Citroen Xsara II. 2001-es 1.4-es (KFW motorkód) gyújtás bekapcsolása és motorindítás után a vészvillogó magától bekapcsol. A vészvillogó kapcsolóval kikapcsolható, de következő indításoknál újra, meg újra bekapcsol.
Nyilván a BSI kapcsolja be, de miért? Milyen jel aktiválja gyújtással, vagy milyen jel hiánya?
Köszönöm, ha valaki tud segíteni! Már egy típusnak megfelelő kapcsolási rajz is segítség lehet.
Nem nyomkodni kell, hanem a gyújtás után a zárás gombot nyomvatartani 10 mp-ig, majd elengedni, gyújtás le és várni 2-3 mp-et. Ha utána se tanul, esetleg egy BSI reset segíthet, ha nem, utána meg kellene nézni, hogy ad-e jelt egyáltalán a távirányító.
(biztosan jó az elem ? Én találkoztam már olyan új elemmel, amelyik le volt már merülve. )
2003as XSARA II-n gyári, ovál távirányítón elemcsere után nem tudom feltanítani a távirányítót. Próbáltam már az útmutatóban leírt módszert, hogy ráadott gyújtás mellett nyomkodom valamelyik gombot, de nem történik semmi. Valakinek van egyéb ötlete esetleg feltanításhoz?
Üdv valaki tudna segíteni abban hogy Citroen Xsara 1.6 16v 2001-es az alany és hogy hol találom a test pontokat. Esetleg valami rajz vagy kép az elektromos rendszeréről. Köszönöm!
Én is ezzel a problémával szembesültem nekem ezzel sikerült ki nyitni. Csatlakozó vége egy csavarra van egy fényes csavar, csavarhúzó vége a csatlakozót egyik érinkezöjéhez.
FeZ mar valaszolt a szerelo forumon, de itt is feltennem irasomat Egy kep nagy segitseg lenne az tarcsafekes xsara rogzito fekenek kulisszajarol (kilincs-emelojerol)ui. rosszul raktam ossze a feket es kiesett az a kis valami belole: kepet csatolok keresem az lenne: tud valaki valami erdemi infomációt arrol hogy ez hogy all?koszonom!
Esetleg lenne még keringő levegő vagy valamelyik hőmérséklet jeladó lenne a ludas?
Fullra kapcsolt ventilátor mellett menet közben nem hallok a műszerfal környékén semmilyen sercegő jellegű hangot ezért nem gondolnék levegőre. Valaki tényleg adhatna ötletet. Termosztátházon a zöld jeladót próbáltam multiméterrel ellenállást mérni. Kb 50 fok környéki kézmeleg blokknál 1030ohmot mutatott és emelkedőnen volt. A másik jeladót merre találom ha van másik is?
Beindítom ketyeg elindul a vizhő mutató langyosat is kezd fújni, aztán elindulok eléri a 90 fokot a langyos levegő vált hidegre majd a vizhőfok mutató elindul lefelé és beáll 60 és 90 közötti osztásra és elkezd jönni a meleg levegő ami egészen addig megmarad míg meg nem állok és alapjáraton járaton. Ekkor visszavált langyos levegőre.
Ami cserélve lett: termosztát 2x is a fűtőradiátor és fel lett töltve illetve légtelenìtve.
Elromlott a csomagtér záram. Csavarhúzóval betoltam a reteszt, de nem kattan, nem zár be. Nyitásra reagál, azt hallani. Van erről valakinek tapasztalata? Mire készüljek ? Javítható vagy csere egyből ?
Mielőtt szétszedem a mínuszokba, gondoltam rákérdezek. 😊
Ahogy az előbb írtam, ha tényleg 98-as (a forgalmi nem mérvadó, inkább az ORGA szám vagy az alvázszám az) akkor nincsen benne BSI. Ez esetben az immo jelét egy antenna veszi a kulcs körül, amit továbbít egy Utasvédelmi Egységbe, ami továbbítja a motorvezérlő felé. Az UVE egység egy kb. két, egymás mellé rakott cigisdoboz nagyságú "doboz", TEXTON felirattal (lásd lent a képen !!) és két különböző csatlakozóval. Fejből már nem emlékszem, hogy a Xsara-ban hol van, de tippre a kesztyűtartó mögött esélyes, esetleg a fűtésbox tetejére van rögzítve. Nem túl könnyen hozzáférhető helyen, a feladatából adódóan.
Hát ma reggel órákig kerestem, de nálam ott nincs ilyen. Biztosítéktábla, mellette obd csati, mögötte semmi. Biztos van 1-es xsara-ban is bsi? Visszaolvasva a fórumon találtam olyan infót is, hogy nincs. Viszont akkor mi veszi az immo jelét, mi lehet halott, ha a kulcs ok.
Sziasztok!
Valaki meg tudná nekem mondani hol találom a BSI-t? Az alany egy 98-as xsara 1.8 16v motorral. Nem ismeri fel a kulcsot,ami működik, ezért kellene a szaki szerint a BSI-t kivenni, és elvinni neki.
Szia! Akkumulátoroknál ajánlatos évente legalább egyszer 24 órás töltőre tenni megszakítás nélkül, függetlenül attól hogy a töltő kijelzője mit mutat. Azt javaslom hogy ezt próbáldd meg, jó esélyed van hogy magához tér, majd 1-2 napra rá egy autóvillamossági szaki mérje meg hogy hány százalékos az akku. Az alapján tudsz dönteni.
60ah-s Perion volt benne, egy év alatt elpusztult. Nyáron út mellett maradtam az autóval a generátor elhalálozása miatt, 11.6-ig szívta az akkut az autó, nyilván nem tett jót neki. Azóta azt tapasztalom, hogy az akku feszültsége napról napra esik egy tizedet.
Jelenleg úgy néz ki, hogy ha megyek vele (kb. 30 kilométert szoktam), akkor a hazaérkezés után 2 órával már csak 12.4 V, reggelre 12.2 V, másnap reggelre 12 V.
Ha rádugom a töltőt, akkor a töltő 1-2 óra múlva teljesen feltöltöttnek mutatja. Anélkül, hogy beindítanám, másnap reggelre 12.3 V. Indítani indít azért, még csak olyan erőlködősnek sem tűnik, de nyilván az első komolyabb mínuszos reggelen valszeg már nem tudna indítani.
Gondoltam arra, hogy valami szívja az akkut, ezért megmértem a kocsi nyugalmi áramfelvételét. Kb, 1-2 percig 0.6-0.7 A az áramfelvétel, ezután lemegy 0.15 Amperre, ezt követően kb 3 perc múlva lemegy 0.01 Amperre, úgy tűnik tehát hogy az autó nem szívja le szegény akkut.
Exide Premium akkura gondoltam 54 vagy 60 Ah-ra.
Érdemes a nagyobbat? Tudja tölteni rendesen a 60Ah-s akkut az autó (felmerült bennem, hogy nem). A generátorhalál után felújított generátort kapott, a töltőfesz rendben 14.2-14.4 között szokott lenni alapjárat mellett, bekapcsolt klíma, tompított mellett is 13.7-13.8 V-nál lejjebb nem megy.
Simán lehet, hogy nem jó az az utángyártott vagy nem jó hozzá. Ez utóbbi is sűrűn előfordul. Érdemes a gyári számát kikeresni a vezérlőnek a gyári programból (bár ez igaz az összes egyéb alkatrészre is) és az alapján keresni utángyártottat. A motort lehet külön is tesztelni, hogy működik-e.
Van egy 2004-es 1.6-os Xsara -am amiben mindig csak MAX-on volt hajlandó elindulni a fűtés ha éppen elindult. Több helyen olvastam hogy a fűtőmotor előtét ellenállást kell cserélni és megoldódik a probléma. Vettem is hozzá egy ABAKUS 133-009-001 -es típusú előtét ellenállást és kicseréltem. Valamiért most ezzel el se akar indulni a régivel legalább MAX-on néha beindult. Nem tudom hogy most az alkatrész rossz vagy épen nem jó hozzá. Esetleg van szénkefe ebben a motorban? Szerintetek mi lehet a probléma?
Sebességmérő rosszul mér, 40-et mutat miközben gps szerint 60-62 között van a sebesség. Lehet ezt gépre dugva kalibrálni,javítani vagy csak cserével orvosolható?
Nyáron ki kellett cserélni az egyik első fényszórómat. Most hogy bejött ez a hűvös, esős idő, ez a fényszóró elkezdett párásodni belülről. Víz nem lötyög benne, de kezdetben csak vékony rétegben volt párás, de utána már nagyobb, szinte vízcseppek is lógtak a búrán belülről. Olvastam hogy normális ha picit párás és hogy a nappali meleg és a használattól elmúlik, kiszelőzzik, de van nappali menetfényem, ezért nappal nem használom a világítást, éjjel meg nem járok vele. Szóval esélye sincs hogy magától kiszáradjon. Ma próbaképp munkából hazafelé felkapcsoltam (kb 15 perc) és úgy tűnik hogy jobb lett valamivel, szerintem 1 órát világítva kiszáradhatna. De az a kérdésem, hogy a gyári lámpája miért nem párásodik soha egy picit se, csak ez amit bontóból szereztem, és hogy hol vannak ezen a lámpán a szellőzési pontok, ahol elvileg távoznia kéne a párának? Xsara II-ről van szó :)