Sajna még nem volt időm szétszedni,de a 2 ünnep között neki feszek!Amugy még azt vettem észre,hogy ha csak kb. a negyedéig húzom ki a szívatót,akkor pár másodperc után helyre áll és szépen jár a motor (még ha hideg is)!Viszont ha teljesen visszatolom,ismét dadog!Szerintetek ha kipucolom,vagy ha veszek hozzá egy karburátor felújító készletet,az megoldja a gondot?
Sziasztok! Van egy Fiat Uno 1.0 ie. 97-es évjáratu autom. Amiben a hőfok mutató óra nincs benne csak egy visszajelzö égö. Viszont van egy másik óracsoportom amiben van hőfokjelző. Ezt át lehet e építeni abba amiben nincs, illetve egyből működik e? Vagy kell hozzá gombát, esetleg érzékelőket cserélni, plusz kábeleket behúzni? Köszi!
Hidegen a benzin egy része kicsapódik a hengerben, így hirtelen gázadásra elszegényedik benzin - levegő keverék. Amikor a gázra lépsz, a gyorsító rendszer plusz benzint spriccel be karburátor torkába, így kompenzálod hideg hatását.
Ha a spricni, vagy a fúvóka eldugul, akkor rángatni fog .
ami ritka, de még előfordolhat, hogy, esetleg elfárad, repedt a gyorsító membrán
Óóó ez egy igazi olasz csődör!Gyári 4 sebesség,45 Le....Imádom!!!
Igen,az lesz a következő!Egy csövet már találtam,ami lehetne jobb is,de nincs csere csövem még!A többit még nem néztem,de az lesz a következő!Ezek után én is a karbira gyanakodok,de a megerősítés kellett hogy neki lássak majd!Köszi tényleg a segítséget!Majd megírom mi lett belőle!
Na hát teljesen szétszedtük apával,és nem megszakítós hanem induktív jeladós! Így csak egy nagy takarítás és olajzás után minden vissza ment a helyére!Nem próbáltam ki menet közben,majd kiderül!Viszont szépen indul,és talán szebben is jár,de ebben nem vagyok biztos....Azért nagyon szépen köszönöm a segítséget!
Ha megszakítós a gyújtás, akkor utógyújtásod van. Vagyis a megszakító elkopott és kicsi a hézag is, meg később is nyit. Állítsd sz elosztótengelyét a főtengely forgatásával oda, ahol a lagnegyobb a nyitása a megszakítónak és ott állítsd be a megszakító hézagot 0,4mm-re!
Ezután a főtenglyt tekerd forgás irányban és keresd meg az ékszíjtárcsán a jelölést, majd ezt a jelet tekerda holtpont előtti jelre, ami a vezérműfedélen van. Két jel van. Az első a forgás irányában a gyújtás pontja, a következő a 0, holtpont.
Na hát nem változott semmi!Ugyan az a tünet!Ha fordulat van nincs gond,de alapjáraton vagy ha a szívató ki van húzva,dadog!Ha teljesen ki van húzva a szívató meleg motornál is olyan,mintha nem tudna felpörögni!Mintha dugulás lenne.....Már nem tudom :(
Helyileg Debrecen ha arra érted!Amúgy teremgarázs!
Ma fogtam magam és kicseréltem az elosztó fedelet meg a gyújtókábeleket!Egyenlőre jónak tűnik,de majd reggel mutatja meg magát!Eléggé kíváncsi vagyok rá!Volt már hasonló tünetes autód?
Van egy 91-es 1.0 benzines 2es Unom! Olyan problémám lenne,hogy alapjáraton hidegen nagyon dadog a motor!Szépen beindul,szépen jár,de amint megmozdul az autó,szinte le akar fulladni tökig kihúzott szívatóval!És amig be nem melegszik,nem is változik!Mondjuk melegen se az igazi!Most cseréltem benne 4 db gyertyát,de megmaradt a tünet!Tudnátok segíteni?Valakinek ötlet?kl
Köszi! Sajnos nem pesti vok! Csak azért kérdeztem mert van egy forgalomból kivont 1.3 uno és az én benzinesem 1.0-somba valószínű féltengelyt kéne cserélni! Köszönöm szépen azért ;)
Ebben nem tudok Neked segíteni, de az elmúlt hetekben több Punto-t is féltengelyeztem és azt lehet mondani, hogy ahány autó, annyi féltengely. A hossza is más, a csillagok bordástengelye is, ( 20,21,22, a csillagok átmérője is.
Vidd a mintát!
Ha pesti vagy, akkor a Paulovics bontót tudom ajánlani.
Nagyon lelkiismeretes a tulaj és addig keresgél, amíg nem talál megoldást.
Az árak meg a fele, vagy akár a negyede is az új alkatrészeknek.
Bocsi a félig offos kérdésért, de ugyan ilyen trafós az én csodám is, viszont nekem a gyertyapipába az érintkezők porladtak el, cserébe égen - földön nem találok hozzá komplett gyertya kábel szettet.. tudnál benne segiteni, hogy hol sikerült beszerezni??
...még nem kiabálom el, de ma kb. 55 km-t tettem meg, elég vegyes forgalmi viszonyok között és lassan ki merem mondani, hogy a gyújtótrafó volt a hibás.
...pöccre indul, egyenletesen jár hidegen melegen, húz mint a 424-s és megy mint a golyó ...
A nagyfeszültség ott üt át ahol neki a legkönnyebb.
Amikor a gyertyánál rossz volt az érintkezés, le is esett a "pipa" akkor a hengeren belül biztosan nem volt szikra. A nagyfesz ilyenkor is le akar épülni és valahol átüt. Te esetedben nagy valószínűséggel a trafón belül ütött át és zárlatot okozott a primer és a szekunder tekercs között.
Ha van kedved méricskélni akkor: mindegyik bemenő és mindegyik kimenő csatlakozó között mérj ellenállást minél nagyobb méréshatárban. Jó trafó esetén mindenhol szakadást, végtelen ellenállást kell mérni. Ha mérhető érték van akkor ott a hiba. Legjobb üzemmeleg (gyakorlatilag forró) állapotban mérni. Nem javítható.
Köszönöm a gyors választ, valami hasonlót tudtam meg a trafóról akkor, amikor egy fordulatszám kijelzőt szerettem volna bekötni, de sajna nincs kapcsolási rajzom és a rövidtávú memória egységem is már vacakol.
A kocsi 17 éves lesz novemberben, ennek a szegénynek én csak 3 éve próbálok gazdája lenni.
A korábbi egyetlen tulaj gondoskodása csak annyi volt, hogy legtöbbször garázsban pihente ki a 140 kilós vezető súlyát.
..ja és ezért csak imitt-amott volt rozsdás, de a sebváltóból úgy kellett kiimádkozni a szutykot, ami olaj gyanánt volt benne.
Most terveztem, hogy a kormány-geometriához tartozó dolgokat a féltengelyekkel egy szakműhelyben kicseréltetem, mert műszakin már szóltak, hogy valamilyen tengely már kicsit lóg.( 132 ezer van benne, óra szerint )
Már mindent újra cseréltem, ami a nyugdíjamba belefért, a fékrendszerektől a felfüggesztésektől, csapágyakig, de a gyújtási részhez nem nyúltam, csak gyertyákat cseréltem.
A szikráztatáson és a kínzáson nem tudom mit kell értenem, de a 4-esen mentem a 60 km-s korlátozás szakaszán, 120 fokos melegben, amikor egy pillanatra kijelzett a "spriccelős" lámpácska és kicsit erőtlenné vált a motor, megállni lehetetlen volt, de a lámpa már nem jelzett, ezért mintegy 20 km-t még mentem tovább.
Odaérve találtam meg a hibát, hogy lóg a levegőben a pipa, leesett a trafóról, a belső része szétrohadva kettétörve.
A többit már korábban leírtam.
Most, hogy "piszkálom" láttam, hogy minden belső része a pipáknak korrodálódott, zöld trugyis volt, tehát ezeket is kellett volna néha ellenőrizni, lekezelni (?)... ez lett a vége.
Van most két helyen is hirdetve használt trafó, veszek egyet 3 ezer+ posta... azt reménykedek.
A további gondom, hogy ugyan így, nem nyúltam még a generátorhoz és az önindítóhoz sem, kérdésem, hogy nem volna-e illendő kicsit kitisztítani, karban tartani (?) vagy várjam meg, amíg szétesik ?
Többször hallottam már, hogy "minek hozzányúlni, ha jó és működik!"
Korábban a használt KGST-s kocsijaimon, mikor hozzám kerültek, ezt mindig megtettem.
Az 1 - 4 és a 2 - 3 egyszerre ad szikrát. A trafó úgy működik hogy a középső bemenőre kap +12V-ot, az egyik szélső kapja az ECU-ból az 1-4, a másik a 2-3 henger vezérlő impulzusát. Ezeket az impulzusokat az ECU a főtengely jeladó (felső holtponti jeladó) jele alapján képzi.
Ha bárhol van szikra akkor a +12V biztosan meg van és a jeladó is ad jelet. A trafó legtöbbször úgy romlik el hogy az egyik pár nem ad szikrát, de előfordulhat hogy úgy ég át a szekunder oldal szigetelése hogy a párból az egyik kimenet jó. Ha a nem belevaló kábelekkel és a "szikráztatásokkal" sokat "kínoztad" a trafót akkor lehet hogy ez történt. Persze lehet egyéb hiba is.
Megjegyzem hogy a lengyel gyújtókábel gyártó ehhez a típushoz három minőségben gyárt kábelt, Amit vettél az a leggyengébb, ez még nem volt a kezemben, de ezzel is menni kéne az autónak.