belefér huszonéves korban ekezdeni a szaxi zenélést? egy régi alt szaxit próbáltam ki és nagyon bejött a hangja, azonnal megszólalt egy nekem tetsző hangon. most már egy hónapja egy szoprán szaxival próbálkozok és egyre jobban tetszik. valamennyi zongora és szolfézs tudásom már van. nemigazán tudom mi lenne a stílus de ilyen funky/rock/free-jazz keveredés :)
ebben a videóban nagyon bejön a szaxi hang XD ilyent hogyan lehet előállítani? :D
Hát, nem tudom, van-e tenoros felvételem. A Laca és a Poszthús lemezen játszom egy számban (A végzet asszonya https://www.youtube.com/watch?v=oWBIm_3S-Us&t=52s) a Thomannon, de az elég free, meg sok rajta az effekt.
A fej nehéz kérdés, mindenkinek más a jó. Meg az a kérdés, mennyit szánsz rá. Olcsó fejek közt puha hangot lehet csinálni a Rico A szériájával. Drágábbak között a Daddario Select Jazz is jó, a Meyer fejek lehetnek jók, vagy egy Jody Jazz HR. Meg egy csomó másik. :) Ami nekem a nagy kedvencem, szerintem meleg, öreges hangja van, és könnyen kezelhető, az a Bari ebonit. Ez volt a tenoromon, nagyon szerettem. https://www.thomann.de/hu/bari_hard_rubber_tenor_sax_100.htm
Kedves Gábor elöször is köszönöm a segítséget és a jó kis cikket .Kérdezem,hogy van- olyan felvételed abból az időszakból mikor még meg volt a thomann tenor szaxafonod és esetleg lehetne valamilyen formában hallani a játékából.A Valaki Alfonz nevű együttes számait többnyire végig hallgattam de ott alt-on játszottál.Szeretném ha sikerülne a tenort is hallani. Lenne még egy kérdésem szeretnék egy olyan fejet venni melynek öreges ,lágyabb , puha jazzes hangja van ha tudnál ajánlani.
Nem kell a GyK-t olvasni, az az egyik legmegbízhatatlanabb információszerzési hely. Szakfórumok, szakkönyvek jók a tájékozódásra, nem ezek a névtelen észosztóhelyek, ahol fogalmatlan illetők hülyítik az embereket.
Pontosan leírja, hogyan van ez. Ha majd olyan felvételeket akarsz csinálni, amik valami hiper lejátszóra készülnek, és meglesz hozzá a hasonlóan csúcs mikrofonod, meg minden más egyebed, akkor a határ a csillagos ég. De addig, amíg ez az igény föl nem merül, bőven jó a cuccod.
Köszönöm a választ én is azt gondoltam,hogy jó az hiszen akkor nem venné senki de miért válaszol az ilyen így több embert is belekerget egy jóval drágább interfész megvételére sajnos.
Az AT2020 meg a Behringer teljesen jó lesz a tenorszaxihoz. Persze, ha nem értesz hozzá, lesz mit szórakozni, mire beállítod, hogy hova állj, milyen bemeneti jelszint legyen stb., de ha sikerül, egy szép, tiszta, részletgazdag hangot fogsz kapni, amivel aztán lehet majd dolgozni. Egy popfiltert én tennék a miksi elé, mert a mechanika és levegőhangokat kicsit szűri.
Az nem 48 khz "tartomány", hanem mintavételezési gyakoriság, azaz valóban minél nagyobb, annál "jobb" (ami szintén nem teljesen igaz, mert pl. egy CD lemez 44,1 kHz, tehát, fölvehetsz te bármit 48, vagy 96 vagy több kHz-en, ugyanúgy vissza fog butulni). Persze stúdiómunkánál, sok rétegnél stb. lehet fontos a minél nagyobb mintavételezési gyakoriság (pláne, ha pl. nem CD a végkimenet), de otthon nem számít, meg egy hangszernél szintén mindegy, ha meg mp3, YT a cél, pláne. Ha nem lenne jó a tenorszaxofonhoz a 48 kHz, akkor a világ CD felvételeit mind ki lehetne dobni. Nekem volt olyan digitális felvevőm (Korg D3200), amin nem volt 48-nál nagyobb, nem egy lemezt és demót vettem vele föl, volt minden hangszer, az összes szaxi, de még vibrafon meg hasonló jóságok is.
Aki szerint ez az interface nem alkalmas a tenorszaxofonhoz, és emiatt, amit írsz, az úgy osztja az észt, hogy közben lövése sincs semmiről.
Sziasztok! Van nekem egy At 2020 mikrofonom és egy Behringer UMC22 interfész amely 48 khz frekvencia tartománnyal rendelkezik a tenor szaxafon frekvencia tartománya megközelítőleg 100Hz - 800Hz közözz van . Azt olvastam viszont az inteneten( Gyakori kérdések),hogy ez az interfész nem megfelelő a tenor szaxafonhoz mivel alacsony a frekvencia sáv inkább pl: egy Behringer UMC202HD kellene mert az 24 bites és 196khz-el rendelkezik sokkal jobb a hangminőség. Én aki nem értek túlságosan ezen technikai dolgokhoz azt kérdezném aki tudna válaszolni,hogy a 48 khz tartományú interfész miért nem megfelelő egy tenor szaxafon jó minőségű hangfelvételéhez. Előre is köszönöm a választ.
Azért ez nem egyszerű kérdés, mert nem tudjuk, milyen a Jupiter nyaklója. Az olcsó nyaklók formára hasonlóak, de lehet, hogy teljesen máshogy működnek, van valami nüansz, ami miatt nem lesz jó stb. Egyszerűbb lenne bemenni egy táskáshoz, és rakatni rá egy új karabinert.
5000 forintért amúgy semmi sincs szerintem. Nekem egy ilyen itthon a legolcsóbb nyaklóm: https://www.thomann.de/hu/koelbl_1045_sax_gurt.htm , de ritkán használom, inkább Jazzlabot, vagy hózentrógerest használok, mert kímélni kell a nyakamat.
Szervusztok, nyaklóval kapcsolatban kérnék tanácsot. Régi Jupiter szaxofonom gyári nyaklója tökéletes volt számomra kb. 15 évig, csak múlt héten a műanyag része eltört. Van itthon 2 éve egy elegánsabb, drágább P.Mauriat, de az nem jó. Egyrészt gyakran kiakad a karabinerből a hangszer, másrészt folyamatosan csúszik lejjebb a textil. Vennék valami nem túl drágát, de jót. Kérem írjon, aki vásárolt interneten, és olyat kapott, amivel elégedett. (Karabinerest szeretnék, nem kampósat, 5E Ft körüli árért, ha van jó.)
A mikrofonon és a hangkártyán az a nyers jel megy be, amit beleteszel. Utána editálni kell. Ezzel pl. lehet: https://www.magix.com/us/music/music-maker/?_oB=music-maker A free verzió egy hangszerre, kevés efekttel bőven elég lesz. Egy EQ és egy Reverb pont elég a szaxira.
Vettem egy AT2020 mikrofont és van hozzá egy Behringer UMC22 külső hangkártya csináltam szaxafonnal néhány felvételt de mindegyiken a visszajátszásnál a hang tulságosan tompa milyen beállítás kellene hozzá, hogy valamivel ércesebb legyen a hang? Köszönöm a választ
Fordítóként sok barom gépi, vagy tükörfordítást láttam. Itt is felmerült, hogy ez egy aliexpresses two-tone című dolog, ahol a tone szó nem a hangra utal, hanem a színre. Az évek, meg a rutin...
Igen Longboat jól mondta erre gondolt a hapsi mivel két színű a hangszer aranyozott és a mechanikai része más bevonatú csak én még ilyen kifejezését nem hallottam ezért csodálkoztam a kettősségen.
Persze. Éles penge (szike pl., vagy a svájci bicska kiskése), nullás polírpapír. Aztán, ha föl akarsz vágni, meg kényelmesen akarod, ReedGeek https://www.reedgeek.com.
Nekem is van, marha jó, kát, hogy egy ideje csak műanyag nádat használok, ahhoz meg nem kell. :)
Kaptam 5db vandoren 3 nádat tenorhoz de nekem ez erős mivel én 2és max 2,5-el fújok mivel lehetne kaparni nem tudom lehet-e esetleg kapni amivel megoldanám a kaparást?
Szerintem a hangszert a használhatósága alapján kell leginkább nézni. Ezek a hangszerek ebből a szempontból felejtősek. Kényelmetlen mechanikához társuló katasztrofális intonáció, mindez egy közepesnél rosszabb hanggal. Ezek alapján az ilyen hangszer lehet történeti érdekesség, meg lehet szép, meg jópofa, de semmi más. Háború előtti hangszerek közül, ha az ember nem hisztis a mechanikára, az amerikai, meg egyes francia csövek jöhetnek szóba. Aztán egyes cseh és (kelet vagy nyugat) német hangszerek is mezőnybe kerültek, de csak óvatosan. Amati Toneking, B&S keletről. De a többit hagyjuk.
És persze, nem vagyok etalon, biztos van, akinek ezek is tetszenek. De a Championt közepes menethangszerként szokták értékelni.