Egy '94 TDI 1Z -vel fordultam szerelőhöz korábban,ingadozó alapjárat miatt.
A szerelő ,állítólag elküldte specialistához az adagolót,a hiba meg is szűnt,de borzasztóan gyenge lett az autó !
A próbakör után ott hagytam és a szerelő ,konzultálva az adagolóssal,valamit állított és erősebb lett az autó.
Hosszabb használat után azonban eszre vettem,hogy nem teljesen jött vissza minden erő.
Biztosan kevesebb üzemanyagot kap a motor,mert szinte egyáltalán nem füstöl teljes gázon sem és egy lehelettel nehezebben indul melegen,valamint a végsebessége 30 -al csökkent.
Tudnátok segíteni,hogy hol lehet állítani az adagolón,hogy több üzemanyagot kapjon a motor ?
Nem vagyok szakember,de ha egyszerű,akkor megpróbálnám !
Van egy Audi 80-asom, 1992 B4-es, 1Z-s. Az a probléma, hogy az autóból elszálltak a pacik, egyről a kettőre. Turbó teljesen kitakarítva, wg szelep, ECU, map szenzor stb ellenőrizve, minden jó még a nyomás is. De valamiért mégis olyan mintha sima szívó dízel lenne az autó. Adagolóra gyanakszom, lehetséges ez az oka? olyan mintha nem kapna elég üzemanyagot szegény. Valamint még annyi van hogy ha melegen indítom, akkor felpörög az autó 1800ig kb mintha gázfröccsöt adnék neki, de rögtön vissza is megy alapjáratra.
Valami tanácsot szívesen fogadnék, hogy mit nézzek meg, vagy mi lehet a hibás.
Sziasztok! Van 1 '91-es Audim és szeretnék venni jel nélküli rácsot,de olyat,amin megvan a gyári motorháztető nyitás lehetőségére vmi kihagyás. Segítséget,köszönöm...
Szevasztok! 83'-as kiadású,80-as,1.6D,sima szívó motor,az adagoló dúsító tengelynél 'szivárog' a gázolaj,s kérdezném,a tömítések cseréje,avagy "jó,de használt"vásárlása anyagilag melyik az esélyesebb?KI mit tanácsol?!Mert a tömítéskészlet tán 20e.- körül van,+ a munkadíj,vagy vegyek használtat,csak arra "garancia???Ki tudja??...Szóval ez a helyzet az Öregnél!...De ha van Valakinek adagolója,ami "JÓ",s nem aranyárban adná,vevő lennék rá!.........
Nemtudom hogy jó helyre írok-e de nagyon sürgős lenne.
Van egy 80-as audim 91-es évjárat és sehogysem tudjuk leszedni az olajteknőt az aljáról, nincs rá hely, biztosan van valami trükkje ezt szeretném megtudni valakitől aki tudja :)
Segítséget szeretnék kérni. Van egy 1990-es Audi 80 quattrom, a 2.0 motor kódja 3A. Azt mondja a szerelőm, hogy meghibásodott benne az ECU, és próbálok egyet beszerezni. Találtam is párat, használtat, a neten, ugyanaz a sorozatszám szerepel ezeken is, mint az enyémen, azonban nem pont olyan autókból származnak. Egyik 1,8-as, másikban eltérő motorkód, harmadik nem quattro, stb. Nem különösebben lévén szakavatott a dologban, az lenne a kérdésem, ha valaki tudna segíteni, hogy ez mennyire számít, nincsenek-e mondjuk másképpen programozva, softolva különböző autótípusokhoz, vagy ha ugyanaz az alkatrész a rajta lévő sorozatszám szerint, akkor jónak kell lennie?
Sziasztok nagyon megköszönném ha segítene valaki mert nemtudok rájönni mi a gond:(amiről szó van az 1 audi 80 as 1.6e 93 as a probléma az hogy magas lett az alapjárat olyan 1300-1400 és sokat eszik.elötte az alapjárat nagyon alacsonylett eggyik naprol a másikra a légszűrőben lévő talán alapjárati motorrol levolt csúszva a cső rádugtuk és uttána lett ilyen magas.a folytószelep állás érzékelő csatija megvan tákolva azt láttam az se biztos hogy jol ha valaki tudna nekem 1 sorrendet mondani szín szerint azt nagyon megköszönném.mert nagy bajba vagyok ezzel:(
Ellenőrizd,h a jelek összeállításakor az 1. henger felső holtponton legyen,mert ugye 180 fokkal el lehet rakni a főtengelyt.... Legegyszerűbb: 1. gyertya kivesz és benéz vagy csavarhúzóval ellenőriz.
Ha csak vezérlést állítottál ,akkor szerintem ennyi. Látatlanban nehéz autót javítani :) .
Üdv mindenkinek,segitséget szeretnék kérni adott egy (audi 80, b4, 2.0 4 hengeres benzines, ABT motorkód).Vezérlést állitunk de nem akar sikerülni,főtengely jelre állitva,gyujtás bosch jelre ráálitva,és a vezérműtengely is.Mégsem indul.Köszi előre is!
Vettem egy 91-es évjáratú 80-as B4-et. 1Z motorkódú,1,9TDI motor van benne katalizátorral. Honnan tudom meg hogy melyik környezetvédelmi besorolás alá esik? Azt mondták EURO2-es motor van benne ami már a 4. kategória. A regadó miatt lenne fontos!
16 td 80 le-s 1989es audi 80 vettem ma,,,,,,,a alapjaratot hogy tudom megemelni
kicsit mert igy neha megszolal valami a valto korny rol nyel teng v kup szerk re tipp de sztem meg sokat elmehet igy kupl ot kinyomom v megemelem kicsit fordulatot rogton elhalgat eme femes csilingeles
valami tapasztalat v kinek
es jarhatok picit rahuzott dusitoval adagolo szamot hol lelem
Sziasztok! Felteszem itt is ,olvastam már egy két hasznos hozzászólást ,hátha itt előbb kapok választ :)
Adott egy 76'-os 80-as 1.3-as benzines kocka Audi :)
Nem mai csirke. A következő lenne a probléma.
Sajnos a gyári saját hűtője kilukadt megtört tönkrement. Ergó cseréltem. Szereztem egy totál jó használt hűtőt ,de ez nem az én verzióm. A sajátja az kiegyenlítő tartály nélküli ,hűtőn van a sapka ott lehetett tölteni.
Ez viszont kiegyenlítőtartályos.
Idáig oké a dolog ,tartály helye megvolt ,feltettem ,mindent bekötöttem.
Beindítom ,járatom. Sajnos a hűtővíz óra szerint 95 C-os ,s lényegében forr is ,ami azért is baj ,mert a kiegyenlítőn dolgozza ki magából a vizet.
A felső csőben leállítás után nincs víz ,járatás közben még nem néztem .Az alsóba természetesen van.
Mi a hiba forrása? Termosztát? Bimetálos kapcsoló a ventinek?
Egyszerűen nem jövök rá :( A hiba már nagyon idegesítő...
Valaki akinek volt ilyen Kocka Audija ,az megírhatná tapasztalt e ilyet?! Illetve a kiegyenlítő tartályt az alsó vastag csőbe toldottam .
Köszönöm a tanácsot,elvileg a motor felújításkor ki cserélték,(hengerfej szelepek,vezetők,fészek,dugók,gyűrűk,főtengelycsapágyak,hajtókarcsapágyak,de hogy a segédtengely s csapágygyűrűi ki lett e cserélve,?hát aszt mondta a szerelő,hogy komplett fel lett újítva!De 7000 km után nem kéne ilyen bajnak lennie,de hát ez van,az hogy 30 éves,az 1 dolog,mert a kasznija is jóóó!.Ezért mint "családtag"muszáj lesz megcsinálni!A szerelő gyerek is óckodik tőle,hiszen a felújítást Ő intézte,az olajszivattyút a múlthéten cserélte ki,s ettől még az olajnyomás nem nőtt meg,csak folyni kezdett az olaj az elején,aláfeküdtem,hát ezt tapasztaltam!Mégegyszer köszi a tanácsot,hát ha nem muszáj,nem veszem ki a mocit,megpróbáljuk a helyén cserélni! Minden jót!!Tóni..........
Nem olyan nagy mutatvány kicserélni a segédtengely perselyeket.2 db van belőle-egy kisebb és egy nagyobb.
Ha ki van szedve a motor úgy könnyebb.Én mindig úgy csináltam,de szerintem megy beépítve is.
Kisebb belül -nagyobb kívül nem lehet felcsérélni mert nem megy csak 1 féle képpen -ez egyértelmű.
Audi motor jó mert hosszában áll(jobb hozzáférés).
Olajdekni leugrik ,mert a kiütött perselyek be fognak esni. Kiütöd akármivel vagy csináltatsz kiütőket is.
A beütéshez kell célszerszámot csináltatni az új perselyek méretei adják a méreteket.
Nem komoly,bármelyik esztergályos megcsinálja kispénzért.
Azért nehezebb beépített állapotban ,mert az olajzó furatoknak egybe kell esniük,különben nem lesz olajzás.
És ez volt ,h nekem is csak másodikra sikerült kiszerelt állapotban.Meg ha ki van szedve a motor akkor jobban belátsz.A külső jól látható ,de a belső nagyon nem....
Van amikor a persely nagyobb mint kellene-ilyenkor vízpapír meg olaj a házi megoldás.Ehhez is jobb ha kinn van a motor. Nem kényes a pontosságra.
Úgyis az lesz a baja ,h kitöredeznek belőle darabkák. Beszerelt állapotban kézzel kell tudnod forgatni a tengelyt.
A hibajelenség amit leírtál egyértelmű segédtengely csapágyazás probléma.
Elsőre bonyolultnak tűnhet,de hidd el nem nagy kaland.
Szevasztok! 83' 80-as 1.6D ssima szívón cserélt e- valaki segédtengely csapágyat,van e tapasztalata,tanácsa,nehéz e kicserélni? Mivel folyik az olaj rendesen,a fogazott ékszíjtárcsa mögül, motor tavaly lett teljesen felújítva,az olalyszivattyút 3 napja cserélte a szerelő,az olajnyomásjelző lámpa alapjáraton villog,világít,fordulaton nem!Meg lehet e házilag javítani? További jó AUDI-zást Mindenkinek!Mivel 30 éves,s jó állapoú,nem szándékozom nontóba leadni! "Családtag"