Van a Level-D csomagban egy olyan, hogy "repaint manager". Letöltöd a festést amit szeretnél, és ennek a kis programnak a segítségével egyszerűen bepakolod. kb. 3klikk az egész.
Ha a google-nek beírod, hogy "fsx instrument checkride bug" akkor igencsak hosszú listát dob ki. Hasonlóan hosszút, mintha fs2004-et írnál be. Nekem se sikerült fs2004-en megcsinálni, pedig utána, normál repülésben lazán végigrepültem.
Ha már bekapcsoltad a rádiópanelen a TCAS tekerőjén, akkor utána az ESHI Range forgókapcsolójára klikkelj rá. Ezzel tudod "előhozni" a TCAS OFF, a TA ONLY vagy a TFC módokat.
Nekem megvan a Level-d 767 és nagyon jól működik minden,de egy problémém van,lehet ki fogtok röhögni,de a TCAS-em valamiért nem működik,vagy csak én vagyok béna,de hiába kapcsolom be egyszerűen nem jelzi a velem egy,ill,1000,1800ft-el lejjebb vagy feljebb lévő repülőket,nem tudm hogy lehet akkor működően bekapcsolni a TCAS-t,legyetek szívesek segítsetek,előre is köszönöm!
Akkor ez a bug bennemaradt. Az FS2004-ben szintén az insrument checkrideot nem lehet megcsinálni, ugyanilyen okból kifolyólag. FS2004-ben is az a gond, hogy a vizsgabiztos (elég repedtsarkú vénasszony hangja van) szerint nem tartottad az irányt.
Egyébként itt a chart, ami alapján repülni kellene.
Próbáltam mindhárommal,de nekem nem sikerült,vagy béna vagyok. Állandóan az a hibaüzenet,hogy" you did not enter holding pattern correctly" Miután elhaladtam PARKK felett,az utasítás szerint elfordultam balra,hogy elfogjam KSEA VOR jelét majd 3000 lábon vmi 140 fokos sugarat kell tartanom,de miután áthaladok KSEA felett,nem tudom hogy a holding pattern merre helyezkedik el,amire rá akar az oktató terelni....
Következő a problémám: FSX-ben a LESSONS fejezetben az instrument checkride-ot nem tudom megcsinálni,mert a holding pattern-es résznél elbukok.Az nincs egyértelmüen leirva,hogy milyen módon kell belépnem a patternba, direct/parallel/teardrop-módon?
Nem emléxem már ennyire a PMDG beállításaira, lehet, hogy nem is lehet ezt így megjeleníteni. Nem tudom.
Viszont tényleg javaslom letölteni és elolvasni a PMDG manuálját. Abban szerintem minden benne van.
Esetleg menet közben nyomj egy Alt-ot és a felül, a PMDG menüben, keress egy ilyen beállítási lehetőséget. Az biztos, hogy ott sok mindent lehet buherálni a gép kijelzőin...
No igen, nem ezzel van a probléma. Én nem a north-up os nézetre gondoltam, hanem amikor a kis háromszög van alul és mindig be van forgatva a "térkép". Szóval erre szeretnék mérföld íveket. A másikon alapból van.
Nos a kijelző feletti panelon a bal oldali potival tudod váltani, hogy a kijelzőn mit láss, (app - vor - map - pln). E kapcsoló tetején a ctr-t megnyomva.
Igen, egy kicsit hamar váltottál az ILS-ről az FMC kontra VOR/DME témára... Az ILS-nek pedig semmi köze nincs az FMC-hez, enélkül is használható, sőt! Szóval, valszeg, ezért nem volt ez nekem tiszta. Én csak azt akartam rendbe tenni, hogy a PMDG-n mi a menete az ILS leszállásnak. Mert amit sokan a program hibájának vélnek, az valójában csak a "használati utasítás" nem elolvasásából fakadó probléma. :)
Tegyük fel, hogy nincs FMS/FMC. Abban az esetben, ha VOR-VOR repülés van, akkor gazdaságosabb az MCP panelon a HDG használata a VOR/LOC-al szemben. Azért, mert a VOR jel pontatlan, időben változik, nem stabil, leng, stb. Ha ezt követi a gép, akkor ugyan kis mértékű, de állandó irányváltoztatásokat végez, nem stabilan repül x irányba. Az átlag persze az x irány lesz. Olyan kb. mint egy egyenes autópálya szakaszon szlalomozva menni. Ezért a HDG-t tekerik arra az irányra, amit a VOR mutat és akkor egyenesen repülnek, kvázi kisimítják az utat. Persze itt is kell finomítani, korrigálni.
Azért nem érted, mert nem az ILS elkapásával kapcsolatban írtam az előzőt. :-)
Amiről szólt :
Az FMC használatával is lehet navigálni és lerepülni egy útvonalat, de lehet csak VOR/DME adókat követve a VOR kijelzést használva is. Az FMC használata mindaddig elsődleges, amíg az működik, de lehet olyan eset, amikor meghibásodik, tehát tudni kell A-ból B pontba repülni pusztán VOR-ok segítségével.
Ezért írtam, hogy ezt gyakorlom. Ehhez kapcsolódott a HDG használata.
A VOR/DME navigálásnak és az FMC-nek szerintem semmi köze sincs az ILS-hez. FMC nélkül is meg kell találni az ILS nyalábját, sőt, még automata nélkül is ez segít kézi vezérlésnél. Az ILS nem egy kijelölt pont, amit megfelelő irányban kell megközelíteni, hanem egy "egyenes", amit a pályaküszöbtől elkaphatsz 10, de akár 15 mérföldről is. Tehát nem igazán értem, hogy ezt a HDG tekergetésével miért lenne célszerűbb elkapni, szerintem sokkal macerásabb és pontatlanabb, akkor már inkább teljes kézi vezérlés miközben nézed a megközelítéshez szükséges műszereket.
Mostanában az FMC-ről visszatértem a szimpla VOR/DME navigálásra gyakorlás képpen. Ezzel kapcsolatban egy pilóta ismerősöm mondott egy érdekes dologot :
Ha VOR ra repül az ember, akkor a gyakorlatban nem célszerű a VOR/LOC -gombot használni, helyette inkább a HDG-t kell betekerni a VOR-ra. Tehát a HDG-vel kell lejátszani azt, amit a gép a VOR/LOC-al csinálna. Miért ? Azért mert a valóságban a VOR egy kicsit leng a rádiójelek hullámterjedéséből adódóan. Ez azt okozná, hogy a repülőgép állandóan korrigálna és nem lenne vízszintes helyzetben. Mindig valamelyik irányba döntene. (Persze csak kicsit) Mivel ez nem annyira economy repülés, ezért kisimítják a VOR lengését azzal, hogy HDG szerint repülnek.
Először is, ha jól emléxem a PMDG leírásában az A/T kapcsolót még a földön, indulás előtt kell átállítani. Ha ez nem sikerül (a kapcsoló visszaugrik), akkor az overhead panelen valószínűleg nincs megfelelő állásban a gen1, ill. a gen2 kapcsoló. Ha nem világít halványkéken mindkét "gen off bus" felirat, akkor a megfelelő kapcsolót billentsd át a másik helyzetbe. Ezek után már "beveszi" az A/T kapcsolót.
ILS elkapása a VOR LOC kapcsoló benyomásával érhető el. Amikor megfogta az automata az ILS-t, s már stabilizálódott a gép az ILS irányán, akkor jöhet az APP kapcsoló, így már nem csak az irányt követi, hanem a siklópályát is. Ekkor - ha mindent jól csináltál (pl. megadtad a leszállópálya ILS-ének frekijét, vagy az FMC-ben beírtad a leszállópályát) - megjelenik a Single CH felirat. Ezután a figyeld a magasságmérőt. Ha a talajtól mért távolság 1000 láb alá csökken (ezt be is mondja az automata)(a pontos értékre nem emléxem, ezt a PMDG tréningje leírja), nyomd meg a CMD-B-t, ekkor megjelenik a kijelzőn a CMD, vagy a Dual CH felirat. Ezután már sok esélyed nem lesz elrontani a leszállást a szép kilebegtetést is beleértve. Földet éréskor az A/T magától lekapcsol.
Amúgy ajánlom végigolvasni és végigcsinálni a PMDG - asszem - ötleckés tréningjét, abban minden benne van. Ezután sok mindenre rájön az ember, hogy amit addig hibának, vagy bug-nak tartott, az valójában nem az, csak nem csinált mindent jól!
A javítócsomagok telepítését is ajánlom, sőt, a PMDG fórumain is szinte minden kérdésre megtalálod a választ - még minimális angoltudással is. Az A/T kapcsoló problémájára pl. én is ott találtam meg a megoldást.
Ez mondjuk az FSX billentyűkiosztása, de ennek alapján itt default az S gombról van szó...NOTE: Make sure Num Lock is OFF before using Num Pad commands.
SIMULATOR COMMANDS
Pause
P or BREAK
Full Screen Mode
ALT + ENTER
Menus (display/hide)
ALT
ATC Menu (display/hide)
ACCENT or SCROLL LOCK
Kneeboard (display/hide)
SHIFT+F10
Sound (on/off)
Q
Reset Current Flight
CTRL+; (SEMICOLON)
Save Flight
; (SEMICOLON)
Exit Flight Simulator
CTRL+C
Exit Flight Simulator Immediately
CTRL+BREAK
Joystick (on/off)
CTRL+K
Cycle Coordinates/Frame Rate
SHIFT+Z
Select Item 1
1
Select Item 2
2
Select Item 3
3
Select Item 4
4
Select Time Compression
R
Drop Objects
SHIFT+D
Fuel Truck (request)
SHIFT+F
Aircraft Labels (display/hide)
CTRL+SHIFT+L
Flying Tips (display/hide)
CTRL+SHIFT+X
Increase Selection
= (EQUAL SIGN)
Increase Selection Slightly
SHIFT+= (EQUAL SIGN)
Decrease Selection Slightly
SHIFT+- (MINUS SIGN)
Decrease Selection
- (MINUS SIGN)
Capture Screenshot
V
Jetway (attach/detach)
CTRL+J
End Flight
ESC
CONTROL SURFACE COMMANDS
Ailerons (bank left)
Num Pad 4
Ailerons (bank right)
Num Pad 6
Aileron Trim (left)
CTRL+Num Pad 4
Aileron Trim (right)
CTRL+Num Pad 6
Rudder (yaw left)
Num Pad 0
Rudder (yaw right)
Num Pad ENTER
Rudder Trim (left)
CTRL+ Num Pad 0
Rudder Trim (right)
CTRL+Num Pad ENTER
Center Ailerons and Rudder
Num Pad 5
Pitch Down (elevator)
Num Pad 8
Pitch Up (elevator)
Num Pad 2
Elevator Trim Down
Num Pad 7
Elevator Trim Up
Num Pad 1
Flaps (retract fully)
F5
Flaps (retract incrementally)
F6
Flaps (extend incrementally)
F7
Flaps (extend fully)
F8
Extend/Retract Spoilers/Airbrakes
/ (FORWARD SLASH)
Arm Spoilers
SHIFT+/ (FORWARD SLASH)
Water Rudder Up/Down
CTRL+W
ENGINE COMMANDS
On multiengine aircraft, engine commands affect all engines unless you first select an engine.
Select Engine
E+engine number (1-4)
Select All Engines
E+1+2+3+4
Engine Autostart
CTRL+E
Throttle (cut)
F1
Reverse Thrust (turboprops/jets)
F2 (press and hold)
Throttle (decrease)
F2 or Num Pad 3
Throttle (increase)
F3 or Num Pad 9
Throttle (full)
F4
Propeller (low RPM)
CTRL+F1
Propeller (decrease RPM)
CTRL+F2
Propeller (increase RPM)
CTRL+F3
Propeller (high RPM)
CTRL+F4
Mixture (idle cutoff)
CTRL+SHIFT+F1
Mixture (lean quickly)
CTRL+SHIFT+F2
Mixture (enrich)
CTRL+SHIFT+F3
Mixture (full rich)
CTRL+SHIFT+F4
Carb Heat/Engine Anti-ice ((on/off))
H
Magnetos (select)
M
Master Battery/Alternator (select)
SHIFT+M
Jet Starter (select)
J
Helicopter Rotor Clutch ((on/off))
SHIFT+. (PERIOD)
Helicopter Rotor Governor ((on/off))
SHIFT+, (COMMA)
Helicopter Rotor Brake ((on/off))
SHIFT+B
Increase Selection
= (EQUAL SIGN)
Increase Selection Slightly
SHIFT+= (EQUAL SIGN)
Decrease Selection Slightly
SHIFT+- (MINUS SIGN)
Decrease Selection
- (MINUS SIGN)
GENERAL AIRCRAFT COMMANDS
Brake (set parking)
CTRL+. (PERIOD)
Pushback (start/stop)
SHIFT+P (then press 1 or 2
to turn tail right/left)
Brakes (apply/release)
. (PERIOD)
Brakes (apply left brake)
Num Pad + (PLUS)
Brakes (apply right brake)
Num Pad - (MINUS)
Landing Gear (extend/retract)
G
Tail wheel (lock/unlock)
SHIFT+G
Landing Gear (extend manually)
CTRL+G
Fuel Dump (on/off)
CTRL+SHIFT+D
Subpanels (display/hide)
SHIFT + 1 through 9
Smoke System ((on/off))
I
Cowl Flaps (open incrementally)
CTRL+SHIFT+V
Cowl Flaps (close incrementally)
CTRL+SHIFT+C
Tow Plane (call)
CTRL+SHIFT+Y
Tow Rope (release)
SHIFT+Y
Doors (select)
SHIFT+E
LIGHT COMMANDS
Lights - all (on/off)
L
Strobe Lights (on/off)
O
Panel Lights (on/off)
SHIFT+L
Landing Lights (on/off)
CTRL+L
Landing Light (tilt down)
CTRL+SHIFT+Num Pad 2
Landing Light (tilt left)
CTRL+SHIFT+Num Pad 4
Landing Light (tilt right)
CTRL+SHIFT+Num Pad 6
Landing Light (tilt up)
CTRL+SHIFT+Num Pad 8
Landing Light (center)
CTRL+SHIFT+Num Pad 5
RADIO COMMANDS
ATC Window (display/hide)
` ACCENT or SCROLL LOCK
VOR 1 Ident (on/off)
CTRL+1
VOR 2 Ident (on/off)
CTRL+2
MKR Ident (on/off)
CTRL+3
DME Ident (on/off)
CTRL+4
ADF Ident (on/off)
CTRL+5
Standby Frequency (swap)
X
COM Radio (select)
C
NAV Radio (select)
N
OBS indicator (select)
SHIFT+V
ADF (select)
CTRL+SHIFT+A
DME (select)
F
Transponder (select)
T
Increase Selection
= (EQUAL SIGN)
Increase Selection Slightly
SHIFT+= (EQUAL SIGN)
Decrease Selection Slightly
SHIFT+- (MINUS SIGN)
Decrease Selection
- (MINUS SIGN)
AUTOPILOT COMMANDS
Master (on/off)
Z
Flight Director (on/off)
CTRL+F
Wing Leveler (on/off)
CTRL+V
Yaw Damper (on/off)
CTRL+D
Altitude Hold (on/off)
CTRL+ Z
Altitude Bug (select)
CTRL+SHIFT+Z
Heading Hold (on/off)
CTRL+H
Heading Bug (select)
CTRL+SHIFT+H
Airspeed Hold (on/off)
CTRL+R
Mach Hold (on/off)
CTRL+M
Autothrottle (arm)
SHIFT+R
Autothrottle engage (TOGA)
CTRL+SHIFT+G
Nav 1 Hold (on/off)
CTRL+N
Approach Mode (on/off)
CTRL+A
Back Course Mode (on/off)
CTRL+B
Localizer Hold (on/off)
CTRL+O
Attitude Hold (on/off)
CTRL+T
Increase Selection
= (EQUAL SIGN)
Increase Selection Slightly
SHIFT+= (EQUAL SIGN)
Decrease Selection Slightly
SHIFT+- (MINUS SIGN)
Decrease Selection
- (MINUS SIGN)
VIEW COMMANDS
2-D Cockpit (cycle panels)
W
Snap to Panel View
SHIFT+Num Pad 0
View (next category)
S
View (previous category)
SHIFT+S
View (next view in category)
A
View (previous view in category)
SHIFT+A
View (previous view toggle)
CTRL+S
View (default zoom)
BACKSPACE
Look (snap)
Num Pad
Look (pan)
Hat switch or thumbstick
Look (reset to forward view)
SHIFT+Num Pad DEL
Look Using Mouse (on)
Hold SPACEBAR
Look Using Mouse (on/off)
SHIFT+O
View (open new window)
[ (LEFT BRACKET)
View (close selected window)
] (RIGHT BRACKET)
View (open new top-down window)
SHIFT+] (RIGHT BRACKET)
Virtual Cockpit
F9
2-D Cockpit
F10
Locked Spot View
F11
Top-Down View
F12
2-D Panel Transparency
CTRL+SHIFT+T (+ or -)
Window (bring selected to front)
' (APOSTROPHE)
Zoom In
= (EQUAL SIGN)
Zoom Out
- (HYPHEN)
View (next window)
CTRL+TAB
View (previous window)
CTRL+SHIFT+TAB
Eyepoint (move back)
CTRL+ENTER
Eyepoint (move down)
SHIFT+BACKSPACE
Eyepoint (move forward)
CTRL+BACKSPACE
Eyepoint (move left)
CTRL+SHIFT+BACKSPACE
Eyepoint (move right)
CTRL+SHIFT+ENTER
Eyepoint (move up)
SHIFT+ENTER
Eyepoint (reset)
CTRL+SPACE
SLEW COMMANDS
Slew to rapidly reposition your aircraft without flying in real time.
Slew Mode (on/off)
Y
Heading North/Attitude Level
CTRL+SPACEBAR
Freeze All Movement
Num Pad 5
Slew Forward
Num Pad 8
Slew Backward
Num Pad 2
Slew Left
Num Pad 4
Slew Right
Num Pad 6
Slew Up Slowly
Q or F3
Slew Up Quickly
F4
Slew Down Slowly
A
Slew Down Quickly
F1
Freeze Vertical Movement
F2
Rotate Left
Num Pad 1
Rotate Right
Num Pad 3
Pitch Nose Up
9
Pitch Nose Up Quickly
F5
Pitch Nose Down
F7 or 0
Pitch Nose Down Quickly
F8
Freeze Pitch
F6
Bank Left
Num Pad 7
Bank Right
Num Pad 9
MISSION COMMANDS
Compass/Pointer (on/off)
U
Compass Objective (next)
K
Compass Objective (previous)
SHIFT+K
MULTIPLAYER COMMANDS
Chat Window (display/hide)
CTRL+SHIFT+]
Chat Window (make active)
ENTER
Voice (start transmit)
CAPS LOCK
Voice (stop transmit)
^CAPS LOCK
Voice (start transmit to all)
SHIFT+CAPS LOCK
Voice (stop transmit to all)
^SHIFT+CAPS LOCK
Transfer/Accept Control
SHIFT+T
Follow Other Player
CTRL+SHIFT+FTo add or customize keyboard commands, on the Options menu, point to Controls,
then click Buttons/Keys. To learn more, see the Using the Keyboard article in the
Learning Center
Kicsit átszerveztem FS 2004 ben a joystick illetve a billentyűzet különböző gombajinak a funkciót ma, és véletlenül elállítottam egy olyan dolgot amit nem kellett volna, és a világért sem tudom visszaállítani!:S
Az a funkció ami azt teszi lehetövé hogy a különböző nézetek közt (spot plane, tower, virtual cockpit, cockpit) egy gombnyomásra (nálam az 's' betűre volt ez beállítva) váltani lehessen, kihagyva ezzel az ALT+VIEW+VIEW MODE dolgot, ami időben sokkal hosszabb... Na most, próbáltam visszaállítani, de egyszerűen nem találom ennek a funkciónak a nevét az assignmentsek közt... Kerestem a Viewv közt, nem találtam, kerstem az összes közt, sehol nem találtam... Valaki meg tudná nekem mondani hogy ennek a funkciónak mi a neve, mert ez így nekem most nagyon kényelmetlen, mert eddig egy gomb lenyomásávál válthattam nézetet most meg végig kell járnom a fennt említett utat, ami annyira nem lenne nagy tragédia, de utána és előtte pár másodpercig szaggat a játék, ami igen zavaró:(
A Level-D 767-tel nem volnának ilyen problémáid. :)
A PMDG 737NG alapcsomagjánál az A/T kapcsoló még működőképes, a 800-900-asnál már gondok vannak, s az összes modellnél a VNAV kapcsolóval is meg kell küzdeni.
Tényleg, csak ajánlani tudom az LD767-et, kevesebbet fogsz bosszankodni s elég ha megnézed pl. az FMC-t munka közben. (Terveztess egy leszállást LGKR-re TIGRA-ról, a két géppel. Én megpróbáltam. Elkeserítő, mit művel a PMDG...)