Sziasztok!
Kellene egy kis brainstorming az alábbi problémára: 4.2tdi 2008 padon mérve a gyári 326Le helyett 273Le a Nm pedig csak 590.
egyéb a mérés során mért adatok: turbó 1,5bar, beszívott levegő hőmérséklete 80fok a végére, a MAF szenzor 120g/s levegő mennyiséget mér maximum 50g/s-ról indulva
Előre bocsátom, hogy a kocsi pöccre indul, nagyon szépen "muzsikál", egy röccenés nincs a motoron, szépen húz, 0 olajat fogyaszt és érzésre nagyon jól megy. csak hát ez a mérés mást mond...
Először a DPF-re gyanakodtunk, de kitakarítva és újra mérve centire ugyan azt az adatot adta.
OK, ha a kipufogó oldal rendben van akkor nézzük a bejövő oldalt, itt a kézenfekvő a turbó nyomás hiánya lenne, de az megvan.......viszont a MAF adat az ami nagyon eltér a ECU által elvárt adattól (1600mg/Hub vs 650mg/hub) /VCDS vagy a Carly for VAG alapján is ugyan az. Ez kevesebb mint fele annyi levegő, amit mér a MAF mint amit az ECU elvár, ezért most erre gyanakszunk mint a hiányzó teljesítmény oka.
Amit a 2 mérés között csináltunk:
- hibakód ellenőrzés, az első mérésnél az 5. izzítógyertya volt amit cseréltünk, de persze semmi változást nem jelentett,
- intercoolerek kitakarítva /első mérésnél még 100fok volt a beszívott a végére/, tök el voltak tömődve sárral és kosszal de semmi komoly hatásuk nem volt a teljesítményre
- dpf tisztítás a 2. mérés már ezzel a dpf értékkel történt /0mb alapon és 70mb padlón a diferencia/ az első viszont ezzel /7-14mb alapon és 130mb maxon/ de ez sem volt releváns
A 2. mérés óta ezt csináltuk:
- szívótorok kitakarítva /teljesen tiszta volt amúgy/, a szívótorok le-fel után viszont beírta, hogy: "valve right for engine -N145 interruption p1577" nem törölhető de egyik mérésnél sem volt ez hiba betárolva csak most, hogy leszedtük és visszatettük....a MAF adat viszont előtte utána ugyan az volt és maradt....szar
-a különböző pillangó szelepek a levegő útjában szépen működnek és nincsennek elkoszolódva
- leszedtük a légszűrőket és úgy mértük a MAF-ot---ugyan az a max 120g/s
Most pénteken cseréljük a MAF szenzorokat /ami ugye kézenfekvő lett volna eddig is csak 2 szenzor hasonló adatai elbizonytalanítottak és inkább a szívótorokra gyanakodtunk /, természetesen gyárira, DE ha ezek is ilyen semmi levegőt mutatnak akkor szerintetek mi lehet még?
Na most a szakirodalom pl. Ross-Tech szerint, ennek a kocsinak kb 250-300g/s-t illenék beszipákolni a levegőből max terhelésen, de ez a 120 nagyon kevés, viszont mind 2 MAF szenzor hasonlóan keveset mér, létezik hogy 1xre halódnak?
Vagy ha mondjuk a turbók rosszak /de megvan az 1,5bar/ és nincs meg a MAP nyomás akkor is 1xre egyformán gyengülnek el??
Vagy mindkét hengersor szívóoldalán egyforma szivárgás van?
köszi az 5leteket, esetleg hova lenne érdemes vinni hozzáértő hibafeltárásra?
üdv
L