Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sum04 Creative Commons License 2024.02.19 0 0 71336

Üdvözlet Mindenkinek!

 

Találkozott már valaki az alábbi hibával?

Citroen Xsara II. 2001-es 1.4-es (KFW motorkód) gyújtás bekapcsolása és motorindítás után a vészvillogó magától bekapcsol. A vészvillogó kapcsolóval kikapcsolható, de következő indításoknál újra, meg újra bekapcsol.

Nyilván a BSI kapcsolja be, de miért? Milyen jel aktiválja gyújtással, vagy milyen jel hiánya?

 

Köszönöm, ha valaki tud segíteni! Már egy típusnak megfelelő kapcsolási rajz is segítség lehet.

 

Köszönöm!

FeZ_ Creative Commons License 2024.02.19 0 0 71335

Nem nyomkodni kell, hanem a gyújtás után a zárás gombot nyomvatartani 10 mp-ig, majd elengedni, gyújtás le és várni 2-3 mp-et. Ha utána se tanul, esetleg egy BSI reset segíthet, ha nem, utána meg kellene nézni, hogy ad-e jelt egyáltalán a távirányító.

(biztosan jó az elem ? Én találkoztam már olyan új elemmel, amelyik le volt már merülve. )

 

Előzmény: Jakker (71334)
Jakker Creative Commons License 2024.02.19 0 0 71334

Sziasztok!

 

2003as XSARA II-n gyári, ovál távirányítón elemcsere után nem tudom feltanítani a távirányítót. Próbáltam már az útmutatóban leírt módszert, hogy ráadott gyújtás mellett nyomkodom valamelyik gombot, de nem történik semmi. Valakinek van egyéb ötlete esetleg feltanításhoz? 

 

Üdv

Csaba

FeZ_ Creative Commons License 2024.02.10 0 0 71333

3 féle karosszériával gyártották a Xsara-kat.  

Előzmény: zsol43 (71330)
Doro66 Creative Commons License 2024.02.10 0 0 71332

Értem. Köszönöm! 

Előzmény: toji76 (71331)
toji76 Creative Commons License 2024.02.10 0 0 71331

Amíg nem éri el az utastér a 18 fokot, addig fűt, utána leszabályozza langyosra

Előzmény: Doro66 (71328)
zsol43 Creative Commons License 2024.02.04 0 0 71330

Üdv valaki tudna segíteni abban hogy Citroen Xsara 1.6 16v 2001-es az alany és hogy hol találom a test pontokat. Esetleg valami rajz vagy kép az elektromos rendszeréről. Köszönöm! 

zsol43 Creative Commons License 2024.02.04 0 0 71329

Én is ezzel a problémával szembesültem nekem ezzel sikerült ki nyitni. Csatlakozó vége egy csavarra van egy fényes csavar, csavarhúzó vége a csatlakozót egyik érinkezöjéhez. 

Előzmény: Doro66 (71321)
Doro66 Creative Commons License 2024.01.25 0 0 71328

Sziasztok! 

18 fokra beállítva forró levegőt fúj be a ventilátor. Mi a probléma ? Segítene valaki ebben kérdésben ? 

Köszönöm! 

5bdc Creative Commons License 2024.01.21 0 0 71327

Úgy elég nehéz lesz a kommunikáció ha a mailcímed nem elérhető.

 

5bdc

Előzmény: JefiifeJ (71326)
JefiifeJ Creative Commons License 2024.01.20 -1 0 71326

Van egy ilyenem. Eladó alkatrésznek vagy egyben. 

 

 

 

idiotaindex Creative Commons License 2024.01.18 0 0 71325

üdv mindenkinek!

FeZ mar valaszolt a szerelo forumon, de itt is feltennem irasomat Egy kep nagy segitseg lenne az tarcsafekes xsara rogzito fekenek kulisszajarol (kilincs-emelojerol)ui. rosszul raktam ossze a feket es kiesett az a kis valami belole: kepet csatolok
keresem az lenne: tud valaki valami erdemi infomációt arrol hogy ez hogy all?koszonom!

hotolo82 Creative Commons License 2024.01.15 0 0 71324

Esetleg lenne még keringő levegő vagy valamelyik hőmérséklet jeladó lenne a ludas?

Fullra kapcsolt ventilátor mellett menet közben nem hallok a műszerfal környékén semmilyen sercegő jellegű hangot ezért nem gondolnék levegőre. Valaki tényleg adhatna ötletet. Termosztátházon a zöld jeladót próbáltam multiméterrel ellenállást mérni. Kb 50 fok környéki kézmeleg blokknál 1030ohmot mutatott és emelkedőnen volt. A másik jeladót merre találom ha van másik is?

hotolo82 Creative Commons License 2024.01.13 0 0 71323

Valaki tud segíteni?

hotolo82 Creative Commons License 2024.01.12 0 0 71322

Sziasztok

 Fűtés körében kellene segítség.

A hiba pedig:

Beindítom ketyeg elindul a vizhő mutató langyosat is kezd fújni, aztán  elindulok eléri a 90 fokot a langyos levegő vált hidegre majd a vizhőfok mutató elindul lefelé és beáll 60 és 90 közötti osztásra és elkezd jönni a meleg levegő ami egészen addig megmarad míg meg nem állok és alapjáraton járaton. Ekkor visszavált langyos levegőre.

Ami cserélve lett: termosztát 2x is a fűtőradiátor és fel lett töltve illetve légtelenìtve.

 

Hol keresgéljek tovább?

Doro66 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 71321

Sziasztok! 

 

Elromlott a csomagtér záram. Csavarhúzóval betoltam a reteszt, de nem kattan, nem zár be. Nyitásra reagál, azt hallani. Van erről valakinek tapasztalata? Mire készüljek ? Javítható vagy csere egyből ? 

Mielőtt szétszedem a mínuszokba, gondoltam rákérdezek. 😊

Szép napot és köszi! 

hard74 Creative Commons License 2023.12.24 0 0 71320

Köszi a választ, holnap folytatom a kutatást. 

Előzmény: FeZ_ (71319)
FeZ_ Creative Commons License 2023.12.24 0 0 71319

Ahogy az előbb írtam, ha tényleg 98-as (a forgalmi nem mérvadó, inkább az ORGA szám vagy az alvázszám az) akkor nincsen benne BSI. Ez esetben az immo jelét egy antenna veszi a kulcs körül, amit továbbít egy Utasvédelmi Egységbe, ami továbbítja a motorvezérlő felé. Az UVE egység egy kb. két, egymás mellé rakott cigisdoboz nagyságú "doboz", TEXTON felirattal (lásd lent a képen !!) és két különböző csatlakozóval. Fejből már nem emlékszem, hogy a Xsara-ban hol van, de tippre a kesztyűtartó mögött esélyes, esetleg a fűtésbox tetejére van rögzítve. Nem túl könnyen hozzáférhető helyen, a feladatából adódóan. 

 

 

Előzmény: hard74 (71317)
FeZ_ Creative Commons License 2023.12.24 0 0 71318

98-as (ha tényleg akkori) Xsara-ban még nem volt BSI.  

Előzmény: Nagyon vidéki (71316)
hard74 Creative Commons License 2023.12.24 0 0 71317
Hát ma reggel órákig kerestem, de nálam ott nincs ilyen. Biztosítéktábla, mellette obd csati, mögötte semmi. Biztos van 1-es xsara-ban is bsi? Visszaolvasva a fórumon találtam olyan infót is, hogy nincs. Viszont akkor mi veszi az immo jelét, mi lehet halott, ha a kulcs ok.
Előzmény: Nagyon vidéki (71316)
Nagyon vidéki Creative Commons License 2023.12.24 0 0 71316

Kb bal térd magasságában a műszerfal alatt egy nagyjából 2 tenyérnyi műanyag doboz, amibe sok csatlakozó és esetleg néhány biztosíték van.

Előzmény: hard74 (71315)
hard74 Creative Commons License 2023.12.24 0 0 71315
Sziasztok!
Valaki meg tudná nekem mondani hol találom a BSI-t? Az alany egy 98-as xsara 1.8 16v motorral. Nem ismeri fel a kulcsot,ami működik, ezért kellene a szaki szerint a BSI-t kivenni, és elvinni neki.
Jamyka2 Creative Commons License 2023.12.16 0 0 71314

Üdv!

Kis segítséget kérnék. Xsara 1,4sx benzines, 2001. elektromos kapcsolási rajz kellene, ha tud valaki segíteni.

raz_122 Creative Commons License 2023.12.14 0 0 71313

Köszi, hétvégén rárakom a kis Carstel töltőmet, és meglátjuk.

Előzmény: stefanszerviz (71312)
stefanszerviz Creative Commons License 2023.12.13 0 0 71312

Szia! Akkumulátoroknál ajánlatos évente legalább egyszer 24 órás töltőre tenni megszakítás nélkül, függetlenül attól hogy a töltő kijelzője mit mutat. Azt javaslom hogy ezt próbáldd meg, jó esélyed van hogy magához tér, majd 1-2 napra rá egy autóvillamossági szaki mérje meg hogy hány százalékos az akku. Az alapján tudsz dönteni.

Előzmény: raz_122 (71311)
raz_122 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 71311

Sziasztok!

 

Akkumulátort kellene vennem a Xsarához (1.6 16v).

60ah-s Perion volt benne, egy év alatt elpusztult.  Nyáron út mellett maradtam az autóval a generátor elhalálozása miatt, 11.6-ig szívta az akkut az autó, nyilván nem tett jót neki. Azóta azt tapasztalom, hogy az akku feszültsége napról napra esik egy tizedet.

Jelenleg úgy néz ki, hogy ha megyek vele (kb. 30 kilométert szoktam), akkor a hazaérkezés után 2 órával már csak 12.4 V, reggelre 12.2 V, másnap reggelre 12 V.

Ha rádugom a töltőt, akkor a töltő 1-2 óra múlva teljesen feltöltöttnek mutatja. Anélkül, hogy beindítanám, másnap reggelre 12.3 V.  Indítani indít azért, még csak olyan erőlködősnek sem tűnik, de nyilván az első komolyabb mínuszos reggelen valszeg már nem tudna indítani.

Gondoltam arra, hogy valami szívja az akkut, ezért megmértem a kocsi nyugalmi áramfelvételét. Kb, 1-2 percig 0.6-0.7 A az áramfelvétel, ezután lemegy 0.15 Amperre, ezt követően kb 3 perc múlva lemegy 0.01 Amperre, úgy tűnik tehát hogy az autó nem szívja le szegény akkut.

 

Exide Premium akkura gondoltam 54 vagy 60 Ah-ra.

Érdemes a nagyobbat? Tudja tölteni rendesen a 60Ah-s akkut az autó (felmerült bennem, hogy nem).  A generátorhalál után felújított generátort kapott, a töltőfesz rendben 14.2-14.4 között szokott lenni alapjárat mellett, bekapcsolt klíma, tompított mellett is 13.7-13.8 V-nál lejjebb nem megy.

 

Előre is köszi.

FeZ_ Creative Commons License 2023.12.07 0 0 71310

Simán lehet, hogy nem jó az az utángyártott vagy nem jó hozzá. Ez utóbbi is sűrűn előfordul. Érdemes a gyári számát kikeresni a vezérlőnek a gyári programból (bár ez igaz az összes egyéb alkatrészre is) és az alapján keresni utángyártottat. A motort lehet külön is tesztelni, hogy működik-e. 

Előzmény: Nero2020 (71309)
Nero2020 Creative Commons License 2023.12.07 0 0 71309

Sziasztok!

Van egy 2004-es 1.6-os Xsara -am amiben mindig csak MAX-on volt hajlandó elindulni a fűtés ha éppen elindult. Több helyen olvastam hogy a fűtőmotor előtét ellenállást kell cserélni és megoldódik a probléma. Vettem is hozzá egy ABAKUS 133-009-001 -es típusú  előtét ellenállást és kicseréltem. Valamiért most ezzel el se akar indulni a régivel legalább MAX-on néha beindult.
Nem tudom hogy most az alkatrész rossz vagy épen nem jó hozzá. Esetleg van szénkefe ebben a motorban? Szerintetek mi lehet a probléma?

Előre is köszönöm a segítséget?

Green Bay Creative Commons License 2023.11.24 0 0 71308

Sziasztok!

 

Sebességmérő rosszul mér, 40-et mutat miközben gps szerint 60-62 között van a sebesség. Lehet ezt gépre dugva kalibrálni,javítani vagy csak cserével orvosolható?

Az alany egy II-es 2001-es kombi.

Köszönöm

dethroner1 Creative Commons License 2023.11.08 0 0 71307

Hello!

Nyáron ki kellett cserélni az egyik első fényszórómat. Most hogy bejött ez a hűvös, esős idő, ez a fényszóró elkezdett párásodni belülről. Víz nem lötyög benne, de kezdetben csak vékony rétegben volt párás, de utána már nagyobb, szinte vízcseppek is lógtak a búrán belülről. Olvastam hogy normális ha picit párás és hogy a nappali meleg és a használattól elmúlik, kiszelőzzik, de van nappali menetfényem, ezért nappal nem használom a világítást, éjjel meg nem járok vele. Szóval esélye sincs hogy magától kiszáradjon. Ma próbaképp munkából hazafelé felkapcsoltam (kb 15 perc) és úgy tűnik hogy jobb lett valamivel, szerintem 1 órát világítva kiszáradhatna. De az a kérdésem, hogy a gyári lámpája miért nem párásodik soha egy picit se, csak ez amit bontóból szereztem, és hogy hol vannak ezen a lámpán a szellőzési pontok, ahol elvileg távoznia kéne a párának? Xsara II-ről van szó :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!