Keresés

Részletes keresés

pentium10 Creative Commons License 4 napja 0 3 45840

Elkeszult a marossolymosi palya.

 

Tegnap megvolt az atvetel a marossolymosi palyanal, ma/holnap hatha sikerul a szomszedos szakaszt is atvenni, s akkor johet a forgalom.

 

https://www.youtube.com/watch?v=xklZAIkr-MI

 

 

dimelo Creative Commons License 4 napja 0 2 45839

Véget ér a punnyadás:)))

 

OKA2018.

 

Landsmann-nak!

Az M35 átadása még nem érzékelhető az adatokban,

de a 481. utat már 216 napon mérték!

 

          összes  egységjármű   össz tgk.   szgk. kisteher  buszok  közép  nehéz pót nyerges spec.

            3901    6109          1439    2011   417    22 12    62    56  210  1109   2

 

Ez az az észak-déli tranzitforgalom, ami miatt a Via Carpathia faltól falig autópályát követel....

 

 

A sokat szapult "szellem" M60 átlaga:

            6719     8222           982   4996     658   28  0      87  228 108   548  11

 

Mint a magyar foci: adjunk neki időt, aztán majd meglátjuk mivé cseperedik...

 

Mézgár Creative Commons License 4 napja 0 3 45838

Pont ez a baj, hogy nalunk csak utakat terveznek, nem halozatot.

Előzmény: aladar644 (45836)
Mézgár Creative Commons License 4 napja 0 2 45837

Az arányos országfejlesztés lényege pont az lenne, hogy a központból kellene finkciókat kiszervezni az orszag többi pontjaira, hogy ne legyen akkora a központ terhelése. De ugye akkor meg jön a népharag, hogy nehogymár elpakoljunk funkciókat a központból, mert vidéken nincs semmi, még utak sincsenek, eljutni se lehet oda.

Ha ezt nem lépik meg, a központ csak egyre nö, mint egy fekete lyuk (vagy egy rákos sejt) sziv magaba mindent, es végtelen eröforrással se lehet megoldani a problémákat, míg a központon kívüli területek egyszerüen elsorvadnak. 

aladar644 Creative Commons License 5 napja 0 1 45836

Meg tudom erősíteni Sajnos ez azt jelenti,hogy nincs meg az a szakember gárda,aki itt utakat,úthálózatot tud tervezni. Lehetne importálni,ha nem megy saját kútfőből.

Előzmény: rm40 (45835)
rm40 Creative Commons License 5 napja 0 3 45835

> Szerény véleményem szerint az elkerülők és felújítások önmagukban kicsit soványak. 

 

Egyetértek. Ott van a keszthelyi elkerülő, amelynek elérése az M7-ről meglehetősen problémás nyáron; már egy kisebb baleset is kilométeres dugót okoz. Főleg a Kis-Balaton környéke a gázos, de följebb is meglehetősen problémás (és mellesleg veszélyes is) a lakott területen kívül a főutat többször is átszelő kerékpárút miatt. Nem csak Zeg eléréséről van itt szó, de Keszthely, Hévíz és a 84-es főút elérése is borzasztóan komplikált és nehézkes a Balaton déli partja felől. Ezen a keszthelyi elkerülő javított valamennyit, de attól délre szezonban palacknyak-effektus van.

Előzmény: ÁsítóSárkány (45831)
adiaboli Creative Commons License 5 napja 0 3 45834

Épp ezért is nagyon zavaró, hogy boldog-boldogtalan tranzit is errefelé megy keresztül érdemi alternatívák híján, ld. pl. az M0 déli szektort.

 

Ami aztán az M0-ról is beljebb, a városba – és a Rákóczi-hídra – nyomja azokat a fővárosiakat és agglósokat, akik egy kiszámítható és használható (vagyis nem egy ilyen) M0 igénybevételére az időnyereség érdekében nem sajnálnának néhány többlet km-et (alkalmasint közéjük tartozom, de napi egy-két ezren még biztos akadunk).

Egyébként két sugárirányú példából (M3 vége, M6 vége) kiindulva kár eleve szellempályának minősíteni a még nem is létező gyűrű-pályákat (elsősorban az M8-at), éppen azért, mert még nem is léteznek.

Előzmény: ÁsítóSárkány (45833)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 5 napja 0 3 45833

Persze hogy felfogom :)

Épp ezért is nagyon zavaró, hogy boldog-boldogtalan tranzit is errefelé megy keresztül érdemi alternatívák híján, ld. pl. az M0 déli szektort.

Előzmény: józsi24 (45830)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 5 napja 0 1 45832

Az előző kommentednek több értelme volt. Az eddig is lejött, hogy szerinted totálisan semmi szükség rá, nem kell ismételd magad :)
Több értelme van belemenni a részletekbe, miért nincs szükség.

Előzmény: józsi24 (45829)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 5 napja 0 2 45831

Szerény véleményem szerint az elkerülők és felújítások önmagukban kicsit soványak. Időnként kell 2 sávos szakasz (és nem csak a legdurvább emelkedőkre), hogy ne szorulj be egy kamion mögé nagyon sokáig.

"Ahhoz, hogy nalunk az m8 es m9 felgyuruk ertelmesen kihasznaltak legyenek kellene vagy 20-30 millio lakos es vagy 3-4xes forgalom...

De nincs, es nem is lesz egyhamar (csakha majd a hollandokat elonti a tenger es mind ide koltoznek...)"

 

Na ez már kezd érvre hasonlítani, végre. Azzal egyetértek, hogy elővárosi jellegű forgalom nem igazán várható arrafelé.

Ugyanakkor az értelmes kihasználtság nem csak a helyi lakosságtól jöhet, hanem a tranzittól is.

Előzmény: józsi24 (45828)
józsi24 Creative Commons License 5 napja -2 0 45830

Te amugy felfogod, hogy az aggloban es a pesti kulvarosban milyen brutalis kapacitashiany van???

 

Az itt kozlekedoknek nem az a problemaja, mint sok elkanaszodott egoista tanyasinak, hogy egy szaros fouton kell kozkekednie 90nel cammogva, mikozben o meg meg 2 spanja is 130nal szeretne csapatni, hanem az hogy 20-30as atlagsebessegekkel tud csak nagyon sok uton araszolgatni, mert az itteni fo es mellekutak valoban autoutat igenylo forgalmat bonyolitanak le napmintnap...

Előzmény: ÁsítóSárkány (45827)
józsi24 Creative Commons License 5 napja -3 0 45829

Igen az m76tal (is) van gondom:

 

Mint irtam: az m7-zegerszeg osszekottetes alapvetoen megfelelo, kicsi a forgalom, jol lehet rajta haladni, kulonosen miota kesz a 760as (sokat jartam arra), a legproblemasabb szakasz a bszentgyorgy atkeles, amit egy mezei fout elkerulovel orvosolni lehetne.

 

TOTALISAN SEMMI SZUKSEG az m76 nevu szellempalyara.

Előzmény: ÁsítóSárkány (45827)
józsi24 Creative Commons License 5 napja -3 0 45828

Miert nem???

 

Minden kozlekedesi halozat igy muxik: vannak nagy csomopontok, meg az ezeket osszekoto gerincvonalak, ahol van elegendo utasszam/jarmuszam a gazdasagos uzemeleshez...

 

Ahhoz, hogy nalunk az m8 es m9 felgyuruk ertelmesen kihasznaltak legyenek kellene vagy 20-30 millio lakos es vagy 3-4xes forgalom...

De nincs, es nem is lesz egyhamar (csakha majd a hollandokat elonti a tenger es mind ide koltoznek...)

 

Addig meg kene elegedni a fouti kapcsolatokkal (amin viszont tenyleg van mit tuningolni: elkerulok + felujitasok)

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (45827)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.08.10 0 1 45827

Ha jól értem, az M76 zalai szakaszával, vagy egy részével van gondod, de hogy pontosan mi, azt nem értem.

 

Egy normális út hiánya eltereli a forgalmat máshová. Nem normális az, hogy az országba kb bárhonnan bárhová a legjobb ha Budapestet (M0-t) érintve mész.... most majdhogynem ez van.

Előzmény: józsi24 (45815)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.08.10 0 0 45826

Még egy megjegyzés, friss tapasztalatból, M1 felújítás.

Elég igénytelen a sávok összeeresztése Budapesten a 2x1 sáv vége után.

Azonnal oldás és szaggatott vonal, és megy agresszívan a sorolgatás, ami a 11 km-es bedugult oszlopot olykor meg-megállítja.

Előzmény: NAR (45821)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.10 0 0 45825

M70

 

 

Hétfőtől változik a forgalmi rend az M70-es autóúton; a kétszer kétsávosra bővülő autóút december közepére készül el .

 

Hétfőtől a forgalmat az újonnan épült jobb pályára terelik Muraszemenye és Tornyiszentmiklós, vagyis a 11+850 és a 16+510 kilométerszelvények közötti részen. Az eligazodást ideiglenes útbaigazító és egyéb előjelző táblák segítik majd.

 

A NIF közölte továbbá: az M70-es autóút bővítési munkálatai jó ütemben haladnak, jelenleg a bal pálya aszfaltozását és a koronaéleken kívüli vízépítési munkákat végzi a vállalkozó.

 

A közlekedők várhatóan december közepétől vehetik birtokba a teljes hosszában kétszer két sávosra bővített autóutat.

trizs77 Creative Commons License 2019.08.10 0 1 45824

https://168ora.hu/itthon/fidesz-simon-miklos-ut-atadas-foldut-balkany-172372

 

Abban a csúnya, barnaköpenyes átkosban, egy ilyen földút átadását, Ballószögi 27. János művezető helyettes végezte, ezzel az egy mondattal:

 

Jaóvan embörök.

Mennyünk inni egy sört, mee a főnök (a művezető) már kikérte.

 

Mash_bakter Creative Commons License 2019.08.09 0 0 45823

Dömsödön voltam az 51-esen, hát volt rajta forgalom bőven.

ami fura volt, hogy amikor mentünk lefelé az volt az érzésem,

hogy többen jönnek Pestfelé, mint mennek baja felé.

Köztük rengeteg kamion.

visszafelé, ami feltűnt, hogy a Pest felé vezető új 51-es jobb pályája

mennyivel szarabb, mint a lefelé menő!

Arra jutottunk az asszonnyal, hogy a kavics bányák  forgalma jellemzően Pest felé megy,

ezért rosszabb az útnak az az oldala.

aladar644 Creative Commons License 2019.08.09 0 2 45822

Az M6,és főleg az M60 Pécsre vezet,és a fővárossal való gyorsabb összeköttetést segíti. A sugaras hálózatot erősíti,és ezzel Bp. pozicíóját. Az EKF lendített Pécs sorsán rengeteget,ami teljesen Uniós pénz volt. Mindezek már 2010-ben lezárultak. Ezt leszámítva az elmúlt 9 évben nemsokminden változott. Jól irányzott hazug ígéretek persze tömegében hangoztak el,miszerint az M6 eléri a határt,megépül az M9 és így Szegeddel, Nagykanizsával,Sopronnal stb könnyebb lesz a kapcsolódás.

Egy továbbra is gyatra minőségű úthálózat biztosítja a kapcsolatot a régióban .

 

Előzmény: NAR (45812)
NAR Creative Commons License 2019.08.09 0 0 45821

Kis M1-felújítás tapasztalat: a Budapest felé vezető oldalon dolgoznak, szóval Győr felé a külső és a leállósáv használható, lassító/gyorsító sávok nincsenek (csak 60-as korlátozás). A jobb szélső sávban egész kulturáltan 80-nal halad a forgalom (persze 60-ra senki nem lassít), a belső sávban nem annyira. Szemben is jött a forgalom, de valahol Bicske és Herceghalom között történhetett valami, mert onnan kezdve kilométeres sorban álltak a kamionok a Budapest felé vezető oldalon. Visszafelé nem is mertem erre jönni (bár a Waze nem jelzett dugót), inkább az 1-esen jöttem. Bicske keleti határában van egy lejtős kanyar, nemrég kitettek oda egy 60-as táblát, a "szolgálunk és védünk" jegyében rendünk őrei ott mértek egy bokor mögé bújva. Az 1-102-es kereszteződésben elkészült a nagy körforgalom, kisebb heggyel a közepén.

 

Felmerült bennem, hogy nem túlzás-e egy kicsit a 11 kilométeres lezárás, tényleg ekkora szakaszon dolgoznak párhuzamosan? Ha az M1-en 80-nal szabad haladni, az 1-esen meg 90-nel, akkor nem is feltétlenül jobb választás az autópálya... Na meg persze a rendőrök miért nem ott mérnek, ahol a munkásokra veszélyes a gyorshajtás.

trizs77 Creative Commons License 2019.08.09 0 1 45820

Bizonyára van olyan Útépítés tankönyv, amiben az út zajforrásainak %-os megoszlása szerepel, átlagos forgalomnál, átlagos domborzati körülmények között.

 

Sőt.

 

A hozzáértők biztosan tudják annak fizikai okát is, miért zavarja kevésbé az úttól 50-90 méterre lakókat a zaj, mint azokat akik az úttól 500-900 méterre laknak?

Itt nyilván a hangterjedés módjainak változása a ludas.

 

A gördülési zaj - szerintem - biztosan függ az útburkolat milyenségétől és a rajta futó gumik összetételétől, bordázottságától.

 

 

 

 

Előzmény: troglodita (45818)
józsi24 Creative Commons License 2019.08.09 0 1 45819

palyatemponal a gumizaj mindent visz, amellett a motorzaj es szelzaj nem jaccik...

 

persze egy lyukas kipufogoval meg a gumizajt is lehet uberelni...

Előzmény: troglodita (45818)
troglodita Creative Commons License 2019.08.09 0 0 45818

Mi most épp Sukorón nyaralunk és ugyan nem különösebben zavarón, de végig hallatszik, az egész faluban, az M7 forgalma. Nyilván nem lehet az egész autópályát plexi alagútba zárni, de arról rendelkezik bárki bármilyen információval, hogy a suhanó autók hangjából mennyi a gumik hanghatása és mennyi a légellenállásé?

Előzmény: trizs77 (45817)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.09 0 4 45817

 

 

a meleg az agyukra ment, olvtársak ?

 

 

 

ez   Útépítés, úttervezés   topic

netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.08.08 -9 0 45816

Te nagyondemokrata vagy. 

Ja, nem. 

Előzmény: dimelo (45814)
józsi24 Creative Commons License 2019.08.08 -1 1 45815

Ha valakinek magyarazni kell, hogy utat oda epiccsunk, ahol az otok mennek, abba falrahanyt borso barmilyen erv...

Előzmény: ÁsítóSárkány (45806)
dimelo Creative Commons License 2019.08.08 0 3 45814

A fellázadt párizsi nép 1789. július 14-én elfoglalta az önkényuralom gyűlölt jelképét, a Bastille-t.

A király e napon csak ennyit írt naplójába: rien, azaz semmi említésre méltó...

 

Ki gondolta volna akkor 230 éve, és azóta is bárhol, bármikor...

 

 

Előzmény: netuddkivogymuk (45813)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.08.08 -12 0 45813

"Lehet vágyakozni a halhatatlanságra és a feltétel nélküli hódolatra, de a népben felgyülemlő harag előbb bekövetkezik..."

 

Hát csak várd a népharagot. Úgy ezer haragost már össze tudtok csődíteni bármilyen baromságra. De olyan 2,5 millió kellene. 

Előzmény: dimelo (45811)
NAR Creative Commons License 2019.08.08 0 0 45812

Az M6/M60 mennyire vitte előre Tolna és Baranya sorsát?

Előzmény: aladar644 (45803)
dimelo Creative Commons License 2019.08.08 0 1 45811

Ezek után annak örülök, hogy nem ismersz,

de, hogy azt bírod feltételezni, 2010 előtt nem voltam kritikus,

ez csak a korlátoltságodat, elfogultságodat, pártosságodat jelzi.

 

Mondjuk úgy: akkor sem lelkesedtek az észrevételeim miatt...

 

De az alapszabály: mindig a regnáló kormány készíti a költségvetést és alakítja a prioritási sorrendet.

Vagyis minél tovább maradnak hatalmon, annál több a kritika is.

 

Lehet vágyakozni a halhatatlanságra és a feltétel nélküli hódolatra, de a népben felgyülemlő harag előbb bekövetkezik...

Előzmény: netuddkivogymuk (45810)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!