Keresés

Részletes keresés

CsirkeP Creative Commons License 2001.05.05 0 0 91
"Szegeden sohasem akartak az 1-es villamos belvárosi részein (Kelemen L. u., stb.) sétálóutcát csinálni?"
Nem valószínű. Ott van tőle 1 sarokra vele párhuzamosan a Kárász u., az ősi szegedi sétáló- és bevásárló utca.
Előzmény: illesf (86)
kerusz Creative Commons License 2001.05.04 0 0 90
hehe, ezek szerint nemcsak en firkaltam ossze terkepeket tervezett kozlekedesi vonalakkal...

Helsinki: azert a helsinki nyomtav es LAEV kozott van gyonge 24 centi differencia, H:kiben 1000mm-es a halozat, a magyar kisvasutak pedig tobbsegben 760mm-esek, igy a LAEV is. De pl. a percesi vasut 1000mm-es volt, egyetlenkent a magyarorszagi halozatbol, igy Miskolcon igazi eldoradoja volt a kulonbozo nyomtavoknak: 1435mm, 1000mm es 760mm.

KP.

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (83)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.04 0 0 89
Egyetértek veled a megvalósíthatóságokban!

A diplomámba nem biztos hogy benne lesz, de a villamos MELLÉ én eltudok képzelni trolit nagyából az alábbi vonalakon:
35,36 mindenképpen
24,14,34 Szemere-kertig,
32, mivel a vonala felett kb 90%-ban lenne madzag.
(31-es a sok keresztezés É-D-i villamos+trolik miatt nem biztos még. Még rágodom rajta!)

A trolik halála egyébként az üzemanyagcella lesz, de nem tudom mikor fog ez bekövetkezni!

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (83)
névtelen Creative Commons License 2001.05.04 0 0 88
én is nagyon szeretem! Hajrá Graz, hajrá Miskolc!

Nagyon tuti!

De szerintem racionálisan is indokolható:
A belvárosba viszi az utastömeget, de mindezt kultúrált formában teszi.
Fellendíti a belváros forgalmát, s a belváros fellendíti a villamost.

Tiszta, kényelmes, gyors.

Előzmény: erminavet (87)
erminavet Creative Commons License 2001.05.04 0 0 87
Sziasztok!

Jól értem hogy a 'valódi sétálóutca' vita arról folyik, legyen-e rajta villamos?

Mert ha igen, én arra szavaznék, h. legyen. Főképp nem is racionális okból, de nekem nagyon bejön. És 1977 óta pestiként sajnálom, h. nekünk nincs ilyen (Meg 1977-ig Miskolcon sem volt, amíg ott laktam :-) )

ti

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (85)
illesf Creative Commons License 2001.05.04 0 0 86
Kassa belvárosa egy kissé másabb közlekedésföldrajzi háttérrel rendelkezik, ott volt hely máshol elvezetni a belvárosi villamosvonalat. Miskolcon jóval kisebb a hely, a Szinva völgye egy cseppet keskenyebb, mint a Hernádé. Szegeden sohasem akartak az 1-es villamos belvárosi részein (Kelemen L. u., stb.) sétálóutcát csinálni?
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (85)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2001.05.04 0 0 85
A "valoban setaloutca" nekem kisse eltulzott, foleg ha azt nezzuk, mennyibe kerulne Miskolcon megvalositani. (Pl. keregvezetes). Raadasul miskolci tipusu setaloutca van Genfben, Frankfurtban es Helsinkiben is (ezeket lattam sajat szemmel), nem erdemes keseregni azon, hogy nekunk nem telt pesti Vaci utcara...

/a/

PS: Bocs, hogy az off-ra nem reagalok...

Előzmény: Herb-Atea (84)
Herb-Atea Creative Commons License 2001.05.04 0 0 84
Szerettem volna szmájlit tenni a Kassával kapcsolatos megjegyzésem után, de jelenleg képtelen vagyok mosolyogni. (Ha valakit érdekel, és el akarja rontani az esetleg jó kedvét: Fájdalom...)
Kassán sok viszonylat van, nagy bővítéseket vittek véghez, többek között a főutcáról is elterelték a villamosforgalmat, teljes egészében. Ott valóban sétálóutca a sétálóutca.
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2001.05.04 0 0 83
Herb: olyan sok viszonylat nincs, a _kombinaciokbol_ van jonehany... Azaz igazabol az egesz ugy nez ki, hogy van egy E-D vonal, aminek a deli fele elagazik, illetve amire meg nemet modon varoskozi forgalmat is ra lehet tenni. Ezzel kilove a 2,2A,4,A,B viszonylatok (amik persze most csak munkaszamok). Van az iparvasuti otlet, ez egy varoskozi es egy varosi viszonylatot tartalmaz, utobbi gyakorlatilag az elobbi betetjarata. Es van az avasi vonal, egy viszonylat + betetjarat. Az igy kialakulo halozaton aztan meg lehet meg kombinalni...

Lillafured: azt hiszem ezt kar volt eloszednem. Itt, Helsinkiben ugyanazon a nyomtavon negy es hattengelyes _villamosok_ jarnak, vagtatnak, mint otthon a LAEV. Szakembereknek: felfutos valtokon! A lenyeg ebbol az, hogy a kisvasutat (tehat nem akarom villamossa atepiteni!) lehoznam a Bulgarfoldig (ahol csomopont lenne es idaig jonne el az ex2-es (1A-s) villamos es az iparvasuti vonal), illetve a masik vegen Omassa--Bankut hosszabbitast szeretnek latni. S ha mar van Omassara "vonat", miert ne legyen lehetoseg azt legalabb reggel es este "hivatasforgalomra" igenybe venni. A palyat meg ugy is fel kell ujitani... (De ez az egesz otlet messze nem olyan komoly, mint az E-D vonal.)

Avas: nekem nagyon kellenenek valodi adatok az Avasrol, ui. a Miskolc terkepek meg az "aspect ratio" dolgot sem ismerik. (Mar gondoltam arra is, azert, mert annyira hosszukas a varos, hogy muszaj torzitottan megjeleniteni, meg igy is csak a lakott fele van rajta, a terulet nagyobb resze nem. Ahhoz a Bukk turistaterkepet is meg kell venni...) Az Aulich utcaig mar van otletem, ezt a budai 59-esenel nem nagyobb emelkedessel meg lehet oldani, ha mar a Vorosmarty-Corvin keresztezodestol indit az ember az uttal parhuzamosan egy rampat, majd azt a Technika Haza elott az ut folott atkuldi, bele a Kalvariaba. Ekkor vszinuleg a palya az Aulich utca szintjen, vagy az alatt egyes melysegben "erkezik meg". Az arboretumtol a Leszih utcaig azonban meg kb. ennyit emelni kell es nem tudom, hol (a V ill. hurokvezetesnek kell egy kis hely...).

Alternativak:

A) trieszti megoldassal segeduzem viszi fel a villamost (fogas v. siklo "mozdony"), ez azzal a hatrannyal jar, hogy max. 15km/h lehet ezen a szakaszon a sebesseg es meg kulon procedura a raallas es a kiallas.

B) melyvezetes az Avas alatt -- a melyepites osszes hatranyaval egyutt.

C) alternativ felvezetes I. a Nagyvathy utcatol a Hideg sor kezdetetol alagutban emelve a III.utemig. A hatranya az, hogy ez mar kerulo es ha a Tiszaihoz visszuk az egyik vonalat, az a Szechenyi kell vegigmenjen.

D) alternativ felvezetes II. a Szabadsagharcoson, ami nem jo, mert keves a hely es ellenseges a helyi lakossag.

E) alternativ felvezetes III. az Ifjusag uton mar tul nagy kerulo es kettevagja a vonalat, pont ugy jarnank, mint a negyes metro, hogy vagy ket agat kell neki epiteni, vagy az egyik oldalt "elfelejtjuk" (II. utem vs. III. utem)

F) alternativ felvezetes IV. az iparvasutrol a regi egyetemi hokozponttol a Salyi utcan at -- ez a latezo legnagyobb kerulo lenne, a forgalom donto tobbsege pont elleniranyban szeretne menni.

G) villamos helyett troli, a jelenlegi uthalozaton; ezzel az a gond, hogy kapacitasnovelest nem nagyon tudunk bevinni (max. a troli csuklos meg tudja maszni a Szabadsagharcost es nem fustol a lakoknak, de razni razza ez is az utat) es a III. utemnek ez is kerulo.

Szoval nem tudok pontosan, az a Nepkert, Kalvaria, III. utem terepviszonyai -- igaz, hogy nem egyszer bejartam az egeszet gyalog es bringaval is, de se a szemem, se a labam nem szintezomuszer, hogy ezrelekben megadja az emelkedoket... :)

A kozgazdasagi hatteret ne tolem kerdezd. En arra felelek, hogy ha van ra penz es fedezet, hogy lehetne megoldani forgalmilag celszeruen. :)

Illesf: a kisvasutat a regi nyomvonalon biztos nem epitenek vissza, egyreszt mert az magyar virtus, hogy ha valamit felszedtunk, akkor oda azt akkor se rakjuk vissza, ha belepusztulunk. A masik, hogy a tavlati terv szerint ott ut vezet majd, az Eszaki tehermentesito. A Kiliantol a Bulgarfoldig lehet az uttal parhuzamosan hozni, vagy akar a villamossinek mellett, beljebb is lehet ennyi helyet szoritani neki. Ha az altalam megalmodott Bulgarfold kozpont hulyeseg, akkor erdemes is az Ujgyori foterig hozni, ui. az a legkozelebbi csomopont.

Angyi, Illesf: Kassa domborzatilag parhuzamba allithato Helsinkivel, de szerintem a budai 59-es az iranyado: ott tudtommal 72 ezrelek a csucs, mig a budai fogason 117 ezrelek a legnagyobb emelkedo. A fogasuzem ennel tobbet is tud (lattam is Svajcban) a villamos allitolag nagyon kulonleges esetben tud eljutni a 105 ezrelekig. Viszont tudtommal lehetseges villamos ala fogas forgovazat gyartani es vegyes palyan jaratni.

Osszefoglalva:

Az E-D vonal kell, megvalosithato, draga.

Az avasi vonal kell, vagy megvalosithato, vagy nem, draga.

A tapolcai villamos vagy kell, vagy nem, megvalosithato, draga (meg egyvaganyos uzemben is), bar tuti kornyezetvedelmi feelingje van.

A Barcika--Miskolc--Nyek--Tujvaros vonal vszinuleg jo lenne, a megvalositashoz kell nehany bizonyos masfajta hozzaallas, de megy, es ez is draga.

Az iparvasuti vonal most meg tavlati, relative konnyen megvalosithato, a mezonyben a legolcsobb, de igy is draga.

A kisvasut-hosszabbitas a jelek szerint luxuskategoria.

Az avasi troli (villamos helyett) olcsobb, konnyebben megvalosithato, hatranyos elemeket is tartalmazo _kompromisszum_.

Es en meg majd szeretnek a buszkozlekedesben is uj elemeket behozni, de ezt most meg hagyjuk...

Varom a tovabbiakat, hetvegen nem, de hetfon neten leszek!

/a/

illesf Creative Commons License 2001.05.04 0 0 82
Brnoban 82‰ a legnagyobb emelkedés, de ez rövid, hosszabb távon „csak” 75‰. Máshonnan nincsenek konkrét adataim. Kassán is va egy-két aranyos emelkedő.
Előzmény: Törölt nick (80)
NZA Creative Commons License 2001.05.04 0 0 81
"Tényleg, van valakinek képe a szegedi duplacsuklósról?"

Itten van néhány: Katt...

Előzmény: FOMA (16)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.04 0 0 80
Illesf, Herb!

Gondolom ti többet voltatok az Északi szomszédainknál mint én. Milyen a legmeredekebb pálya ahol normál villamos üzem van? A Szentgyörgy u.-ra be lehet ne rakni egy villmost a 33,34 helyett, de fel tud-e menni az Avas vk-ig?

Ez itt a kérdés!

Hm a troli. sajnos már nincs napi renden, de én még nem mondtam le róla.

Előzmény: illesf (79)
illesf Creative Commons License 2001.05.04 0 0 79
Ómassa kisvasutas kiszolgálását én továbbra sem tartom megvalósítható ötletnek. Majláth és a Hámori-tó vége között ha megszakadsz sem tudsz 30 km/h-nál nagyobb pályasebességet elérni, nem nagyon tudsz újabb kitérőket kialakítani. Ha már kisvasútfejlesztés, akkor nem lehetne bevinni a kisvasutat az Újgyőri főtér magasságáig (vagy a térre)? ELvégre a nyomvonal még egész jól megvan.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (75)
Herb-Atea Creative Commons License 2001.05.04 0 0 78
Huhhh...
Megnéztem.
Ennyi viszonylat és ennyi vasút/villamos még Kassán sincs, pedig ott magyon beindultak az elmúlt kb. 15 évben...
És az jut eszembe, hogy valamikor a 70-es évek végén több Miskolc-térképet rajzoltam tele az általam elképzelt villamos- és buszvonalakkal. Egy valahol talán még meg is van, előkeresem majd.
Csak egy apró részletkérdés: Lillafüredre hol menne fel a villamos...? És Alsó-Felsőhámorban...?
Az Avason gyakori a 10 és annál nagyobb százalékos emelkedő. Ott hogyan másznának fel a villamosok...?
És végül, mibe kerülne ez az egész, kinek lenne érdeke megépíteni, ki fizetne érte...?
(Ez nem kötözködés, pusztán kíváncsiság.)
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (75)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.04 0 0 77
Előzmény: FOMA (16)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.03 0 0 76
"Az iparvasutra visszaterve, persze, hogy a belvaros a fo celpont, de el fog erkezni az a pillanat, amikor onnan mar elterelni kell azokat az utasokat, akiket lehet -- es erre lesz majd jo egy "koruti" viszonylat (a 6-os nem veletlenul lett viszonylatszamnak valasztva :) ). A halozat megalmodasakor :) igyekeztem egy szakaszra lehetoleg 2 viszonylatnal tobbet nem rakni (de pl. a betetjaratot nem szamolom kulon viszonylatnak es a kornyeki vonalakat sem a varoson belul), _ugyanakkor_ az anyagban is "kituzott" csomopontok kozott mindenhol probaltam direkt kapcsolatokat teremteni. "

Ámen
Legyen igazad, és érjük is meg!

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (75)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2001.05.03 0 0 75
* 500 * 500 * 500 * 500 *
/me unnepel. :)))

Angyi, nagyon nehez egy sok szabad szallal rendelkezo elkepzelest formaba hozni. Az iparvasuti vonal egy (tavlati) lehetoseg, mig az E-D gerinc epitheto lenne -- de ha halozatot epitek, a lehetosegeket is figyelembe kell vennem. Az Avasnal pedig tobb, egymast reszben kizaro lehetoseg is van. En most feltettem felkesz allapotban egy olyan lapot, amit elozo elkepzelesekbol vagdostam ossze:

kvtlinux.lib.uni-miskolc.hu/ali/veevk/mis002c.html

Nagyjabol a kovetkezoket tartalmazza:
* epitheto vonalcsoportok es a rajuk szervezheto fobb viszonylatok;
* egy logikusnak tuno utemezesi vazlat az epiteshez, nagyjabol fontossagi sorrendben;
* tervezett csomopontok es kapcsolataik a _teljes_ kiepiteskor;
* egy lehetseges viszonylatszervezes es a megallok jegyzeke.

Mi NINCS benne?
* az autobuszhalozatra gyakorolt igen jelentos hatas kovetkezmenyei (reszben mert ez egy masik temahoz kapcsolodik, ahhoz, hogyan lehetne a parhuzamos varosi es varoskornyeki kozlekedest egysegesebbe tenni, lasd pl. Kistokaj es a 3-as busz);
* az epites alatti forgalmi problemak elemzese (meg sokat kell dolgozni rajta es addigra a palyavariaciokat le kell zarni);
* es mindaz, amiben meg (pl. infohiany miatt) halvany elkepzelesem sem igen van.

Vannak aztan "szabadon csapkodo szalak", mint pl. hogy az Avasra megoldhato-e a kotottpalyas kozlekedes, s ha igen, akkor a 3,3A,8 viszonylatok, vagy a 2/3,3/2 korviszonylatpar lenne-e jobb (utobbi Helsinkiben szerzett tapasztalatok alapjan kerult be), vagy trolihalozattal kellene operalni?

Az iparvasutra visszaterve, persze, hogy a belvaros a fo celpont, de el fog erkezni az a pillanat, amikor onnan mar elterelni kell azokat az utasokat, akiket lehet -- es erre lesz majd jo egy "koruti" viszonylat (a 6-os nem veletlenul lett viszonylatszamnak valasztva :) ). A halozat megalmodasakor :) igyekeztem egy szakaszra lehetoleg 2 viszonylatnal tobbet nem rakni (de pl. a betetjaratot nem szamolom kulon viszonylatnak es a kornyeki vonalakat sem a varoson belul), _ugyanakkor_ az anyagban is "kituzott" csomopontok kozott mindenhol probaltam direkt kapcsolatokat teremteni.

A hetvegen megprobalok terkepet is gyartani hozza (Kerusz!), bar altalaban utana jon be a legfontosabb otlet, hogy ha valamit nem igy, hanem ugy, akkor sokkal egyszerubb, olcsobb, stb. -- es rajzolhatom ujra... :)

Sz'al az anyag fesuletlen, vannak nagyon kritizalhato reszek is benne (pl. Omassa kisvasuttal valo kiszolgalasa) es olyanok is, amik evtizedek ota tobbszor is megfordultak a tervezoasztalon (pl. a csabai villamos visszaepitese). Itt most elegge szabadjara engedtem magam..

Kerdeseket, otleteket szivesen fogadok!

/a/

PS: ...immar 500. alkalommal rontva az index.hu szinvonalat... :)))

kerusz Creative Commons License 2001.05.02 0 0 74
Ali: Biztos, hogy ezt akartatok? :)))

En: Igen. Majd erdemben is hozzaszolok, csak fel kell dolgozzam az informaciokat egy terkep segitsegevel...

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (72)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.02 0 0 73
Vasgyári iparvasúttal az a gond, hogy nincs rá utas nagyon kiesik az utasok utvonalából!
A város fejlesztési koncepciójában szerpelt ez a terv de pont a fenti okok miatt vetették el.

A legnagyobb utasáramlás a belvárost veszi célba, igy egy olyan vonal nem tud megélni mely nem érinti a belvárost!!!!!!!!!! Sajnos!:-(

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (72)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2001.05.02 0 0 72
Na, jo, csak azert csinaljam, hogy fenyesedjek a gloriam... :)))

OK, koszi, akkor most elmondom vazlatosan, de a het vegen befejezem az errol szolo weblapot, abban a tolem telheto reszletesseggel mindent...

Az alapgondolat akkor allt ossze, amikor Nemetorszagban lattam, hogyan oldjak meg az agglomeracio kiszolgalasat (pl. Frankfurtban). Azaz en a miskolci E-D tengelyt megfejeltem egy Kbarcika-Miskolc-Nyekladhaza(-Tujvaros) vonallal. A fo vonalvezetes Miskolcon belul megegyezik Angyieval, nalam azonban a Petnehazy berhazak utan a palya egy feluljaron at a mai iparvasuthoz kapcsolodna, majd a regi egyetemi hokozpontnal agazna le az egyetemhez. Az elonye, hogy szinte adodik egy iparvasuti hosszabbitas Vasgyarba illetve nalam a regi perecesi kisvasut nyomvonalan egeszen a Bulgarfoldig. Ezt kiegeszitve egy Tiszai pu.--Tapolcai el. szakasszal mar adodik egy varoson belul "gyorsvillamos", valamint a Barcika felol erkezo szerelvenyek is akar Diosgyorig eljuthatnak. A vonalat del fele pedig Hejocsaban at Nyekladhazaig vive a varoson belul Goromboly, Pesti u. (CORA) masodik E-D viszonylat is mukodne.

Az elso utemben a Repter--Belvaros, majd utana a Belvaros--Tapolcai el. szakaszok megepiteset gondolom realisnak, ha a "RER" is megvalosithato, akkor innen elobb Hejocsaba fele erdemes menni, kulonben az Egyetemvaros a cel.

Kb. ilyen viszonylatok alakulnanak ki:

2 Repter-Centrum-Tapolcai el.-Egyetemvaros
(a mai 2-es a logikusabb 1A nevet venne fel es regen is a csabai vonal volt a 2-es)

4 Repter-Centrum-Tapolcai el.-Goromboly, Pesti u.

6 Tiszai pu-Tapolcai el.-Vasgyar-Bulgafold

A Kbarcika-Miskolc,Repter-M.Belvaros-M.Tapolcai el.-Nyekladhaza-Tujvaros

B *mint A, csak Nyekig

D Kbarcika-Miskolc,Gomori pu.-Tapolcai el.-Vasgyar-Bulgarfold

Mar ebben a halozatban is vannak "megjatszhato" egyeb viszonylatok (pl. a 18-as napi par menetet kivalto par kozvetlen menet Repter-Centrum-Gyori kapu-Vasgyar vonalon), vagy a 2-esnek betetjarat az egyetemtol a Tiszaira es a jelenlegi buszjaratok kozt sokat kivaltana.

Nem beszelve a meg ideveheto elkepzelesekrol, amik azonban lehet, hogy villamosuzemmel nem valosithatok meg (v. abszolut em erdemes), pl. a Corvin-Kalvaria(hegyipalya)-AvasIII-AvasII-Egyetem vonalszakasz (3 Tiszai-Avas-Egyetem; 3A Belvaros-Avas), vagy az Egyetem-Tapolca hosszabbitas. De a weblapon fent lesznek ezek a variaciok is.

Ami nekem nagyon homalyos:

1) A hejocsabai vonalvezetes (A Cementgyarig egyszeruen nem fer el szerintem a palya).

2) Van-e igeny egy Szeles u.-Gomori szakasszal kozvetlen kapcsolatot letrehozni a Szentpeteri kapu es a Tiszai pu. kozott?

3) Legyozheto-e a Nepkert feletti emelkedo (Kalvaria domb) villamos kategoriaju jarmuvel? (Nalam most egy Uitztol indulo rampa szerepel, a Technika Hazanal az ut felett atvezetve az Aulich _ala_ er be keregben, de fogalmam sincs, az Arboretum mellett hogyan lehet elvinni...)

4) A jelenlegi vasgyari szakasz kapcsolata az iparvasuttal, illetve a Vasgyar-DIGEP-Bulgarfold szakaszbol egy utcanyi szuk keresztmetszet megoldasa.

5) Miskolc-Nyek kozott nem lehet vegyes vasut-RER uzem a nagysebessegu vonatok es a forgalom miatt (azaz uj palya), de a barcikai es a tiszaujvarosi vonalakon igen, kerdes, Nyeknel es a Tiszainal (a Tapolcai el. fele) hogyan lehet a keresztezeseket jol megoldani.

6) Az E-D gerinc Szentpeteri kapui szakaszan a toronyhaz es a Buza ter kozotti szakasz (szinten nem fer el a 26-os ut mellett). Nalam itt keregvezetes, vagy parhuzamos utcaba tereles van, a Buza teren pedig a 26-os hosszu feluljaroval lep be a varosi 3-as utba (Almos u.-Vorosmarty u.!), alatta jon ki a felszinre a villamos es kanyarodik el az Ady-hidnal.

Van min agyalni. :)

/a/

PS: Biztos, hogy ezt akartatok? :)))

Előzmény: Carpy (70)
kerusz Creative Commons License 2001.05.02 0 0 71
Szerintem a nagyerdemu csuggne minden szavatokon.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (69)
Carpy Creative Commons License 2001.05.02 0 0 70
A nagyerdemu epedve varja gondolataid kifejteset!
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (69)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2001.05.02 0 0 69
Angyi, te vagy az en emberem!!

Tudod, hogy a "labashaz" alatt egyszer a villamos is majdnem elutott, amikor azt nezegettem, befer-e oda egy Szechenyi-Corvin iv? (Ahogy neztem kell egy kis elleniv es a celforgalom + esetleg autobusz kivetelevel a kozuti forgalom letiltasa a Corvin ezen szakaszarol az Uitzig.) A megoldas masik felet itt kint, Helsinkiben tanulmanyoztam, a Mannerheimintie egy szakaszan van egymas utan negy (4!) darab vaganyosztalyozo a leagazasokhoz -- szepen mutat az ut, majdnem vegig harom sinnel... :) Es ilyesmi kellene a "labashaz" es az Ady-hid koze is, mindket iranyba...

Sz'al erdekel a munkad es levelben reszletesebben is kifejthetem, mire jutottam -- itt tul hosszu lenne es csak untatnam a nagyerdemut, azt hiszem...

/a/

PS: ideiglenesen a jyrkki@hotmail.com a cimem...

Előzmény: Törölt nick (68)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.02 0 0 68
Csak a tisztánlátás végett:

Miskolcon fel akarják gyorsítani az autóbuszpark cserejét ezért az idén, illetve a jövő év elején 2,6 millárd forint értékben 68 db(26 szoló, 42 csuklós) autóbusz fog érkezni az MVK Rt.-hez. Ezen a pénzmennyiség hitel formájában fog rendelkezésre állni, melyet 6 év alatt kell kigazdálkodni a cégnek.
2003-04-ben várható egy újabb hasonló nagyságrendű busz rekonstrukció, és ezzel lesz le cserélve a buszpark.

2006 körül várható az FVV-k lecserélése.

A város valóban felvette a kapcsolatot OSTRAVA-val, igy kialakult a visegrádi 4-ek formájára a miskolci 4-ek; melynek tagjai: Miskolc, Kassa, Ostrava, Katowice.

Az MVK Rt. valóban tárgyalt az Ostrava-i közlekedési tárasasággal, de használt ostravai villamosok vásárlásáról nem esett szó; ezt csak az ÉM repítette föl!!!!!!
Viszont szó esett a két cég együtt müködéséről, ugyanis az ostravai cég mintegy KÖZVETÍTŐ szerepet fog betölteni akár új, akár használt villamosok beszerzéséről lenne szó!

A város egyébként KT8D5-ös nagyságrendű villamosokat akar beszerezni, de 2-esre szóba jöhet az ASTRA.

MÁS:
A MO-n villamosoknál forgalomban alkalmazható legkisebb ív sugár 20 méter.

Mivel a diplomám épp az Észak-déli tengelyről szól megvizsgáltam azt is, hogy hol fér el a Repülőtér-Egyetemváros között közlekedő villamos. A villanyrendőrnél az a helyzet, hogy a Népkert felől jövet, a Tiszai felé a 20m-es ív még csak-csak elfér, de a 30m-es már súrolja a házat. Tehát ez a terv kilőve maradt a másik variáció:

Repülőtér-Szenpéteri kapu-Ady E. u.-Széchenyi u.-Corvin u.-Görgey u.-Csabai kapu-Tapolcai-u.-Egyetemváros útvonal.

Bocs ha hosszú voltam!!!!!!!

Előzmény: illesf (58)
TRA 395 Creative Commons License 2001.05.02 0 0 67
Foma!

Várom a "magánt". /rabad10@freemail.hu/

Előzmény: FOMA (36)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.01 0 0 66
Még két, nem kimondottan szakmai jellegű megjegyzés:

1. Furcsa, hogy ilyen kicsik a sorszámok (66 és nem 33000+++).
2. Eddig nem értettem, hová tűntek a szegediek. (Rájöttem.)

Előzmény: Törölt nick (65)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.01 0 0 65
FOMA (8):

"Ha lesz majd harmadik híd"

Szegedi hídtémában itt olvasható a Magyar Nemzet 30-ai cikke.

Előzmény: FOMA (8)
SzigDani Creative Commons License 2001.05.01 0 0 64
Te meg engem előztél meg:))) A legújabb tekercsemen ez is megvan. De nem sokáig! (csütörtökön már más lesz a legújabb.)

SzigDani

Előzmény: uhi (48)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.01 0 0 63
HáBé (17):

"Van már ilyen Skodátok?
És ha van, hányas pályaszámú?"

Ilyen = zöld-fehér? Ha igen, akkor készül: T-606, és jelenleg a tanulóműhelyben végzik az utolsó (előtti) simításokat rajta.


Előzmény: HáBé (17)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.01 0 0 62
Igazából akartam egy igen méreteset háborogni, hogy miért véletlenül kellett nekem ráakadni erre a topikra, miért nem lett ez meghirdetve a VéEvK-n... aztán még egyszer végigolvastam a 24-i hozzászólásokat, és észrevettem, hogy teljesen simán átsiklottam Ali beharangozóján. (Valszeg az előtte szóló kötött le...)

Üdvözölném az ötletet és sok sikert a topiknak!

Maya

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!