Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2019.02.05 0 0 42844

Az M35 - M4 esetében pedig a felüljárót, meg a 35 felől az M4-re visszakanyarodó hurkot spórolták most el, gondolom a költséghatékonyság jegyében...

Előzmény: troglodita (42843)
troglodita Creative Commons License 2019.02.05 0 0 42843

Az M6-M8 lóherének végül is két belső íve, meg az M8 nyugati letérői az M6 felé (illetve fordítva) nincsenek jelenleg használatban, de legalább ott van, készen, és nem kell majd évek múlva vakarózni, hogy hogyan is lehet minél kevesebb fennakadással újra építőteleppé változtatni a környéket. Nem igazán tudok saccolni, de a 2x1 sávos, meg középen betonelválasztós meg más hasonló rövid távú megoldások utólagos bővítése szerintem legalább másfélszer annyiba kerülnek, mintha elsőre rendesen megcsinálnák az egészet és aztán örök időkre levonulnak az útépítők.

Előzmény: hegyaljai3 (42832)
pentium10 Creative Commons License 2019.02.05 0 0 42842

pangas van azon az utvonalon, itt szinte mindenki Waze-t hasznal a tulzott rendori jelenlet miatt,

es a Waze mindig a gyorsabb A1-es szakaszon tervez

senki nem fog 20 perccel tobbet autokazni a DN7-esen

s iden nyaron eselyes a plusz 43km nyomvonal az A1-esen, az meg 25-30 percet lefarag az idobol


 

Előzmény: troglodita (42841)
troglodita Creative Commons License 2019.02.05 0 0 42841

azért csak oszlik a forgalom, én is inkább Arad felé megyek, ha arra járok, de a 16 km hiány (a jelenlegi 60-hoz képest) az bizony nagyon csábító lenne ;-)))

Előzmény: pentium10 (42840)
pentium10 Creative Commons License 2019.02.05 0 0 42840

nem "ra fog szabadulni"

MOST is ott megy, es igy is marad 5-7 evig amig be nem zarjak a hianyzo A1-es alagutas reszt.

Előzmény: troglodita (42839)
troglodita Creative Commons License 2019.02.05 0 0 42839

Még csak annyit erről, hogy nyilván átadható lenne az A1 a hiányzó, rövidke szakasz nélkül is, de akkor az egész hatalmas forgalom rászabadulna a régi 68A-n erre a 16 km-es szakaszra, benne egy nagyközséggel és két kis faluval, ami nem tudom, mennyire lenne kóser megoldás: https://www.google.com/maps/dir/45.8578989,22.241714/45.8858775,22.4032821/@45.869075,22.2889724,19231m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

Előzmény: troglodita (42838)
troglodita Creative Commons License 2019.02.05 0 0 42838

Hááát, így működik ez odaát... Most olvasok épp egy cikket, ott az útügyi nagyfőnök még nagyon bizakodó, hogy 2019-ben az egész A10 és a Maros-megyei A3 kész lesz, de nagyon úgy tűnik, hogy erre igazából semmi esély nincs: https://translate.google.com/translate?hl=hu&sl=ro&u=https://alba24.ro/autostrada-sebes-turda-fara-finantare-guvernul-a-alocat-un-sfert-din-banii-necesari-dar-cnair-promite-finalizarea-696274.html&prev=search

Az A1 hiányzó részei:

Marossolymos (Soimus) - Marosillye (Ilia) között a solymosi dombot reszelgetik, ha az végre kész lesz, akkor  nagyjából átadható az egész szakasz

Marosillye - Marzsina között is lényegében megvan az út, csak éppen az innenső végén nem sikerült normálisan kitalálni és megtervezni, hogy mi legyen. A tervek szerint itt zöldfolyosókat kéne kialakítani, jobban mondva egy hosszabb szakaszon egy vagy két alagúton át vezetne az autópálya, hogy fölötte háborítatlanul járkáljanak a vadak, de ez már egy olyan komplexitású feladat, amit a dunai albán parasztok nem tudnak ésszel felérni ;-)))

Előzmény: radio100jozsi (42836)
pentium10 Creative Commons License 2019.02.05 0 2 42837

Ez egy normalitas itt. 

A 2019-es datumok azert voltak a sajtoban, mert a burokratikus papirokon azok szerepeltek, azok voltak a sajtonak lekuldve, s a helyett hogy a sajto ellenorizze szepen adta a datumokat. A kormanynak is tetszett igy mert jol mutat 2019-ben annyi palyat atadni. Most kezdenek rajonni mert van nyomas rajtuk hogy ez nem lesz kivitelezheto.

 

Iden 2019-ben csak az A1-es lesz kesz 43km, ez meg nyaron megvalosulhat. Hianyzo szakasz marad valami 15-17km ott alagut kell majd 5-7 ev mulva ha elkeszul.

 

Az A3-as A10-en a helyzet az hogy az epitok nem haladnak. Egyreszt 3 epitonek penzugyi gondjai vannak, nem tudnak nyersanyaghoz jutni (pl. nem szallitanak nekik vasszerkezetet es gerendat), es a 4diknek jo a haladasa, de jobb lenne nagyobb mozgositas reszerol, de az a szakasz eleg hosszu.

 

Az A10-sen a mult heten derult ki hogy meg mindig nincs jogtiszta nyomvonal, pl egy szemetlerakat van a nyomvonalon, es kozmuvek sincsenek egyes reszeken athelyezve.

 

Ezek a hianyossagok most azert derulnek ki mert van egy fuggetlen egyesulet ami figyeli az allami szerveket az Asociatia Pro Infrastructura es ok adnak a sajtonak tiszta kepet arrol hogy mik a valos szamok. Es meg lesz tenyfeltaras. 

Előzmény: radio100jozsi (42836)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42836

Mi történt, a 2019-es dátumok átváltottak 2020-ra az A3, és az A10 esetében is? Egyedül az A4 Déva előtti résznél van még a 2019-es dátum átadásra. De a hiányzó darab ott sem akar megépülni, hogy végre egybe legyen az A1-es.

Előzmény: pentium10 (42812)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.02.04 0 1 42835

Na, a videómon majd ezek a csökött körforgalmak is rajta lesznek. :)

Előzmény: puntooo (42834)
puntooo Creative Commons License 2019.02.04 0 1 42834

Szerintem is ezzel speciel semmi gond nincs. Ahhoz képest, hogy ez egy (leendő)autópálya kereszteződés, még nagyvonalú is a kiépítés. Örüljünk, hogy nem egy 60-as korlátozású, egysávos hajtűkanyar. -Lehet, hogy más tervezte, mint az M4-47 mikroszkópikus-körforgalmait.... 

Előzmény: hegyaljai3 (42832)
puntooo Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42833

Valójában nem így néz ki (pont ott van a Google képhatára. A kanyar végig 2 sávos. Előtte meg a felhajtó 3. sávszűnik meg.

Előzmény: troglodita (42828)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.02.04 0 1 42832

Ez a leendő autópálya csomópont tipikus egy "ha van rajta sapka, de ha nincs rajta sapka" típusú reakciót vált ki az itt kommentelőkből. "Micsoda pazarlás az M6-M8 csomópont, ott fog állni évekig". "Miért nem csinálták meg az M35-M4 csomópontját úgy, hogy a továbbépítésre alkalmas legyen". Persze van átmenet a két véglet között, de nem igazán látom a megoldást. Persze, ha ez az átmeneti időszak csak 1-2 év lenne, akkor kisebb lenne a jelentősége.

Előzmény: Roger Preed (42824)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42831

Én azt hittem, a kanyar után. De akkor végülis lényegtelen, mert az egyenes szakszon bucskázott a gödörbe. Az meg akkor vezetési hiba. Elaludt, vagy babrált valamivel. Vagy akár műszaki hiba is lehetett.

Előzmény: puntooo (42827)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42830

Én nem tettem fel róla képet. Az M4 építése folyamatban van az országhatár felé. A 47-es főútig tartó szakasza volt az első ütem, hogy így az M35 utolsó szakasza is elkészüljön és végre a Románia felől a 42-esen érkező járművek Nyíregyháza és Budapest felé kikerüljék Debrecent, illetve gyorsítsa az eljutást. A 47-est is tehermentesíti a forgalom alól Debrecen irányába. Akinek nem ott van dolga, ne menjen át a városon.

Előzmény: Roger Preed (42824)
troglodita Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42829

vagy csak nem számított arra, hogy 2 km után eltűnik alóla az "autópálya"

Előzmény: troglodita (42828)
troglodita Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42828

Ennél a magasfeszültségű távvezeték tartóoszlopnál, gondolom: https://www.google.hu/maps/@47.2920611,21.5103777,358m/data=!3m1!1e3

Itt tűnik el az egyik sáv, vagy itt van a korlátozó tábla, vagy vajon mitől ijedt meg ennyire szegény?

Előzmény: puntooo (42827)
puntooo Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42827

Már morgolódtam én is többször az M35-M4 megvalósítása kapcsán. Most azonban árnyákra vetődtetek: a kamion az M4-esről, még a kanyar előtt fordult az árokba. (A 47-es felől jött.)

Előzmény: Landsmann_ (42816)
troglodita Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42826

Hát igen, de ahhoz meg kellett volna építeni a csomópont legalább felét, felüljárót, lóherét, amit most még nem akartak, mert hát egyelőre úgyis csak potyára díszelegne ott a nagy magyar puszta közepén... Bár nyilván úgy lett volna a logikusabb, mert így meg nem tudom, hogyan lehet ezt a torzót forgalom közben átalakítani...

Előzmény: Roger Preed (42824)
rm40 Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42825
Roger Preed Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42824

Korábban szerintem te raktál fel képet a végleges csomópontról.

 

Nem teljesen értem, hogy miért nem épült meg a Debrecen->országhatár közvetlen ág.

Előzmény: Landsmann_ (42823)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42823

No igen, mindenkinek jogában áll hülyének lenni, mindaddig míg mások testi és vagyontárgyainak épségét nem veszélyezteti. Az adott helyen (szombaton nappal megyek arra, a kamera menni fog, majd ha nem felejtem el, az oda útról is készítek videót és publikálom) a szabályok betartásával biztonságosan lehet közlekedni. De ez is olyan, mint Murphy törvénye: Ami elromolhat, az el is romlik. Adott helyzetben ha valaki lehet hülye, az az is lesz.

Ha már így oldották meg az átmenetet az M35/M4 között átmenetileg, akkor eróteljesebben kellett volna felhívni a figyelmet a sebességkorlátozásra. Akár azzal is, hogy kiteszik az autópálya vége táblát. Mertt valljuk meg, az a kanyarodó rész a leállósáv hiánya miatt inkább autóút mint autópálya. De az autóútra érvényes sebesség is sok ott abban a két kanyarban. Bizonyos időjárási viszonyok között egyenesben még elfogadható lehet a 90-es tempó, de a kanyarban lehet már az is sok.

Sokszor lesz még ott a szalagkorlát egyengetve, nem hzinném, hogy a csavaroknak lesz ideje berozsdásodni, igen könnyű lesz őket szerelgetni. Az emberi hülyeségre nem lehet minden szempontból felkészülni.

Előzmény: dimelo (42821)
NAR Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42822

Ha reggel befelé, este kifelé lesz egyirányú, akkor nem lesz olyan vészes - bár akkor nem tudom, hogy a 134-es hogy jönne a Szentlélek tér felé este...

 

Azért még a Mátyás Király útja Szentendrei út - Bercsényi utca közötti részre is ráférne a felújítás.

Előzmény: qwertz77 (42820)
dimelo Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42821

Igazad van, de az "átalakul majd", nem holnap lesz...

 

Addig havi 1-2 árokba fordulás nem hiányzik senkinek.

 

Persze mondhatják, mindenki lehet hülye.

A felelősség kétféle.

Aki ezzel a kivitelezéssel és engedélyezéssel úgy képzelte, hogy nincs balesetveszély, az most széttárja a karját?

Előzmény: Landsmann_ (42816)
qwertz77 Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42820

A Czetz János nem olyan fontos utca, azt teljesen lezárták időnként. Itt félpályás lezárás lesz váltakozó irányú forgalommal. Elég sok kiegészítő feladat van (csomó vízvezeték, parkolók, szegély járda kapubeállók, HÉV átjáró kapcsolat, faültetés. Van ami nem is ide tartozik, nem lennék meglepődve, ha több, mint egy év lenne, mire vége lesz.

Utána meg jöhet a Dózsa György felújítása is, meg a Pusztakútiból, ami a starnd után nem lett felújítva, akkor egész vállalható lesz a környék úthálózatának állapota.

Előzmény: NAR (42818)
troglodita Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42819

"Érték áfa nélkül: 1.00 HUF"

;-)))

Előzmény: NAR (42818)
NAR Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42818

A III. kerületi Szentendrei utat fel akarják újítani a Mátyás Király út és a Pünkösdfürdő utca között. Most tekintsünk el attól, hogy a kiírónak nem sikerült helyesírási/gépelési hiba nélkül megadnia a feladatot. A felújítás igencsak ráfér az útra. A felújítás azzal fog járni, hogy a Békásmegyer és Csillaghegy nyugati és keleti fele közötti HÉV-átjárók kapacitása kétharmadával csökkenni fog (az Ürömi úti átjárót is le kell zárni, mert a Szentendrei út - Mátyás király utat is átépítik). Értem, hogy ez ezzel jár.  Amit nem értek, az az, hogy miért fog ez 200 naptári napig tartani? Alig egy kilométerről van szó... A Czetz János út és köz felújítását (hasonló hosszon) kb. 50 napra tervezték (és lett belőle kb. 140).

NAR Creative Commons License 2019.02.04 0 1 42817

Minden útépítésre igaz, hogy az ott lakók nem szeretnék, ha más is járna arra. Ugyanakkor ha jól értem, Budapest területén végig föld alatt menne az M0, az egy csomópont valahol errefelé lenne: https://goo.gl/maps/1HH4DDJPe1p Kibukkan a hegy alól az M0 és a völgy másik oldalán egyből menne is be a másik hegybe - ez túl sok zajt nem okozna. A remeteszőlősi csomópontnál (már Budapesten kívül) kicsit szélesebb a völgy, ugyanakkor zsákfalu felől jön az út, szóval megint nem hiszem, hogy túl nagy forgalom lenne. utána meg nem hogy Budapestet, de még Budakeszit is elkerüli az M0.

Előzmény: adiaboli (42809)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42816

Az általam koirábban belinkelt videón látszik az út vonalvezetése, beláéthatósága. 90-el biztonságosan be lehet venni. De aki nem veszi észre, vagy nem akarja észre venni a 90-es táblát és 130-al hasít tovább, a "hirtelen jött" kanyartól megijed, garantált a baleset. A 2 sáv nem szűkül egyre, hanem a leállósáv fogy el ott a kanyarban, amit majd elbontanak ha Püspökladány felé is megépül az M4. Ez a csatlakozás teljesen átalakul majd.

Most az adott esetben azért érdekes, mert kisodródásról nem beszélhetünk, ugyanis Debrecen felé haladva jobbra ível az út. inkább a kanyar végén mélázhatott el a sofőr, hogy nem hozta egyenesbe a kormányt és kanyarodott tovább. Én legalábbis ezt tudom elképzelni. Azért bő 1 hónap alatt két hasonló balesetnek el kellene gondolkodtatnia a tervezőt, hogy mit nem csinált jól. További érdekesség, hogy nem a száguldozuó személyautókat érte a baleset, hanem mindkét esetben teherautó volt az áldozat.

Előzmény: dimelo (42813)
dimelo Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42815

Az S7 épül, igaz k. lassan, még nem a határig.

Nem lesz súlykorlátozott útvonal.

 

(Ez a hír erőteljesen Sopron környékéről szól.)

Előzmény: kabold (42810)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!