Köszi a segítséget, ma neki fogtam az átalakításnak. Először a syncro váltót szedtem szét, hát elég leharcoltan néz ki a belseje, de bízom benne az asd-s váltóm jobb állapotban lessz, mondjuk az is áll 2 éve. Nem tudtam h néz ki a hajtáselosztás hátrafelé, most már értem.:) Most már azon gondolkodom, ha ez megvan, milyen megoldással lehetne kapcsolhatóvá tenni a hátulját. :D
Milyen olajat érdemes beletenni? Azon is gondolkodtam, h teszek az olajhoz vmi adalékot( prolong, v wynns) Mi a véleményed az olajról, és az adalékról?
Na sikerült tdi syncro váltót találnom, most már csak az áttételeket kellene megtudnom , a váltószámom 2 AME 16051. Ha van vkinek erről infója, azt szivesen venném. Előre is köszi.
Kimaradt előbb. Ha nincs benne difi a váltóban , akkor a szöghajtás oldja meg a diferenciálást? Mi a tdi syncro váltó kódja? Bele lehet tenni az asd váltó vég áttételezését ? Tudsz esetleg webcímet, ahol vannak ilyen infók ? Előre is köszi!
Még nincs, van egy 1.8 gt syncrom, és most puhatolódzok, h lehetne átalakítani 1.9 tdi syncro-nak, és ez mivel jár. Alakítottam már át 1.6 d-t 1,9 tdi-nek és ott is kellet variálni, a féltengelyel,mert a belső csukló átmérőben nagyobb, meg a kuplungal,mert az pedig olajos az eredeti meg bovdenos. A tdi syncro váltó olajos v bovdenos kuplungal rendelkezik, és mekkora a kihajtás átmérője, az is 100-as?
Ha alárakom a tdi váltót , akkor a többi hajtás megfelelő lessz hozzá? Mert hallottam már olyat is., hogy akkor a hátsó difit is cserélni kell, mert nem lessz megfelelő a hajtás kiosztás fordulatszáma.
Segítséget keresek egy g2 1.8 gt syncro átalakításához. Szeretnék egy 1.9 tdi syncrot építeni. Akinek van ez irányü tapasztalata szivesen venném a tanácsokat! Eőre is köszönöm!
Üdv emberek. Él még a topic? Olyan kérdésem lenne a hozzáértők felé , hogy: GIII TDI syncro hátsó difijére megy egy stekker és egy vákumcső., ez gondolom diffizár. Csak azt nem tudom hogy mi kapcsolja? Motor ECU?
Én is csak azt mondanám, hogy hosszmotoros (pl. audi) a legelérhetőbb megoldás. Ha erős a kocsid akkor kell bele egy sperrdifi meg jó futómű és lehet elég gyorsan menni vele, nekem legalábbis jól működik igy.
madcircle "láttam négykerekeseket elég durván driftelni, ezért gondoltam, hogy lehet vele hasonló dolgokat csinálni mint a hátsókerekessel. konkrétan ilyesmire gondolok" Na ilyet nem tudsz visco-val csinálni, de a 160le is kevés hozzá:)
nem szeretnék hátsó hajtást, kicsit félreérthető voltam. azért vettem ilyen autót, mert ez tetszik, és szeretnék belőle egyedi autót építeni. a négykerék ötlet közben jött, jó lett volna ha megoldható. láttam négykerekeseket elég durván driftelni, ezért gondoltam, hogy lehet vele hasonló dolgokat csinálni mint a hátsókerekessel. konkrétan ilyesmire gondolok : http://youtube.com/watch?v=cQlI-YFzDo8
Annyit javitanék hogy a régi passat nem torsenes volt hanem kézileg zárható volt a hajtás középen is meg hátul is. Egyébként miért vesz valaki elsőkerekest ha hátsó hajtást szeretne?
madcircle "egy syncro golfot, a kasznit átfaragni, hogy bemenjen alá a hátsó hajtás, váltót, difit átdobni, és már kész is." Nem keveset kell faragni a kasznin, nem stimmel a kardán alagút a csomagtér alja, a hátsó futómű dolgai, stb...
"a másik ok pedig hogy volt egy ladám, és imádtam keresztben menni vele az úton, szeretném ha ez a verda is hasonló tulajdonságokkal lenne megáldva a vezetési élményt illetően" Jetta-ból sose lesz hátsó kerekes verda, a Syncro hajtás nem erre van kitalálva, de a Haldex se.
"de nem szeretném eladni és másikat venni" Pedig a legkevesebb szívás azzal lenne, a Jetta-ban sem gyári a TDI motor, azt ne add el, simán berakható egy Audi 80 quattro-ba, vagy Passat Syncro-ba (a régi kocka Passat-ok is hosszába motorosok voltak, azok nem visco kuplunggal, hanem torsen difivel voltak.
most kissé elszomorodtam. a tervem a következő volt: adott egy jetta II, melyben van egy 1.9tdi motor. jelenleg kb 110Le. ebből kisebb-nagyobb átalakítással 160-170le-t lehet kihozni. (lehet többet is, de az már nagyon káros a motornak)namármost a cimborámnak ez a "szív" konfig van a golf II-ében. a probléma, hogy mivel nagyon könnyű a kaszni, bármelyik fokozatban nyom egy padlógázt elkapar, ami se nem túl biztonságos ugye, plusz nem úgy gyorsul ahogy tudna. erre jött az ötlet, hogy négykerék, szerezni gyorsan egy syncro golfot, a kasznit átfaragni, hogy bemenjen alá a hátsó hajtás, váltót, difit átdobni, és már kész is. erre autószerelők tucatja mondta, hogy nagyon lassú lesz az áttétel nem megfelelősége miatt, de elméletben megoldható. azt adták jótanácsnak, hogy III és IV golfban létezik tdi syncro, annak a cuccait kéne alápakolni. a bibi a dologban, hogy III-as golfot nem találtam, IVest meg csak arany+ÁFA-ért azt is csak külföldön. meg ott már elektronikus a vezérlése, én meg nem szeretnék túl sok hibalehetőséget. tehát marad a III-as, ha találok. a másik ok pedig hogy volt egy ladám, és imádtam keresztben menni vele az úton, szeretném ha ez a verda is hasonló tulajdonságokkal lenne megáldva a vezetési élményt illetően. tehát tanácstalan vagyok, de nem szeretném eladni és másikat venni.
madcircle "szóval mindenképp négykerékhajtást akarok, valahogy adjatok jótanácsot :)" A legegyszerűbb és legkevesebb szívással úgy lehet megoldani, hogy a mostani autód eladod és veszel helyette egy Audi quattro-t.
Lentebb már írták, hogy kereszt motoros nem volt állandó 4 kerék hajtással, a haldex-es sem az. Állítólag arra léteznek olyan progik amik módosítják a hajtást, de egyrészt nem olcsó másrészt az a hajtás sem az állandó 4X4-re van tervezve és még senki sem próbálta, hogy mennyire bírja.
Golf Country is visco kuplungos, illetve bármilyen hátsó hajtás esetén az egész alját szét kell vágni a kocsidnak.
elsőkerekes a járgány, ebből szeretnék négykereket. mennyivel "rosszabb" a nem állandó? igazából azért szeretném, hogy tudjon keresztbe menni. lentebb írtátok, hogy lehet vele, csak megsül és utána 2hetente lehet 5.fokozatot cserélni. akartam hozzá venni egy GII syncrot, hogy majd összefaragom a kettőt, de lebeszéltek róla hogy lassú lenne az áttétel miatt. gondolom hosszába ne akarjak motort belerakni :)))) szóval mindenképp négykerékhajtást akarok, valahogy adjatok jótanácsot :)