Keresés

Részletes keresés

józsi24 Creative Commons License 1 napja -2 0 49323

Miert, a turul alatti hobbitelek ovezet mar nem tatabanya?

 

Amugy ezen az alapon az m4 is mehetett volna monorhoz kozelebb, hiszen a strazsahegyi pinceplacc mar nem monor...

Előzmény: NAR (49320)
dimelo Creative Commons License 1 napja 0 0 49322

Az első mondatod a költségek felé visz.

Nem mélyednék bele, de általánosan igaz, hogy arra felé többe kerül, bár ma már mindenfelé drágaság van... (M44 Szentkirály)

 

Maradjunk a gyorsforgalmi úthálózat hosszánál. Megnéztem régiónként is:

   É-Alföld       É-MO     Dél-Alföld                                   Ny-D       Dél-D    Közép-D

A probléma az például, hogy Kelet Magyarország 49 ezer km2,

a Dunántúl 36 ezer km2 = majdnem Hollandia, kicsit több, mint Belgium...

Nem hasonlítom az összes paramétert, de határokon belül lett egy "Hollandiánk"....

 

A megyénkénti bontás is érdekes lehet... (megyematrica-egyenérték)

majd ha időm engedi...

 

Előzmény: ghosty9 (49316)
nyebojsza Creative Commons License 1 napja 0 0 49321

Csak irónia volt, amin először én is gondolkodtam, hogy az-e vagy komoly, de volt semmi "emoji" ezért komolynak vettem, de azóta már leírta...

Előzmény: NAR (49320)
NAR Creative Commons License 1 napja 0 1 49320

Tatabányát nem vágja ketté az autópálya, mellette megy el. 

Előzmény: józsi24 (49202)
ghosty9 Creative Commons License 1 napja 0 0 49319

"(Csak tudnam minek, hiszen a forgalmat torlodas nelkul elvezeti 2x1 savon is...)"

 

Hát ez ugye olyan, hogy ha a puszta közepére, érdemi csatlakozó útvonalak nélkül lehajítasz egy hidat, akkor, nohát, nem lesz rajta forgalom. Az Albertfalvai- meg a Galvani-hidakkal is az van, hogy oké, legyen darabja 20mrd, viszont sanszosan többszázmrd. az értelmes csatlakozó úthálózat, ami nélkül nem biztos, hogy akár az optimális kihasználtság közelében leszel egyáltalán.

Előzmény: józsi24 (49304)
Gyurma73 Creative Commons License 1 napja 0 0 49318

Vagy ahogy olvasom az első panelek átadásakor lett város 1978ban.

Gyurma73 Creative Commons License 1 napja 0 0 49317

Mondjuk amikor épültek a panelek már város volt,de itt 1év különbségről beszélünk.

Előzmény: nyebojsza (49312)
ghosty9 Creative Commons License 1 napja 0 0 49316

Ha belekalkuláljuk, hogy a szürke régióban mindent kb. 2x annyiba kerül megépíteni, mint a másik kettőben, nagyjából meg is vagyunk az egyharmad-egyharmad-egyharmaddal.

 

(Lehet persze még sokmindent varázsolni, súlyozni 2x3 sávosokkal, hidakkal stb., ezek nyilván mind pesti túlsúlyt mutatnak, és nyilván nem alakítják át az összképet számottevően.)

 

A másik szempont, hogy az ott lévő infra alapvetően mennyire elég a helyi, illetve a tranzit számára. Vidéken alapvetően azért az infra egész jól kiszolgálja a helyi közlekedési igényeket (most főleg az autóút+ kategóriára gondolok, kapacitáshiányt alacsonyabb szinten nem olyan nagyon nehéz találni). Pesten ez nyilván nem igaz. Viszont mikor a tranzitról van szó (és tranzit az is, hogy én menni akarok valahova, akár országon belül, akár először a saját országomon át, tehát itt nem a románoknak befekvést kell érteni), akkor azt látjuk, hogy elsősorban a pesti infrastruktúra van tranzitra kitalálva. Leegyszerűsítve, a tranzitot úgy tervezzük, hogy hát van a Pest-* meg a *-Pest igény, és akkor minden jó lesz. Na ezt szívjuk most, nyilván mondtam már többször, hogy nem találtam még jobb útvonalat a Szeged-Balaton, Szeged-Horvátország, Szeged-Sopron, Szeged-Graz igényekre, mint ami az M0-t érinti, aztán meg nézegetjük a vastag fekete vonalakat az M0-on és helyi jelentőségű útvonalakkal akarjuk enyhíteni a helyzetet. Nem fog menni, viszont legalább kurva drága is lesz.

Előzmény: dimelo (49311)
józsi24 Creative Commons License 1 napja -2 0 49315

B+, mar 1700km es a pesti aggloban meg mindig durva kapacitashiany van...

 

Szerintem inkabb ugy kene csoportositanod, hogy pest+agglo (3M lakos) kontra az orszag tobbi resze...

 

Ugy jol latszana, hogy milyen durva aranytalansagok vannak...

Előzmény: dimelo (49311)
józsi24 Creative Commons License 1 napja -1 0 49314

Jo kerdes...

 

Szerintem az m4/ullo es az m0/31 cspokban is turbo korforgalmak kellenenek...

Előzmény: dimelo (49307)
józsi24 Creative Commons License 1 napja -2 0 49313

Bp-egom vacon keresztul???

 

Vegig a dunakanyari kirandulouton...

 

Nagyobb kerulot (es hujeseget) nem tucc kitalalni?

 

Az m0ny/m10 a "nemakarasnak nyoges a vege" klasszikuss iskolapeldaja...

Előzmény: . kata31 (49309)
nyebojsza Creative Commons License 1 napja 0 0 49312

Én Érdnek az M7 által levágott részéről beszéltem. Tudom, mert rendszeresen odajártam nagybátyámék hobbitelkére. A 80-as évektől kezdett egyre több lakóház lenni, most meg már csak azok vannak...

 

Egyébként elég furcsa falu volt az, a központban (a 6-os mellett) tele emeletes panelházakkal...

Előzmény: trizs77 (49218)
dimelo Creative Commons License 1 napja 0 0 49311

Na, összejött valamennyire...:)

Metodikai kérdés van még a felhajtók-szervizutak miatt is. (kihagytam)

 

Közelítőleg 2020. 02. 08:   1693 km (benne 21, 67, 8. utak)

 

Ha valakinek másról van tudása, mutassa meg nekünk:)

Előzmény: dimelo (49284)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 1 napja -1 0 49310

Azt gyanítom, hogy általam okkal letiltott nickről az M0NY kapcsán reagálhattak rám. Nem olvastam a reakciókat, bocs.

. kata31 Creative Commons License 1 napja -1 0 49309

Ezekben teljesen igazad van. Sőt a Váci híd Esztergomnak is egy opció,hogy az M2-n érje el a várost.

Az M0 nyugat is ezért maradt az M10 csonka megépülése miatt is opció,hiszen a város elkerülője, másodlagos funkciója csak a befelé jutás és abban is az elosztó szerepe jelentős,hogy ma nem egy vonalon keljen mindenkinek bemenni,majd onnan szanaszét a városba,mert ez a végén mindenütt dugót okoz. Kint is bent is,hiszen egymást akadályozzák csak a célirányok felé tartva.

 

Az M100 pedig már csak Únynak érdekes, az M10 étjutást a jól ismert 10-es uitas video készítői ma sem akarják Tinnyén.. Jobb is,hogy Komáromba került a nemzetközi forgalom Fehérvárnak,majd onnan tovább a Dunaújvárosi hídon át az M6-M5-nek elterelve a fővárostól a forgalmat.

 

Az M10 teljes megépülésének meghíusulása itt: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153785020&t=9018195

 

A Főváros meg még is az agglomerációjával a legnagyobb gazdasági térség, az ország harmada. Ma it nagy a gond. Az M0 nyugat nem várhat és a szerződése is két hét múlva eredményt követel. 

Az M0 nyugat a városi problémára megoldás és a zsámbéki-pilis medencének...a fővárost távol elkerülők pedig folyamatban vannak, ami így helyes.

Előzmény: Hírfigyelő (49302)
mauzi Creative Commons License 1 napja 0 1 49308

Azért van torlódás, mert le van zárva a belső sáv, megszüntetik az ideiglenes üzemi átjárót a két pályairány között.

Előzmény: RadiX (49305)
dimelo Creative Commons License 1 napja 0 0 49307

Gyömrő és a 31. út felől jön a tömeg, de a rossz csomóponti kiosztás miatt például Monorierdőről 10 km-es kerülő az M4-en bejutni Pestre.

https://www.google.com/maps/dir/47.3083146,19.5005713/47.3957699,19.3679298/@47.3455434,19.4260891,11847m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

Ehhez jönnek még Vasad, Csévharaszt, Nyáregyháza ingázói, akik a régi 4. úton maradtak.

Összetorlódnak a körforgóban.

 

Miért nem látták a közlekedésszervezők és a tervezők, hogy mi az oka?

https://www.google.com/maps/dir/47.4294579,19.4225246/47.4183848,19.2501998/@47.4257746,19.3197207,11829m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

Az M0 -31. csp.nál még hosszabb a dugó...

és mi a megoldás?

Előzmény: józsi24 (49303)
RadiX Creative Commons License 1 napja 0 0 49306

Közben Szolnoknál is volt egy baleset a déli elkerülőn, teljes útzárral, még mindig dugó van minden irányból:

Előzmény: RadiX (49305)
RadiX Creative Commons License 1 napja 0 0 49305

De miért mutat torlódást a befelé irányban a főpályán? Ott mennie kellene a forgalomnak, nem?

Előzmény: józsi24 (49303)
józsi24 Creative Commons License 1 napja -1 0 49304

Jaja, mar regen 2x2 savra...

 

(Csak tudnam minek, hiszen a forgalmat torlodas nelkul elvezeti 2x1 savon is...)

Előzmény: Hírfigyelő (49302)
józsi24 Creative Commons License 1 napja -3 0 49303

Nab+, az m4 ulloi cspban megint gigantikos a torlodas, gyomro fele 3kmes torlodas...

 

Hírfigyelő Creative Commons License 1 napja -1 1 49302

Az egész Budapest-környéki gyorsforgalmi- és főút-hálózatot úgy kellene átalakítani, hogy Budapestre egyáltalán ne menjen be olyan forgalom, amelynek nem a Főváros a célja, hanem ami nem oda tart, az Bp.-tól messzebb kerülhesse el a Fővárost. Ezért tartanám jónak Vácnál az ott már régóta hiányzó Duna-híd megépítését, mert az mér 40 km-rel van É-ra Bp.-től, és ezért lenne jó ha az Alföldről a Dunántúlra tartó forgalom fő átkelőpontja nem Budapest, hanem Dunaföldvár és Dunaújváros lenne. Mindkét helyen van főútvonali híd, tehát a hálózat ezt már most lehetővé teszi. Különösen Dunaújvárosnál, ahol gyorsforgalmi úti híd van, azaz 2×2 sávos. Nem mellesleg a dunaföldvári(!!) hidat is már régen 2×2 sávosra kellett volna felbővíteni, mivel az a Dél-Dunántúl egyik főgerincére, a 61-es főútvonalra vezet rá az 52-es és a 44-es főutak irányából!

Előzmény: . kata31 (49300)
. kata31 Creative Commons License 2 napja -1 0 49301

..de már nem az M0 nyugat elmaradásán rugózik és tudja,hogy a pilisi KÖTET bejelentette az ITM-ben tett legutóbbi vizit után, hogy nem lesz végig M10!

..akkor pedig nincs pilisben kerengő nyugati elkerülés,mert a tinnyei régió videósai megint körbefutják a sajtót,hogy ott ne legyen összekötés-átkötés felhajtás az M100 és a csonka M10 közt!

 

Marad az M0 nyugat, majd belenyugszanak.. Ott meg határidő van! 

 

Szerződés vége: 2020.03.02
https://nif.hu/kozerdeku-adatok/2017/03/m0-nyugati-szektor-10-sz-fout-m1-autopalya-kozotti-szakasz-elokeszitese/

Előzmény: józsi24 (49298)
. kata31 Creative Commons License 2 napja -1 0 49300

.sőt a Komáromi híddal oda az esztergomi nemzetközi tranzit szerepe..

 

Még hatástanulmányra sem lett kiírva,mert a tótok nem támogatják.  Erről Mosóczi már nyilatkozott.

Érdemes lenne,most egy huszárvágással oda helyezni a megye székhelyet.. :D

Akkor a megyeszékhely összekötésekben lenne forrás az M10-re...de azt meg nem szabad az M0 nyugat előtt, mert akkor a budaörsi dugót már Bicskénél arra akarják elkerülni és még az Aquincumi híd is leszakad a terheléstől Óbuda térségében.

...pedig csak most jelentette,be Erő Zoltán,hogy elindítja..

Előzmény: Hírfigyelő (49226)
. kata31 Creative Commons License 2 napja -1 0 49299

Az egy dolog,de ettől az még 2x2 sáv és a forgalom töredéke a tranzit kamion az M0 nyugaton..Kb 55-60 ezer járműből jó ha 3 ezer.. te ezt a maradék rengeteget engednéd 2x1 sávra..

 

Na mindegy érdekes lesz, a kötbér kérdése!

Hétfőtől 2 hét és lejár a teljesítési határidő a címlapfotóval kapcsolatban!
- M0 nyugati szektor, 10 sz. főút – M1 autópálya közötti szakasz előkészítése
Összeg: 683 000 000 Ft
Szerződő fél: NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM
Szerződés kezdete: 2017.03.03
Szerződés vége: 2020.03.02
https://nif.hu/kozerdeku-adatok/2017/03/m0-nyugati-szektor-10-sz-fout-m1-autopalya-kozotti-szakasz-elokeszitese/

 

és egy emlékeztető: https://www.youtube.com/watch?v=R_yhAn-5EoI

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (49297)
józsi24 Creative Commons License 2 napja -1 2 49298

Na, te is jo nagy marhasagokat irogatsz...

 

Korgyuru sulykorlattal es 2+1es elozesi szakaszokkal... zsenialis...

 

Az nyilvan fel sem merul benned, hogy az m0nyrol elteritett minden tranzit teherautora jutna vagy 10 olyan teherauto, amit jol megszopatsz, mert az mind az aggloba vagy pestre tart...

 

Amugy nem kell messzire menni jo peldaert, eleg bratislavaig...

 

Ott egymenetben epitik az m0ny+m10nek megfelelo d4+r7et...

 

Igaz ok csak holmi semmihez sem erto ostoba totok, nem olyan okosak, zsenialisak es szepek, mint mi, sziriuszi magyarok...

Előzmény: ÁsítóSárkány (49297)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2 napja -1 0 49297

M10 minimum Pilisvörösvarig, annak elkerülésével, kedvező lehajtási lehetőségekkel.

Amihez tegyük hozzá hogy az 1104 helyett valami új út Piliscsaba elkerülésével, és ennek előbb ezt kellene átadni, mielőtt az M10 fenti szakaszának jelentős részét átadnák. Kivéve, ha az M0NY 2x2 sávban előbb megvalósul -- a magam részéről ezt ellenezném.

A tehertranzitot nem az M0NY vonalán, hanem M10-M1104-M100 irányába küldeném, az M100 esetében deltával, tehát Budapest irányú bekötéssel is.

Az M0NY vonalán ugyanis sima 2x1 sávos országutat építenék 2+1 sávos szakaszokkal, legfeljebb 6 tonnás tömegkorláttal (legfeljebb kivéve engedéllyel).

Előzmény: Avaar (49295)
Avaar Creative Commons License 2 napja 0 0 49296

Upsz...zirtz kérdésére szerettem volna választ fűzni az előző hozzászólásommal, de a lényegén nem változat..

Előzmény: Avaar (49295)
Avaar Creative Commons License 2 napja 0 0 49295

M10 minimum Pilisvörösvarig, annak elkerülésével, kedvező lehajtási lehetőségekkel.

 

M31 (31-es mellett) Maglód-Mende-Sülysáp. Nem ismerem teljesen, csak tudom, hogy az M0-nál hatalmas dugók, a további szakaszról pedig azt hallottam, hogy zsúfolt. Nyomvonal korrekciója a minimum. Természetesen 2x2/új nyomvonal esetében kedvező lehajtás.


M51 Bp-Kiskunlacháza-Dömsöd-M8.

       KKL-ig 2x2 mindenképp, majd utána 2x1 (minimum) nyomvonal korrekció, vagy új nyomvonal dömsödi elkerülő, utána pedig szintén nyomvonal korrekció, valamint új nyomvonal, ahol szükséges. A 2x2-es szakasz a településekhez minél közelebb,  a létező legkedvezőbb lehajtási lehetőségek mellett. 

 

M0ny 

 

M8/M100 Budapestet, M0-ást elkerülő 2x2-es út, akár a 405-öst bevonva.

 

Többé-kevésbé ilyen sorrendben.

Előzmény: Gyurma73 (49288)
józsi24 Creative Commons License 2 napja -1 0 49294

Atmenoben csak az m1/m7 - m5 irany az eros (a tobbi picsafust)

 

Ezt az emlitett m100zal kellene picit tavolabb rakni pesttol...

 

Ennek tobb elonye is van:

 

1. Sokkal rovidebb (fele se), mint az m8as komarom/kecskemet atkotes...

 

2. A pesti agglo is tudna hasznalni, tehat forgalom is lenne rajt...

 

3. M0del alternativa is lehetne baleseti/felujitasi torlodasok eseten...

Előzmény: Thibczy (49290)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!