Hahu-n is hirdetem már. Vettem egy másik autót így muszáj mennie, beleértve a kb 1 milliót is, amit két év alatt rátapsoltam... :) részletek a hirdetésben.
Leinformálható, átnézhető és valmennyire az ár is alkuképes.
X308: első sorban kényelmesen el lehet férni, de a hátsó ülés inkább gyerekeknek való, talán a long verzió jobb lehet, azt nem ismerem. Csomagtartója szinte nincs is, röhej, hogy egy ekkora autóba ilyen kevés hely van hátul, de elfoglalja a pótkerék és a tank az ülés mögött.
DE EZ NEM CSALÁDI AUTÓ!
Nem ezzel kell sátorozni menni, meg hasonlók. Ez hobbiautó. aki meg tud barátkozni ezzel, az szeretni fogja. Az X350 tudtommal sokkal élhetőbb (magasabb, tágasabb, stb.), de szerintem pont ezzel veszti el kicsit a varázsát.
Én könnyen beszélek, mert van mellett másik autó is, de ez is lehet szempont.
Nem tudom honnan veszed ezeket, sokan dicsérik a V8-ast, nekem vegyesek az érzelmeim, de ennek más oka van, ezt a hülye magyar szerelőknek köszönhetem...
Az XK-ban ugyanez a motor van (4.0 és 4.0 kompresszoros), azokkal sincs sok gond tudtommal (sőt azoknak keményen megkérik az árát).
A Jaguar klubban is van/volt többeknek, és meglepődve hallják, hogy nekem volt gondom vele.
Nem mondom, hogy a sor6 rossz, régi kiforrott konstrukció, sokan dicsérik azt is, de azért a V8-ast sem kellene talán ennyire leírni. Más világ azt elismerem, és nem illik bele a Jaguar korábbi időszakába (sor6 ill. V12), de nem mondanám "pocséknak".
Hát olvasom itt a hozzászólásokat, és kicsit meglepődtem...
Talán jogos, ha hozzászólok, mert nekem pont 3.2 V8-asom van, 2001-e évjárat.
Egyrészt ezek nem alu kasztnisok, az a X350, az X308-nak gyakorlatilag ugyanaz a kasztnija, mint az X300-nak, sok elem csereszabatos is vele. Ez sajnos nem előny, mert hajlamos rohadásra, nagyon meg kell nézni, de sok rohadás csak szétszedés után derül ki (én már túl vagyok rajta), de javítható. Ügyes lakatos emberi pénzből meg is tudja csinálni. A lényeg, hogy nem alukasztnis.
Megbízhatóság: enyémben 275e km van, és motor, váltó rendben. Motorral volt gond, de az a korábbi kókler szerelésnek volt köszönhető, de javítható volt, bár gyári alkatrésszel nem olcsón.
Ez a Nikasil-os dolog szerintem hülyeség. Ha ez gondot okozott volna, már rég kihullott volna a motor. Ha eddig elment, most már nem lesz gond vele, már jó ideje sokkal kedvezőbb a benzinek kéntartalma.
A váltó ZF váltó, ami állítólag elég jó, sok más márkában is van. Ha rendben volt tartva, nincs vele gond (enyém is gyári még benne!). Olajcserén nem szabad spórolni!
Felszereltségben, minőségben szerintem jobb, mint az X300, viszont ebből valóban csak V8 van. Ez a V8 nem az amerikai autóknál ismert V8, ne is várj hasonló élményt tőle. Alacsony fordulaton csendes, magas fordulaton van egy öblösebb hangja, de ne várj egy amerikai feelinget. Valaki a sor6-ra esküszik, valaki erre. Én ezt jobban szeretem, de sor6-osban csak utasként voltam. Az a srác mindenáron meg akarta venni az enyémet.
Én nem tartom gyengének, szépen mozgatja az autót, de nem versenyautó. ha nagy teljesítmény kell, akkor XJR, ezek kellemes utazóautók, ami azért elég jól elmegy.
Ki lehet fogni sz*rt is, jót is bármelyikből, sok múlik azon mennyire tartották karban, ez meglátszik nagyjából az állapotán, de ez sem garancia.
Biztos, hogy kell rá költeni, többet, mint egy hétköznapi autóra, spórolni nem érdemes, mert meg lehet szívni (én pl. megjártam utángyártott féktárcsával....).
Ahogy a többiek írták, ha nincs megfelelő keret, nem szabad belevágni, mert csak keserűség lesz belőle.
Az olcsóbbak általában elég zűrösek, annó megnéztem sokat, nem szabad belevágni (legfeljebb ha van sok alkatrész, és tudsz magad szerelni). A drágábbak általában nem véletlenül drágábbak, azokra volt is költve rendesen talán.
Írtad az árakat: első komplett fékcsere gyári alkatrészekkel: kb. 160e Ft. Utángyártottal én megjártam, cserélhettem ki.
V8-asban katalizátorral szokott gond lenni, darabja 300e Ft, és 2 db van. Mondjuk ezt fel lehet újíttatni, nekem az bejött, úgy kicsit olcsóbb (kb. 130e a kettő)
Lambda szondából is gyárit javasolnak, ahogy írták a többbiek, 4 db van benne, gyári 83e Ft/db
Tudnám még sorolni, de ez szerintem érzékelteti. Ilyenekkel számolj, nem Suzuki...
3,5 fél éve van nálam, a vételár többszöröse ment el rá, de én igyekszem teljesen rendbe rakni, és lehetőleg gyári alkatrésszel javíttatni. Még nincs kész teljesen ;-)
Utángyártott alkatrész nem mindenből van, gyári van, de drága, bontott ehhez viszonylag kevés van, az is inkább angol, ami nem mindig kompatibilis.
Ha érdekel valami kérdezz nyugodtam, szívesen segítek, elmondom a tapasztalataimat, pár éve nálam van, ne bántam meg, de sejtettem mire számíthatok.
Ja, a '97-es lehet nem X308, hanem X300, akkor volt modell váltás.
A kérdező, még a x308-as széria 3.2 és 4.0-es V8 motorjairól kérdezett, azok elég pocsékok lettek. Az újabb V8-asokon már javítottak, valószínűleg azért lett jó :)
Elvileg a V8-al szerelt autók alu karosszériások. (viszont nem tudom, hogy az "alváz" miből ban, sajnos a V8-asokat nem ismerem ennyire) Az újabb típust onnan ismered fel legkönnyebben, hogy az indexek nem szögletesek, hanem oválisak, illetve a lökhárítókon lévő díszléc nem ér végig rajtuk. A belső tér pedig teljesen más. A S6-nak kissé szögletesebb, régiesebb (??? :D) a belseje, a V8-é pedig gömbölydedebb, csőműszerekkel.
97 körül volt a váltás, előtte S6 és V12 no meg S6 kompresszorral :), utána meg csak V8 és V8 kompresszorral.
Nekem annyira nem adta a V8 élményt, elég lagymatag a hangja, ki lehet hallani a "rotyogást" de nem az igazi (3.2-est próbáltam, lehet a 4.0-es jobb egy kicsit ebből a szempontból). Viszont a S6 hangja kiváló és adja is az élményt!
Nem merném megvenni, max akkor ha újonnan vette és tényleg annyi a km benne, és rendszeresen hordta valami jobbfajta szervízbe, ott ahol értenek is hozzá... és akor lehet hogy van benne még 50e km... :D
Ezek a V8-asok Nicasil bevonatot kaptak, ami rendkívül érzékeny az üzemanyag kéntartalmára (1997-ben milyen üzemanyagot lehetett itthon kapni szerintetek? Ne 2017-hez viszonyítsatok!), így elkopik pillanatokon belül. Ráadásul a rájuktett automata váltó (ZF5 ha jól tudom) sincs a helyzet magaslatán, az is szereti megadni magát, nem olyan tartós mint a régi ZF4-es. A Murányi szervíz vezetőjének is V8as-a volt, megkapott mindent amit egy autó megkaphat, így is megkotlott a motor, majd a váltó is rá nemsokára. Ő beszélt le róluk. (mondjuk, a szervízben is "halmokban áll" a kiszedett V8 motor, míg S6-ot egyszer sem tudtam megnézni kiszedve, pedig szerettem volna, ez azért jelent valamit)
Amit a kolléga ír, az x308 utáni x350-es széria 4.2 motor már átdolgozott, elhagyták a Nicasilt is, de azokról nem tudok semmit :) Ha jaguarozni akarsz akkor x300 S6-tal. Többé kevésbé fenttartható, van hozzá bontott, új, gyári, utángyártott, mindenféle. Ha magadnak tudod szerelni, akkor hozass Angliából egy jobbkormányost alkatrésznek semmi pénzért kb.
Na akkor most kicsit ellentmondanék a korábbi kollégának.
Azt abszolút nem tudom mire alapozza hogy a V8 az max 200kt bír. Az enyémben (igaz az már x350 XJR) most van 230, motorikusan tökéletes, de úgy általában sincs ezzel a motorral a világon semmi baj. Persze, nem a klasszik sor6, meg v12, hanem egy Jaguarban nem túl jellemző hengerelrendezés, de amúgy mindkét Jag szervíz (és a külföldi fórumok szerint) az egyik legjobb motor a 4.2 V8, az 5.0nál is jobbnak tartják.
Az én tapasztalataim az x350re korlátozódnak, aminek főle az az oka, hogy mikor elmentem egy korábbi szériát nézni, nem tudtam hogy nevessek vagy sírjak, annyira nincs benne hely még a long verziókban sem, a csomagtérbe meg a közmondásos golfzsák se fér bele, annyira lapos. Ha keretileg belefér, az x350 sokkal jobb használati értékű autó, majd minden szempontból, megbízhatóság szempontjából is. Annak egy igazán drága hibája tud lenni: a légrugó. 180 körül cserés, felújítottak szarok mind. Szóval ha négyet cserélsz, az kb 1 millió (én megtettem). A váltója is sokkal jobb mint a korábbiaké (ZF 6 sebességes, ami azért is előny, mert sok BMWben, Saabban és más egyébben is szerepelt ez a váltó, úgyhogy van hozzá minden, és nem is horror, csak az olaj bele (az viszont elég húzós).
Szóval V8 forever, ha tiszta az előélete, nyugodtan vegyél olyat (ízlés dolga, én sokkal jobban szeretem a V8 hangját mint a sor6ét). Amivel még a V8 miatt számolni kell (nem tudom persze, a S6nál hogy van), két katalizátor és 4 lambdaszonda...
Nálam eddig ami kijött 3 év alatt:
4 légrugó (elfáradt a gáltószár, mint légrugó még tökéletesen működött, elővigyázatosságból akkor már kompresszor is)
1 előtétellenállás a belső ventillátornál
2 katalizátor (sikerült nagyon keveset futott bontottat lőni 100 dollárért)
1 termosztát
1 termosztátházra csatlakozó vízcső
1 másodlagos vízpumpa (ez drága, ha nem sikerül ebayen lőni egyet)
Meg a normál karbantartás, tárcsák, betétek, stb, nekem csak a gyári tárcsa vált be, a drága utángyártott se volt jó, a gyári viszont szép összeg.
V8 két okból vonz, az egyik, hogy ilyet tudnék most ismert előélettel ismerőstől, aki folyamatosan szervizeltette, bár Ő pl azt se tudta hány hengeres motor van benne... (Ügyvéd). A másik ok a gyerekkori álomhoz kötődik, hogy a V8 az mégiscsak V8. Viszont ez a 200 ezer km elriaszt, ugyanis kb ennyi van most az autóban. Tudtommal elég karbantartott példány, de ezek szerint akár végstádiumban is lehet?
Szerelni általában én szerelem az autóimat, bár egyik sem Jaguár, de gondolom ezt is emberek rakták össze. :)
Feltűnt, hogy írtad a súly különbözetet, ezek szerint 1997-től alumínium kasztnisok? Ha igen akkor gondolom ezere a rohadás már annyira nem jellemző, vagy, ha igen hol nézzem a gyenge pontját?
Még valami, 97 előtt sor 6-os, és V12-es motorokkal szerelték, utánna meg V8-al, vagy ez így nem igaz? És köszönöm mégegyszer!
Szia! Én a helyedben a V8-as jaguárokat elfelejteném. Sajnos az a motor és váltó kevésbé megbízható. Ha jót akarsz akkor az előző széria (94-96) X300-asokat nézegesd, még a soros 6 hengeres motorokkal, 4 sebességes automatával. Ezekkel a motorokkal nem szokott nagy baj lenni, a 3.2-es automatája (ZF4HP22) teljesen buta, nem szokott normál esetben tönkremenni, a 4.0-es váltója is jó (ZF4HP24), de az már elektronikusan vezérelt. Difi gyenge pont, 160e körül megadja magát, a felújítása húzós. Lambdaszonda is 160e km-t bír kb. A kábelezése ennyi idősen már el lehet öregdve, így anomáliázhat. A futómű elég strapabíró, észre sem lehet venni, ha egy kicsit lógna is. Az alkatrészárak nem annyira vészesek, persze jaguarhoz mérve :) érdemes Angliából beszerezni hozzá az alkatrészeket, sokminden van még gyári. Sajnos rohadnak is rendesen, arra figyelni kell. Nekem egy 3.2-esem volt 1996-os automata Sport változat (sport ülés, sperrdifi, stb). Ami hibáim voltak: lambdaszonda, difi, lengéscsillapítók, egy szett fékbetét (nem elkopott, hanem elöregedett...), kerékcsapágyak, egy két gumibizbasz a futóműben, meg még elég sok apróság, de azokra nem emlékszek már így :) 95e-rel vettem (valós!) és 180e-rel adtam el.
Gyári első tárcsa szett 60e ft, hátsó 70e ft utángyártott első 15e ft hátsó 20e ft. Kompletten első hátsó tárcsa plusz betétek 50e ft az utángyártott a britishpartson. Szerintem a gyári sem egy nagy tétel, 180e-ből megvan a gyári szett tárcsástól betétestől. Azért csak 1,8 tonnát kell megállítani :)
Az olajcsere sem annyira olcsó mulatság ~9l kell bele 17e a csereperiódus, az automata csereperiódusa szigorúan 60e km! Abba is 10l körüli olaj kell bele. Hűtővíz is 10l körül kell. (pontosan már nem emlékszek) Szűrőkből gyári kell (gyári olajszűrő 3700 ft). Ha sikerül kifognod egy szép és jó állapotút, akkor évi 2-300e ft-ot nyel el, ha sikerül belenyúlni valami tutiba, akkor meg végtelen mennyiségű pénzt el tud nyelni :D Persze ha kevesebbet mész akkor lehet kevesebb is. Nekem asszem az 5 év és 85e km alatt olyan ~3M ft-ot nyelt el, és az enyém viszonylag jó volt, gyakorlatilag olajcsere és kopó fogyó dolgok. Nagyobb művelet a difi felújítás volt (~300e) Igaz én mindenből a gyári, vagy a gyárival megegyező minőségű alkatrészt rakattam bele. Cserébe sosem kellett görcsölnöm, hogy hol fogok lerobbanni vele, bárhova el mertem vele indulni, de ennek ára van.
Persze lehet úgy is üzemeltetni, hogy teszkós olaj meg szűrő, meg húzza a belét, mert bírja, de úgy nem fogja visszaadni az élményt.
Fogyasztása a 3.2-esnek: ha mindent beleadsz akkor lehet 10 alá bekerülni, ami 9,8l/100km fogyasztást jelent. Ez a legeslegalja. Ha tényleg óvatosan mész akkor 10-11, ha normálisan mész akkor 11-13, ha lövöd neki akkor végtelen :D ezek városon kívüli adatok, városban nem használtam, nem odavaló.
És akkor a V8-asokról: élettartamuk legjobb esetben is 200e km, utána kuka a motor és a váltó. Én is akartam annó cserélni, de mindenki lebeszélt róla. 3.2-est próbáltam, ami ~20LE-vel erősebb a 6hengeresnél, és 100kg-mal könnyebb a karosszériája (alu a vas helyett), de valahogy nem éreztem erősebbnek, sőőőőt. Nem adta azt a gyorsulási érzést, mint a 6 hengeres.
Végszó: kell hozzá pénz bőven, ha karban akarod tartani, de vannak utángyártott alkatrészek is korrekt áron. Viszont mivel 20 éves luxusautó, így bármikor beüthet egy jópárszázezres javítás. Ha problémát okoz (lelkit és/vagy fizikait) holnapután javításra 500e-ret kiadni, úgy hogy lehet hogy 3 hét múlva újra bele kell rakni 300e-t, akkor nem ajánlom. Sajnos elég lutrik a használt autók, ha szerencséd van akkor simán lehet, hogy mehetsz, sok boldog km-t csak olaj és szűrőcserével. :)
Ha tudod magad szerelni, akkor jobb a kép, mert anyagárban tudod javítani, de ha szerelőhöz viszed akkor készülj fel arra hogy ha a suzukiban 5000 munkadíjért cserélnek olajat, akkor ebben 20e-ért fognak mert jaguar :D (pedig pont ugyanolyan bonyolult mind a kettő...)
Csak tapogatózás szintjén mit érdemes tudni egy 1997-es 3.2-es Jaguárról? (az adatok alapján V8 kell, hogy legyen gondolom) Mire érdemes figyelni megvételkor, kb mennyi a fenntartása egy ilyen autónak, nagyon horror? stb... Egy gyerekkori álmom teljesülhetne, de kétségeim vannak, hogy be merjem-e vállalni. Vissza olvasgattam itt, és elég vegyes a kép. Példának mondjuk egy első komplett fékcserére 60-70 ezret rátudok szánni, de 200 ezret biztos nem. Tehát nagy átlagba melyik árkategória jellemző inkább? Köszönöm!
Nem értek hozzá, de szerintem nézd meg egy Peugeot csoportban is. A 2.7D emlékeim szerint egy Peugeot eredetű motor és ott sokkal nagyobb darabszám került beépítésre. Van rá esély, hogy több tapasztalat legyen vele.
Valakinek volt már "Restricted Preformance " hibaüzenet? Csak addig van csökkentett módban amíg hideg, ha leengedem a fordulatszámot alapjáratra akkor eltűnik a korlátozás,de ha gyorsítani kezdek előjön ismét.A motorhiba lámpa nem világít.
Nekem XJ8-am van, és én rakattam bele utángyártott, jó minőségű tárcsát előre, és valóban elkezdett rázni kb. fél év után, úgyhogy kicseréltettem a LandHorváth-nál gyárira. Úgyhogy én saját tapasztalatomon és káromon meg tudom ezt erősíteni.
De az enyémbe nem is volt ilyen drága a gyári tárcsa+betét.
Nem XJ-m van hanem XF-em, de itt talán több a kompetens ember, remélem elnézitek nekem.
Az autó 2013-as XF biturbó dízel.
A probléma banális: cserélni kell a két első tárcsát, betétet és jeladó szálat.
Ami a gond:
Jaguar Palace- nál 299E ft.
LandHorváth-nál: 284E Ft
Murányinál: 245E Ft.
Ezek persze gyári alkatrészekkel.
Ami megdöbbentő, hogy utánanéztem jó minőségű utánagyártott alkatrészeknek ( Textar, Jurid, Ate, ) és 50E Ft + mondjuk 20E munkadíjba kerülne. Eddig Honda Accordom volt, és nem volt gond az utángyártott tárcsákkal, viszont két szervíz is azt mondja, nem szabad feltenni mást, csak a gyárit, mert pár ezer kilométer után hullámos lesz a tárcsa és beráz a kormány de durván. Azt mondják, csak az XF-fel van így.
A gyári Jaguar tárcsa és fék valami spanyol gyártóé, ők sem tudják, melyik, de a gyáriakkal sosincs gond.
Találkozott már esetleg valaki ezzel a problémával?
Érdemes esetleg valami külföldi, mondjuk angol web-áruházból megrendelni a tárcsákat, betéteket? Itt a szervízekben legalább 220E ft , és szerintem iszonyat drága.
Nincs semmilyen ismert hiba, én amikor megvettem másnap kiautóztam vele Párizsban (én ott élek) aztán Júliusban haza, mindezt gond nélkül. Közben néha megjárattam. Most az autószerető haverom néha megjáratja és ami egy-két apróság volt azt megcsinálta (pl. féklámpa relé csatlakozó pucolás).
Ami a japánokat illeti a Honda CR-V az nagyon más kategoria mind vezetési élményben, mind menetteljesítményben mind stílusban.
Talán az egyetlen közös pont az autópályás fogyasztás, az kb egyforma lehet (a jag 10-11 között eszik 120-130 között).
Ami a megbízhatóságot illeti ez 1994/06-os forgalombahelyezésű autó (az utolsó 11.000 db egyike) ami főbb elemeiben megegyezik az X300as (következő szériával) és már az új gyártósoron készült (amikor a Ford átvette az Jaguárt akkor két lépésben modernizálták a termelést, 1 valamikor 1991/92 körül a munkaszervezéssel javították a minőséget, majd 1993 végére egy új gyártósort telepítettek, ami az utolsó szériás XJ40-eseket gyártotta és utána az X300ast).
Nagyon örülök, hogy így a fórum keretében írtál rám, hónapok óta nézegetem az autókat. Így kerül képbe az autód. Bevallom nem sokat tudok erről a tipusról, ezért is kérdeztem rá itt, illetve a neten a teszteket olvasgatom. Sajnálattal olvastam,hogy nem a megbízhatósága az erössége. Mivel munkám miatt keletre és nyugatra is kell mennem, óvatosnek,megfontoltan kell választanom.
Valami hiba, javítani valóról tudsz, amit azonnal megkell orvosolni?
Több képet küldenél a csendesviz@ gmail.com címre.
köszönöm!
Mindenkinek köszönöm a segítő válaszaitokat!
A Lexus ls nagyon szép. Utánna olvastam, ismert előéletű autó, mondjuk az árát is megkérik....