Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Pepe9111 Creative Commons License 2017.12.16 0 0 7020

először csak pucold ki! legtöbbször csak a fúvóka tömődik el!

Előzmény: Csernaburczky Zoltán (7019)
Csernaburczky Zoltán Creative Commons License 2017.12.15 0 0 7019

Sziasztok!

Sajna még nem volt időm szétszedni,de a 2 ünnep között neki feszek!Amugy még azt vettem észre,hogy ha csak kb. a negyedéig húzom ki a szívatót,akkor pár másodperc után helyre áll és szépen jár a motor (még ha hideg is)!Viszont ha teljesen visszatolom,ismét dadog!Szerintetek ha kipucolom,vagy ha veszek hozzá egy karburátor felújító készletet,az megoldja a gondot?

piki24 Creative Commons License 2017.12.11 0 0 7018

Sziasztok!
Van egy Fiat Uno 1.0 ie. 97-es évjáratu autom. Amiben a hőfok mutató óra nincs benne csak egy visszajelzö égö. Viszont van egy másik óracsoportom amiben van hőfokjelző. Ezt át lehet e építeni abba amiben nincs, illetve egyből működik e? Vagy kell hozzá gombát, esetleg érzékelőket cserélni, plusz kábeleket behúzni? Köszi!

Pepe9111 Creative Commons License 2017.12.10 0 0 7017
Előzmény: Csernaburczky Zoltán (7013)
Pepe9111 Creative Commons License 2017.12.10 0 0 7016

Hidegen a benzin egy része kicsapódik a hengerben, így hirtelen gázadásra elszegényedik  benzin - levegő keverék. Amikor a  gázra lépsz, a gyorsító rendszer plusz benzint spriccel be  karburátor torkába, így kompenzálod  hideg hatását. 

Ha a spricni, vagy a fúvóka eldugul, akkor rángatni fog .

ami ritka, de még előfordolhat, hogy, esetleg elfárad, repedt a gyorsító membrán

Előzmény: Pepe9111 (7015)
Pepe9111 Creative Commons License 2017.12.10 0 0 7015

Karburátoros, - gondolom -,a szívó miatt...

Gyorsító fúvók tisztítás, esetleg membrán csere.

Előzmény: Csernaburczky Zoltán (7004)
GYURMA 944 Creative Commons License 2017.12.03 0 0 7014

Ok!

 

Várom!

A karburátorról és beállításairól, működéséről nagyon sokat tudnék írni. Azért kérdeztem, merre laksz, mert egyszerűbb lenne megcsinálnom. :-)

Sok sikert!

Előzmény: Csernaburczky Zoltán (7013)
Csernaburczky Zoltán Creative Commons License 2017.12.02 0 0 7013

Óóó ez egy igazi olasz csődör!Gyári 4 sebesség,45 Le....Imádom!!!

Igen,az lesz a következő!Egy csövet már találtam,ami lehetne jobb is,de nincs csere csövem még!A többit még nem néztem,de az lesz a következő!Ezek után én is a karbira gyanakodok,de a megerősítés kellett hogy neki lássak majd!Köszi tényleg a segítséget!Majd megírom mi lett belőle!

GYURMA 944 Creative Commons License 2017.12.02 0 0 7012

Szia!

 

Indukciós és karburátoros?  Az miféle?

Na akkor a karbit szét kell szerelni és az összes fúvókát ki kell pucolni.

A szívótorokra menő kis csöveket megnézni, hogy nem hasadtak-e ki, mert ott falsot szívhat.

Utána nézd meg, hogy milyen!

 

 

 

Előzmény: Csernaburczky Zoltán (7011)
Csernaburczky Zoltán Creative Commons License 2017.12.02 0 0 7011

Na hát teljesen szétszedtük apával,és nem megszakítós hanem induktív jeladós! Így csak egy nagy takarítás és olajzás után minden vissza ment a helyére!Nem próbáltam ki menet közben,majd kiderül!Viszont szépen indul,és talán szebben is jár,de ebben nem vagyok biztos....Azért nagyon szépen köszönöm a segítséget!

GYURMA 944 Creative Commons License 2017.12.01 0 0 7010

Ok!

 

De, ha még nem csináltál ilyet, akkor kérj meg valakit, mert a gyújtást elég könnyű elpiszkálni!

Az a baj, hogy tőlem messze laksz.

Előzmény: Csernaburczky Zoltán (7009)
Csernaburczky Zoltán Creative Commons License 2017.11.30 0 0 7009

Uhh ez nem hangzik egyszerűnek,de a hétvégén neki esek és megcsinálom!Nagyon szépen köszönöm a segítséget!Amint lesz fejlemény írok! :D

GYURMA 944 Creative Commons License 2017.11.30 0 0 7008

Üdv!

 

Ha megszakítós a gyújtás, akkor utógyújtásod van. Vagyis a megszakító elkopott és kicsi a hézag is, meg később is nyit. Állítsd sz elosztótengelyét a főtengely forgatásával oda, ahol a lagnegyobb a nyitása a megszakítónak és ott állítsd be a megszakító hézagot 0,4mm-re!

Ezután a főtenglyt tekerd forgás irányban és keresd meg az ékszíjtárcsán a jelölést, majd ezt a jelet tekerda holtpont előtti jelre, ami a vezérműfedélen van. Két jel van. Az első a forgás irányában a gyújtás pontja, a következő a 0, holtpont.

Az első jelre állítsd! 

Valószínű, hogy a kopás miatt utógyújtása van!

 

Előzmény: Csernaburczky Zoltán (7007)
Csernaburczky Zoltán Creative Commons License 2017.11.30 0 0 7007

Na hát nem változott semmi!Ugyan az a tünet!Ha fordulat van nincs gond,de alapjáraton vagy ha a szívató ki van húzva,dadog!Ha teljesen ki van húzva a szívató meleg motornál is olyan,mintha nem tudna felpörögni!Mintha dugulás lenne.....Már nem tudom :(

Csernaburczky Zoltán Creative Commons License 2017.11.29 0 0 7006

Helyileg Debrecen ha arra érted!Amúgy teremgarázs!

Ma fogtam magam és kicseréltem az elosztó fedelet meg a gyújtókábeleket!Egyenlőre jónak tűnik,de majd reggel mutatja meg magát!Eléggé kíváncsi vagyok rá!Volt már hasonló tünetes autód?

 

GYURMA 944 Creative Commons License 2017.11.29 0 0 7005

Heló!

 

Hol van az autó?

Előzmény: Csernaburczky Zoltán (7004)
Csernaburczky Zoltán Creative Commons License 2017.11.28 0 0 7004

Sziasztok!

Van egy 91-es 1.0 benzines 2es Unom! Olyan problémám lenne,hogy alapjáraton hidegen nagyon dadog a motor!Szépen beindul,szépen jár,de amint megmozdul az autó,szinte le akar fulladni tökig kihúzott szívatóval!És amig be nem melegszik,nem is változik!Mondjuk melegen se az igazi!Most cseréltem benne 4 db gyertyát,de megmaradt a tünet!Tudnátok segíteni?Valakinek ötlet?kl

Köszi előre is!

pityu234 Creative Commons License 2017.10.18 0 0 7003

Helo! Uno 1.5 ie sx-hez keresek L Jetronicos kábelköteget,az ecu- tól  kiindulót,ha van valakinek kérem jelezze árral együtt.Ecu szám 280 000 223

PET SHOP BOY Creative Commons License 2017.09.25 0 0 7002

Köszi ;)

Pepe9111 Creative Commons License 2017.09.24 0 0 7001

a kuplung csak egy példa, de a féltengelyeknél is ez volt :( Egy próbát megér. az biztos, hogy az Mk2 féltengely másféle.

Előzmény: Pepe9111 (7000)
Pepe9111 Creative Commons License 2017.09.24 0 0 7000

Az alap 1.1 MK1-ben háromféle kuplung kit volt, ahogy épp jött a beszállítótól :(

marad a minta utáni keresgélés

Előzmény: PET SHOP BOY (6999)
PET SHOP BOY Creative Commons License 2017.09.22 0 0 6999

Köszi!
Sajnos nem pesti vok!
Csak azért kérdeztem mert van egy forgalomból kivont 1.3 uno és az én benzinesem 1.0-somba valószínű féltengelyt kéne cserélni!
Köszönöm szépen azért ;)

 

Előzmény: GYURMA 944 (6998)
GYURMA 944 Creative Commons License 2017.09.22 0 0 6998

Szia!

 

Ebben nem tudok Neked segíteni, de az elmúlt hetekben több Punto-t is féltengelyeztem és azt lehet mondani, hogy ahány autó, annyi féltengely. A hossza is más, a csillagok bordástengelye is, ( 20,21,22, a csillagok átmérője is. 

Vidd a mintát!

Ha pesti vagy, akkor a Paulovics bontót tudom ajánlani.

Nagyon lelkiismeretes a tulaj és addig keresgél, amíg nem talál megoldást.

Az árak meg a fele, vagy akár a negyede is az új alkatrészeknek.

 

http://paulovics.hu/

Előzmény: PET SHOP BOY (6997)
PET SHOP BOY Creative Commons License 2017.09.22 0 0 6997

Sziasztok!
Az 1.3 dizel Uno  féltengely jó az 1.0 benzines Unohoz?

 

Dollar87 Creative Commons License 2017.09.05 0 0 6996

basszus csak visszább kellett volna olvasnom... bocsi!

 

Dollar87 Creative Commons License 2017.09.05 0 0 6995

Szia!

Bocsi a félig offos kérdésért, de ugyan ilyen trafós az én csodám is, viszont nekem a gyertyapipába az érintkezők porladtak el, cserébe égen - földön nem találok hozzá komplett gyertya kábel szettet.. tudnál benne segiteni, hogy hol sikerült beszerezni??

 

Előre is örök hálám!

Előzmény: YaMis47 (6989)
YaMis47 Creative Commons License 2017.08.16 0 0 6994

...még nem kiabálom el, de ma kb. 55 km-t tettem meg, elég vegyes forgalmi viszonyok között és lassan ki merem mondani, hogy a gyújtótrafó volt a hibás.

...pöccre indul, egyenletesen jár hidegen melegen, húz mint a 424-s és megy mint a golyó ...

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.08.14 0 0 6993

A nagyfeszültség ott üt át ahol neki a legkönnyebb.

Amikor a gyertyánál rossz volt az érintkezés, le is esett a "pipa" akkor a hengeren belül biztosan nem volt szikra. A nagyfesz ilyenkor is le akar épülni és valahol átüt. Te esetedben nagy valószínűséggel a trafón belül ütött át és zárlatot okozott a primer és a szekunder tekercs között.

Ha van kedved méricskélni akkor: mindegyik bemenő és mindegyik kimenő csatlakozó között mérj ellenállást minél nagyobb méréshatárban. Jó trafó esetén mindenhol szakadást, végtelen ellenállást kell mérni. Ha mérhető érték van akkor ott a hiba. Legjobb üzemmeleg (gyakorlatilag forró) állapotban mérni. Nem javítható.

Mint már mondtam más hiba is lehet.

Előzmény: YaMis47 (6992)
YaMis47 Creative Commons License 2017.08.14 0 0 6992

Kedves Kugler Kábel!

Köszönöm a gyors választ, valami hasonlót tudtam meg a trafóról akkor, amikor egy fordulatszám kijelzőt szerettem volna bekötni, de sajna nincs kapcsolási rajzom és a rövidtávú memória egységem is már vacakol.

A kocsi 17 éves lesz novemberben, ennek a szegénynek én csak 3 éve próbálok gazdája lenni.

A korábbi egyetlen tulaj gondoskodása csak annyi volt, hogy legtöbbször garázsban pihente ki a 140 kilós vezető súlyát.

..ja és ezért csak imitt-amott volt rozsdás, de a sebváltóból úgy kellett kiimádkozni a szutykot, ami olaj gyanánt volt benne.

Most terveztem, hogy a kormány-geometriához tartozó dolgokat a féltengelyekkel egy szakműhelyben kicseréltetem, mert műszakin már szóltak, hogy valamilyen tengely már kicsit lóg.( 132 ezer van benne, óra szerint )

Már mindent újra cseréltem, ami a nyugdíjamba belefért, a fékrendszerektől a felfüggesztésektől, csapágyakig, de a gyújtási részhez nem nyúltam, csak gyertyákat cseréltem.

A szikráztatáson és a kínzáson nem tudom mit kell értenem, de a 4-esen mentem a 60 km-s korlátozás szakaszán, 120 fokos melegben, amikor egy pillanatra kijelzett a "spriccelős" lámpácska és kicsit erőtlenné vált a motor, megállni lehetetlen volt, de a lámpa már nem jelzett, ezért mintegy 20 km-t még mentem tovább.

Odaérve találtam meg a hibát, hogy lóg a levegőben a pipa, leesett a trafóról, a belső része szétrohadva kettétörve.

A többit már korábban leírtam.

Most, hogy "piszkálom" láttam, hogy minden belső része a pipáknak korrodálódott, zöld trugyis volt, tehát ezeket is kellett volna néha ellenőrizni, lekezelni (?)... ez lett a vége.

Van most két helyen is hirdetve használt trafó, veszek egyet 3 ezer+ posta... azt reménykedek.

A további gondom, hogy ugyan így, nem nyúltam még a generátorhoz és az önindítóhoz sem, kérdésem, hogy nem volna-e illendő kicsit kitisztítani, karban tartani (?) vagy várjam meg, amíg szétesik ?

Többször hallottam már, hogy "minek hozzányúlni, ha jó és működik!"

Korábban a használt KGST-s kocsijaimon, mikor hozzám kerültek, ezt mindig megtettem.

Mindent köszönök.

Mis.

Törölt nick Creative Commons License 2017.08.13 0 0 6991

Üdv!

Az 1 - 4 és a 2 - 3 egyszerre ad szikrát. A trafó úgy működik hogy a középső bemenőre kap +12V-ot, az egyik szélső kapja az ECU-ból az 1-4, a másik a 2-3 henger vezérlő impulzusát. Ezeket az impulzusokat az ECU a főtengely jeladó (felső holtponti jeladó) jele alapján képzi.

Ha bárhol van szikra akkor a +12V biztosan meg van és a jeladó is ad jelet. A trafó legtöbbször úgy romlik el hogy az egyik pár nem ad szikrát, de előfordulhat hogy úgy ég át a szekunder oldal szigetelése hogy a párból az egyik kimenet jó. Ha a nem belevaló kábelekkel és a "szikráztatásokkal" sokat "kínoztad" a trafót akkor lehet hogy ez történt. Persze lehet egyéb hiba is.

Megjegyzem hogy a lengyel gyújtókábel gyártó ehhez a típushoz három minőségben gyárt kábelt, Amit vettél az a leggyengébb, ez még nem volt a kezemben, de ezzel is menni kéne az autónak.

Előzmény: YaMis47 (6989)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!