az opera nehéz müfaj, nem lehet vele teletömni a kereskedelmi csatornákat.
a bábszinházaknak vannak probálkozásaik,hogy az ifjusággal megkedveltessék, ez a jövö utja, de a majka kedvelö szülö nem fogja elvinni a gyerekét oda.az iskolai kötelezö szabadidös programokba meg könnyebb müfajt választanak-legfeljebb a müvészeti szakos osztályoknál, de ott is lényeges mivel nem tantervi elöadás,hogy az ofö szereti e a komolyzenét,
a mezzon mindig van teljes opera elöadás is.
szentpéteri csilla kezdeményezései is jók,hogy megkedveltesse a komoly zenét, de manapság ö is hajsampont reklámoz.
Vasárnap este megnéztem az utolsó Trubadúrt az Operában. Állítólag levették műsorról, pedig óriási siker . Micsoda Azucena ! Micsoda remek Luna gróf!
Meg is néztem gyorsan a szereposztást: Szendrényi , és Fokanov. Ők ketten vitték
fantasztikus magasságokba a produkciót, de a többiek is kietettek magukért.
Leonóra /Cserna Ildikó/ hatalmas hang, de a "sugárzás", a színészi játék halvány.
Azucena a főszereplő? Úgy tűnt, hogy igen. Grandiózus drámai alkat. Nem tudtam, hogy ilyen kvalitásokkal rendelkezik a honi operaház. Hogy lehet az, hogy eddig nem hallottam róla.? Ki ez a nő? Honnan jött? Miért nem ismerhetem, miért nem tudok róla semmit?
Furcsa dolog ám, hogy a tévé majd minden csatornája ki van tömve Majkával, meg szilikonnal feldúsított Kelemen Annával, mindenütt villognak az önjelőlt szépségkirálynők, a meztelenkedő cicababák, s az opera sztárjairól, mondjuk inkább úgy rabszolgáiról szó nem esik ebben a végtelenségig igénytelen médiában.
Ki a jó franc vezényli ezt az izlésromboló , lélektelen kommunikácót? A Pénz?
Ja, persze. " Eladó az egész világ!"- s azt állítják a ravasz üzletemberek, hogy ez kell
a népnek, mert a tömeg hülye, hát hülyeségekkel kell traktálni, mert arra vevő.
Műrózsa, műmosoly, és telibeszexsz, ez kell a népnek. Jobbat nem érdemel?
nálunk a sevilliai borbély a sláger, hallgattuk olaszul és magyarul,hogy hol mit énekelnek tudjuk elolvastuk a librettot is, aztán mikor a fülünkben volt szinte,hogy hol mit énekelnek már mi is az olaszt részesitettük elönyben..
de amugy sem érthetö mindenütt.. a szerelmi bájital magyarul ugyanolyan értehetetlen volt,mint ahogy fogalmunk sem volt miröl énekelnek olaszul.
én librettokkal vagy tartalommal szerelkezem fel, meg operamesékböl tájékozodom. a történetröl és cselekményröl.
aztán az is izgalmas melyik szinház,hogyan dolgozza fel ugyanazt az operát..
Fischer Ádámot múlt héten nevezték ki az Operaház főzeneigazgatójának. Persze most a Müpa előadásokra koncentrál de nem tudom elképzelni, hogy innentől miért ne izgatná az Operaházi Ring. Azt gondolom, hogy kifejezetten izgatja ez a gondolat, de belátom, ez egy nagyon elméleti diszkurzus.
Már több mint 2 hónapja megvettem a jegyeket. Remélem jövőre egy Siegfried és egy Istenek Alkonya lesz a folytatás. Amúgy meg amíg Fischer az opera zenei igazgatója, nem lesz sokáig parkolópályán a Ring.
Keresgéltem a neten, de nem találtam infó arról, hogy mi van Giuseppe di Stefanoval. Pár éve azt olvastam, hogy Kenyában megtámadták, kirabolták és megverték. Válságos volt az állapota, de felépült. 86 éves, ha még él. Remélem igen...
nem tuggyátok h ezt a ronda átiratot melyik operáról csinálták? asszem vmilyen királyfi de nem tom pontosan.
http://frc0032.uw.hu/ulok_a_hidon.wav
tuti ismeritek a telefonokon ülök a hídon néven fut. a szövegét nem teszem be mert durva kicsit.
segítsetek pls!
üdv:
FRC#0032