Ja és még valami, ha már pl. az első réteg lakkba szemét, muslica kerül, ott kénytelen vagyok a további rétegeket ráfújni, az sem gond, hogy már jól meglakkoztam a muslicát és majd jól beleszárad?:-)
A ezüstmetál bázis 1k-s volt, én kicsit hígítottam volna, de nem tettem.
Nem vészes a dolog, én azt gyanítom, hogy a hozzá nem értésem miatt néhol "szárazra" fújtam, mivel nem egy sík felületről van szó, elsőre nem vettem észre a hibát. Aztán lakkoztam ami jól is sikerült,
de azokon a bizonyos helyeken észrevehető, hogy nem olyan a szemcsézete a bázisnak.
Ha 2K-s festéket kevertek neked, azt néhány órán belül fel kell használni, egyébként megköt. Az 1K-s kb. 1 hónapig áll el. Mit mondott az eladó, mennyi időn belül kell felhasználni? (Ebből ki lehet találni, hogy 1 vagy 2K-s volt.)
Itt mindenképp a bázis festéssel volt a gond, az 1k-s nem?
Azt úgy használtam fel ahogyan kaptam...
Vagy kissé sűrűsödött pár nap alatt, vagy nem jó technikával fújtam.
A lakkozás szép azzal nincs gond, de alatta a bázis szemcsézete van ahol nem homogén, ott ahol az említett olyan resz volt mint amit mondtam. Szerencsére ez a resz a motor alá megy
Ja, lehet, hogy túl távol tartottad a pisztolyt. Az is lehet, hogy gyors edzőt alkalmaztál (ez 20 C alatt ajánlott), nem normált... A próbafújás elengedhetetlen, ahogy írod is.
A motorom egyik burkolatát festettem le. A műanyag volt hegesztve, kitteltem, füllereztem, csiszoltam géppel 400-as, kézzel 800-as vízpapírral.
Pár nappal ezelőtt vettem festéket, bázist és lakkot.
Ma festettem az udvaron, nekem kicsit sűrűnek tűnt a bázis, de a boltos azt mondta, hogy az úgy lesz jó. 3 réteg bázist fújtam, továbbra is úgy tűnt mintha jobb lett volna kicsit hígítani. Nincs gyakorlatom, olyan volt mintha a levegőben megszáradt volna,l poros hatása volt.
A lakkozás jól sikerült, tükör, szép, de alatta pár helyen, szerencsére az idomon a motor alá esik, látszik az az érdekes szemcserész amit említettem.
25 fok volt az udvaron, az anyag MIPA, mi lehetett a gond?
Pár napot állt a festék a leragasztott dobozban,talán sűrűsödött kicsit, lehet mégis kellett volna egy kis hígító? Esetleg kicsit közelebb kellett volna a pisztolyt tartanom?
1,4-es LVLP pisztollyal fújtam, kb. 1,8 bar volt a pisztolynyomás fújás közben, látszólag szépen porlasztott. MP-500 -al, nagyon kevés tapasztalattal. Sajna nem fújtam próbát, kellett volna.
2.2-es. Jó az anyagminőség. Ennyiért már a kínai is jó. Azt hiszem, 90-ért vettem 3 éve.
Tavaszonként olajat cserélek benne és leeresztem a kondenzvizet. Semmi baja nem volt még.
Ha jól tudom, ezeknek aluból van a tekercselése (meg manapság már mindennek) és az nem nagyon bírja a rezgést. Ha elromlik, akkor majd megtekercseltetem rézből és kész.
Mekkora teljesítményű, 1,5 vagy 2,2kw? Az anyagminőség milyen? Hallottam olyat, hogy a gagyibb kompresszoroknak a tartályba ki-bevezető csövei, közcsavarjai mind műanyagból vannak :-( Romlott el már rajta valami?
A fehér port nekem még sajna nem sikerült maradéktalanul, annyira, hogy ne dobja le a festéket, letörölni :-( Csak drótkefével tudom eltávolítani, de ha odaférek vele, akkor minek a rozsdaoldó... Amikor próbaképp lemostam, letöröltem, és utána még átdrótkeféztem is, az még egy csomó dzsuvát leszedett, ami kefe nélkül a festék alatt maradt volna :-(
Végülis a Würth cuccát vettem meg, olyan fehéres-rózsaszínes, és tökkeményre szárad, nem rugalmasra, mint a korant. Csak hát ugye ötszörösébe kerül.
Köszönöm mindenkinek, aki válaszolt!
Más: melyik cégtől vennétek inkább kompresszort ezek közül: Kraft&Dele, Scheppach, vagy Hyundai? Nem ipari-mindennapi, csak eseti használatra, garázsba. Jó lenne, ha nem mindene műanyagból lenne (csövek, dugattyúk), csak hát a webáruházban a képeken a gagyiság mértéke sajnos nem látszik.
A viasz mechanikai igénybevételtől (fröccsenő dolgok) sajna hamar lekopik, ezért is használják inkább üregvédelemre. Ha gyakran akarom az alját fújogatni, akkor meg a trafóolajnál még nem találtak ki jobbat, az a résekbe is bemegy. A világ legnagyobb találmánya lenne, ha nem kéne évente kétszer az autót alulról alaposan letisztítani és megfújni vele.
(A RO55 autóra sajnos nem. Ha nem távolítod el drótkefével a képződő fehéres port, nincs a világnak az a festéke, amit le nem dobna magáról, szal hozzáférhetetlen helyen nem jó, ami meg hozzáférhető, arra ott a fúróba fogható számtalan alakú drótkorong.)
Köszi, hát ezek a feketítő szerek kábé egy kaptafa, a brunox annyi, mint a korant megfújva alapozóval. Az eredeti kérdésem nem is a rozsda levegőtől való elzárására, hanem eltávolítására vonatkozott.
lekapartam,majd ro-55 el átkentem többször is,majd áttöröltem lakbenzinnel,és cink sparyt fújtam rá,majd acrilfestéket és alvázvédőt....az igazság hogy két év múlva eladtam a kocsit
Az ember Marsra juttatása esetében nem a rozsda feldolgozáson van a hangsúly hanem az előzetes védelmen. Nem hagyják kialakulni. (erre találták ki a Water Discipliner formula 40-et)
A viasz csak viszonylag védettebb helyekre, üregvédelemre jó, alul rendes alvázvédő kell, de ugye ha alatta már meglévő rozsda van, az tovább dolgozik, csak újabb nem fog keletkezni. A kérdésem az, hogy a meglévővel mit csináljak. Persze, régen trafóolajjal megfújták, aszt ki a poros dűlőútra, mégrégebben, a szekerek idején meg híg marhatrágyával kenték be, de csak van valami 21.századi megoldás... Hát embert akarunk juttatni a Marsra, az ember gyereke ilyenkor reménykedik valami technikai fejlődésben... Aztán persze lehet, hogy nincs :-( Ha azt mondjátok, én elhiszem.
Köszi, hát nem tudom... Ha ennyire egyszerű lenne :-) A leveles rozsdát természetesen lepiszkálom, bár ez még nemigen van rajta, szerencsére. A homokfúváshoz kéne vagy 200 literes kompresszor, különben csak netrőlszedett házikészítésű cuccokkal kínlódhat az ember, amiknek nincs teljesítménye, amúgy autószereló lebeszélt róla, hogy az autónak a homokfúvás nem tesz jót, belemegy az alkatrészekbe, itt lennebb meg arról olvastam,hogy a sok apró gödröcske miatt sokkal könnyebben újra rozsdásodik. Szal nehezen igazodom ki a rengeteg infó közt. Abban reménykedtem, van valami cucc, amit csak ráfújok a rozsdára, és lehet alvázvédőzni, de eddig még a Würth-ön kívül nem ajánlottak mást, azt is csak fenntartással, valaki elégedett vele, más meg azt mondja, nem ér többet, mint a korant.