Akkumulátor vásárlás előtt állok, mivel nem vagyok képben, tanácsot szeretnék kérni. Arizona BLW 48V típusú elektromos kerékpárhoz, milyen aksit és honnan vásároljak? Az előző szett kb. 1 évet bírt, napi kb. 10km használat mellett, hogy milyen aksi volt nem tudom, mivel egy szerelő építette be. A kerékpárt édesapám használja bevásárlás céljából. Normális ez, hogy ennyit bír egy aksi szett, ami kb. 50.000Ft-ba került? Naponta volt töltve minden használat után. Előre is köszönöm a segítséget!
Én meg grátisz egy bringa akkut cellázok éppen újra. 10s4p, 2500 mAh névleges cellákból. Feltöltöttem, majd 4,5A körül (3 db 12V 55W autó izzó sorba kötve) kisütöttem, a BMS 30V körül kikapcsolt nagyon helyesen. 300 Wh körül teljesített, és 480 Wh lesz az újonnan beszerzett LG ...-MJ1 cellákkal (na ezt a tulaj kell, hogy fizesse).
Ne haragudjatok, de lenne egy kérdésem. Rendszeresen találkozom sétáim során egy rekumberes delta járgányt. Valószínüleg haázi készítés lehet. Elöl egy kerék, abban egy motor, valószínüleg BionX, a hapsi mögött két kerék megy 60#60#40 cm fadoboz a cuccnak, meg szerintem az aksinak. Szerintem messze veri a 25 m/h, de a 40-t is, ha nincs sok kanyer. Az is lehet, hogy mind a 3 kerék motorizált. Vajon mekkora teljesítmény kell ilyenhez 45 km/h-ra?
110 kg 71 év, nekem jól jön ez amikor megyek hegyre a Börzsönyben. Hegyre fel nehéz elindulni, be kell váltani előzesen a megfelelő lánckerékre, húzni a gázt és felpattanni a bringára. Ezzel stabil, enélkül nem stabil.
Itt ha jól olvasom, a bérelhető rollereket tiltják be, nem magát a rollert.
Sajnos el tudom képzelni, hogy van alapja. Elég csak a fővárosban látni miket művelnek időnként a bérelt rolleresek (meg a nem béreltek is).
Talán nem betiltani kellene, hanem mondjuk bizonyos dolgokhoz kötni, és ha nem úgy van, nem megfelelően használják akkor következetesen büntetni.
Szerintem tök jó dolog a roller használata, az viszont tényleg szom9orú, hogy a roller használók egy részének fogalma sincs mi az hogy KRESZ vagy szabályosan közlekedni.
meg ugyanakkor az is benne van, ha látsz egy rollerest bringást szabálytalankodni, ráhúzzák általánosan hogy hülye rolleres, bringás.
Az autók meg tényleg nem kicsit foglalják a helyet egy lakott településen, főleg egy nagyvárosban
A hollandok már a biciklibe fulladnak bele :) Töb ezer férőhelyes bicikliparkolóházakat építgetnek, sőt a csatornákat is beparkolóhajózzák. Az egyébként nem is hülyeség, nálunk is meg lehetne csinálni ott ahol van a városban átfutó csatorna, főleg, ha városközponti-rendezvényterület melletti. Dehát akkor nem lehet betonozni annyit és a vízkezelő szeme fog felcsillanni a mederhasználati lehúzással.
Ha mindenki motorral, biciklivel, rollerrel közlekedne, megoldódna a problémájuk, az tény! Mindenki autópárti, presztízs kérdés! Ahol nincs lóvé, ott az, hogy attól függetlenül akkor is legyen autó, ahol van lóvé ott az, hogy milyen! A "van lóvé" az nem ott kezdődik, ahol nálunk! Ahol náluk "van lóvé", ott még a magyar kuporgatja, hogy majd legyen akkor, ha beütne a sz-r! Csoda, hogy nem haltak éhen a covid alatt! :)
Málta elég "speciális" ami a közlekedést illeti. Rengetegen vannak beszorulva a szigetre, értsd akkora kb. a sziget mint Tolna megye, viszont a lakosok száma kétszer annyi, mint Tolna megye lakossága (alapjáraton, a turistákat leszámítva), és szinte mindenkinek van autója és/vagy motorja, szóval nem egy családnak, hanem egy családon belül is mindenkinek. A városok baromira zsúfoltak! Az utak a rengeteg parkoló autó miatt szintén zsúfoltak. Hiába van mindenhol kialakítva kvázi egy parkoló "sáv", de az mégiscsak az út eredeti szélességéből vesz el, így ezek mellett a parkoló autók mellett épp hogy elfér két autó, nem hogy még oda bekeveredjen negyediknek egy roller is! A járdák olyan keskenyek, hogy azon libasorban lehet max. közlekedni. Ha nálunk gondot okoz az elektromos roller, akkor ott katasztrófa! Tudomásom szerint a vezetési kultúra, avagy kulturálatlanság az a magyarhoz úgy viszonyul, mint a magyar a némethez!
Málta márciustól betiltja a bérelhető elektromos rollereket az országban a gyalogosoknak okozott kellemetlenségek miatt - közölte a máltai közlekedési minisztérium pénteken.
A döntést a "tűrhetetlen visszaélések" miatt hozták meg - fogalmazott Aaron Farrugia közlekedési miniszter.
"Az elektromos rollerekkel kapcsolatos szabálysértések annyira gyakoriak, hogy a rendőrök számának egyik napról a másikra történő megemelése sem oldotta volna meg a problémát" - közölte a miniszter egy sajtóeseményen.
Jó-jó, nem az elnevezés érdekel. Láttam, hogy tekerés nélkül ment valaki a bicajjal, csak azt nem láttam, hogyan indult. Ráült és húzott egy kövéret és ment? Valami kínai bicaj volt pedállal...