off: és pár hónap múlva a benzin mégis annyival drágult...
a sztrájkkal lehet egy kis zavart kelteni, de attól még nem terem pénz a mellékvonalak rekonstrukciójára. és nem úgy tűnik, hogy a társadalom különösebben szolidáris lenne a vasutasokkal, (igaz, másokkal sem).
Divide et impera! Oszd meg és uralkodj! Amíg a vasút utast veszít és a Volán társaságok ezen csak nyernek, addig erről ne is álmodj! :-))) A taxissztrájk annak idején a 65%-os benzináremelés miatt volt. Ma erről szó sincs.
Annak nem volt semmi értelme. Az egészben bent volt nyakig a "szabad élet szabad madár" pártja. Azóta annak a pártnak nincs akkora támogatotsága szóval nagyon nem fog létrejönni rövid időn belül. Tűrjük. Ennyi.
[i]Hol voltak akkor, amikor 2007-ben 14 szárnyvonalon szüntették meg a személyszállítást? Akkor miért nem sztrájkoltak és miért lapultak, mint nyúl a fűben?[/i]
Volt miatta sztrájk, 6 és 12 órás is. Meg is állt minden, akkor a VSZ is sztrájkolt.
Közös MÁV-VOLÁN Sztrájk az lenne az igazán dögös ! Sőt tovább megyek . Mint régen volt a taxis blokád , buszokkal elzárni a főbb útvonalakat , vonatokkal a vasúti átjárókat , addig amíg vissza nem vonják az összes MÁV-ot , VOLÁN-t érintő megszorító intézkedéseket !!! Hajrá Magyarok !!!
Szép dolog az összetartás és a sztrájk azért, hogy minden maradjon úgy, ahogy van. Azért, hogy tovább szórják ész nélkül a magán és versenyszférában dolgozók által befizetett adóból származó pénzt.
Felőlem sztrájkolhatnak, ahogy akarnak, majd legfeljebb megyek busszal (ahogy a sorozatos idióta sztrájkokkal már leszoktattak sok-sok embert a vonatról). Hajrá vasutasok! Vágjátok magatok alatt a fát tovább! Legalább lesz kiket kirúgni, mert még kevesebb feladata lesz a vasútnak a folytatódó utaselüldözés hatására. A jövő évi választásokig tartó időszakban most úgy is ez lesz a divat.
Arról a szakaszról nem nyilatkozom. De ismerek olyan mozdonyvezetőt, aki évekig szolgált az egész 62-es vonalon. Sellye és Villány között már voltak utasok, állítása szerint, és ott a pálya sem volt olyan félelmetes.
Vagy ha nem hajlandók rá, pár tettrekész kalauzt képezzenek ki motorvezetőnek, kis többletpénzért, nem nettó 90000-ért tuti lenne jónéhány jelentkező. Startos motorvonatokhoz úgyis kompatibilisek a startos jegyvizsgálók!
ne vessük össze a mozdonyvezetők bérét az ÖBB-vel, de az tény, hogy az mv-k nálunk is elég szép pénzt keresnek. a Bhv-ingát természetesen ne takarítsák, de a Bz-k esetében nyugodtan megtehetnék, sőt jegyet is árulhatnának, ha valamilyen ésszerűsítés történne egyes mellékvonalakon.
Így van, lehetne folytatni. De a Sellye-Barcs szakaszt nem nyitnám újra. Most csak azokat mondtam, amelyeket nem az új divat szerint zárták be, hanem még régebben, szólóban.
Hagyták tönkremenni ezeket a vonalakat, sőt, direkt csinálta még a STOP ZRt is. Ezek után meg még el is vennék. Hát nem! Maximálisan egyet értek a sztrájkkal, (ha mindenki összefog persze), sőt akár egy székház ostromlást is megérdemelne ez a mocskos magyar vezetőség!
(Kb. 3-4 olyan vonal van az országban, amelyekre esetleg rá lehetne bólintani, ilyen a Vésztő-Körösnagyharsány, Kisszénás-Kondoros, vagy ha még menne, akkor a Selly-Barcs vonal, itt valószínűleg 100km/h pályasebesség mellett sem lenne utas. Érdemes lenne újranyitni viszont Székesfehérvár-Bicske között, és Pécsvárad-Bátaszék között).
Ha ennyire "spórolni" akarnak ezek a féregnyúlvány emberek ott fent a vasúttal kapcsolatban, akkor szűnjön meg a busz a sínek mellett, és ahol nincsenek sínek, járjanak ott.
De még ez is eléggé pocsék dolog, pl. Budapest-Vác között azért mindkettőre szükség van, főleg ha tisztán flirt fog járni pl. a 70-es vonalon, akkor még többlet buszokra is szükség lesz, amekkora kapacitással az rendelkezik.
Akkor a Vasutasok Szakszervezetéhez is az lenne a kérdésem, mint korábban a VDSZSZ-es vasutasokhoz (amire mellesleg válasz soha nem érkezett):
Hol voltak akkor, amikor 2007-ben 14 szárnyvonalon szüntették meg a személyszállítást? Akkor miért nem sztrájkoltak és miért lapultak, mint nyúl a fűben?
Feltakarítanék magam után alatt a teljes valószínűleg motorvonatot értettem, nem esne le a nemlétező aranygyűrű az ujjamról. Attól, hogy sokan ingyen vagy kedvezményes jeggyel utazik, az a rendszer hibája, de ettől még utaznak a vonaton, ezért kár, hogy nem sikerült díjmentes menetjegy váltására kötelezni pl a 65 éven felüli utasokat, láthatóvá téve az egyébként a rendszer számára láthatatlan utasokat!
amúgy nem csak magad után kéne takarítani, hanem a kedves utasok után is. de nem ez a lényeg: sok jegyvizsgálóval beszékgettem mellékvonalakon, lényegében üres Bz-ken. TÁ jegyet szinte soha nem adnak el, max. hétvégén, szinte mindenki ingyen utazik, vagy hatalmas kedvezménnyel. ezeket a vonalakat sajnos senki nem tudja megmenteni a bezárásoktól. felújításuk sok milliárdba kerülne, de pénz még a fővonalak modernizálására is kevés van. legalább az utóbbiakat kéne feljavítani.
Ezt a vezéruraktól kellene megkérdezned, én kalauzként szívesen vezetnék vonatotm adnék is ki jegyet és még fel is takarítanék magam után, úgyhogy rossz helyre címezted a kérdést!
Ausztriában olyan mellékvonalon is jártam, ahol a masiniszta adta a jegyet, a végállomáson pedig kitakarította a vonatot. egy magyar mozdonyvezető úr idáig mikor alacsonyodna le?...:-/
közpénzből sehol a világon nem finanszírozzák, hogy egyes mellékvonalakon vasútmániás barátommal ketten utazzunk a bézéken. igaz időnként egy-két ingyenesen utazó vasutassal is találkozunk. ilyen luxus még a roppant gazdag Svájcban sem létezik. akkor nézném az önös érdekemet, ha ragaszkodnék az ilyen mellékvonalak fenntartásához. (majd a trains.hu-nak lesz sok lehetősége különmeneteket szervezni)