megköszönöm.
Szintén zenész :-) . Márhogy én is "meglándzsásodtam". 1.8 dedra sw. Olyan amilyen (sajnos), de még egyben van. Olvasom a fórumot ezerrel, 16 év termése nem semmi.
Sok év után ismét szeretnék beköszönni. Annak idején a Dedra 1.6 SW kapcsán sok aktív és passzív segítséget kaptam Tőletek. A márka iránti vonzalmam nem változott, így 3 napja ismét lanciás lettem - bár ez már csak amolyan koca-Lancia: egy Voyager. Remélem, mire ezt elhordom, a Fiat ismét észbe kap és gyárt normális Lanciát, hogy legyen miből választanom (az Y se rossz, de 4 gyerek mellett nem alternatíva). Addig is őrizzétek a lángot! :-)
Hi. DeltaI-hez központi injektoros, 90 lovas dupla vezérműves motor váltóval, elektronikával komplett eladó 50e Ft-ért. Még az autóban van, de bármikor kiszerelhető. Üdv Kapi
Hengerfejes lett az autóm. 1991. Lancia delta 1.6 GTie. központi injektoros 90LE Mi kell hozzá? Komplett hengerfej tömítés készlet 20-30 ért vagy elég szokott lenni csak a szimpla hengerfej tömítés is pár ezerért?