Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

traktorbi Creative Commons License 2023.12.24 0 0 72973

Szia , Köszönöm a tippet , kipróbálom !

Előzmény: 4728ITI (72972)
4728ITI Creative Commons License 2023.12.24 0 0 72972

Szia!

Az enyém ugyanezt csinálja. Sebességmérő jeladónál van érintkezési hiba. A váltónál van a jeladó. Szét kell húzni a csatlakozót, megtisztítani, utána jó lesz.

Előzmény: traktorbi (72971)
traktorbi Creative Commons License 2023.12.24 0 0 72971

Sziasztok ! Van egy 2004es Thalia a családba és a műszerfal néha önálló életet él . Reggeli elinduláskor az óra megfelelően müködik, mutat mindent , majd gondol egyet és a sebesség visszajelző mutató egyszer csak 0-ra leeseik . Pár km-rrel később ismét megfelelően müködik . 
Próbáltam a korábbi bejegyzések között visszakeresni , talán már valaki tapasztalt ilyen hibát , de sajnos nem találtam . Szerintetek mi lehet a hiba oka ? 

Papalac Creative Commons License 2023.12.21 0 0 72970

A hátsó kerék csapágy tudtommall egyik Renaultnál sincs szorosan illesztve a tengelycsonkra. Nekem eddig mindíg simán lejött. Neked lehet rá volt gyógyulva, a rossz csapágy felforrósódott és ráégett, vagy egyszerűen berozsdált. Az kettős, kúpos csapágy, műanyag kosarat még nem láttam ilyenben. Nem a fékpofa hibája miatt nem szokott lejönni a dob, hanem mert a dobon egy perem képződik a kopás során, ezért az automata állítót jól vissza kell egy csavarhúzóval tekerni. Nem hiszem, hogy eredeti csapágy, meg fékpofa, mert azok 100-150 ezernél cserések szoktak lenni. Használt, bontott féket soha nem tennék fel!

Előzmény: VibeCe1 (72962)
Murva84 Creative Commons License 2023.12.17 0 0 72969

F 2-es helyen van. Kijelző, rádió legkondi elektromos tükör. Ezek vannak egy biztosítékon. Bal alulról a második függőlegesen. 4 irányú nyíl a jele egy tükörlapban. 1 órám a tellett. Nem gondoltam volna érdekes mert a bal oldali tükör mozgott ez nélkül is.

Előzmény: SGN (72968)
SGN Creative Commons License 2023.12.17 0 1 72968

Grat neked, de hol is van, lehet valakit érdekel. 

Előzmény: Murva84 (72967)
Murva84 Creative Commons License 2023.12.16 0 1 72967

Köszi. Megvan! Grat magamnak!

Előzmény: Murva84 (72966)
Murva84 Creative Commons License 2023.12.16 0 1 72966

Sziasztok.

Valaki tudja hogy hol van a rádió piros vezetékének a biztosítéka?

A sárga vezetékké van a bizti táblába viszont az állandó 12 v azaz a pirosat nem találom. Köszi 

VibeCe1 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 72965

nem, mert szét volt kopva minden, meg össze volt rohadva.

 

Előzmény: SGN (72964)
SGN Creative Commons License 2023.12.15 0 0 72964

Nem lett volna olcsóbb és jobb, ha új csapágyat veszel bele?

Előzmény: VibeCe1 (72962)
VibeCe1 Creative Commons License 2023.12.14 0 0 72963

....ja, az is lehet, már 340e km van az autóban, hogy ez még gyári, mert elég pudvás volt belül az egész, azért nem jött le. Sima 1.2 8 szelepes motorral.

VibeCe1 Creative Commons License 2023.12.14 0 0 72962

Hát, egen, kellett volna, én is szántam rá vagy 15 percet max, aztán tart már vagy 3 napja. Rakat video van a youtube-on, ha nem jön le, akkor azért, mert a fékpofák feszülnek a dobban.
Na én meg ütöttem rúgtam haraptam, de meg se mozdult.

Aztán kiderült, a csapágy belső része van rágyógyítva a tengelyre, azért nem jött le.
A fékpofáknak köze nem volt hozzá, (teljesen jó állapotban voltak, kár volt szétszedni..)

Renault feliratos csapágy volt benne, műanyag görgőkosárral. Széthúzásnál el is tört az egész. :(
Olyan szinten rajta volt a tengelyen a csapágy, hogy a 3 körmös lehúzó el is tört(mondjuk nem egy Beta volt..), amikor a megmaradt belső részt akartam lehúzni.


Ez nem Thalia, hanem Clio 2, szerintem az utolsó, mert 2006 októberi, ezután már a 3-ak jöttek.

 

Mindegy, ma egy 1-es faceliftes thaliáról leszedtem egy bontóban a komplett kerékagyat dobostul, azt rakom rá.

 

Előzmény: ivókút (72961)
ivókút Creative Commons License 2023.12.14 0 0 72961

...hát, annak pedig így simán kell lejönni. Nekem 2003-as van apósnak 2006-os. Mindegyiken simán lejön. A csapágy meg egyben marad.

Előzmény: VibeCe1 (72960)
VibeCe1 Creative Commons License 2023.12.14 0 0 72960

Én meg borzalmasat szívok a hátsó fék javítással, gondoltam leszedem a fékdobot úgy, ahogy pl a youtube-on vannak videók...itt a mókus egy mozdulattal leemeli a fékdobot:

https://youtu.be/MaIcrePNTbA?t=56

 

Na nekem ez a mozdulat már kb 3 napja tartott, elátkoztam már minden mérnököt, aki mozog.


Nálam a csapágy zsugorral van illesztve a tengelyre is, hogy a dobba úgy van, az oké.


Én meg azt hittem, a pofák fogják a dobot, azért nem jön le.

Aztán lehet, nekem 2006-os okosságom van, azon meg más valamiért.


Kénytelen voltam beszerezni, meg módosítani egy agylehúzót, avval lejött. Tönkre is ment a csapágy. Műanyag-kosaras gagyi.

 

VibeCe1 Creative Commons License 2023.12.14 0 0 72959

https://aubito.ru/images/stories/san/dvi/verh3.jpg

 

Itt látni, hogy középről eltolva van a jel a bordáskeréken, a hengerfejre meg írja, hogy állítsuk a dacia jelre...érdekes jelölés. :)
Lényeg az, hogy nem olyan egyértelmű, mint pl a D7F motoron.

 

Előzmény: 4728ITI (72958)
4728ITI Creative Commons License 2023.12.13 0 0 72958

Pontosan leírtad a lényeget. Én ugyanezt tapasztaltam. Én pontosan állítottam be a jelöléseket, és jó lett. Szerencsém volt, mert éreztem a különbséget. Csak egy borda, de sokat számít. Én úgy gondolom hogy aki úgy érzi hogy lustább lett a kocsi, annak érdemes ellenőriztetni.

Előzmény: VibeCe1 (72957)
VibeCe1 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 72957

Rég volt már, még emlékszem itt is megírta egy srác jópár éve, hogy 1 foggal odébb rakta, és sokkal jobb lett.

A főtengelynél van jelölés, de a vezérműtengelynél úgy emlékeztem, hogy nincs.

https://aubito.ru/en/renault-sandero/how-to-install-tdc-of-renault-sandero-engine

 

De az új vezérműszíjon rajta kell lenni 2 vonalnak, azokat kell a bordáskerekek jeleire tenni, a szokásos renyó módon.


Megy odébb rakott fogakkal is, de gyengébb lesz, meg többet eszik.


Emlékszem 1x én is úgy tipp alapján raktam fel a szíjat, 7 liter alá nem tudtam a fogyit lenyomni, meg csak alapjáratról húzott. Aztán eladtam, ahelyett, hogy megcsináltam volna. :)

 

Előzmény: 4728ITI (72956)
4728ITI Creative Commons License 2023.12.13 0 0 72956

Amikor nálam elszakadt a vezérműszíj, az újjal a beállítást a gyári jelölések szerint állítottam be. Érdekes hogy azóta jobban megy a motor, nem lusta, mint előtte volt. Lehet hogy szerencsém volt, és megtaláltam az igazit? Tudom hogy 1 fog sokat számít, de akkor előre, vagy hátra kellene állítani a gyári beállításhoz képest?

Előzmény: VibeCe1 (72955)
VibeCe1 Creative Commons License 2023.12.12 0 0 72955

Volt pár 1.4 8v thaliám, úgy rémlik nem a blokk szerinti jelekre kellett rakni a vezérlést. Vagy a főtengelyt, vezérműtengelyt 1 foggal odébb kellett tenni. Vagyis nem úgy, mint a D7F 1.2-es motoroknál.
Legjobb a szíjon lévő vonalak szerint beállítani a vezérlést, amik a renaultokon vannak mindig.
Ha jelre van rakva a blokkon, akkor gyengébb lesz, meg sokkal többet fogyaszt.

Itt iván elmagyarázza: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=BIssdLBqyJY

 

Most is rágugliztam a K7J timing-ra, csak a blokkjeles ábrák jöttek be, ami nagyon nem jó!

 

 

cipic Creative Commons License 2023.12.11 0 0 72954

Ha az újabb feszítővel rakod össze, akkor azt csak jelre kell állítani és kész.

A régivel is egyszerű,ennyi feszesség kell neki:

Előzmény: Ajven85 (72952)
SGN Creative Commons License 2023.12.10 0 0 72953

Ha úgy döntesz, hogy szervizbe viszed akkor előtte azért győződj meg róla, hogy milyen módszerrel állítják be a szíjfeszességet. Mert ha az "öreg" módszerrel akkor mindegy, hogy odaviszed vagy magad csinálod. Annyi különbség talán van, hogy nem mindegy, hogy kié a felelősség. De, ha a ma gyakori garancia kapuig eset áll fenn akkor jobb ha te csinálod. Egyébként a téma lapozgatása közben láttam hozzá mechanikus ellenőrző szerszámot, de egy vagy két eset miatt nem tudni érdemes e megvenni? 

Zárójelbe írva. Annak idején amikor egy 8 szelepes Golf vagy Polo vezérműszíját cseréltük (kb 30 éve) akkor a szíjkifordításos módszert alkalmaztuk. Ha kicsit túlfeszítettük nyöszörgött a motor. Leállítottuk, picit lazítottunk rajta, nyöszörgés abbamaradt. Feszesebb maradt mint amikor jött, burkolat vissza, viszlát. 

Max ha magadnak csinálod húszezrenként leveszed a burkolatot, ránézel és mész tovább. Egyébként ha pontosan le tudod ellenőriztetni műszerrel a feszessêget, szükség szerint beállítatni, biztos nem ugyanannyiba kerül mintha az egészet a műhely végzi.

Előzmény: Ajven85 (72952)
Ajven85 Creative Commons License 2023.12.09 0 0 72952

Szia! Köszönöm szépen az infót, de ebben az esetben akkor talán nem sok értelme van magamnak cserélni, ha utána szervízbe kell vinni :(. G.

Előzmény: SGN (72951)
SGN Creative Commons License 2023.12.07 0 0 72951

Bocs, vízpumpa és vezérműtengely között természetesen.

Előzmény: SGN (72950)
SGN Creative Commons License 2023.12.07 0 0 72950

Heló, azt olvastam, hogy a vízpumpa és a vezérműtengely között ha 30Nm erővel megnyomod a szíjat akkor 6 + - 0,5 mm-t ereszkedhet meg. Kell segítség hozzá és két vonalzó. Szokták úgy is csinálni, hogy a vezérműszíjat a vízpumpa és vezérműszíj között hozzávetőlegesen 90°-al lehessen kifordítani. Ezeknek a megoldásoknak az alkalmazásakor azt olvastam, hogy mielőbb műhelybe kell vinni a szíjfeszesség ellenőrzése miatt és kerülni kell a magas fordulaton való járatást. 

Előzmény: Ajven85 (72942)
4728ITI Creative Commons License 2023.11.28 0 0 72949

Sajnos az én kapcsolóm is tönkrement, ezért egy mikrokapcsolót kellett beépítenem. Azóta működik. Nézd meg hogy a kapcsoló átadja-e a 12V-ot. Mert ha nem, nincs 12V a relének, és akkor az nem kapcsol.

Előzmény: Szsanyi2002 (72948)
Szsanyi2002 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 72948

A kapcsolót cseréltem, sajna a másikkal sem működik. A relét nem hallom hogy kattanna ott alul csak pontosan nemtudom melyik lehet az 

Előzmény: 4728ITI (72947)
4728ITI Creative Commons License 2023.11.28 0 0 72947

Szia!

Az én autóm régebbi, nálam a kapcsoló mögött a műszerfal alatt van a reléje. A kapcsoló bekapcsolásakor határozottan hallani a relé kattanását. Nálam, amikor elromlott a fűtés, nem a relé volt a hibás, hanem a kapcsoló. Inkább azt nézd meg hogy kapcsol-e.

Előzmény: Szsanyi2002 (72946)
Szsanyi2002 Creative Commons License 2023.11.26 0 0 72946

Sziasztok! Nekem olyan kérdésem lenne, hogy 2005-ös renault thalia 1.4 16V, a hátsó szélvédő fűtésének a reléje hol található pontosan? 

4728ITI Creative Commons License 2023.11.22 0 0 72945

Én is cserélnék szíjat, ha már meg kell bontani. Használtan vettem az autót, szerelő cserélte 70 ezer km-nél (gyári adat 120 ezer km, vagy 5 év). A csere vezérműszíj nem bírt ki 60 ezret és elszakadt. Igaz, az 5 éven már túl volt.

Bordás szíjnál annyira kell feszíteni hogy laza ne legyen, mivel a bordák magassága több mm, ezért kizárt hogy átugorjon. Hosszbordás annyira nem kényes, mert ha laza, visítani fog. Nemrég kezdte el nálam is, amikor a szervó rásegítő terhelte a rendszert. A generátor alatt lévő feszítő görgőn kellett állítani, azóta jó, nem visít.

Előzmény: Ajven85 (72944)
Ajven85 Creative Commons License 2023.11.22 0 0 72944

Szia! 

 

Igen, vezérlés cserére, szíj, feszítő, vízpumpa, minden, ami ott van. Folyik a szivattyú és ha már meg kell bontani, akkor nem tenném vissza a régi szíjat, mivel anyagköltésgben kb. 10-13e Ft lenne a plusz ráfordítás. Plusz még főtengely szimering csere is szükséges, szóval bontani kell mindenképpen.

 

A szétszedéstől nem félek, csináltam már több autón és ha a Matiz a maga zsúfoltságával megoldható volt, akkor ezzel sem lesz gond :).

 

A feszesség a kérdés, na attól tartok, nehogy nekem átugorjon vagy elszakadjon. Nincs valami trükk, amivel valamilyen értéket párosítva hozzá, meg lehet kellőképpen feszíteni? Hosszbordás szíjakhoz létezik feszesség mérő, de nem tudom vezérműszíjnál használható-e illetve mennyi az érték.? Köszi! G.

Előzmény: 4728ITI (72943)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!