Keresés

Részletes keresés

henngergely Creative Commons License 2023.01.30 0 0 85992

Annyira nem szenzációs hír, de Peter Sagan bejelentette: az idény végén felhagy a World Tour szintű profi kerékpársporttal.

https://www.procyclingstats.com/rider/peter-sagan

SzeZo Creative Commons License 2023.01.05 0 0 85991

Valamennyit segítene, ha a 10-es útról nem kéne az Árpád hídig menni kamionnal. Erre találták ki a 0-ás gyűrűt is, de nem zárták be. Éppen az a kis szakasz hiányzik a 10-es és a 11-es között.

A természetvédelem és főként az Üröm környékén lakók felháborodtak, hogy az orruk alá akarják vezetni a forgalmat. Menjen csak az más orra alatt!

Tervezték, hogy alagutat fúrnak. Ez valami útépítő betegség lehet - lásd még: 6-os. Vagy csak k-sok pénz van a fúrásban is.

Előzmény: nscatto1 (85990)
nscatto1 Creative Commons License 2023.01.04 0 0 85990

Nézd, elég régóta élek itt, és bizony sokkal szarabb a közlekedés, mint volt. Ez igaz a kerékpárra, a tömegközlekedésre, és az autóra is. Abban igazad van, hogy nem jött el az apokalipszis, de amikor naponta 1-1,5 órát autózol 30 perc helyett, akkor az nem hosszútávon fenntartható helyzet. 

Az ÚVH meletti híd azért nem téma, mert még nem jöttek rá, hogy mennyit lehet lopni hídépítéssel, illetve a puhos el van foglalva a különféle stadionokkal. Lehetne helyet találni, csak nincs rá akarat. Tudnék neked mutatni egy csomó olyan területet, ahol nem volt engedély semmilyen építésre, aztán mégis lett a zöld helyén egy bevásárlóközpont, egy lakópark, egy szálloda, stb. Pont így tudnának helyet találni egy hídnak is.

 

Attól lenne jobb az új hidak után, hogy rengeteg autó be sem jönne a város belsejébe, most viszont rá van kényszerítve. Budafokról, Budaörsről,  átmenni Soroksárra, Kispestre, nagybani piacra, stb. 40-50 perc, mert végig kell menni a Rákóczi hídig, és onnan vissza. A 0-ás nem megoldás, mert állandó a dugó + a baleset, és hatalmas kerülő. 

 

Északon ugyanez a helyzet, a kamionok, teherautók kénytelenek eljönni az Árpád-hídig, mert egyszerűen nincs lehetőségük másfelé menni. Az autósok alatt én nem csak a Suzukiban egyedül balfaszkodó népeket értem, hanem az áruszállítókat, szolgáltatókat, cégeknek, stb. is. Belőlük majdnem ugyanannyi van, mint a személyautókból, és ők célzottan mennek, nem az orruk után, bevásárolni. Miattuk kéne a kocasofőröket beengedni a Lánchídra, hogy "ne legyenek útban" és pont azért kéne északon és délen mentesítő híd, mert ők is útban vannak. 

Előzmény: SzeZo (85989)
SzeZo Creative Commons License 2023.01.04 0 2 85989

Az elmúlt pár hónapban egyáltalán nem lehetett használni a Lánchidat, mégsem jött az apokalipszis. Megoldódott, megoldották a drága autósok.

Az ÚVH melletti közúti híd vagy húsz éve téma, mégsem lett belőle semmi. Nem is nagyon lehet. A budai oldalon még csak-csak lehet helyet találni (pl. lebetonoznák az Aranyhegyi-patakot - bár épp most ültettek fiatal facsemetéket a partjára), de Újpesten a lakóházak kapujába vezetnék az áradatot. Szemernyi hely sincs ott. Ha lebontanának néhány tucat házat, akkor az oda zúduló autós tömeg tenné lehetetlenné az életet, közlekedést, mert van az Árpád út, a Váci út és a Bajcsy(?). Ezek most is eléggé tele vannak.

 

A Lánchídnál látszik, hogy nem halt meg a város másfél év alatt. Fordítva ez nem igaz. Még egy, vagy kettő, vagy három új híd csak annyit jelentene (megfelelő elvezetés nélkül), hogy pillanatok alatt ráállnának az autósok, mert rövidebb, mert szebb, mert stb., csak átérve nem jutnának sehova, mert ott már korábban is bedugult minden - mitől lenne jobb az új hidak után..?

Előzmény: nscatto1 (85988)
nscatto1 Creative Commons License 2023.01.04 -1 1 85988

Olvastam a blikkmag oldalon, hogy petíciózzunk a Lánchíd miatt, hogy az autók ne használhassák. Most komolyan, a kerékpáros klubnak nincs jobb dolga? Az, hogy lezárják az autók elől a Lánchidat, nettó faszság, mert csak még nagyobb dugót fog okozni az alatta-fölötte lévő hídaknál. Amíg nem épül meg az elkerülő teljesen, amíg nincs híd Budafok és Soroksár között, illetve a Megyeri út-Római között, addig a dugó nem szűnik meg, mert az autósok kénytelenek bejönni a városba. Nem hiszem el, hogy ezt egy kerékpáros ne tudná felfogni...

nscatto1 Creative Commons License 2023.01.04 0 0 85987

De nem relatív nézem, hanem úgy, hogy 120 év után épült egy pálya, ami nem alkalmas arra, amire használni kéne. 

 

A puhos szar focibuzi, tehát focipálya épül mindenhová. 

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (85986)
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2023.01.03 0 0 85986

Mindent relatíve kell nézni:

 

https://index.hu/gazdasag/2023/01/03/futballpalya-felcsut-tao-tamogatas-akademia-mlsz/

 

Felcsúton egy 80x50 méteres fedett, műfüves pálya épül az ifjú tehetségek számára, 825mFt költségvetésből. Mondjuk annyiból hogyan jön ki a gyep padlófűtése, lemaradt egy nulla a végéről? Mindegy, választásokig át lesz adva. Amúgy ez lesz a 11. focipálya az említett világvárosban...

Előzmény: nscatto1 (85985)
nscatto1 Creative Commons License 2022.12.31 0 0 85985

Lefordítom: szar az egész. Remek. 

Egyébként: Eisenkrammer cége tavalyi nettó árbevétele (Vuelta kft., ketten tulajdonosak) 394 878 016. Ez szép egy olyan cégnek, ami abból él, hogy kerékpárversenyt és ritmikus sportgimnasztika (nahát...) versenyt szervez. 

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (85983)
NAR Creative Commons License 2022.12.30 0 0 85984

A sok pénzekért felépített MVM Dome-ban meg lesz vagy 7 rendezvény a következő félévben (amik elfértek volna a BS-ben is), a többi 150 napon meg üresen fog állni...

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (85983)
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2022.12.30 0 1 85983

> világítás van, vagy majd süt a nap?

 

Van bent teljes körű világítás, de még "finomhangolják" (több reflektor rossz helyre került, ill. nem működik...)

 

A mellette lévő kutyafuttató sokkal igényesebb és jobban kialakított ... Átgondolatlan, elbaszott látványpékség

 

Ne legyünk teljesen igazságtalanok! Az eredeti terv az volt, hogy egy az osztrákoknál letárolt fapályát megvettek kb. 200m-ért és itthon egy tartós bérelt sport- vagy rendezvény-csarnokban, vagy akár üresen kongó pláza helyszínen akarták felácsolni. Azonban úgy jártak, mint a Szentcsalád, hogy senki se adott nekik helyet, se pénzért, se könyörgésre és végül az állatok között kötöttek ki. (A Bringaréna mögött lévő Flextronics gyár konkrétan sertéshízlaló telep volt 199*-ig.)

Előzmény: nscatto1 (85982)
nscatto1 Creative Commons License 2022.12.27 -1 0 85982

Láttam kívülről, hatalmas csalódás. A mellette lévő kutyafuttató sokkal igényesebb és jobban kialakított, mint a bringa. Az nem merült fel, hogy ki a ferde fasz fogja ezt kibérelni? 

Így, hogy vannak konkrét adatok is, eléggé "érdekessé" válik az üzemeltetés kérdése. Napi 19000 forint az nem sok, de a melegebb időszakig kb. 2 millió forint. Mint tudjuk, a hazai kerékpársport nem gazdag sport. Eisi zsebből 90 milliót fizetett (Vuelta kft.) erre a szarra? Híresen nem pénzszóró ember...

 

Röplabda és ritmikus gimnasztika? Utóbbihoz annyit tudok hozzátenni, hogy egyi kollégám szállítja/építi a tornaszövetségnek a pályát, amin versenyeznek az rsg-s lányok. Párszor mentem én is pályát építeni, általában péntek/szombat vagy szombat/vasárnap van verseny, jellemzően iskolák tornatermében, amik olcsón bérelhetőek, viszont van bennük víz-villany-gáz-wc-öltöző ilyesmi. Szóval nem látom őket, mint célcsoportot, de hát nem értek hozzá.

Röplabda dettó: tornaterem-öltöző-miegyéb...

Kreszpálya: szinténdettó. Ki fogja odavinni a kisgyerekét, hogy belefagyjon a csarnokba?

 

Amatőrök: 5-10000 forint/óra? Azért, hogy hidegben-sötétben (világítás van, vagy majd süt a nap?) tekerjek? Rendszeresen vegyek föl kabátot-sapkát, ha elindulok az 50 méterre lévő wc-re? 

 

Verseny esetén - bármilyen verseny - hogyan biztosítják az asztalokat, ahol a zsűri ül, az elektronikát, a székeket a nézőknek, a öltöző, bemelegítő helyiséget? A BringAréna sajtófotókon sörpadok és rakaszolható vendégszékek vannak, azokat valakinek telepíteni kell, majd elvinni az esemény vége után. Nem, a gondnokbéla nem fogja megcsinálni. Ha minden alkalommal külön kell bérelni, azt ki állja, belefér a napi 50000-be? Nem. 

 

Átgondolatlan, elbaszott látványpékség, hátha pár hülye emiatt rájuk voksol. De ne legyen igazam. 

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (85981)
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2022.12.27 0 0 85981

Ma volt egy kvázi zártkörű, 30 főre regisztrált létesítmény bemutatás a kőbánya-újhegyi Bringarénában. Pár adat: a sátorral fedett fapálya egy üzemnapja 50eFt avagy óránként 6-10eFt, amikor nem üzemel is napi 15eFt+Áfa a fenntartása. Amatőrök általi használat várhatóan fejenként 5-10 eFt / óra lesz, beleértve a pályabringa bérlését is. Igyekeznek 5eFt felé tendálni, de 3eFt-os fitnesz-terem "spinning" árszintig nem tudnak lemenni. Egyidőben max. 20 versenyző vagy 10 amatőr lehet fent a 200m-es pályán, ahol a minimális dőlésszög 14 fok, a max. 50.3 fok és a min. sebesség 20, de inkább 25km/h (ha megcsúszol-lecsúszol, mindenképpen elesel, kipróbálták).

 

Tervezik a pénzszerzéshez, hogy a sátor közepén lévő betonplaccon a mini Kresz-tanoda mellé röplabda-pályát és két ritmikus gimnasztika szőnyeget alakítsanak ki, egyesületi bérbe adásra. Saját véleményem szerint ez kétséges, mert az említett sportokat tornadresszben űzik és egy szigetelés nélküli, nem fűthető csarnokban kinek lesz kedve csupasz fenékkel ugrálni? Röplabdához szerintem alacsony is a csarnok, a feszítő drótkötelek miatt, illetve kevés lesz az egy mosdó-konténer csapatsport létszámhoz.

Fűtési szezonon kívül, ápr15. - okt15. között meg akár a szabadban is lehet edzeni. A sátorban most hidegebb van, mint odakint, aminek szerintem az az oka, hogy a tető dupla ponyvája közé kb. 30 csiga-ventillátor fújja a légpárnát és azok miatt kavarog a benti levegő. Illetve a sátor oldalán körben csak egy szál ponyva van, nem is hézagmentes és nem igazán látni, miként lehetne utólag beszigetelni a szerkezetét.

Az az érzésem, hogy a tervezés és kivitelezés közti időben egekbe szállt építőipari árak miatt annyira kompromisszumos lett a létesítmény, ami további fejlesztés nélkül az eredeti célt kétségbe vonja, hogy kültéri edzésre alkalmatlan időjárásban is lehessen pályabringázni. (Igaz nem rajtuk múlott: Eisenkrammer Károly mondta, hogy egyáltalán a Bringaréna befejezéséhez a saját pénzét kellett betennie, azt nem írom ide mennyit konkrétan, de a földről szedtem fel az államat!)

 

Szalontay Sándor tudhatja a hőszigetelés csízióját, mert egész idő alatt egy szál tréningruhában állt bent - körülötte a látogatók pufajkásnak, Michelin-embernek öltözve. Pedig neki nem volt pályaedzése, csak dedikált és a kőbányai utánpótlást próbálta lebeszélni róla, hogy cyclo-computert bámuljanak a vezetőcsíkok helyett (de ők akkor nem tudják mennyivel tekernek ... a bringás ifjúság is kockul?)

Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2022.12.27 0 0 85980

Eisenkrammer Károly úr ma azt mondta, hogy a 2023-as TdH helyszíne "nagyon Nyugat-Magyarország" lesz.

 

A hivatalos útvonal bejelentés feb. végére várható - eredetileg jan. végén akarták, de szerepelne a menetvonalban egy trükk, ami sajna esélyes, hogy nem fog összejönni és amíg annak sorsa el nem dől, kivárnak. (A trükk mibenlétéről nem beszélt, talán egy osztrák átkelésre gondolhatott?)

 

Üzemanyag árak <--> versenyt kísérő kocsi karaván kérdésre annyit mondott, hogy hagyjuk a témát, vannak gondjaik, mert nagy kaliberű (Mol-szerű) szponzoruk nincs.

Laborzona Creative Commons License 2022.12.24 0 0 85979

Szerinted az ide leírt véleményem kitaláció vagy személyes (csoportos) megtapasztalás. Illetve szerinted Haszi véleménye személyes megtapasztaláson alapul?

Előzmény: nscatto1 (85972)
nscatto1 Creative Commons License 2022.12.24 0 0 85978

Boldog Karácsonyt!

 

Di2-őt mindenkinek:)))

Laborzona Creative Commons License 2022.12.23 0 0 85977

Akkor pontosítanék, az elmúlt pár hónapban…

Előzmény: nscatto1 (85976)
nscatto1 Creative Commons License 2022.12.22 0 0 85976

Hali! BG fit. Pénzmatatás földről biciklin állva menet közben. Pedálállítás. Nyereg orra pozíciója. Aerováz vs. könyök. 

Előzmény: nscatto1 (85975)
nscatto1 Creative Commons License 2022.12.22 0 0 85975

Hali! Igen.

Előzmény: Laborzona (85973)
Laborzona Creative Commons License 2022.12.22 0 0 85974
Előzmény: _Haszi_ (85968)
Laborzona Creative Commons License 2022.12.22 0 0 85973

Idéznéd azt a hozzászólást amiben véleményt fogalmaztam meg?

Előzmény: nscatto1 (85972)
nscatto1 Creative Commons License 2022.12.22 0 0 85972

Szia! Szerintem ez egy nyilvános fórum. Szerintem még az is lehet, hogy Haszi sem kérdezte a véleményedet...

Előzmény: Laborzona (85971)
Laborzona Creative Commons License 2022.12.22 0 0 85971

Szia! Szerintem nem a te véleményedet kérdeztem…

 

Előzmény: nscatto1 (85970)
nscatto1 Creative Commons License 2022.12.21 0 0 85970

Én az E-bike variációt próbáltam, Jet Metál fekete színben. Pirosnál állva könnyebb fölvenni az ötöst a földről, mint a sima SUV fekete nem metálnál, de más előnyét nem láttam.

Előzmény: Laborzona (85969)
Laborzona Creative Commons License 2022.12.20 0 0 85969

Szia! Konkrétan melyik kivitelt próbáltad az általad említett terepeken?

 

Előzmény: _Haszi_ (85968)
_Haszi_ Creative Commons License 2022.12.20 0 0 85968

haha. ennek az autónak se stílusa, se relevanciája sem (bel)városi közlekedésben, parkolásban, sem terepen ... de legalább Porsche, és legalább jó olcsó.. :D

Előzmény: nscatto1 (85967)
nscatto1 Creative Commons License 2022.12.12 0 0 85967

Végre a blikk tesztje nem valami marketinges humbug újfajta vázanyagról vagy fejlesztett kerékről, hanem a mindenki által várt úttörő bors:

 

https://bikemag.hu/magazin/az-uttoro-husz-eves-a-porsche-cayenne/#top_ankor

 

Kár, hogy eddig annyi fölösleges időt töltöttek szirszar nyeregcsövek, kormányok, csavarok tesztelésével, miközben a Porsche bármelyik paraszt bringás számára elérhető. Hiánypótló!

_Haszi_ Creative Commons License 2022.11.18 0 0 85966

Egy ideje én nem szarakodok a ragasztgatással. Outin 1200-1800 között vettem eddig a belsőket, ha olyan, hogy muszáj, akkor csere, de amúgy meg defekttűrős külsőket használok. Volt korábban low-budget CST, egészen jó volt évekig, aztán az is megadta magát. Most hátul Conti Ultra van, elöl meg Gatorskin. (Bár mondjuk most épp nincs min használni, mert beteg a drótparipa

Előzmény: orygabor (85962)
orygabor Creative Commons License 2022.11.18 0 0 85965

Tip-top? Annak elég 5 perc.

Előzmény: SzeZo (85964)
SzeZo Creative Commons License 2022.11.18 0 0 85964

Persze. Kivételesen készletet vettem, abban volt olyan smirgli, aminek a másik fele valami kemény gumi.

A ragacs felkenése után kb. negyed óra száradási időt tartottam.

Ha arra gondolok, hogy régen belsőből kivágott foltokat raktam fel és működtek...

Előzmény: orygabor (85963)
orygabor Creative Commons License 2022.11.18 0 1 85963

Megcsiszolod a ragasztás előtt a gumit?

Előzmény: SzeZo (85959)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!