Valamennyit segítene, ha a 10-es útról nem kéne az Árpád hídig menni kamionnal. Erre találták ki a 0-ás gyűrűt is, de nem zárták be. Éppen az a kis szakasz hiányzik a 10-es és a 11-es között.
A természetvédelem és főként az Üröm környékén lakók felháborodtak, hogy az orruk alá akarják vezetni a forgalmat. Menjen csak az más orra alatt!
Tervezték, hogy alagutat fúrnak. Ez valami útépítő betegség lehet - lásd még: 6-os. Vagy csak k-sok pénz van a fúrásban is.
Nézd, elég régóta élek itt, és bizony sokkal szarabb a közlekedés, mint volt. Ez igaz a kerékpárra, a tömegközlekedésre, és az autóra is. Abban igazad van, hogy nem jött el az apokalipszis, de amikor naponta 1-1,5 órát autózol 30 perc helyett, akkor az nem hosszútávon fenntartható helyzet.
Az ÚVH meletti híd azért nem téma, mert még nem jöttek rá, hogy mennyit lehet lopni hídépítéssel, illetve a puhos el van foglalva a különféle stadionokkal. Lehetne helyet találni, csak nincs rá akarat. Tudnék neked mutatni egy csomó olyan területet, ahol nem volt engedély semmilyen építésre, aztán mégis lett a zöld helyén egy bevásárlóközpont, egy lakópark, egy szálloda, stb. Pont így tudnának helyet találni egy hídnak is.
Attól lenne jobb az új hidak után, hogy rengeteg autó be sem jönne a város belsejébe, most viszont rá van kényszerítve. Budafokról, Budaörsről, átmenni Soroksárra, Kispestre, nagybani piacra, stb. 40-50 perc, mert végig kell menni a Rákóczi hídig, és onnan vissza. A 0-ás nem megoldás, mert állandó a dugó + a baleset, és hatalmas kerülő.
Északon ugyanez a helyzet, a kamionok, teherautók kénytelenek eljönni az Árpád-hídig, mert egyszerűen nincs lehetőségük másfelé menni. Az autósok alatt én nem csak a Suzukiban egyedül balfaszkodó népeket értem, hanem az áruszállítókat, szolgáltatókat, cégeknek, stb. is. Belőlük majdnem ugyanannyi van, mint a személyautókból, és ők célzottan mennek, nem az orruk után, bevásárolni. Miattuk kéne a kocasofőröket beengedni a Lánchídra, hogy "ne legyenek útban" és pont azért kéne északon és délen mentesítő híd, mert ők is útban vannak.
Az elmúlt pár hónapban egyáltalán nem lehetett használni a Lánchidat, mégsem jött az apokalipszis. Megoldódott, megoldották a drága autósok.
Az ÚVH melletti közúti híd vagy húsz éve téma, mégsem lett belőle semmi. Nem is nagyon lehet. A budai oldalon még csak-csak lehet helyet találni (pl. lebetonoznák az Aranyhegyi-patakot - bár épp most ültettek fiatal facsemetéket a partjára), de Újpesten a lakóházak kapujába vezetnék az áradatot. Szemernyi hely sincs ott. Ha lebontanának néhány tucat házat, akkor az oda zúduló autós tömeg tenné lehetetlenné az életet, közlekedést, mert van az Árpád út, a Váci út és a Bajcsy(?). Ezek most is eléggé tele vannak.
A Lánchídnál látszik, hogy nem halt meg a város másfél év alatt. Fordítva ez nem igaz. Még egy, vagy kettő, vagy három új híd csak annyit jelentene (megfelelő elvezetés nélkül), hogy pillanatok alatt ráállnának az autósok, mert rövidebb, mert szebb, mert stb., csak átérve nem jutnának sehova, mert ott már korábban is bedugult minden - mitől lenne jobb az új hidak után..?
Olvastam a blikkmag oldalon, hogy petíciózzunk a Lánchíd miatt, hogy az autók ne használhassák. Most komolyan, a kerékpáros klubnak nincs jobb dolga? Az, hogy lezárják az autók elől a Lánchidat, nettó faszság, mert csak még nagyobb dugót fog okozni az alatta-fölötte lévő hídaknál. Amíg nem épül meg az elkerülő teljesen, amíg nincs híd Budafok és Soroksár között, illetve a Megyeri út-Római között, addig a dugó nem szűnik meg, mert az autósok kénytelenek bejönni a városba. Nem hiszem el, hogy ezt egy kerékpáros ne tudná felfogni...
Felcsúton egy 80x50 méteres fedett, műfüves pálya épül az ifjú tehetségek számára, 825mFt költségvetésből. Mondjuk annyiból hogyan jön ki a gyep padlófűtése, lemaradt egy nulla a végéről? Mindegy, választásokig át lesz adva. Amúgy ez lesz a 11. focipálya az említett világvárosban...
Egyébként: Eisenkrammer cége tavalyi nettó árbevétele (Vuelta kft., ketten tulajdonosak) 394 878 016. Ez szép egy olyan cégnek, ami abból él, hogy kerékpárversenyt és ritmikus sportgimnasztika (nahát...) versenyt szervez.
A sok pénzekért felépített MVM Dome-ban meg lesz vagy 7 rendezvény a következő félévben (amik elfértek volna a BS-ben is), a többi 150 napon meg üresen fog állni...
Van bent teljes körű világítás, de még "finomhangolják" (több reflektor rossz helyre került, ill. nem működik...)
> A mellette lévő kutyafuttató sokkal igényesebb és jobban kialakított ... Átgondolatlan, elbaszott látványpékség
Ne legyünk teljesen igazságtalanok! Az eredeti terv az volt, hogy egy az osztrákoknál letárolt fapályát megvettek kb. 200m-ért és itthon egy tartós bérelt sport- vagy rendezvény-csarnokban, vagy akár üresen kongó pláza helyszínen akarták felácsolni. Azonban úgy jártak, mint a Szentcsalád, hogy senki se adott nekik helyet, se pénzért, se könyörgésre és végül az állatok között kötöttek ki. (A Bringaréna mögött lévő Flextronics gyár konkrétan sertéshízlaló telep volt 199*-ig.)
Láttam kívülről, hatalmas csalódás. A mellette lévő kutyafuttató sokkal igényesebb és jobban kialakított, mint a bringa. Az nem merült fel, hogy ki a ferde fasz fogja ezt kibérelni?
Így, hogy vannak konkrét adatok is, eléggé "érdekessé" válik az üzemeltetés kérdése. Napi 19000 forint az nem sok, de a melegebb időszakig kb. 2 millió forint. Mint tudjuk, a hazai kerékpársport nem gazdag sport. Eisi zsebből 90 milliót fizetett (Vuelta kft.) erre a szarra? Híresen nem pénzszóró ember...
Röplabda és ritmikus gimnasztika? Utóbbihoz annyit tudok hozzátenni, hogy egyi kollégám szállítja/építi a tornaszövetségnek a pályát, amin versenyeznek az rsg-s lányok. Párszor mentem én is pályát építeni, általában péntek/szombat vagy szombat/vasárnap van verseny, jellemzően iskolák tornatermében, amik olcsón bérelhetőek, viszont van bennük víz-villany-gáz-wc-öltöző ilyesmi. Szóval nem látom őket, mint célcsoportot, de hát nem értek hozzá.
Röplabda dettó: tornaterem-öltöző-miegyéb...
Kreszpálya: szinténdettó. Ki fogja odavinni a kisgyerekét, hogy belefagyjon a csarnokba?
Amatőrök: 5-10000 forint/óra? Azért, hogy hidegben-sötétben (világítás van, vagy majd süt a nap?) tekerjek? Rendszeresen vegyek föl kabátot-sapkát, ha elindulok az 50 méterre lévő wc-re?
Verseny esetén - bármilyen verseny - hogyan biztosítják az asztalokat, ahol a zsűri ül, az elektronikát, a székeket a nézőknek, a öltöző, bemelegítő helyiséget? A BringAréna sajtófotókon sörpadok és rakaszolható vendégszékek vannak, azokat valakinek telepíteni kell, majd elvinni az esemény vége után. Nem, a gondnokbéla nem fogja megcsinálni. Ha minden alkalommal külön kell bérelni, azt ki állja, belefér a napi 50000-be? Nem.
Átgondolatlan, elbaszott látványpékség, hátha pár hülye emiatt rájuk voksol. De ne legyen igazam.
Ma volt egy kvázi zártkörű, 30 főre regisztrált létesítmény bemutatás a kőbánya-újhegyi Bringarénában. Pár adat: a sátorral fedett fapálya egy üzemnapja 50eFt avagy óránként 6-10eFt, amikor nem üzemel is napi 15eFt+Áfa a fenntartása. Amatőrök általi használat várhatóan fejenként 5-10 eFt / óra lesz, beleértve a pályabringa bérlését is. Igyekeznek 5eFt felé tendálni, de 3eFt-os fitnesz-terem "spinning" árszintig nem tudnak lemenni. Egyidőben max. 20 versenyző vagy 10 amatőr lehet fent a 200m-es pályán, ahol a minimális dőlésszög 14 fok, a max. 50.3 fok és a min. sebesség 20, de inkább 25km/h (ha megcsúszol-lecsúszol, mindenképpen elesel, kipróbálták).
Tervezik a pénzszerzéshez, hogy a sátor közepén lévő betonplaccon a mini Kresz-tanoda mellé röplabda-pályát és két ritmikus gimnasztika szőnyeget alakítsanak ki, egyesületi bérbe adásra. Saját véleményem szerint ez kétséges, mert az említett sportokat tornadresszben űzik és egy szigetelés nélküli, nem fűthető csarnokban kinek lesz kedve csupasz fenékkel ugrálni? Röplabdához szerintem alacsony is a csarnok, a feszítő drótkötelek miatt, illetve kevés lesz az egy mosdó-konténer csapatsport létszámhoz.
Fűtési szezonon kívül, ápr15. - okt15. között meg akár a szabadban is lehet edzeni. A sátorban most hidegebb van, mint odakint, aminek szerintem az az oka, hogy a tető dupla ponyvája közé kb. 30 csiga-ventillátor fújja a légpárnát és azok miatt kavarog a benti levegő. Illetve a sátor oldalán körben csak egy szál ponyva van, nem is hézagmentes és nem igazán látni, miként lehetne utólag beszigetelni a szerkezetét.
Az az érzésem, hogy a tervezés és kivitelezés közti időben egekbe szállt építőipari árak miatt annyira kompromisszumos lett a létesítmény, ami további fejlesztés nélkül az eredeti célt kétségbe vonja, hogy kültéri edzésre alkalmatlan időjárásban is lehessen pályabringázni. (Igaz nem rajtuk múlott: Eisenkrammer Károly mondta, hogy egyáltalán a Bringaréna befejezéséhez a saját pénzét kellett betennie, azt nem írom ide mennyit konkrétan, de a földről szedtem fel az államat!)
Szalontay Sándor tudhatja a hőszigetelés csízióját, mert egész idő alatt egy szál tréningruhában állt bent - körülötte a látogatók pufajkásnak, Michelin-embernek öltözve. Pedig neki nem volt pályaedzése, csak dedikált és a kőbányai utánpótlást próbálta lebeszélni róla, hogy cyclo-computert bámuljanak a vezetőcsíkok helyett (de ők akkor nem tudják mennyivel tekernek ... a bringás ifjúság is kockul?)
Eisenkrammer Károly úr ma azt mondta, hogy a 2023-as TdH helyszíne "nagyon Nyugat-Magyarország" lesz.
A hivatalos útvonal bejelentés feb. végére várható - eredetileg jan. végén akarták, de szerepelne a menetvonalban egy trükk, ami sajna esélyes, hogy nem fog összejönni és amíg annak sorsa el nem dől, kivárnak. (A trükk mibenlétéről nem beszélt, talán egy osztrák átkelésre gondolhatott?)
Üzemanyag árak <--> versenyt kísérő kocsi karaván kérdésre annyit mondott, hogy hagyjuk a témát, vannak gondjaik, mert nagy kaliberű (Mol-szerű) szponzoruk nincs.
Szerinted az ide leírt véleményem kitaláció vagy személyes (csoportos) megtapasztalás. Illetve szerinted Haszi véleménye személyes megtapasztaláson alapul?
Én az E-bike variációt próbáltam, Jet Metál fekete színben. Pirosnál állva könnyebb fölvenni az ötöst a földről, mint a sima SUV fekete nem metálnál, de más előnyét nem láttam.
haha. ennek az autónak se stílusa, se relevanciája sem (bel)városi közlekedésben, parkolásban, sem terepen ... de legalább Porsche, és legalább jó olcsó.. :D
Kár, hogy eddig annyi fölösleges időt töltöttek szirszar nyeregcsövek, kormányok, csavarok tesztelésével, miközben a Porsche bármelyik paraszt bringás számára elérhető. Hiánypótló!
Egy ideje én nem szarakodok a ragasztgatással. Outin 1200-1800 között vettem eddig a belsőket, ha olyan, hogy muszáj, akkor csere, de amúgy meg defekttűrős külsőket használok. Volt korábban low-budget CST, egészen jó volt évekig, aztán az is megadta magát. Most hátul Conti Ultra van, elöl meg Gatorskin. (Bár mondjuk most épp nincs min használni, mert beteg a drótparipa