Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sunny65 Creative Commons License 2023.09.18 0 0 20958

És ha a bázisba kerül szemét? Ott nem várhatom meg, hogy megkössön és kiszedjem a szemetet, mert akkor már elkéstem a lakkozással...

Milyen módon lehet javítani a problémán?

Előzmény: Sunny65 (20957)
Sunny65 Creative Commons License 2023.09.18 0 0 20957

Ja és még valami, ha már pl. az első réteg lakkba szemét, muslica kerül, ott kénytelen vagyok a további rétegeket ráfújni, az sem gond, hogy már jól meglakkoztam a muslicát és majd jól beleszárad?:-)

Előzmény: Paco155 (20955)
Sunny65 Creative Commons License 2023.09.18 0 0 20956

Az milyen?? Festékboltok gondolom ismerhetik.

 

Előzmény: Paco155 (20955)
Paco155 Creative Commons License 2023.09.18 0 0 20955

Lakkgyalu és/vagy csiszolóbélyeg.

Előzmény: Sunny65 (20954)
Sunny65 Creative Commons License 2023.09.18 0 0 20954

Mit lehet tenni akkor ha pl. a muslica beleragad a bázisba, vagy pl. mindjárt az első réteg lakkba?

Sunny65 Creative Commons License 2023.09.18 0 0 20953

A ezüstmetál bázis 1k-s volt, én kicsit hígítottam volna, de nem tettem. 

Nem vészes a dolog, én azt gyanítom, hogy a hozzá nem értésem miatt néhol "szárazra" fújtam, mivel nem egy sík felületről van szó, elsőre nem vettem észre a hibát. Aztán lakkoztam ami jól is sikerült,

de azokon a bizonyos helyeken észrevehető, hogy nem olyan a szemcsézete a bázisnak.

Előzmény: contributor (20952)
contributor Creative Commons License 2023.09.17 0 0 20952

Ha 2K-s festéket kevertek neked, azt néhány órán belül fel kell használni, egyébként megköt. Az 1K-s kb. 1 hónapig áll el. Mit mondott az eladó, mennyi időn belül kell felhasználni? (Ebből ki lehet találni, hogy 1 vagy 2K-s volt.)

Előzmény: Sunny65 (20951)
Sunny65 Creative Commons License 2023.09.16 0 0 20951

Itt mindenképp a bázis festéssel volt a gond, az 1k-s nem?

Azt úgy használtam fel ahogyan kaptam...

Vagy kissé sűrűsödött pár nap alatt, vagy nem jó technikával fújtam.

A lakkozás szép azzal nincs gond, de alatta a bázis szemcsézete van ahol nem homogén, ott ahol az említett olyan resz volt mint amit mondtam. Szerencsére ez a resz a motor alá megy

Előzmény: contributor (20950)
contributor Creative Commons License 2023.09.16 0 0 20950

Ja, lehet, hogy túl távol tartottad a pisztolyt. Az is lehet, hogy gyors edzőt alkalmaztál (ez 20 C alatt ajánlott), nem normált... A próbafújás elengedhetetlen, ahogy írod is.

Előzmény: Sunny65 (20949)
Sunny65 Creative Commons License 2023.09.16 0 0 20949

Sziasztok!

 

A motorom egyik burkolatát festettem le. A műanyag volt hegesztve, kitteltem, füllereztem, csiszoltam géppel 400-as, kézzel 800-as vízpapírral.

Pár nappal ezelőtt vettem festéket, bázist és lakkot. 

Ma festettem az udvaron, nekem kicsit sűrűnek tűnt a bázis, de a boltos azt mondta, hogy az úgy lesz jó. 3 réteg bázist fújtam, továbbra is úgy tűnt mintha jobb lett volna kicsit hígítani. Nincs gyakorlatom, olyan volt mintha a levegőben megszáradt volna,l poros hatása volt.

A lakkozás jól sikerült, tükör, szép, de alatta pár helyen, szerencsére az idomon a motor alá esik, látszik az az érdekes szemcserész amit említettem.

25 fok volt az udvaron, az anyag MIPA, mi lehetett a gond? 

Pár napot állt a festék a leragasztott dobozban,talán sűrűsödött kicsit, lehet mégis kellett volna egy kis hígító? Esetleg kicsit közelebb kellett volna a pisztolyt tartanom?

1,4-es LVLP pisztollyal fújtam, kb. 1,8 bar volt a pisztolynyomás fújás közben, látszólag szépen porlasztott. MP-500 -al, nagyon kevés tapasztalattal. Sajna nem fújtam próbát, kellett volna.

A lakkozás nagyon szép lett.

Panzermeyer Creative Commons License 2023.09.10 0 0 20948

2.2-es. Jó az anyagminőség. Ennyiért már a kínai is jó. Azt hiszem, 90-ért vettem 3 éve.

Tavaszonként olajat cserélek benne és leeresztem a kondenzvizet. Semmi baja nem volt még.

 

Ha jól tudom, ezeknek aluból van a tekercselése (meg manapság már mindennek) és az nem nagyon bírja a rezgést. Ha elromlik, akkor majd megtekercseltetem rézből és kész.

Előzmény: DLiliana (20946)
Bmrenault Creative Commons License 2023.09.10 0 0 20947

Hát én még műanyaggal nem találkoztam. pedig volt aldis meg lidls is.

Az olcsóbb gépek műanyag cuccai tudnak törni. kerék, boritás..

Az álló kompresszorok egy idő után nem termelik fel a levegőt.

Most egy 8 literes 1 kw tos olajos kompreszorom, meg egy táska kompresszorom van./nekem cipelni kell és ritkán használom/

Mindkettővel feltoltam 100 literes tartályt.

Ami fontos a szállított levegő mennyisége, ha folyamatosan használod és min 50 literes legyen.

 

 

 

 

Előzmény: DLiliana (20946)
DLiliana Creative Commons License 2023.09.10 0 0 20946

Mekkora teljesítményű, 1,5 vagy 2,2kw? Az anyagminőség milyen? Hallottam olyat, hogy a gagyibb kompresszoroknak a tartályba ki-bevezető csövei, közcsavarjai mind műanyagból vannak :-( Romlott el már rajta valami?

Előzmény: Panzermeyer (20945)
Panzermeyer Creative Commons License 2023.09.10 0 0 20945

Nekem egy 50 literes scheppach kéthengeres olajos van. Hibátlan, légkulcsot is rendesen csavarja.

Előzmény: DLiliana (20944)
DLiliana Creative Commons License 2023.09.10 0 0 20944

Dehogy rosszmájú! Inkább csak vicces...

A fehér port nekem még sajna nem sikerült maradéktalanul, annyira, hogy ne dobja le a festéket, letörölni :-( Csak drótkefével tudom eltávolítani, de ha odaférek vele, akkor minek a rozsdaoldó... Amikor próbaképp lemostam, letöröltem, és utána még átdrótkeféztem is, az még egy csomó dzsuvát leszedett, ami kefe nélkül a festék alatt maradt volna :-( 

Végülis a Würth cuccát vettem meg, olyan fehéres-rózsaszínes, és tökkeményre szárad, nem rugalmasra, mint a korant. Csak hát ugye ötszörösébe kerül.

Köszönöm mindenkinek, aki válaszolt!

 

Más: melyik cégtől vennétek inkább kompresszort ezek közül: Kraft&Dele, Scheppach, vagy Hyundai? Nem ipari-mindennapi, csak eseti használatra, garázsba. Jó lenne, ha nem mindene műanyagból lenne (csövek, dugattyúk), csak hát a webáruházban a képeken a gagyiság mértéke sajnos nem látszik.

Köszi!

Előzmény: G-Atti (20943)
G-Atti Creative Commons License 2023.08.29 0 0 20943

rosszmájú vagy....az eladást csak azért írtam ,mert nem tudom hogy mi lett vele...

lakbenzinnel a fehér port le lehet törölni,és zsírtalanít is egyben.

nem lehet hogy neked ezek hiánya miatt dobja le a festéket?

DLiliana Creative Commons License 2023.08.28 0 0 20942

A viasz mechanikai igénybevételtől (fröccsenő dolgok) sajna hamar lekopik, ezért is használják inkább üregvédelemre. Ha gyakran akarom az alját fújogatni, akkor meg a trafóolajnál még nem találtak ki jobbat, az a résekbe is bemegy. A világ legnagyobb találmánya lenne, ha nem kéne évente kétszer az autót alulról alaposan letisztítani és megfújni vele.

Előzmény: Bmrenault (20936)
DLiliana Creative Commons License 2023.08.28 0 0 20941

Az eladás, az valóban egy működő módszer! :-) 

(A RO55 autóra sajnos nem. Ha nem távolítod el drótkefével a képződő fehéres port, nincs a világnak az a festéke, amit le nem dobna magáról, szal hozzáférhetetlen helyen nem jó, ami meg hozzáférhető, arra ott a fúróba fogható számtalan alakú drótkorong.)

Előzmény: G-Atti (20939)
DLiliana Creative Commons License 2023.08.28 0 0 20940

Köszi, hát ezek a feketítő szerek kábé egy kaptafa, a brunox annyi, mint a korant megfújva alapozóval. Az eredeti kérdésem nem is a rozsda levegőtől való elzárására, hanem eltávolítására vonatkozott.

Előzmény: Stetten (20938)
G-Atti Creative Commons License 2023.08.27 0 0 20939

lekapartam,majd  ro-55 el átkentem többször is,majd áttöröltem lakbenzinnel,és cink sparyt fújtam rá,majd acrilfestéket és alvázvédőt....az igazság hogy két év múlva eladtam a kocsit

Stetten Creative Commons License 2023.08.25 0 0 20938

A kérdésem az, hogy a meglévővel mit csináljak.

Tegyél rá Brunox-ot, az passziválja és alapozza is. Aztán mehet rá az alvázvédő.

Előzmény: DLiliana (20934)
Bmrenault Creative Commons License 2023.08.16 0 0 20937

Azaz nem jutott eszembe hogy viasz.

Előzmény: Panzermeyer (20932)
Bmrenault Creative Commons License 2023.08.16 0 0 20936

A viasznak megvan az a jó tulajdonsága hogy önjavító.

Az alvázvédő meg nem.

Néha újra kell fújni de egyszerűbb mint flexelni meg lemezt hajtogatni.

Előzmény: DLiliana (20934)
Paco155 Creative Commons License 2023.08.16 0 0 20935

Az ember Marsra juttatása esetében nem a rozsda feldolgozáson van a hangsúly hanem az előzetes védelmen. Nem hagyják kialakulni.   (erre találták ki a Water Discipliner formula 40-et)

Előzmény: DLiliana (20934)
DLiliana Creative Commons License 2023.08.16 0 0 20934

A viasz csak viszonylag védettebb helyekre, üregvédelemre jó, alul rendes alvázvédő kell, de ugye ha alatta már meglévő rozsda van, az tovább dolgozik, csak újabb nem fog keletkezni. A kérdésem az, hogy a meglévővel mit csináljak. Persze, régen trafóolajjal megfújták, aszt ki a poros dűlőútra, mégrégebben, a szekerek idején meg híg marhatrágyával kenték be, de csak van valami 21.századi megoldás... Hát embert akarunk juttatni a Marsra, az ember gyereke ilyenkor reménykedik valami technikai fejlődésben... Aztán persze lehet, hogy nincs :-( Ha azt mondjátok, én elhiszem.

Előzmény: Panzermeyer (20932)
DLiliana Creative Commons License 2023.08.16 0 0 20933

Köszi :-) Ez tényleg vicces :-) 

Előzmény: Bmrenault (20931)
Panzermeyer Creative Commons License 2023.08.16 0 0 20932

Viasz?

 

Motip 00130-at használok mostanában. Jó.

Előzmény: Bmrenault (20931)
Bmrenault Creative Commons License 2023.08.16 0 0 20931

Takarisd le azt motorolaj.

Az lezárja. Cserébe nem tartós. 6 hónap.

Vagy valami zsír alapú.

Utána majd lekened. 

Előzmény: DLiliana (20930)
DLiliana Creative Commons License 2023.08.16 0 0 20930

Köszi, hát nem tudom... Ha ennyire egyszerű lenne :-) A leveles rozsdát természetesen lepiszkálom, bár ez még nemigen van rajta, szerencsére. A homokfúváshoz kéne vagy 200 literes kompresszor, különben csak netrőlszedett házikészítésű cuccokkal kínlódhat az ember, amiknek nincs teljesítménye, amúgy autószereló lebeszélt róla, hogy az autónak a homokfúvás nem tesz jót, belemegy az alkatrészekbe, itt lennebb meg arról olvastam,hogy a sok apró gödröcske miatt sokkal könnyebben újra rozsdásodik. Szal nehezen igazodom ki a rengeteg infó közt. Abban reménykedtem, van valami cucc, amit csak ráfújok a rozsdára, és lehet alvázvédőzni, de eddig még a Würth-ön kívül nem ajánlottak mást, azt is csak fenntartással, valaki elégedett vele, más meg azt mondja, nem ér többet, mint a korant.

Előzmény: Bmrenault (20929)
Bmrenault Creative Commons License 2023.08.15 0 0 20929

Ha van kompresszor tudsz szemcseszórást is.

https://www.jofogas.hu/magyarorszag?q=undefined

 

De házilag is tudsz csinálni. Szemvédés maszk kötelező!!! Aztán kinyomatod sűrített levegővel.

Utána amivel szeretnéd.

A rozsdaátalakitó/ hammerite is leveles rozsdára nem jó. Előbb amennyire tudod meg kell tisztítani.

 

Van olcsó alvázvédő pisztoly is, sokkal gyorsabb hígítva fújni mint ecsetelni.

Előzmény: DLiliana (20928)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!