Idén is megrendezésre kerül a Japtimers közösség nagy sikerű Tavaszi Találkozója. Egy tökéletes lehetőség a főként veterán korú japán járművek tulajdonosainak, hogy a mai "online" világban személyesen is megcsodálhassák egymás járművét, megnézzék az apró részleteket, megszagolhassák az adott évtizedek jellegezetes illatait, hallgassák a különféle motorok muzsikáját vagy éppen érezzék a különféle járművek időutazásokat idéző rezdüléseit. A barátias elhivatott légkör természetesen lehetőséget ad akár mélyre nyúló szakmai vagy éppen könnyed humoros eszmecserékre is.
Amennyiben jelen közösség értékes találkozóinak, eseményeinek időpontjával nem ütközik, sok szeretettel várjuk minden kedves "veterán" - Japtimer, illetve klasszikus - JapClassic járművet és tulajdonosát!
Mostanában átmentem totál papásba, ebben az évben meég meg sem küldtem úgy igazából a LANCER-t. Tulajdonképpen már vezetni sincsen kedvem. Ez már a vég, a négyévszakos gumi is megfordult a fejemben.
Szerintem is igen tuti lenne a 0W-20, vagy pedig a 0W-30 lesz. A mostani 5W-30-nál "hígabbat" választok, ez biztos.
1. nincs ASX-em -> akarommondani, semmilyen Micu-m :)
2. Az olajhőfokot látni abban a gépben? Esetleg ilyen párezer Ft-os BT-s OBDII-adapteren keresztül? Vagy egy gyári diag-programmal, ha valahol tudc menni egy tesztkört? Mert ha a (számodra) szokásos körülmények között az olajhőfok érdemlegesen 100 fok alatt van*, akkor tkp. bármilyen olaj túl sűrű!
* Nálam mostanság 75-80 között mozog, kíváncsi leszek, meddig megy majd föl nyáron, meghajtva.
Nem, mert nincs ASX-em, de ha az előírt szabványnak megfelel, és nem mész gyakran sokat nagy terheléssel (német autópálya sietve, vontatás, stb), nyugodtan használd, csak jót teszel vele.
Ha valóban 62 es a terhelési index de szerintem elírták és 92 akkor felejtsd el. Az L200 simán viszi az 1000 literes tartályt tele vízzel, oda nem játékautó gumi kell.
Semmi komoly, hidegben kemény és szoros lesz a toronycsapágy műanyag perselye és az ropog. Ennél a szériánál ez elő fordul esetenként. Másoktól is hallottam már de az enyém szerencsére probléma mentes. A szervizek bekenegetik "varjú hájjal" aztán egy darabig csend lesz.
Öreg autó, és kultusza van már, meg ritka is, két verzió van belőle, a már bontóba való, meg a tökéletes állapotú, amit annyiért adnak, hogy ha nem szerelmes bele az ember, akkor ne vegye meg, sokkal jobb/modernebb autókat lehet már venni annyiért.
Tényleg rettentő megbízható, de már bőven túl azon a koron, hogy ez számítson, nincs amit már nem kellett (volna) cserélni mindben, És már rég nem az, amihez lehet kapni mindent olcsón, nem, nem is lehet, és nem is olcsón. Ami típushiba (és van belőle), az olyan, hogy az elmúlt 5-10 évben jóval nagyobb volt az alkatrészekre a kereslet, mint a kínálat. Ez persze nem sok dolgot érint az autó egészén, de azt nagyon. Pl. hidrotóke. Azt hiszem jópár szinkrongyűrű vagymi is állandóan cserés, emiatt aztán nem is találsz. Motoros antenna már csak utángyártott van, olyan is.
Remélem vki tud segíteni,nemrég vettem egy Lancer sportbacket, 2009es évjárat,és kanyaroknál,vagy parkolásnál, ahogy fordítom a kormányt recsegő hangot hallok.
Szerelő megnézte,de nem tudta mi lehet a baj ,azt mondta semmi komoly hiba nem látszik.
Köszönöm a választ! Ennek fényében még szétnézek a piacon. Igazából az éles vadászatig még úgyis van pár hónapom, hogy maga az autó fenntartására és szerviz költségeire is maradjon tartalékom, csak valahogy mindig visszahúz a szívem e felé a három típus felé, leginkább a Galant felé.
Illetve igen, én úgy tudom 2004-ig gyártották ezt a típusú Galantot, ez után valami elcsúszott a formadizájn terén...
Gondolom, a 8. generacios tetszik (nekem is) Oreg, mint az orszagut (a legfiatalabbak is 13 evesek), a nagy motor meg sokat zabal. Persztizse nincs. Ettol aztan az erteke annyi, amennyi. Pedig szerintem jobb, mint valami hasonlo koru nemet.
Viszont ugy gondolom, ha ennyi a keret, akkor nem ilyen autok kozott kell nezelodni. A hetkoznapibb alapmodellektol pont annyiban ternek el, hogy ha barmi kell, akkor szivas, cserebe nem lesz olcso. A fenntartasrol meg ne is beszeljunk. Es mivel oregek, boven lesz mit kolteni rajuk. En ugy gondolom, hogy ugy szabad hasznal autot megvenni, hogy ha megengedhetnenk magunknak azt is, hogy a duplajat koltsuk ra.
Jelenleg épp életem első autójára gyűjtögetek és úgy tűnik szépen lassan összeáll a pénz... A keret úgy nagyjából 1 millió Ft lenne és igazából 3 autó van amit kinéztem, Ford Focus ST170, Honda Civic 1.6 VTI és maga a kérdésem tárgya egy Mitsubishi Galant, lehetőleg 2.5 V6, de akár kisebb motorral is. Tisztában vagyok vele, hogy ezek nem feltétlen kezdő jogsis autók, nem is vagyok az, közel 7 éve van jogosítványom, csak most jutottam el odáig, hogy végeztem az egyetemmel és saját pénzből, saját autót vehetek.
Na de szóval a kérdésem... Olvasgattam már elég sok helyen mind3 autóról, de magáról a Galantról nem sok információt tudtam szerezni azon kívül, hogy több helyen is emlegetik, hogy megbízható autó. Igazából egy kicsit informálódni szeretnék az autóról, milyen a menetdinamikája (azt tudom, hogy kicsit lomhább, mint a másik 2), mennyire éri meg megvenni a másik 2 autóhoz képest, illetve miért ilyen olcsó? Úgy értem a 3 kiszemelt közül számomra külsőleg a Galant visz mindent (már kiskorom óta gyönyörködöm a formájában) és mégis a legolcsóbb. Tudom, hogy nem egy populáris autó, de mivel ennyire ritka és mégis ilyen olcsó, kicsit elrémiszt a vásárlásától. Minek az oka lehet ez az alacsony ár?