Sajnálom, hogy nem tudok elmenni a jubileumra! Én már régóta nem járok be a suliba, nincs már ismerős. :( Szentirmai Tamás, Forisekné, Smudla István sajnos nincsenek már közöttünk. Ofőnkről, Varga Jánosné Ági néniről sajnos nem tudok semmit! Ha van infód, megköszönöm. K. Zs. '79 IV/C
Keresek egy 50 lakásos társasházhoz közös képviseletet, akik kemények, rámenősek, szolgálat- és segítőkészek a ti tapasztalataitok és ismereteitek szerint! Köszönöm!
Ha valaki érdeklődésére azt a választ kapná, hogy a cég pl. termelési operátornak kifejezetten hölgyeket óhajt - szoktak teszteket is íratni a környékbeli munkaügyi hivatalokban, van, hogy ott is előre közlik - azzal törvényszegést követ el.
Az Egyenlő Bánásmód Hatóság (EBH) feladata az egyenlő bánásmód követelményének megsértése miatt benyújtott panaszok kivizsgálása és az egyenlő bánásmód szempontjainak érvényesítése .
(A hatóság azoknak az ügyfeleknek az ügyében jár el, akiket diszkrimináció, azaz hátrányos megkülönböztetés ér. Az egyenlő bánásmódról szóló törvény védett tulajdonságok alapján tiltja a hátrányos megkülönböztetést: ilyen a nem, bőrszín, nemzeti séghez való tartozás, fogyatékosság, politikai vélemény, családi állapot, terhesség, szexuális irányultság, életkor, vagyoni helyzet stb. Ha Ön úgy érzi, hogy védett tulajdonsága miatt kedvezőtlenebb bánásmódban részesül, mint más, hasonló helyzetben lévő személy, akkor keresse fel a hatóságot! - szólít föl tájékoztatójában az EBH.)
Itt a cím, ha valakinek ilyen problémája van, keresse nyugodtan, intézkedni fognak. Konkrét adatok kellenek, jegyezzük fel, mikor, hol, ki adott ilyen információt.
Érdekelhet valakit Tatabánya régen és ma képeslap sorozat, és Gallai Rezső Felsőgalláról szóló könyvek? Érdeklődni mailban kellene: gaborhorakkukacgémailpontcom :-)
Esti képzésre (első vagy másod szakmaként, vagy 25 év felett): Autószerelő
A másod szakma is ingyenes még! Estin kevesebb iskolai időben (több idő juthat másra) tart az oktatás (pl.: 3 nap hetente, délutántól estig), jár a diákigazolvány és minden kedvezmény!
Akkor a vállalati ösztöndíj volt a divat, és nem kaphatta meg mindenki (én sem, mert nem volt nagykabátom). De talán újra eljön ennek az ideje ismét. Valaki elkezdhetné alkuba foglalni és jól járna mindkét fél. Hiszen rengetegen dolgoznak a fiatalok közül a tanulás mellett (sajnos többnyire még egyenlőre boltokban - még a műszaki pályán tanulók is), így jól jöhet ez az esti képzés.
Ezt úgy hívják, hogy iskola rendszerű felnőttoktatás (nem keverendő össze a felnőttképzéssel, ami piaci alapon és áron működik).
Míg ez teljesen ingyenes 2 szakmáig (még életkor korlát sincs)
A boltok helyett így már lehet alkudozni cégekkel is, mert lassan szükségük lesz az ilyen dolgozó és tanuló fiatalokra is. Anyagilag és tudásilag sem mindegy, hogy mit hoz össze a diák a tanulás mellett. A gyakorlat miatt jobb lehet a sulis bizonyítvány, több gyakorlati tapasztalattal végezhet, és jobb induló bért kérhet (persze ez csak akkor igaz, ha a feladatra koncentrál és valóban tud önállóan dolgozni)
Itt Tatabányán érettségi nélkül műszaki/ipari szakképesítéseket leginkább a Fellner ad. De, akinek nem sikerült az érettségije teljesen, az azért még kaphat haladékot a pót/javító érettségiig, azaz elkezdheti a tanévet ezzel a feltétellel szakgimnáziumban is (sikerülnie kell októberben)! A megyeszékhelyen más érettségi utáni műszaki/ipari technikusi képesítést adó suli nincs is. Sőt, talán a megyében sem sok!
Keresztül nem halad, mert Szárliget irányába a mostani 1-es vonal felé el van vágva a vonal, és egy darabon vissza is van bontva, lásd Tatabánya anno Index Fórum-oldal. A vonat Alsógalla felől megy oda is, meg vissza is.
Térkép a hegyekre való feljutáshoz, ha valaki onnan akar fényképezni:
Köszönettel vettem a galériáját, megnéztem és elgondolkoztam. A közlekedési eszközökön és Tatán túl lenyűgöztek volna a tatabányai emberek, utcák, terek és építmények fotói 1990-2008 környékéről.
Ha valaki megnézi az utóbbi időben épült élményfürdők, stadionok, csarnokok "nagyfokú" kihasználtságát, de saját tapasztalatként például a Gyémántot, annak elég egyértelmű a válasz. De gondolom, majd az "enyém legyen a legnagyobb" szemlélet fog győzni. Személy szerint a fedett uszodát jobban preferálnám az ígéretekből,
csak félek, hogy úgy járunk mint sok helyen, ígértek tornatermet, uszodát, lásd Gödöllő esetét.
Azért a kisebb v. nagyobb kérdéséről, esetleg megkérdezhetnék a polgárokat, egy korrekt népszavazás keretében.
Kell a papír, mert át kellett rendezni a képleteket :)
Tehát, ha 0,7 s reakcióidővel számolunk, ami azt jelenti, hogy valóban nagyon figyelünk a közlekedésre, akkor ezen idő alatt nem lassulunk - egyenletes haladás tovább.
Majd teljes fékezés a műszaki megfelelés rendelete értékével (szg 5,8; teher 5 m/s2) - számoljunk a gyengébbel.
A bevilágított úthossz 40 méter tompítottal jól látható része. Persze 60-80 méter a jobb oldali rész, típustól függően, de sokkal gyengébb intenzitással.
Ha tehát a tökéletes feltételeket vesszük figyelembe, és teljes sötétség van (mert a helyi világítás felülírná az esetet), akkor a 40 méternél, 60 km/h-ás sebességgel is meg tudunk állni.
Tehát lakott területen belül, az 50 km/h esetében minden földön elhelyezett tárgy, ember, állat észlelhető, és meg kell tudni állni.
Ha a jobb oldalon van az akadály, akkor kb. 65 méter látható még viszonylag jól, így ezen esetben 80 km/h-ról tudunk megállni. Azt hiszem nem véletlen, hogy régen 80 km/h volt a határ lakott területen kívül. Persze fejlődtek a lámpák is, és pont ezért érdemes figyelni a karakterisztikájára a dobozán.
Igen, már járok arra is, mert ott van már a 3-as POSTA :)
Valóban nehéz eset, nem is akarnak félreállni! Ráadásul aki Omega felé megy, annak az útszéli xarul telepített esővíz lefolyóval is meggyűlik a baja, mert nincs szintben. Nem is értem, hogy miért nem lehet olyan formát alkalmazni, mint a franciáknál, hogy a járdaszegélynél jobbra kifolyó nyílás van. Mert akkor nem lenne gond sem autóval, sem bringával?
Az egyik képviselőtől tudom, hogy változások lesznek ott is, mert ki akarnak alakítani sávelhúzásos parkolót. Bár nem értem, hogy minek a vegyes elhúzás, ha mindenki a lakótelep felé száll ki. Biztos azért, hogy ne forgalommal szemben álljanak le. Ez csak télen rossz, mert nem látni a felfestést. De azért ehhez kevés a jelenlegi szélesség.
Mi is kértük a 103-nál, a Bölcsőde melletti útra az egyirányúsítást, mert a parkoló sor alja már a kanyar után van és nem látni a fenti házakig.
Nem tudom miért de leszedték az Omega és az aluljáró közti szakaszon a próbára kitett megállni/várakozni tilos táblákat (még fóliában voltak). Sajnos a sok tejfölös csupor barom állat módon szokott az aluljáró felé közlekedni, a szembejövőnek nem sok helyet hagynak !!!!!
Próbáld ki légyszi, akár reggel, vagy napközben, vagy bármikor! Na. ez izgalmas! várom a tapasztalatot.
Csak a nagy csend! Vajon ma reggel miért szállt le egy mentőhelikopter a József A Ált.Iskolánál? Ahol egyébként nagyfesz vezeték is megy, tehát nagy figyelmet igénylő művelet volt. Kb. másfél óráig volt itt.
Ma este megyek az összekötőn, Újváros felé a belső sávban.
A szélsőben, tőlem 2 órára, egy autós hirtelen belső felé korrigál, és egy kései irányjelzést is megenged.
De még mondani sem tudtam semmit, mert már láttam is a kivilágítatlan kerékpárost, aki ráadásul füttyös kedvében is volt (fütyült rá, hogy TILOS kerékpárral közlekedni azon a szakaszon, mert van kerékpárút).