Az „Excel” fórum célja, hogy keretet adjon az Excel felhasználók széles táborának tapasztalataik megosztására, és lehetőséget a segítséget kérőknek. Az alábbi összefoglaló azért készült, hogy segítse a helyes kérdésfeltevést.
– Írd le szabatosan a problémát. Úgy fogalmazz, hogy ne csak te magad, de a szakértő is megértse, mire szeretnél választ kapni.
– Írd le, hogy milyen verziójú Excellel dolgozol. (Vagy ha nem – ill. nem csak – Excel, akkor micsoda?)
– Írd le, hogy milyen úton indultál el, és hol akadtál el rajta.
– A kérdés megértése szempontjából sokat segíthet, ha feltölteszt egy képet, amin látszik, hogy mit szeretnél, vagy illusztrálja azt.
– Még jobb, ha feltöltesz egy minta munkafüzetet valahová (pl. data.hu). Feltöltés előtt távolítsd el belőle a nem publikus adatokat.
– Ha a feladat jellege olyan, célszerű az "előtte" és "utána" állapotokat bemutatni. (Miből kellene csinálni mit?)
– Ha VBA kódon kell javítani, másold be a releváns kódrészt. Rövid kód mehet hozzászólásba, hosszú kód inkább ide: http://pastebin.com/
– Ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, add meg a rendellenes viselkedés jellemzőit, a hibaüzenetet, és a hibát okozó programsort.
Egy excel tábla rendezését vizsgáltam makrórögzítéssel, és a SortFields.Add2 formát adta ki. Próbáltam utánanézni, hogy mi ez, és azt találtam, hogy az Add2 használ egy új paramétert, aminek a neve "SubField" , amiről ezt írja a Microsoft: "Specifies the field to sort on for a data type (such as Population for Geography or Volume for Stocks)".
Namármost én ebből egy mukkot sem értek, ezért elkezdtem utánanézni, de nem találtam érthető leírást. Annyit viszont láttam, hogy néhányan nehezményezték, hogy egyes korábbi verziókkal ez az Add2 nem kompatibilis. Ezért a saját programomban helyette a 2 nélküli Add-ot használtam, és rendben műküdik.
De érdekelne a Subfield részletesebb magyarázata. Tudtok valami forrást, ahol utána lehet nézni? Nekem nem jött össze.
Egyszerű: Feltéve, hogy a B oszlop rendezett, ahogy a példád mutatja.
Ekkor az A oszlop 2. sorába beírsz egy 1-est.
Utána az A oszlop 3. sorába ezt írod: =HA(B3=B2;A2;A2+1). Majd ezt a képletet végighúzod lefelé a teljes listában, és ott lesznek az azonosítóid mindegyik mellett. Úgy, ahogy a mintádban látod.
Szeretnék segítséget kérni egy feladathoz: Van egy több ezer soros táblázatom, tartalmaz egy oszlopot amiben vannak ismétlések(ezek lehetnek számok és betűk is) [Azonos_elemek], azt szeretném elérni, hogy egy másik oszlopban az azonos elemek kapjanak egy egyedi számot. [Egyedi_azonosító].
A VKERES-nél elmondja, amit a FKERES-nél nem; összeollóztam :(
Ha a tartományban_keres argumentum értéke IGAZ, akkor a tábla első sorában szereplő értékeknek növekvő sorrendben kell állniuk: ...-2, -1, 0, 1, 2,... , A-Z, HAMIS, IGAZ; különben előfordulhat, hogy a VKERES függvény nem a helyes értéket adja vissza. Ha a tartományban_keres argumentum értéke HAMIS, akkor a táblának nem kell rendezettnek lennie.
Opcionálisan megadhatja az IGAZ értéket, ha a visszatérési érték kereséséhez közelítő egyezést szeretne előírni, vagy a HAMIS értéket, ha pontos egyezést. Ha nem ad meg semmit, az alapértelmezett érték az IGAZ, vagyis a közelítő egyezés.
Elnézést a sok egymás utáni posztért,de közben megtaláltam a megfelelő képletet amit keresek,ami majdnem tökéletesen műkődik,de van benne egy hiba valamiért. A Körténél azt az adatot írja ami a "Citrom"-hoz van megadva. ezt miért csinálhatja?
igen,mindenképp előrébb vagyok vele,viszont én a képlet után az eladott mennyiséget szeretném kapni. így ezzel a képlettel a TRUE előtt megadott értékű sorban lévő adatot kapom meg,mivel itt az 5 van megadva a képletben,ezért a kijelölt terület első oszlopában az 5.sorban lévő adatot kapom meg. Én nekem pedig arra lenne szükségem,hogy amelyik sorban megtalálta az "alma" kifejezést,abban a sorban az ötödik oszlopban lévő adatot kapjam meg. Ezt megtudom valahogy oldani?
Sziasztok. Olyan kérdésem lenne,hogy az megoldható e excelben,hogy a tábla a megfelelő adatokat beírja magának egy bemásolt adathalmazból.
Csatolok 2 fájlt egy egyszerű példával hogy egész pontosan mire gondolok.
Egy nagyon egyszerű dologról lenne szó,de az F-J sor celláihoz az adatokat készen kapom meg,és a teljesen véletlenszerű sorrendben vannak az adatok. pl a képen Alma,Körte,Barack stb.. sorrend van,a következőben már egy teljesen másik sorrend lép fel.
Tehát amiben a segítséget kérem,hogy képes legyen a tábla magától kikeresni hogy melyik sorban van az az adat amit keresek pl a C5ös cellához,ami most a J5ös cellában van,de következő alkalommal lehet a J8asban lesz,utána a J5ösben.
Elég bután sikerült elmagyaráznom,de lényegében valami kereső függvényre lenne szükségem,ami kikeresi melyik sorban van pl az Alma,és az adatokat onnan kitudja ezután keresni.
Kicsit megkésve mégis találtam megoldást arra a problémámra, hogy "létezik-e, hogy nincs visszaállítási lehetőség a VBA ablakok alapértelmezett elrendezésére?". Közzéteszem, hátha másnak is szüksége lehet rá.
Tudom, hogy nem mai a kérdés, de esetleg még egy tipp a korábbi megoldás mellé:
Én fel szoktam venni egy segédoszlopot, ami valahogy így néz ki:
=HA(VAGY(A1="";B1="";C1="");IGAZ;"")
Ezt mondjuk az F oszlopba beírva "IGAZ" értéket kapsz, ha valamelyik cella a háromból (A1, B1, C1) üres, egyébként üres marad a cella. Erre autoszűrővel szűrve könnyen megtalálom, hol vannak üres adatok.
Persze ez csak akkor működhet, ha van lehetőség plusz oszlop felvételére.
Megtaláltam a megoldásokat, leírom hátha szükséges lesz még rá valakinek.
Szóval a táblázat oszlopokba ha megváltoztatom a képletet, akkor amikor beírom a cella mellett megjelenik egy kis ikon, ahol kiválasztható, hogy az oszlopképlet legyen az új.
A formázási problémát pedig az egész oszlop (nem csak a táblázatoszlop) formázásának megváltoztatásával tudtam megváltoztatni.
Nyomtatóbeállításra kérdezem. Tudom hogy megjegyzi az előző állapotot, de egy tucat munkalapfülnél ezt egyenként kellett végigkattintani. Ráadásul a kolleginák kinyomtak így száz oldalakat pocsékba, mert ők se, én se gondoltam, hogy a nyomtatóbeállítások még ráadásul munkalaponként is eltérőek lehetnek! :(
Ha arra, hogy minden munkalapot 1 oldal széles 1 oldal magasan nyomtasson, akkor
1. Kijelölöd az összes munkalap fület (shift egér ha egymás utáni, ctrl egér ha van közte más is)
2. A Lapelrendezés menű Méret beállítás csoportjában beállíthatod a szélességet - magasságot, méretet
Ez így minden egyes munkalapra érvényes lesz.
Ha viszont a nyomtatón szeretnél egyoldalas nyomtatást, azt a nyomtató beállításoknál kell előzetesen kiválasztani és addig a beállítás marad, amíg meg nem változtatod újra.
Sziasztok, Legyetek szívesek segítsetek. Terem órarendet kellene készítenem, amit aztán kinyomtatunk és a terembe kiragasztunk. A munkalapon megvan a teremszám, kezdési dátum és időpont, tantárgynév, oktató. A dátumból számítottam hét napját. Beleteszem egy kereszttáblába (nem túl elegáns, de majd szétszedem termenként) sorok a kezdés időpontja, az oszlopok a hét napjai. A tárgynév+oktató összefűzését belehúzom az értékhez, ahol mindenképpen számított cellák vannak, így darabszámot jelenít meg. Hogyan tudnám az értéknél a cellák szöveges értékét megjeleníteni? Szóval nekem oda a tárgynév és oktató kellene. Köszönöm szépen!
Nézd meg légy szíves az Adatok - Speciális (leánykori nevén irányított) szűrőhoz tartozó súgót. Ebben lehet vagy kapcsolatot is megadni szűrőfeltételként.
Vannak egy listában nevek s hozzá taj-szám, személyigazolvány-szám és adószám.
Bizonyos embereknek valami hiányzik, van akinek több minden is.
Próbáltam szűrőket rakni az oszlopokra, de ugye ezzel az a baj, hogy akinek nincs taj-száma, de van adószáma és én a hiányzó adószámokra szűrők, akkor nem lesz benne mindenki olyan, akinek bármi más adata is hiányzik.
Ezeket hogy lehetne legegyszerűbben egységben kezelni?