A világ országainak történelmével kapcsolatos az anyag, szóval gyakorlatilag minden hivatalos nyelv/írás fel fog bukkanni közben. Erre nincs valami egyszerű megoldás? (Mint mondtam, meglepő módon a Jegyzettömb például automatikusan tudja, mi a dolga...)
Olyan problémám lenne, hogy egy olyan szöveget másoltam be Word-be, amiben van arab rész is. A gond ott kezdődik, hogy hiába jeleníti meg az arab betűket rendesen, de rossz irányba teszi, tehát balról jobbra a jobbról balra helyett. Ezt hogyan lehet megoldani?
Megjegyzés 1: Word 2010-et használok.
Megjegyzés 2: Érdekes módon még a sima Jegyzettömb is jól kezeli ezt...
Ez így kicsit kevés információ a megoldáshoz. Bár attól tartok, hogy a számítógéppel való személyes találkozás nélkül nem biztos, hogy lesz megoldás.
1. Mi az, hogy a Windows Word legújabb változata? Ilyen ugyanis nem létezik. Van Microsoft Office, ami több irodai szoftvert tartalmaz, köztük a Microsoft Word-öt (meg az Excelt, Accesst, Powerpointot stb). Az office legújabb változata az Office 2019, illetve a havi/évi előfizetéses Microsoft 365. Ha nem az Office valamelyik verzióját telepítetted, akkor nincs is további kérdés. Mindenesetre kis valószínűséget adok annak, hogy a telepített office program okozza a hibát.
2. Sokkal valószínűbb, hogy a számítógépeddel van a probléma, erről viszont semmit nem írtál. Milyen géped van, milyen a tárolóeszközöd (HDD, SSD) tárolókapacitása? És ebből mennyi foglalt? Milyen az alaplap és a processzor? Mennyi a memória a gépen, milyen operációs rendszer van telepítve a gépeden. (Ha XP, akkor nincs miről tovább beszélni)
Segítsetek kérlek. Windows word legújabb változata letöltve és kifizetve, sajnos mit sem segített, azon, hogy ne álljon le teljesen hosszú percekre, amint leírok kb. 4 sort. Márt agyon bogarásztam az egész súgót, de sehol nem találok semmit, ami ezt a hibát okozná. Köszönöm előre is a segítséget!
Arra van beállítási mód (Office 2007) - eddig nem találtam - hogy a betűméret növelésnél és csökkentésnél, A^ és Aˇgomboknál ne kettesével módosítsa, hanem csak 1-gyel?
Eddig mindig mentés másként-tel mentettem a dokumentumokat a következő dokumentum miatt, hogy a létrehozott stílusok megmaradjanak ebben a következő dokumentumban. Mert egyébként az Office saját stílusai lesznek csak. Még akkor is, ha sablonként mentettem el. Sajnos új dokumentum létrehozásakor:
Officelogo bal fölső sarok > Új > a felugró ablak bal oldali oszlopában Sablonok...
nincs benne az általam előzőleg elmentett sablon.
De mindegy, majd mindig felülírom a meglévő doksit az újra, mentés másként-tel.
Több bekezdést is kijelölhetsz, és egyszerre stílusozhatod azokat. Nem összefüggő részeknél elég, ha beleállsz a következő bekezdésbe és [CTRL] + y megismétli a formázást (ez a bill.parancs megismétli az előző műveletet, nem csak stílusozásra alkalmas).
Létrehozod a stílust (minden beállítás nélkül), beleállsz abba a bekezdésbe, amit már megformáztál, és legördülőben ott van a stílus frissítése a kijelölés formátumára:
Egyik doksin kipróbálom, hogy gyorsabb-e így. Valószínűleg igen. De majd kiderül. Viszont mire beállítok mindent, az több idő lesz. 5-6 stílus kell hozzávetőlegesen és a meglévők tulajdonságait kell átültetnem ezekbe.
A "Stílus alapja" maradhat a defaultnak megadott, de akkor, amit az új stílusban nem definiáltál, a default módosításának megfelelően változik, ha azt módosítod.
old meg --> oldd meg (ekkor hiányoztam az iskolából és mindig elrontom... ;-) )
Stílus létrehozása:
Beleállsz a bekezdésbe, ráklikkelsz az új stílusra és máris átformázódik a bekezdés:
Ha a bekezdésben akarsz valami különlegességet (pl. nevek elkülönüljenek és egységes formát kapjanak a bekezdés stílusától függetlenül), akkor szintén stílust használj, de ez nem bekezdés, hanem betűstílus legyen. Ezt úgy hozod létre, mint a bekezdését (második ábra), csak a "Stílustípus"-t betűre állítod, majd formázod.
Ezeket következetesen használva eredményes lesz a munka, és lényegesen könnyebb! Annyi új stílust hozol létre amennyire szükséged van. Felsorolásokat, képaláírásokat, mindent így formázzál!
Roppant bosszantó, hogy a "Formátummásoló" paranccsal nem megy át minden formátum. Leginkább a bekezdések térközét kell mindig utána manuálisan igazgatnom. Nagyon sziszifuszi munka így :-/
Nem tudom, hogy az újabb Office/Word programokban is így van-e. Én 2007-est használok.
Akkor az első, vagy a 6. oldalon állva Oldalbeállítás menücsoport->jobbra lenn a sarkában lévő pici nyílra kattintasz, majd a megjelenő ablakban pipa az első oldal eltérő höz, majd a Hatókörnél az aktuális szakaszt választod.
Az elfelejtettem beleírni az előző hsz-be, hogy nálam az általad javolt megoldás ugyan a 6. oldalon beírja a fejlécbe a kívánt szöveget, de sajnos az 1. oldalon lévő szöveget felülírja.
Sajnos nem jó, mert már a legelső oldalon is van egy szöveg a fejlécben, ami a további oldalon nincs.
Szóval gyakorlatilag az 1. oldal fejlécében kéne xxx szöveg (ez eddig sikerült) és a 6. oldal (minden doksinál más ez az oldalszám) fejlécében egy yyy szöveg.
Igen. Tegyél egy szakasztörést (Elrendezés->töréspontok->Következő oldal) az 5. oldal végére, és az így létrejövő 6. oldalon add meg a fejlécre, hogy 1. oldal eltérő. És oda írd be az eltérő szöveget.