A kávé, kávéfőzők és -darálók tudománya és művészete.
Szeretettel várunk kérdéseiddel és véleményeddel, de előbb nézz szét a www.kavekorzo.hu weboldalon, ahol már sok elméleti és gyakorlati tudnivalót összefoglaltunk.
Itt kezdődnek a bajok, hogy mennyit szánnék rá. :)
Új vagy használt? Sosem gondolkodtam használtban, de ezek szerint itt akár ez sem elvetendő.
Nyilván halvány lila gőzőm sincs arról, hogy egy "elhasználódást" mi alapján vizsgáljak meg, ezáltal könnyű úton átb*sz6ó lennék egy használttal.
Motoros vagy kézi? Erre van válaszom. :D Motorosban gondolkodnék.
Nekem alapvetően a meglévő Harioval sincs bajom. Csak kicsit viccesnek gondolom, hogy egy elektromos csavarbehajtóval őrlöm a kávét. Mert kézzel kicsit hosszadalmas a történet.
Eszpresszó a cél. 2 eszközbe készítem a kávékat.
Bialetti Brikka vagy Picopresso. Főleg ez utóbbi miatt lenne jó.
(Zárójelben, ha esetleg valakinek még lenne Picoja, attól kérdeznék.)
Mennyit szánnál rá? Csak új vagy használt is megfelel? Motoros vagy kézi is lehet? Eszpresszó vagy valamilyen filter a cél? Ezeket tisztázni kellene, hogy ötleteket lehessen adni.
Eladó egy tökéletesen működő, hibátlan SanRemo ESE pod kávépárnás kávéfőző! A gépen a kávéfőzés mellett még forróvíz vételezésre is van lehetőség, teavíz vagy americano, hosszú kávé készítéshez.
Thermoblokkos gép, így percek alatt üzemkész és használható. 44mm-es szabvány ESE poddal működik.
Ára mindössze 25.000 Ft !!!
Személyes átvétel egyeztetést követően lehetséges Dél-Budán, vagy Érd-Diósd-Törökbálint-Budaörs zónában.
Postázás is megoldható : PickPackPont, Packeta, Foxpost, MPL stb.
Kicsi benne a bojler, valamint lehet, hogy nincs rendesen beállítva a PID vezérlés. Nekem is volt ilyen gépem, ha felfűtési fázis vége előtt kicsivel kezdtem csapolni, nem esett 1 foknál többet a hőfok. Persze más kérdés, mennyire pontos a kijelzés.
Valahol volt PID beállítási leírásom, ha megtalálom, felteszem ide, hátha jó lesz valakinek. :-)
Elektra Nivola otthoni kvfőző javításában kérek segítséget, kihez/hova forduljak? (Szivattyú nagyon - sokkal - hangosabb, mint normál üzemmódban, és egyáltalán nem szív fel vizet...)
Oh, sorry :) Ezt benéztem. Van egy topik ("Mi ez a szerkezet?"), ahova mindenféle kacatokat tesznek fel, és azt kell kitalálni, mi az. Hirtelen azt hittem ez az a topik :)))
Ma sikerült egy lomtalanítás során szert tennem egy ilyen masinára. Van róla infótok miféle lehet? Szerintem valami magyar gyártmány. Csatolok pár képet:
Igen ezzel tisztában vagyok 15 perc megvan, át is nyomatom a kart és a szűrőt is forró vízzel. Utána törlöm, frissen őrlök, aztán mehet. Első körben a túl magas nyomást akarom levinni. Az óra egy jó tömés esetén kitér 13 barra vagy talán fölé is. A problémàt első körben ebben látom. Én presso kávét szeretek inni, annak a max 8.5 bar
Lelit rézbojleres igen, de meglepő kevés gép épül azzal gyárilag. Maga a gép biztosan jó, nem újan vettem. A nyomást lekellene vinni 8-8.5 barra. szerintem akkor már rengeteget nyertem, nem löki át a vizet a kávén, nem is szőkülne olyan hamar.
Az alumínium sok retek betegséget okoz, érintkezem vele eleget, meg a porával is. A kávém kizárt, hogy abból igyam.
Csapolás előtt mennyi ideig hagyod melegedni a gépet? Egy 15-20 percet érdemes várni bekapcsolástól a csapolásig úgy, hogy a kar rajta van a gépen, Ha nem hagysz elegendő időt a rendszernek, hogy átmelegedjen, akkor az a csapolás alatt sem tud hőstabil lenni, így közben gyorsan fog esni a hőfok.
Vannak jó gépek, amik drágábbak. Nem tudom, mi a keret...
Egyébként lehet a GC-t is tunningolni rézbojlerrel.
Az a helyzet, hogy az espresso technikai sport. Ez viszont azt jelenti, hogy Suzukival nem sok esélyed van egy Ferrarival szemben. Valamilyen kompromisszumot kell majd kötnöd. Egy thermoblokkos gép nem nagyon tud jó kávét csinálni, hacsak nincs benne elég nagy tömegű blokk, de még akkor is vannak elvarratlan szálak.
Én elengedném ezt az alu fóbiát, mert vannak rosszabb dolgok is annál...
Szerencsére megtaláltam ezt a fórumot. Segítséget szeretnék kérni, ha lehet veszprém megyén belül. Van egy Lelit Anna gyárilag PID-es gépem. Az OPV nem állítható rajta, de ezen csavar sincs, nemhogy a beragasztott verzió lenne. Nagyon meg kell tamperelni a kávét, hogy vékonyan, lassan lehessen lefőzni. De valahogy a kávé sem olyan meleg mint szeretném. 98 fokra van állítva, de főzés végén ha lassan is folyik le, 83-87 fokra esik. Néztem vannak különböző thermosztátok ezekhez a gépekhez.
Egyelőre a Gaggia Viva Styleom jobb kávét készít, azt pedig tudom ez a Lelit azért nem egy vacak cucc, van benne potencia.☕
Mit ajánlanátok? Valaki foglalkozik ilyen géppel itt a fórumon? Győr-Pápa-Keszthely vonalon leginkább. Vagy mindenki maga patkolja a gépét?
Újabb kérdés merült fel Isomac Napolissima-ügyben.
Szétszedtem a kazánt, alaposabb tisztítás céljából. Mondjuk akár maradhatott volna egyben is, nem túl vészes a helyzet, szinte semmi vízkő, az alumínium felület sem gáz, egy helyen van kisebb bemaródás. Viszont a fűtőszál szinte teljesen kitölti a kazán felső részét, több helyen hozzáér a kazán falához. Utánanéztem, természetesen a Napolissima-ról semmilyen adat nincs sehol, de ez a fűtőszál szerintem inkább a Venus-Maverick-vonal 1200 W-os fűtőszála lehet. Ekkora teljesítményt sehol nem írnak, a használati utasításokban 1000 W teljesítmény szerepel.
A kérdés: szerintetek maradhat-e így a fűtőszál, vagy inkább érdemes egy kisebb méretű és teljesítményű darabot beszerezni?
A vártnál kissé hosszabb átfutással, de végül megoldódott az OPV-ügy.
Rendeltem egy gyári állítható OPV-t. Tegnap délután szétszedtem a gépet. Aránylag könnyen ment, csak a kazánba becsavart "toldóval" kellett kínlódni, szerintem még soha nem volt megbontva.
Az OPV-t egyszerűen becsavartam a kazánba (egy kis menettömítő használatával), majd a tefloncső csatlakozóját az OPV másik csonkjára (szintén menettömítővel).
Hagytam pihenni a rendszert, ma reggel feltöltöttem, és lefőztem egy szimpla eszpresszót. Mindenképpen van előrelépés az eddigiekhez képest.
Nem tudom, hogy milyen nyomáson dolgozik most a rendszer, mert a Napolissima-n nincs beépített nyomásmérő, és - mivel röfikar van hozzá - a karra szerelhető nyomásmérő sem jöhet szóba. Mindenesetre próbálgatom majd, hogy mit lehet kihozni, ha állítom a szelepet.