MÁV sux.
IC pótjegyet már csak úgy adnak ki, hogy rá van írva a menetjegy száma, meg egy szöveg, hogy "Jeggyel együtt érvényes, másra át nem ruházható"
Simán előfordulhat (és fordult már elő soxor) hogy megvettem a jegyet, de még nem tudtam, hogy egész pontosan melyik vonatrtal akarok utazni, épp ezért indulás előtt vkit felhívtam, hoyg vegye meg a helyjegyet. Ezel szerint ez sak akor működik, ha a jegyet odaadom az illetőnek. faszság. Ja, meg meggondolom magamn, másik vonattal megyek, visszaváltani már nemtom ( min. 2 órával indulás előtt lehet csak) ilyenkor eddig eladtam vkinek a várakozók közül, vagy egy ismerősnek stb. Ezt se lehet, es ezzel csak a saját adminisztácójukat növelik, meg a sorbannállát, etc.
en meg nem mertem megnezni...
pedig mar van egy peldanyom.
egyszer egy kaller kirohogott, hogy miert vettem meg, hiszen semmire sem jo... nna, mindegy.
:-)
nemtom Nektek hogy tetszik a nyiregyi allomas, de szvsz nagyon jo megoldas az, hogy leszallvan a vonatrol, mar egybol az epuletben bukkan fel az ember... ( jo, van kozben lepcso, meg mittomen, de akkor is :-) )
Időközben beszéltem egy kallerrel, s azt mondta, hogy a teljes pályafelújítás nyárig tart majd, s addig 3 óra lesz a menetidő, utána kb 2,5 órára csökken. Bárcsak már ott tartanánk!
Üdv mindenkinek!
Nem vagyok vasútas,de voltam az InnoTrans-on és csináltam egy pár képet,vonatok is vannak.
Sajnos a szakmai részen nem voltam ott,ezért nem tudok a képekhez hozzászólni.
Ezt már nagyon vártam, mert a jövő 7-en már 1 órával kevesebbet töltök utazással. Elképzelhetetlennek tartjátok, hogy a menetidő tovább csökkennyen a felújított vágányok következtében? Vagy csak én vagyok ilyen naív?
A helyesírási hibákon (utascsarnok, utastájékoztató, újjávarázsol) túllépve, ebből az nem derül ki, hogy mikortól vehetik igénybe az utasok.
Más.
,,Ugyancsak jó hír az utazóknak, hogy a Budapest—Cegléd vasútvonalon október 26-án befejezik a hosszú ideje tartó pályarekonstrukciót. Október 27-től megszűnnek a vonatelterelések, korlátozások, az InterCity vonatok is az eredeti útvonalon és menetidővel járnak.''
Nyíregyházán elkészült az új MÁV állomás. Megkezdődött az újjáalakított épület műszaki átadása. Az utasok november közepétől használhatják az impozáns várócsarnokot.
A nyíregyházi MÁV állomás rekonstrukciója befejeződött. Október 21-én elkezdődött az impozáns épület műszaki átadása. Az új- régi épületre nem ismerne rá, aki egy évvel ezelőtt járt Nyíregyházán. Nem ismerne rá, annak ellenére, hogy a régi épület tartószerkezetei csak új köntöst kaptak. Az építkezés január 8-án kezdődött el, és 287 nap alatt be is fejeződött. A nem egészen tíz hónap alatt a kivitelező KE-VÍZ 21 Kft. a hétvégeken is dolgozva, betartotta ígéretét, az eredmény az európai normáknak és kor követelményeinek is megfelelő épület. A tervezést az Art Vital Kft., Végh József és Kovács Rita építészek végezték.
Az épület külső képének meghatározó eleme a város felőli oldalon épült előtető, amelynek legmagasabb pontja 12 méterre magasodik. A várócsarnok üveg burkolatot kapott, míg az épület többi része világosszürke borítást. A sima homlokzatot a déli oldalon köríves és előredőlő homlokzatkiképzések törik meg. A vasút felőli részen szintén készült egy kisebb előtető.
Az épületbe üvegajtókon jutunk be. A belső tér két részre oszlik: az utasforgalmi részre, a várócsarnokra, és a másik üzletekkel beépített kétszintes galériás szolgáltató térre. Az utas csarnok északi oldalán helyezték el az új korszerű pénztárakat. Innen vezetnek a lépcsők is a peronokat összekötő aluljáróba. Az utas csarnokot és a szolgáltató részt egy széles lépcső kapcsolja össze. Az utas csarnokban már minden elkészült, az óra és a nagyméretű elektronikus utas tájékoztató is a helyén van, már a hangosítás is működik.
Az épületben Borbély Norbert építésvezető kalauzol. Közben megtudom, egyszerre 150 munkás is dolgozott az építkezésen, sok alvállalkozó közreműködésének köszönhető, hogy határidőre elkészültek. Kérdésemre, hogy mi volt a legnehezebb feladat a rekonstrukció során, két dolgot is említ a szakember. Az épület falait elbontották, csak a vasbeton tartószerkezetek maradtak. Akkor derült ki, hogy ezeket meg kell erősíteni. A régi ötvenes években épült tartóoszlopok éleit acélvasalással erősítették meg. Nem volt könnyebb feladat az aluljáróba vezető lépcső kialakítása sem, a túl magas talajvíz miatt különleges műszaki megoldásokra volt szükség, és az alagút szigetelése is különleges eljárást követelt. Ráadásul a rekonstrukciót úgy végezték, hogy közben az állomás északi szárnyában, ahol a forgalomirányítás működik, és ahol az irodák vannak, folyamatosan dolgoztak a vasutasok. Borbély Norberttől megtudtuk, hogy a beruházás nettó összege 550 millió forint volt.
Az új állomás épület most már kész, a műszaki átadás során feltárt hibákat folyamatosan kijavítják. Az üzleteket átadják az üzemeltető Resti Kft-nek, és elkezdődik azok belső kialakítása is. Az utasok nem egész egy évnyi kényelmetlenség után november közepén vehetik birtokba az újjá varázsolt épületet.
A MÁV Rt. A város önkormányzata és a Resti Kft. által közösen finanszírozott beruházás elkészültére a nyíregyháziak már nagyon régen vártak. Korábban sokan emlegették, hogy a város egyik jelképe volt az 1900-as évek elején elkészült, de 1944-ben porig bombázott vasútállomás. Az új, a mai kor követelményeinek megfelelve, külső építészeti kialakításával, de különösen kellemes és esztétikus belső tereivel is méltó utódja lehet a régen elfeledett épületnek.
nahaaat! en mar regen jartam arra, ugyhogy nekem minden info uj volt :-))
nem kesobbre volt kiirva? nekem mintha vhonnan ugy remlene. bar a mostani fantaasztikus allomastol jobbat el sem lehet kepzelni (...)
No, ez jó hír. Szerintem jól néz ki, és nagyon ránk fért a korábbi viszonyokhoz képest valami javulás. Majd persze akkor derül ki, hogy milyen, hogyha használatba áll.
25, az teljesen korrekt, és ez már a forgalomnak való átadst is jelenti? Mer még azér vannak hiányosságok...
Sztem is kellemes hangulatot áraszt, plazoid jellegű épület, végül is jellegét tekintve uaz, mint elődje, akkor az olyan kocka volt a divat, most meg az ilyen.
Na. Most mondták be a Híradóban, hogy csúcstechnológiával újítják fel a Sopron-Szombathely szakaszt (vagy ez már GYSEV lenne? mindegy.). A déli hírekben (vagy az m1-en, van a Kossuth krónikában, már nem emlékszem) azt mondták, hogy a felújítás után a vonatok akár 60-nal (sic!) is mehetnek, sőt, egy szakaszon (ha jól emléx, a Bük-Szombathely) 80-nal is! Hát ez aztán a csúcstechnológia! Akik ezt annak hívják, jártak már olyan helyen, ahol van normális vasút?
Szvsz egyszerre villamositottak az egesz Bp. Zahony vonalat, vagy legalabbis nem lehetett tulsagosan nagy idobeli differencia, tekintve, hogy akkoriban ez volt az elso szamu vasutvonalunk, a kapocs a Nagy Teso fele.
"Lehet, hogy az ELektronikus Vasúti Információs Rendszerek Adatbázisa rövidítés lenne?? :) (Tudom nem sok értelme van, de vannak még olyan dolgok a MÁV-nál, ami nem az érthetőség és a lógiga szabályait követik. )"
Nem lehet, hanem biztosan.
A nevet nem a MÁV találta ki, hanem az Informatika kft.
Akkora trogerseg a kocsikon, foleg ha all a nep, mert egy kumma ulohely sincs ilyen bufebevasarlogurigakat uzemeltetni!!! Foleg ha 8000x megfordul odavissza.